Miksi suomalaiset ajavat likaisilla autoilla?

Siisteystarkastus.

Yhtä paljon kuraisia autoja näkee vain Venäjällä.

Häpeäisitte!

144

3652

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Satasen laaki

Voisiko autopesuloiden järjettömällä hinnoittelulla olla asian kanssa jotain tekemistä?

• Rahaa..

Ennen osattiin pestä itse ja teen niin vieläkin.

Ja jos ei ole mahdollista, niin Myyrmannin pesulassa olen pessyt 4 - 4,50 eurolla.

• kantakaupunkilainen.
        Rahaa.. kirjoitti:

Ja jos ei ole mahdollista, niin Myyrmannin pesulassa olen pessyt 4 - 4,50 eurolla.

Ei taida kaupunkilaisella olla montakaan paikkaa missä auton voisi itse pestä. Ei oikein onnistu Mannerheimintiellä eikä edes kerrostalon pihalla (ainakaan ilman sakkoja).

Itse vaihtaisin öljytkin, mutta missä?

• auto, mikä se on?
        kantakaupunkilainen. kirjoitti:

Ei taida kaupunkilaisella olla montakaan paikkaa missä auton voisi itse pestä. Ei oikein onnistu Mannerheimintiellä eikä edes kerrostalon pihalla (ainakaan ilman sakkoja).

Kannattaisiko käyttää hyödyksi niitä auton vakiovarusteena olevia liikkumisominaisuuksia? Kaupungista voi lähteä myös maaseudulle, jossa on tilaa ja lääniä toteuttaa vaikka mitä autoiluun liittyviä fantasioita.

• 17+5=?

niinpä. öljyt ja kaiken näköistä pikkuremppa tulisi tehtyä jos löytyisi kohtuuhintainen nosturipaikka. sellasia paikkoja, joissa on varaa tehdä hommat kunnolla, rauhassa ajan kanssa, ei vain ole.

• mk

Mene teesse itsehalliin niin on paikka tai etsi vähän syrjäisempi parkkipaikka tai joku muualue niin siinä voi vaihtaa. Itse vaihdan öljyt rivitaloyhtiömme omalla parkkipaikalla ja hyvin onnistuu.

• saatanan vatipää
        auto, mikä se on? kirjoitti:

Kannattaisiko käyttää hyödyksi niitä auton vakiovarusteena olevia liikkumisominaisuuksia? Kaupungista voi lähteä myös maaseudulle, jossa on tilaa ja lääniä toteuttaa vaikka mitä autoiluun liittyviä fantasioita.

vitun ympäristörikollisääliö.

AUTOA SAA PESTÄ AINOSTAAN SELLAISESSA PAIKASSA JOSSA ON ÖLJYNEROTUSKAIVO.

• Öljyä...
        saatanan vatipää kirjoitti:

tuskin maahan valuu autoa pestessä...

• ....

Stnan Vatipäälle (mikä oli siis nimimerkkisi...), auton voi pestä omalla pihallaan (ei siis taloyhtiön pihalla) jos käyttää pesuun vain vettä. Pesuaineet ja muut liuottimet vaativat semmoisen paikan ettei ne valu maahan. Muutoin vesipesu, esim painepesurilla, ei tiputa autosta maahan mitään muuta paskaa mikä ei olisi a) maahan mennyt muutenkin b) tullut maasta. Paskakokkareessa lokasuojassa on tietysti pakokaausja ja muita myrkkyjä - ihan samaa kamaa mitä on kaikki teiden vieret täynnä ja se muta on sieltä maasta ruopaistu siihen lokariin.

Mitä tulee öljyihin ja muihin auton vaatimiin nesteisiin niin ne ovat auton moottorin ja ptkien ja säiliöiden sisällä turvassa ettei niihin vain missään nimessä mene vettä. Jos moottori valuttaa öljyä nin se valuttaa sitä joka puolelle, parkkipaikalle, tielle ja mummon pihalle, riippumatta siitä pesetkö autoa ulkopuolelta vai etkö.

Sen sijaan jos sinä et pese sitä autoa - ja annat niiden paskojen muhia, niin sitä varmemmin ruoste iskee ja ja sitä kautta tontillesi ripsahtelee hapettunutta metallia ja lohkeilevaa maalia.

• fegherhgergh
        Rahaa.. kirjoitti:

Jos olet käynyt ulkomailla, esim saksassa pikapesu 1-2 euroa.

Rahaa.. kirjoitti:

Autoa ei saa pestä enää joka paikassa, huoltsikoillakaan ei enää ole kylmävesi letkuja muutama kolikon maksua vastaan, ulkona, nyt pitää koko halli varata ja maksaa täälläpäin yhdeksän euroa.

• saatanan vatipää kirjoitti:

Pitääks sit sateellakin auton olla öljynerotuskaivon päällä kysyy epätietoinen

• petteri Pränkkää

Minun autossa on öljyt sisäpuolella. Ainoa ulostuleva öljy on sylintereitä voiteleva öljy n, 1l /10000 km Kohti ja sekin palaa palotapahtumassa sylinterissä poistuen savukaasun mukana.

• tanakele
        Rahaa.. kirjoitti:

Ennen sai lorottaa vaikka suolahappoa autoa vaahtokylvettäessään, nyt on noi paikat vähän vähemmässä täällä kaupungissa. Ja ne autopesuhinnat vasta tolkuttomia ovatkin. Jos joku keksisi halvan, JONOTTOMAN paikan, niin sitten pesisin vaikka joka päivä.

• kåmp.,ö

Voi vittu! Auto on vain kulkuneuvo, jolla ajetaan paskasilla teillä, yks reissu ja taas on auto likainen. Kuka sitä ehtii ja viitsii aina olla pesemässä/pesettämässä.

• sljviorejoirejiortej

Ennen sai auton pestä pihalla mutta nykyään on kaikenmaailman saatanan kukkahattutädit kieltämässä muka luontoa saastuttavana autonpesun vaikka niskaan sataisi jodia ja cesiumia niin että tukka lähtee päästä.
      Harjakoneessa saattaa tulla vaurioita ja sekään ei joka kolosta saa pestyä, hinta on myös kallis ja harjattomassa pesussa lika ei lähde kunnolla kumminkaan. Käsin pitäisi saada pestyä auto mutta käsinpesupaikkoja on hyvin vähän joten olkoon paskaisena sitten.
      Keväisin myös hiekka- ja nastapölyä on niin paljon ilmassa että auto likaantuu jo yhdessä yössä pesun jälkeen samanlaiseksi paskakasaksi jos ulkona joutuu autoa säilyttämään joten turhaa vaivaa kaikki.

• mk

Siinähän se idea piilee että se auto sillä ulkona sateessa tekee saman asian ja taloyhtiön hallitus voi tehdä päätöksen että pihalla saa autoja pestä. Jos ei ole virallinen taho asiaa kieltanyt niin ei muuta kun pesemään.

• 2 kertaa vuodessa

Syksyllä pesu ja vahaus ettei suolat ruostuta, keväällä pesu ja vahaus ettei pala pintaan kiinni talven kurat.

• Näin on

Pesu ja vahaus, hinttien hommaa, tosimies ei autoaan pese! Äijällä on äijän auto, puppelipojat vahatkoon autojaan, hanuriaan ja muniaan!

• sade paskasta

Pesu ei auta.Minä pesin 3 pävää sitten enkä ole ajanut yhtään,mutta yksi sade ja nyt auto on kun ei olisi pesty ikinä.Sadevettä en ikinä ainakaan joisi sillä niin paskasta se on.Onneksi vahasin joten huuhtelu riittää.

• uijokla

Joo, ilma tulvillaan pölyä näin keväisin ja se laskeutuu auton päälle. Sitten sade piirtää peltiin ja laseihin kuviota kuvion päälle. Tai ei oikeestaan tarvi sataakaan, kun yökosteus tekee saman.

• jahili622

Jaa en tiedä mutta minulla pysyy auto ainakin tosi puhtaana perus maantie ajossa. En ole pessyt muutamaan vuoteen mutta silti kiiltää vaan, Varmaan johtuu hyvästä vahasta. Ja aina sateenjälkeen auto näyttää vastapestyltä.

• harmaa on

Puhtautta sopii epäillä, mutta veikkaisin värin olevan harmaa jolloin pöly ei näy niin helposti.

• dtyjkdtyktktyjk

kukkii se kastelemattakin!

• puhdas auto minul

joo autot likasia ulkoa on normaalia ! mutta miten paskasia on sisältä suomalaiset autot kun ostaa auton suomalaiselta niin yök . tupakoitu , koiria, paskaa, miten ihmiset niin siistejä mut autot likasia ? ulkoa normaalia jos likanen kun hiekka pöllyää mut sisältä en ymmäärrä

• Joo,samaa oon havainnu.
        Kaikenmaailman pikaruuat ja jäätelöt pitkin seiniä ja penkkejä.
        Koirat kuolaa ja kakarat kusee,välillä on verhoilutkin kuin moottorisahan jäljiltä.
        Eppäillä soppii et on kämppä saman näkönen ja pääkoppa sisältäpäin!
        Kyllä auton pitää loistaa kuin korurasia,saahan niistä vaihdossakin melkein fillarin hinnan.

• säästän..

Muutin vuosi sitten omakotitaloon ja olen pessyt painepesurilla pihassa eikä kukaan ole valittanut. Ympäristöystävällisiä autovahashampoita käytän. Vesi imeytyy pihahiekkaan.

Kunnallistekniikka kun on, ketään ei kiinnosta pohjavesikään.

Perus-Kärcher maksaa n. 180 €. Sillä ei saa monta automaattipesua.

• Aivan turhaa...

Kesällä sataa sitä varten vettä, että se pesee auton. Nyt on pakuni niin kurainen, että jopa toivon yhtä sateista yötä, että pakuni puhdistuisi.
      Turha sitä on giljotiiniin ajaa pestäväksi.
      Pohjaväriä ei näy, mutta onneksi se on rekisteriotteessa.

• GGDGDD

Varmaan siksi,kun kura peittää ne ruosteet ja skraadat ja auto on siistimmän näköinen mutapeiton alla.

• möp

Niinpä, mistähän syystä tämän provon laitoit liikkeelle. Autolla kun ajaa hiekkateitä sateessa ja pölyssä, niin joka päivä pitää auto pestä. Jos et voi omalla pihalla pestä niin aika kalliiksi tulee pestä huoltoasemien pesuloissa. Sekö on elämää, että tutkitaan muiden autojen likaisuus tai puhtaus. Meillä taitaa täällä Suomessa mennä liian hyvin. Sitä paitsi mehän ollaan idästä, ugreja....

• pehmeä bottom

Kynnen uluset rasvassa, tukka hapsottaa ja parta ajamatta, olen siinä sitten metroseksuaali.

• 12

Enpä ihmettelisi vaikka tulisi liian kiiltäviin autoihin tiili syliin. Kyse ei ole kateudesta, vaan tietoisuuden kasvaessa, rikkaiden joukossahan pesivät myös langattomat terroristit.

• syitä monia

a) kuka sitä nyt kokoajan jaksaa olla hinkkaamassa
      b) auto on ajamista,käyttöä varten
      c) pesuhinnat törkeitä, 20e pikapesusta on liikaa
      d) ei ole paikkaa, mahdollisuutta pestä kotona
      e) ei jaksa/ehdi mennä itsepesupaikkoihin räpeltämään

....onko tarpeksi syitä että ajaa likaisella autola aika usein?

• Pyhälehmä

Mehän ollaan venäjä! Jos tulit(pääsit) rajan tänne autoja kyttäämään niin mee takas ryssä!

• Kiiltävä mersu..

Onhan se hyvä, että näkee kenellä on varaa autoon ja kenellä ei edes sen pesemiseen. :D

• audi,vw,volvo autoja

muuten ihan hyvä, vaan yks virhe löytyy sun tekstistä.
        Puhut samassa laatikossa mersusta ja autosta.

• kakkia

Kylhän se niin on että maalit pysyy parempana jos pesee ja vahais säännöllisesti,vähän harmittaa ettei ittellä omaa pihaa mis pestä :(

• hhjkjhgf

No voihan sen vahata missä vaan konepesunkin jälkeen. Vaikka järven rannalla.

• cars
        hhjkjhgf kirjoitti:

No voihan sen vahata missä vaan konepesunkin jälkeen. Vaikka järven rannalla.

joka puolella tietöitä jatkuvasti,kuorma-autot kantaa rakenteissaan savea ja liejua ym.lavat valskaa,lavettiautot kuljettaa koneita ja se paska tippuu pitkin tietä.ei edes pikitiet pysy puhtaana hetkeäkään.ja ne perkeleen soratiet vielä...

• sottis

Kun pinnassa on hyvä vaha, niin kyllä maali sen alla säilyy vaikka auto olisikin kurainen.

• meister69

Saksassa asuessani huomasin, että heillä autonpesu kuuluin viikon traditioon, viikko ohjelmaan siis kerran viikossa pestään auto. Ei huono idea.

• Järki kätöseen

Minä olen ollut paljonkin asumassa Saksassa, enkä koskaan nähnyt perheen autoa pestävän. SE SIITÄ.
        Meitä on kaiken maailman tiedon levittäjiä näemmä.

• mmmttt

hyvä luoja. ja afrikassa syödään banaaneja päivittäin.

• Anonyymi
        Järki kätöseen kirjoitti:

Minä olen ollut paljonkin asumassa Saksassa, enkä koskaan nähnyt perheen autoa pestävän. SE SIITÄ.
        Meitä on kaiken maailman tiedon levittäjiä näemmä.

Olet ollut asumassa 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

• PÖHJ

Ne on nää suomen paskat kelit.Heti kun peset ja vahaat auton,niin sit sataa paskaa taivaalta.Ei jaksa ei..

• JASKOPA

MITÄ SE SINULLE KUULUU !

• apukuski tomtom

Lapsuuden muistoja 1970-luvulta. isän työpaikalla oli työntekijöille varattu alue autonhuoltoon. Huoltohalli, muutamalla rasvamontulla ja ulkona autonpesuun tarkoitettu vesipiste. Isän kanssa käytiin kahdestaan autoa huoltamassa ja myös pesemässä.
      Huolellinen huuhtelu, pesu, kuivaus ja vahaus. Vahauksessa olivat mainioita nämä miesten vanhat sukat. Sittemmin 1980-luvulla autoa käytiin pesemässä yhdessä, jolloin mukaan astui kuvioihin nykynen mieheni.
      Vaikken itse aja autoa, niin siisteys sisältä ja ulkoa on tärkeät. Nykyinen auto on niin korkea, etten ylety katolle, pidän pikemmin auton sisätilat siistinä. Joten auton pesu/siivous tottumusta olen harrastanut poikani pikkuauton kimpussa.
      Täälläpäin on harvassa isojen kulkuneuvojen autonpesupaikkoja, halleista puhumattakaan. Viimeksi kun kävimme ulkopesussa, itse pesien maksoi 20e, euroautomaatti nieli kolikoita.
      Onneksi oman taloyhtiön muutama ap on varattu auton pesuun kesäisin, joten alueen autoilijat voivat pestä autonsa. Vesipisteen minuuttihinta n. 20c, liekö tänä kesänä hinta noussut.
      Liekö jo keksitty automaaleihin nanopartikkeleita, jolloin lika hylkiytyy itsestään pois.

• asdasdsdfsdf

Itse en luota ihmisiin joiden auto kiiltää aina! Kenellä rehellisellä työtätekevällä on aikaa kiillotella autoaan joka toinen päivä?! Hurreja tai työttömiä!!

• Ei auton palvelija

Joo kyllä kovalla työllä tehdyllä rahalla on muuta käyttöä kuin jatkuvaan auton pesuun sijoittaminen.
        Taitaa olla joku helpon rahan tienaaja, joku konsultti kenties esittämässä pesua autoille ....kenties pakolliseksi?
        Tuon autonpesuvillityksen voisi vaihtaa vaikka vanhusten hoitoon, silloin kunnioittaisin henkilöä, nyt halveksin tuollaista auton palvojaa.

• jlkk 111

Minä olen ostanut autoni liikkuakseni sillä jostain johonkin. Se on vain liikkumaväline, jos se sattuu olemaan likainen, mitä sitten? Sitä paitsi se kapistus on ostettu ihan vain MINUA varten, ei missään nimessä naapureille arvosteltavaksi/kadehtittavaksi.
      Saman kyydin se antaa oli kurainen tai ei.

• jhgfdfgh

No itseasiassa kurainen pinta lisää huomattavasti ilmanvastusta, että ei ihan samaa kyytiä saa kuin suuremmalla polttoaineen kulutuksella.

• 260 ekua/kk

Vi tun köyhät . Kuka porvari viittii pestä ? Autokaupasta saa uusia.

Samoin katsastuspaikoille voisi siirtää leipäjakelun. Ei tarviis ajella ees sun taas.

Samalla hoituis molemmat. Leipäjonot siirtyisi pois julkisilta paikoilta.

• Siksi, koska....

....huoltoasemien määrää on vähennetty rajusti, kiitos tiukentuneiden natkunaurettavien EU-maaperäpuhtaus-säännösten (huoltiksien remontointi ei kannata ainakaan palveluasemana, koska maa-aineisten vaihto jne tulisi armottoman kannattamattomaksi). Näin huoltisten pesukone- ja itsepesupaikat vähenee. Jonotus on ainakin isommissa kaupungeissa kova ja moni ei jaksa odottaa tuntia paria.

Toinen homma on pesujen kalleus. Esim. saksanmaalla pesut ovat noin puolet maamme hinnoista, ja palkkataso siellä parempi. Täällä kiskotaan kova hinta ja alv vielä päällä. Kun muutenkin elinkustannukset nousee koko ajan, niin pesuista moni tinkii ekana.

Tässä kaksi tärkeintä syytä; tuskin monikaan HALUAA ajaa likaisella autolla vaan hitusen pakko...

• Minä pesen itse autoni kerran viikossa, ei oo vaikee homma.

• Jos voi

Niinpä, jos sen voi tehdä omalla pihalla/tallissa tai virman tallissa ja vesillä...

• Jos voi kirjoitti:

Niinpä, jos sen voi tehdä omalla pihalla/tallissa tai virman tallissa ja vesillä...

Nimenomaan, jos on paikka, minulla on.

• Ilmastosta se johtuu

Johtuisiko ilmastosta? Täälä kun sataa joka ristuksen viikko parina päivänä.

Helppoahan se jossain espanjassa on kun auton päälle laskeutunu pöly lentää heti pois kun vauhdin saa kelattua kuuteen kymppiin.

• jösses!

"Yhtä paljon kuraisia autoja näkee vain Venäjällä.

Häpeäisitte!"

Nyt ollaan suomalaisen liikenteen todellisen ongelman juurilla. Hyvä, että joku jaksaa vahtia!

• pestään ennen myynti

Minulla on autossa suojaava paskakerros.

• yxxy

Likainen tai puhdas, mitä se kenellekään kuuluu? Jokainen hoitaa omaansa, miten ehtii tai haluaa.

• Likaista....

Suomessa on paljon likaisia teitä. Hiekoitettuja tai hiekkateitä, märkiä, suolaisia ja sohjoisia.

• näin hämeessä

Pesen auton n. 1-2 krt /kk pesun hinta 16 euroa pesukerta. Pesu: liuotin, korkeapainepesu-harjapesu-alustapesu- kuumavaha-kuivaus. Tulos hyvä. Pesupaikka Teboil.

Käytin myös kerran pesukatua.En käytä enää. pesutulos välttävä suhteessa hintaan.

• EI KONEESEEN!!!

Ja auton maalipinta on sit nättinä! Huhhei!
        Näitä koneessa pilattuja maalipintoja mä saan sit olla paikkaamassa.

Pesisit käsin Hämeen hölmö!

• nbhgfdfgh
        EI KONEESEEN!!! kirjoitti:

Ja auton maalipinta on sit nättinä! Huhhei!
        Näitä koneessa pilattuja maalipintoja mä saan sit olla paikkaamassa.

Pesisit käsin Hämeen hölmö!

Kuka tässä se suurin hölmö on, kun fiksaaja (?) kehottaa pesemään käsin? Tuskin ainakaan yrittäjä olet.

• automyyjä.

Ei kannata pestä sillä paska ja kura suojaa tutkitusti haitalliselta UV-säteilyltä. Kun peset vasta juuri ennen myyntiä niin kaikki muoviosat ja maalipinnan väri on sama kuin aikoinaan autoa ostaessa.

• 10 vuotta pesemättä

auto pesemättä. Kaikki pesuun menneet rahat hukkaan heittyjä. Pesuihin mennyt olisi mennyt enemmän rahaa, kuin autonvaihtoarvo nykypäivänä. Aivan turha haaskata rahojaan autonpesuun. Ihan yhtä ruosteinen kuin vastaavat samanikäiset ja pestyt ja puunatut. Voi myydä pois vaikka vähän halvemmalla, menee alhaisemman hintapyynnön puolesta helpommin kaupaksi.

• vitun rikas

Pesetän auton joka päivä jos on maksanut 200,000 autosta niin se pitää kiiltää!

• Kekkonen25

Oletko kokeillut perseesi repimistä? Suosittelen. Sekin on kehittävämpää kuin auton hinkkaaminen. Taidat haaveilla autosi kanssa parittelusta.

• Oula.

Mikä teiän autot likkaa meillä pikitienvarsi asukeilla autot aina puhtahia kesät ja talvel tiethä on jääsä.

• jejejeje

Mitä muiden asiat sulle kuuluu? Pidä huoli vain omista asioista ja jos ei likaiset autot miellytä niin pysy kotona sitten.

• LadatHaisee

Hahahahahahahaaaa!!! :D

Tuosta otsikosta tuli ihan mieleen jonkun audimiehen kirjoitus täällä suomikaksnelosella, missä hän vouhkasi kuinka Ladat haisee ja naiset ajaa lätäköistä jolloin moottoriin menee likavettä.
      Niin, ja on häpeä aja likaisella autolla! :D

Itse kierrän aina kaikki lätäköt ettei se likavesi mene MOOTTORIIN.
      Lisäksi nostan jalat aina ilmaan jos en pysty lätäkköä kiertämään.
      Olenhan autoista tai mistään muustakaan mitään tietämätön nainen! :D

• Vieno Huttunen

En aja likaisella autolla, vaikka auto on vanha, se on siisti ja kunnossa.

• Pemalauta! Tääl kulttuurin kehdon lähellä vaan joutuu tsöraan hiekkateitä,puol kilsaa ja auto on kosteella kelillä täysin rapainen. Pitäis laittaa taas roiskeläpät ainakin etupäähän,säästyis auto ja smokki etes pikkasen puhtaampina.
        Puhdas auto on kyl OK mut kattokaa kuinka paskasii on kaupungeis ikkunat ja talot.
        Sitä vaan eletään kaikenlaisen saastan ympäröimänä eikä sil mitään voi.

• jJGJGJ

Jollei jaksa ja huvita niin painepesurilla ensin pesuaine pintaan ja huuhtelu.Menee muutama minuutti ja kuinka sä jaksat aina pestä kommentit.

• ford mondeo kuski

>Miksi suomalaiset ajavat likaisilla autoilla?

Siksi ajetaan likaisilla, kun sillä puhtaalla autolla ei ole mitään lisäarvoa likaiseen verrattuna. Suomessa kura lentää ja silloin auto saa olla kurainen. Älytöntä pistää rahaa monet kympit johonkin auton pesuun vähän väliä. Ei se kura sisälle tule pellin läpi!

• paskatarkastus,

miks otat mun paskasen, pesemättömän mulkun sun perseeseen?
      vain venäjällä!

häpeäisit!

• 1tietotoimisto

kova vinkki auton itsepesijälle:
      olet varmaan huomannut että eu direktiivi ja kukkahatut on kieltäny kaikki kunnon liuotinpesuaineet...
      noh, ei hätää. mene autotarvikeliikkeen veneosastolle. sillä venekemikaalien nimellä niitä nimittäin vielä saa myydä, samoja kunnon aineita millä lika lähtee eikä vain tuoksu hyvälle...

• kiiltävä pirssi

Ei kannata kovin paskasella autolla ajaa, ei näe ulos ja vaatteet tuhriintuu parkkihalleissa. Kurvaan konepesuun ja mukavampi jatkaa matkaa. Ei tarvitse hikipäässä puleerata, ei ole naarmuuntunut ja kun säännöllisesti pesee niin tuloskin on kohtuullinen. Eihän se auto puhtaaksi lähde koneessa jos pesee vain jouluna ja juhannuksena. Vielä jos jaksais kerran vuoteen vahatakkin... Pesun saa tarjouksesta kympillä ja muutoinkin luokkaa 15e / laaki, itse en jaksa hikoilla ja letkujen kanssa pelata pihalla.
      Sillä perusteella en jätä pesemättä että kuraantuu heti uudestaan, pestäänhän sitä kalsareitakin :)

• nbvcvbnm

Nämä tosimiehet eivät kalsareita pese, vaan kääntävät ne ympäri Jouluna jolloin karsta varisee lattialle mistä se potkitaan sängyn alle.

• Autoileva maalainen

Vaikka sitä autoa täällä maalla peseekin niin on se jo seuraavan ajokerran jälkeen ihan likanen. En minä ainakaan joka kerran jälkeen ala autoani pesemään, jos se jotakin haittaa niin olkoot hyvä vaan ja tulkoot pesemään minun autoni.

• kaniukka

Talvisin kurakeleillä en jaksa pestä mutta kun tulee pidempi pakkasjakso pesen auton niin on siistin näköinen. Keväisin pesen n. kerran viikossa. Kesällä vähän riippuu missä ajelen. Jos vietän aikaa mökillä en jaksa pestä kesken mökkireissun koska siellä se kuraantuu/pölyyntyy hiekkateillä ajaessa heti. mutta jos olen kaupungissa pidän auton aina siistinä.Vahaus 2-3kertaa vuodessa niin pysyy maalipintakin hyvänä. Kun pitää auton siistinä sisältä ja ulkoa pitää se jälleenmyyntiarvon hyvänä. Olenkin monet kehut saanut autoa myydessä kun on sisältä melkein uudenveroinen vaikka autolla ikää jo 3-5vuotta. Siisti auto kertoo ihmisestä paljon!

• Sillaitappaa

Idiootit pesee ja vahaa noita peltilehmän paskoja.Itse ostan muutaman satasen kotteron ja ajelen sillä 1-2 vuotta sitten paaliin tai ajn johonkin metsään ruostumaan.Näin pysyy autoilu halpana eikä tartte mitään pesuja.Jos joudun vaihtamaan öljyjä tai muita nesteitä poltan palavat ja muut viskaan metsään.Että siinä teille vitun viherpiipertäjät.

• Sillatappaalle

Sillatappaalle tiedoksi, että tässä on yksi tosi niuho viherpiipertäjä. Toivo todellakin, katso tarkkaan, koska ja missä liikut, etten osu kohdallesi, kun taas ajat sen paskasi mettään ruostumaan muiden iloksi ja polttelet öljyjä ja nakkaat loput metsään. Ensimmäisenä kokeilen pääsi kestävyyttä oven ja karmin välissä ja laitan niitä jäteöljyjä perseeseesi ja tuikkaan tuleen. Tukkasi voitelen ennen sitä akkuhapoilla ja jäähdytysnesteet juot, halusit eli et ja jos se paska vielä lähtee käyntiin, laitan perseesi pakoputkeen ja rykäisen vielä kerran käyntiin.

Että oikein vittumaista ja perseestä kesää ja yhtä ankeaa loppuelämää (mitä nyt jäljellä tuolla asenteelle muka olisi) sinulle yhdeltä viherpiipertäjältä, toivon tosiaan, että tapaamme, lupaan, että yllätyt melkoisesti.

• sillaitappaa
        Sillatappaalle kirjoitti:

Sillatappaalle tiedoksi, että tässä on yksi tosi niuho viherpiipertäjä. Toivo todellakin, katso tarkkaan, koska ja missä liikut, etten osu kohdallesi, kun taas ajat sen paskasi mettään ruostumaan muiden iloksi ja polttelet öljyjä ja nakkaat loput metsään. Ensimmäisenä kokeilen pääsi kestävyyttä oven ja karmin välissä ja laitan niitä jäteöljyjä perseeseesi ja tuikkaan tuleen. Tukkasi voitelen ennen sitä akkuhapoilla ja jäähdytysnesteet juot, halusit eli et ja jos se paska vielä lähtee käyntiin, laitan perseesi pakoputkeen ja rykäisen vielä kerran käyntiin.

Että oikein vittumaista ja perseestä kesää ja yhtä ankeaa loppuelämää (mitä nyt jäljellä tuolla asenteelle muka olisi) sinulle yhdeltä viherpiipertäjältä, toivon tosiaan, että tapaamme, lupaan, että yllätyt melkoisesti.

Kyllä Linkola on oikeassa että maapallolta pitäisi hävitä edes muutama miljardi ihmistä ja etunenässä tuollaise agressiiviset vihervittuilijat.Hauskaa kesää vain sinullekkin.

• Juhani1.

KeskiEuroopassa on useissa maissa tapana pestä auto kerran viikossa (sunnuntaisin) oli se sitten enemmän tai vähemmän likainen. Myönnän, että pesuintoon vaikuttaa myös sikäläisten pesuloiden edullinen hinnoittelu.

Toinen suomalainen erikoisuus on aikuisten (= yli 40 vuotiaiden) työssäkäyvien ja kohtuullisesti toimeentulevien ihmisten into ajaa yli 10 vuotiailla autonromuilla. Monissa länsimaissa tälläisia ihmisiä katsotaan kieroon, eikä kyseinen toiminta ole sosiaalisesti hyväksyttävää.

• itelläkin 11 vuotias

Mitä siinä sinun uudessa autossasi on niin perkeleen ihmeellistä ja ihailtavaa, jos sinä olet niin rahamiestä, mitä vahvasti epäilen. Yleensä tuollaiset tyypit ovat juuri näitä nousukkaita, jotka ovat vähän saaneet enemmän likviditeettiä kuin keskiverto jannu ja heti ollaan niin saatanan äveristä pohattaa, pidetään itsestä hirveä meteli ja katsotaan nenän vartta niukemmin eläviä.

Oma autoni on vuodelta 2000 ja siinä ei ole mitään todellista puuttuvaa ominaisuutta, luiston estot ja nelivedot myydään just tuollaisille urpoille. Ainoa, mitä olen harkinnut on ilmastointi, mutta jälkiasennuksena maksaisi luokkaa 1500€ ja Suomessa hellepäiviä korkeintaan 20 ja niistä hyvä jos puolena istun ratissa puoltatuntia enempää, joten ei maksa vaivaa.

Koneella ajattu vasta tosi naurettavat 110 tkm eli edelleen kuin suoraan pakasta melkeipä, hyvä kun sisäänajo mennyt. Noilla laadukkailla ja hyviä päästöarvoja antavilla koneilla tavataan ajaa 250-350 tkm leikiten. Juttelin just tallikaverin kanssa ja hällä vuotta vanhempi ja lasissa jo 250tkm ja ei kuulemma ole tarvinnut edes avata konetta. Ainoat menoerät olivat ainoastaa kuluvia osia, kuten öljyt, tulpat, suotimet, jarrupalat, pyyhkimet. Mutta maksa sinä vaan useita kymmeniä tuhansia välirahoja muutaman vuoden välein, noilla rahoilla satsaan rakkaimpiini, menemme syömään, matkustelemme ja harratamme ja hoidamme terveyttämme kun sinä vaan hinkkaat jotain tuliterää ja saata mahahaavan, jos jotain ei kiinnosta hevon vittua autosi, vielä vähemmän ihailisi sitä. Minun ei tarvitse hävetä pennin vertaa, kun ajat vierelleni valoissa, joten et tule saamaan mitään ihailevia katseita tuliterälle vaikkapa Hummerillesi, vaikka kuinka epätoivoisesti yrität kerjätä niitä joka paikassa. Et raukka edes tajua, miten naurettava ja säälittävä olet nysvätessäsi autoasi ja piliäsi vuoron perään.

• jepejepe

Autoverohan tässäkin syyllinen on. Suomessa on ihan tavallista että ostetaan uusi auto ja ajetaan sillä 20 vuotta. Sitten taas uutta autoa tilaamaan. Elämästään saa vuoden jos toisenkin käydä töissä pelkästään autoilun takia jos sitä pitää olla koko ajan vaihtamassa. Tiedän muutaman tapauksen jotka näin tekevät ja huoltavatkin autonsa itse. Rahaa onkin jäänyt säästöön mm. omakotitalon rakentamiseen sen betonilähiössä asumisen sijaan. Että katsokaa vaan kieroon vanhoilla romuilla ajavia. Se on valintojen maailma.

• ei pysy puhtaana

En haluaisi ajaa likaisella autolla, mutta se on käytännön sanelema pakko.

Autoni on tumma, joten se pitäisi pestä päivittäin, jotta se näyttäisi puhtaalta. Päivittäin peseminen on mahdotonta, koska taloyhtiö kieltää autojen pesun taloyhtiön alueella. Kaupungissa on poleteilla toimiva tee-se-itse-pesupaikka, pesukerta maksaa 9-12 euroa riippuen auton likaisuudesta. Pesen sitten siellä kerran kuukaudessa, vaikka sekään ei ole paras mahdollinen, koska siellä ei saa pestä omilla välineillä/pesuaineilla, vaan on käytettävä talon tarjoamaa harjaa ja pesuainetta.

• Pökkö

Ai kauhia...joku ottaa siis pesemättömistä autoistakin päänvaivaa!! Eiköhän maailmaan mahdu paljon pahempiakin asioita!!

• autoton kateellinen?

Mitä Hallitus aikoo tehdä asialle? Jos sellanen olis Suomessa, se hankkisi ehkä sullekin oman elämän, ettei tarttis koko ajan keksiä syitä muiden mollaamiseen!

• Kylähullu.

Jos ei ole muuta tekemistä kuin autoa palvoa, niin siitä vaan! Pesuun odottaa mielestäni ihan sairastakin sakkia, auto aivan puhdas ja sitä pitää viedä pesuun?? Aivan totta!
      Minä en palvo autoa, se palvelee minua ja vien sen pesuun silloin kun satun sille päälle. En vie sitä joka viikko kun pieni tahra ilmenee.
      Minusta täällä Suomessa on ihan ylipuhdasta autoa liikenteessä. Missähän kylässä asut??

• Fikswaxkiks..

Ei Suomimies pese autoa, eikä alushousua,, tuhnuja ovat,
      Ulkosuomalaisella puhdas auto ja silkkinen aluhousu, Suominainen pitää siitä..
      Myös naapurin vaimo sammaa mieltä..

• Kiiltävänä pesuun

Huomasin just eilen Vantaan Myyrmanni pesulassa, kun sinne kaarsi niin kiiltävä auto ja maalipinta ja väri suorastaan häikäisi, niin tämäpä meni pesemään sitä painepesurilla täydellä ohjelmalla. Hohhoijaa, ymmärtäisin, jos olisi oikeasti likainen, kauttaaltaan pölyssä ja siitepölyssä. No, joillain sitä riittää ylimääräistä rahaa ja energiaa hinkata kärryään näyttelykuntoon kauppareissuillekin. Minkähänlainen ohjelma täytyy olla ja kuinka puhdas auto on ennestään, jos Myyrmannissa peset 4-5 eurolla? Siihen rahaan ei saa edes esipesua tai liotusta, kymppi jos toinenkaan ei riitä juuri mihinkään ja kun ajat rampistä ylös ekaan lätäkköön, niin se siitä. Hohhoijaa, että vituttaa varmaan.
      Kyseisessä pesulassa työntekijät ovat kertoneet pariinkin otteeseen, miten omistaja ei maksa palkkoja oikein ja nekin myöhässä aina aivan. Alipalkattuja reppanoita, kun eivät osaa vaatia tms. Hyvä ettei ole ominut niiden passejakin.

Suomimies ei vilkaisekaan näitä persjalkaisia, tukkisäärisiä, pullajalkaisia auringossa palavia kalpeanaamoja, joilla on sama saatanan jäkätys rannalla, kylässä, kaupassa ja lakanoissa yhtä aktiivisia, halukkaita ja osaavia kuin sammunut lahna. Meikkiäkin saa vedellä puolirasiaa, että kalpeanaamaan saa edes hiukan väriä siihen lapsen perunanenän yläpuolelle viiruihin silmiin, missä aivan onnettomat ripset ja kulmakarvat. Hyi helvetti, ja tuollaisen kottaraisen takia pitäisi hinkata autoa kaiken aikaa, aika epätoivoista, kun paljon parempaakin on tarjolla. Makunsa kullakin.

• Ukno
    • peskää autonne

vitun hesalaiset idiootit

• sukkajumala123

taitaa lantajasko olla vaan kateellinen kun joutuu pesemään omaa -82 sunnyä kylmällä kaivovedellä

• ainoaoikeastijärkevä

Miksi suomalaiset tiet on niin kaameessa kunnossa ja kelit sellaisia ettei auto pysy puhtaana viikkoa kerralla? Ja keneen se likainen auto vaikuttaa? Pahempaa se on ko ihmiset haisee, auto ei sentään niin tee.

• Sinkkuäiti Lada-86

Mulla ei oo ongelmaa kun ajan auton sinne mun kartanon lämpimään talliin ja apupoika käyttää tarpeen mukaan sen pesulla. Ja jos sen ei tartte hoitaa autoo niin sit se käy hoiteleen mut :)

• kuramaisteri

Auton puhtaus on suhteellinen käsite.
      Asukaapa itse hiekkatien päässä ja puhukaa vasta sitten auton pesusta!
      Usein kaupunkilaiset valittaa autojensa likaisuudesta ja siitä, että pitäisi taas se pestä. Kuitenkin heidän autonsa ovat nuoltavassa kunnossa siihen verraten mitä pölyisen ja kuraisen tien päässä asuvilla. Ajat kilometrin, niin ihan sama ootko sen pessyt vai et. Monesti niin, niin turhaa hommaa ainakaan toivoa kiiltävää ja puhdasta pintaa kovin pitkäksi aikaa. Mutta kyllä siitä sitten nauttii, kun pesty on ja todellakin toivoo saavansa nauttia edes viikon. Usein kuitenkin pelkkä suunnittelu pesusta kerää jo sadepilvet yllesi saatika sitten, kun olet pesun suorittanut. Hukkaan meni ja taas koko kierros alusta.

• Pez

Kyl mää ikkunat pesen. Niin että ulos näkee.

• Autoni on minua varten eikä päinvastoin,se aika on eletty kun peltilehmäl koreiltiin. Auto on niinkuin työkalu,eihän töis tuu mitään jos koko ajan vaan kiilottaa. T:PETE

• Hei siisteys intoilia katso että kaikki sinulla on aina kunnossa,ei esimerkiksi kengissä pölyä.On se hienoo pitää kaikki hienossa kunnossa mutta mitä sit teet kun oma muijja myrkyttää ja sit tulee kaveri ilmoittamaan et vie muijjan.Jonka johdosta sää oot yksin loppu perheen kanssa,siinä vaiheessa olen ollut onnellinen että mulla oli se ei jynssätty auto.Mielestäni on tärkeempääkin tekemistä kuin autonkiillotus,kaksi murkkuu olen saanut miehiksi.Tässä tuli mieleen että on asiat hyvin kun on aikaa tutkia toisten autojen puhtauksia,se ei ole mielestäni enää ihan tervettä touhua kun tuo tämmöisenkin ajatuksen julki, kyllä se hienoo on kun vain puhtaita autoja liikkuu,kiillotelkaa vaan niitä työsuhde autojanne,mää pesen autoni silloinkun itse haluun en silloin kun pomo käskee.Näin ollen voin muutakin tehdä kuin ajella autolla.Mistä muuten tiedät Venäjän autokannan,jäikö vahapurkista hiukan? T:PETE

• Tätsy Tiukkis

Siis minähän en rupea maksamaan autopesuloille montaa sataa euroa vuodessa pelkästään siitä, että naapuri saisi kadehtia kiiltelevää autoani aidan takaa. Suomen keleissä ei auto pysy puhtaana montaa päivää, kun taas rapa roiskuu. Joo, rupea sitä omakotitalon pihassakaan pesemään autoasi, niin jo on kieroon katsojia kyttäämässä, että mitähän paskoja se maastoon päästääkään.

Auton pesen silloin, kun alkaa tuntua siltä, että vaatteet likaantuu joka kerta jos vähän vahingossa siihen hipaisee, muuten saa kyllä olla.

• tiitu25698

Kun ei ole varaa pesettää autoa , hyvin yksinkertaista. KUn ei ole varaa ostaa vaatteitakaan !!! Mutta työssä käyvä ei ymmärrä tilannetta ! Kohtia jakautunut yhtieskunta1 Ei vaan voi viimesiä rahoja kuussa pistää auton pesuun näin se vaan on !

• autoilu on kallista

Tiitu 25698: Miten sitä on ylipäätään vara pitää autoa, jos rahatilanne on noin heikko? Vaikka itse käyn töissä, tekisi mieli hävittää mokoma rahareikä. Pelkät katsastukset, käyttövoimaverot, vakuutukset ja perushuollot maksaa vuodessa pitkän pennin. Kallista on!

• Orjapiiskuri

Joo, voishan tuon tennarin pistää puunaamaan autoa ja maksaa sille....niin mitähän sille pitäis maksaa, että se viitsisi lonkkaansa liikauttaa....varmaan sellasen 10 € auton ulkopinnoista ja sisäsiivous 5 €...millaistakohan jälkeä tollanen näppynaama sais aikaan?? Ilmottaskohan naapuri sossuille ja ne hakis lapsen pakkosiirtolasta parempiin maisemiin, saattaspa siinä niinki käydä? Elikkäs sais niinku kaks kärpästä samalla pläjäytyksellä, pääsis nurkissa lojuvasta laiskiaisesta eroon ja autokin tulis putsattua.

Mut jos ne sossut ei hakis sitä tennaria pois, niin jäishän ne rahat niinku muka omaan talouteen, tosin tennarille saa kyllä rahaa lappaa ja se häviää samantien, niinku sitä ei olis koskaan ollu olemassakaan.

• dadadammmmm

Miksi auto pitäisi pestä muuten, kuin ikkunoista että näkee eteensä?

• liian likaiset tiet sotkee kaiken .

• ruostetta

Kuka jaksaa hinkkoora autoaan joka päivä.. ei kyllä tuu katottua koskaan kenenkään auton likaisuutta. .onpa muutakin tekemistä!:)

• Paskanen kärri!

Kas kun kaikki eivät asu asfalttitien varrella. Koetappa ajella kärrylläsi sateen jälkeen savisella soratiellä niin näet miten käy!
      Yksi kaverini pesi autonsa puhki hieman yli vuodessa, pesu tapahtui kahdesti joka päivä, ensin töihin tultua ja sitten kotona töistä tultua. Onko siinäkään mitään järkeä?

• kjdiiijlökmldk

Ole hyvä ja siirry venäjälle katselemaan puhtaita autoja. Helpottaa oloasikin.

• 7890,mnbv

Itselläni on uutena ostettu auto, joka on nyt 8-v vanha. Tarkoitus pitää sitä vielä pari vuotta, jolloin mittarissa on noin 250.000 km. Jos haluaisin autoni olevan hyvänäköinen, sitä pitäisi käyttää pesussa kerran viikossa. Nykyhinta täällä meillä on 18 e/kerta. Yksinkertaisella päässälaskulla 52 viikkoa per vuosi 10 vuoden ajan à 18 egee kerta tekee yli 9300 euroa!!! Sillä hinnalla korjailee moneen kertaan ruostevaurioitakin.

Oleellisempaa on se, että auto säilytetään katospaikalla edes osan vuorokaudesta, jotta ei ole mahtavaa lumikuormaa ja/tai linnunjätöskerrosta pelleissä.

Itse asun kerrostalossa enkä itsekään katsoisi hyvällä, jos naapuripaikalla oleva pesisi autoaan ja kastelisi likavedellä minunkin autoni. Jos kerrostalomme pihalla olisi pesupaikka erillään parkkipaikan muista autoista, niin se olisi eri asia, mutta miten sitäkään vahtisi? Aina olisi joku, joka kuitenkin käyttäisi liuotinpesuaineita ja valuttaisi ne pohjavesiä pilaamaan.

• pölypiä

Mietippä sitä.
      Moni suomalainen joutuu käymään tankkaamassa Venäjän puolella, koska polttoaineiden hinnat Suomessa ylittää jo järjellisyyden rajat.
      Siellä sitä kuratietäriittää, vähän kuin meidän maalaismökkitiet, joko kuraa tai pölyä.

• ahahah

miksi nauroin

• Jii313

Ei jumalauta on pienet ongelmat.. Ketä kiinnostaa joku likainen auto

• pesen käsin senkin

Kertoisiko joku, miten käsin pestessä sienellä ja pelkällä vedellä tai joskus shampoolla ja vahalla roiskuu likaista vettä naapurin autoon ja tämä kihisee raivosta? En ymmärrä, miten se on edes mahdollista, jollei suurin piirtein kaada ämpäristä täysillä ja naapurin vatipää on ajanut taas niin kylkeen, ettei pääse edes kuskin paikalta autoon ilman tosi tuikka jooga ja agilityrataa. Tai laskee konepellille letkulla tai painepesurilla, niin silloin voi tosiaan roiskua, mutta että sienellä ja siivous/ mikrokuituliinalla. Ei kertakaikkiaa hahmota.

Ja muuten, jos on oikein ahtaat ruudut taloyhtiössä, ihmiset eivät ymmärrä, että tila riittää, kun ajaa ihan hiukan keskeltä vasemmalle. Kyllä se kyytiläinen voi sen aikaa odottaa, että ajaa ulos ruudusta, mutta tämä on jo niin korkealentoista teoreettista fysiikka ja matematiikkaa, että taitaa jäädä pelkäksi haaveeksi, kun naapurin isäntä ajaa taas helvetinmoisella vauhdilla ruutuun, ihan kuin siinä olisi viistopysäköinti. Pahimmillaan vie kaksi ruutua. Revi siitä sitten huumoria.

• akka maalta

Kyllä nyt taitaa olla niin, ettei nämä uusav. miehet osaa autoa pestä, jos ei sitä netissä voi tehdä. Se on puoli tuntia pois telkun kattomisesta tai mistä nyt sitten onkaan, jos auton pesee. Mitä ihmettä nämä nykymiehet saa aikaan kotona, kertokaahan???

• liittyy uusiinavutt.

Totta varmaan tuokin, meidänkin naapureilta ei mikään auton kanssa luonnistu ja mitään ei viitsisi tehdä, tyypit ei edes aika ajoin tarkista öljyjen tasoja, vaikka joissain merkeissä saa lisätä kunnolla vaihtojen välissäkin, samoin jää katsomatta jäähdytysnesteet ja tuulilasin pesunesteet. Renkaiden vaihto keväällä ja syksyllä itse pihamaalla olisi jo ihan kohtuuton vaatimus näille nörteille tai muuten vaan patalaiskoille. Jostain ihmesyystä juuri nämä samat kusipäämulkerot ovat ilmaisena vapaaehtoistyönä tekevien suurin asiakaskunta tuolla Tiepalvelussa. Törkeimmät tapaukset ovat luokkaa, että kusipää ei ole vielä ajonkaan aikana edes bensamittariaan älynnyt vilkaista (ajatella, että se tosiaan ajaessa hupenee) ja zippaa jossain hevon perseen takamailla ja sinne ajaa ihminen, joka omaan piikkiin lähtee ajamaan ja ostamaan tälle holhouksen alaiselle perseaivolle menovettä. Tämä tietenkin lupaa maksaa takaisin perillä, kun eihän sitä rahaa ja kortteja tien päällä koskaan tarvitse. Arvatkaapa, kuinka pitkä on tällaisen ihmisraunio-ongelmajätteen muisti tai mitä haluaa muistaa? Tasan tarkkaan sama kuin kuulee yksityiseltä autoa ostettaessa eli kun perävalot eivät enää näy, niin that´s it.

Ei sen auton pitäminen niin ylivoimaista ole, jos sen joskus pesee kunnolla ja vahaa hyvillä vahoilla (ei ruostu pellitkään ) huolella keväällä ja syksyllä, muina aikoina pelkkä vesi riittää pölyjen huuhtasuun ja sitä ei mene tuolloin ämpärillistäkään, kun että aina lähtee paskasella ja pölyisellä autolla. Ensimmäisessä kuopassa saa sitten syliinsä kaikki kojelaudalta, kuten cd-levyt, paperit ja tietenkin toissajouluna tyhjennetyn ylipursuavan tuhkiksen sisällön. Tosiaan: "Helvettiäkö se kellekään kuuluu, minkälaisella paskaläjäkaatopaikalla joku ajelee, jos istuvat kyytiini, minä olen kuski ja Hidalgo ja muut ovat turpa kiinni".

• rotta84

jollakin luuserilla ongelma kun haittaa ihmisten likaiset autot, ei tota metallikasaa jaksa joka välissä olla pesemässsä kun likaa tulee. Viestin alulle panija varmaan on sellanen joka suunnilleen nussii autoaan ja se on tärkeintä koko maailmassa.

• Mekkeri

Minä pesen auton aina kun se on likainen, jopa pari kertaa viikossa autopesulassa. 6,80 €, mennee se raha pahempaankin, miksei autoon.....

Ilo ajella puhtaalla Mersulla.

Näin se menneepi....

• En pese

Esim. nyt alkoi männyt pölyttään siitepölyä ja linnunpoikaset alkaa lentelemään ja paskomaan, joten autoa saisi pestä aamuin illoin... seuraavaksi joskus juhannusta ennen, jos silloin ei sada.

• f3wtgw3 g4tg

Tässä pari syytä.

-kaupungeissa ei käsinpesu onnistukaan tuosta vaan, lukuunottamatta TI-halleja
      -TI-halleihin saa jonottaa, parempiakin tapoja viettää vapaa-aika on
      -automaattipesujen järkyttävät hinnat

Ja ylipäänsä, Suomessa näillä auton hinnoilla, auto on todella huono sijoitus, ellet aja kaikkia ajoja kilometrikorvauksilla. Sitenhän huoltoyhtiöillä ja taksisuhareilla liikenee enemmän aikaa auton pesulle

• Nastapaskaa...

Etelässä ei ole vielä suolattu eikä hiekoitettu teitä, mutta nastarenkaiden myötä ilmestyi kura asvalttiteillekin. Kiitos jyrsijöille!

• 95owner

Kaikki, ympäri maailmaa, ajavat likaisilla, käytetyillä autoilla.

• Anonyymi

Edelleen paskaisia autoja tiet täynnä. Etelä-Suomessa siis.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edelleen paskaisia autoja tiet täynnä. Etelä-Suomessa siis.

Eikö saakuti vie kuuteen vuoteen rotjakkeet, en paremmin sano, ole saaneet pestyä autojaan.

• Anonyymi

Auton pesu maksaa 17 euroa ja näillä jatkuvilla rapakeleillä pitäisi pestä lähes jokaisena päivänä.
      Omalla pihalla on auton pesu kuulemma kielletty. En uskalla ottaa sitä riskiä, että naapurin kyttääjä "Mirkku" soittaa heti kaupungin virastoihin ja poliisille.
      Välimme meni huonoksi noin kolme vuotta sitten, kun lopetin hänen luonaan käynnit seksuaalisen lähentelyn vuoksi. Hönöpäissäni erehdyin kerran yhtymään häneen ja alkoi ruikuttamaan lisää lähes päivittäin, ainakin kerran viikossa.
      Seksileluksi en suostunut ja tästä saan kärsiä perättömienkin ilmoittelujen vuoksi.

• Anonyymi

Ihan opikein minä käräytin naapurin kun pesi joka päivä ja kaveritkin kävi. Sai 30 000€ sakkoja ympäristörikoksesta. Itse pesen keväällä ja syksyllä auton ja se riittää joten muutama kymppi menee kunhan muistaa vahata auto silloin 3 kertaa kunnon vahalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan opikein minä käräytin naapurin kun pesi joka päivä ja kaveritkin kävi. Sai 30 000€ sakkoja ympäristörikoksesta. Itse pesen keväällä ja syksyllä auton ja se riittää joten muutama kymppi menee kunhan muistaa vahata auto silloin 3 kertaa kunnon vahalla.

Meillä auton saa pestä omalla pihalla, kunhan toiminta ei ole ammattimaista eli autopesulaa ei saa omalle pihalle perustaa. :)

Tuskin se pitkin maanteitä kylvetty suola ja tiestä irtoava asvalttipaska on luonnolle yhtään vaarallisempaa kotipihassa kuin tienvarressakaan.

• Anonyymi

Suomijuntti ostaa maantieharmaan auton ns. norsunmuovisisustuksella, jotta lika ei näy. Menee kallis ostos hukkaan, jos autoa erehtyy pesemään.

• Anonyymi

Ehkäpä Suomessa on samanlaiset olosuhteet kuin Venäjällä, talvella nollakeliä, suolaa ja hiekansekaista loskaa.
      Onhan se auto jatkuvasti paskainen tällaisissa olosuhteissa kun sitä tarvitaan ajoon joka päivä. Ei kai se auto likaannu jos se seisoo vaan tallissa ja ajetaan korkeintaan kesäisin pyhänä kirkkoon...

• Anonyymi

Autot on ajoa, ei pesua varten. Aivan kuten aivot ovat sitä varten, että käytetään, eikä vain raahata pakosti mukana.

• Anonyymi

> Aivan kuten aivot ovat sitä varten, että käytetään, eikä vain raahata pakosti mukana.

Ei aivoja tarvi mukana raahata. Ne voi jättää narikkaan. Juuri tätä varten on järkiautot yms. essonbaarin perinnetietoon perustuvat suositukset - tekee vaan niinkuin sanotaan, jolloin ei omia aivoja tarvita!

Liikenteessä järkiautoilija (jonka aivot ovat kotona narikassa) suoriutuu lähinnä seuraamalla edellä ajavan perävaloja. Huonolla säällä pitää siksi ajaa vähän lähempänä ja järkiautoijat ovat, syystäkin, protestoineet uusia autoja, joissa eivät takavalot pala aina.

Järkiautoilija ajaa mielellään jonossa. Jos edessä näkyy toinen auto, se pitää ajaa kiinni. Jos joku ohittaa järkiautoilijan, järkiautoilija kiihdyttää voidakseen seurata tiennäyttäjää. Jos edellä ajava kääntyy sivutielle, järkiautoilija joutuu pulaan - nopeutta on pakko hidastaa, kun ei ole tiennäyttäjää.

• Anonyymi

Hana auki, painepesuri kytkimestä päälle ja sitten vesi lentämään. Helppoa se on omakotitalossa.

• Anonyymi

Nastarengaskaudella ei kukaan jaksa autoaan pestä, jos tiet eivät ole lumipolanteella. Etelä-Suomessa auto on yltä päältä harmaassa nastakurassa kevääseen asti. Pesun jälkeen kilometri ajoa ja taas on ihan paskassa.

• Anonyymi

Kotona vesihana kahvasta auki ja painepesuri napista käyntiin ja sitten suihkaisen suolakurat pois. Helppoa, tosi nopeaa ja halpaa.

• Anonyymi

Juu, autot ei kuraantuis, jos ei teitä suolattas.
        Hyvä lumipintainen tie, jossa auto ei kuraannu mennään pilaamaan levittämällä siihen suolaa, jonka jälkeen se kuraannuttaa autot ja myös ruostuttaa.

• Anonyymi

Tänäpäivänä premiumpesun hinta ilman alennuksia 29-39 e !!! Tonnin auton arvo ei siitä nouse, vaikka auton pesisi kerran viikossa. 39×52=2028 e.

• Anonyymi

Onneksi harmaassa autossa ei lika pahemmin näy, naapuri vaihtoi valkoiseen ja on nyt aivan karmean näköinen. Ei kai kukaan kurakeleillä jatkuvasti autoaan pese, automaateilla maksaa paljon ja maksaahan se vesikin ellei omasta kaivosta tule, eikä kaupungeissa saa edes pestä juuri missään.

• Anonyymi

Teiden suolaus on suurin syy, että autot kuraantuu talvella,
      Hyvä ja pitävä lumipintainen tie mennään pilaamaan suolaamalla ja sen jälkeen tie on märkä, suolainen ja autot kuraantuu.

• Anonyymi

Ei pelkkä suola likaa vaan hiekka ja sitä ainakin kaupungeissa riittää, vaikka ei olisi suolattu vielä kertaakaan. Suola kylläkin ruostuttaa, pitäisi sen tilalle keksiä parempi aine. Varmasti löytyisi riittävän edullinen kun haluttaisiin nähdä vaivaa, mutta eihän sitten uudet autot menisi enää kaupaksi.

• Anonyymi

Minulla auto on aina siisti ja imuroitu. Päältäpäin se tulee puhdistettua paljon harvemmin, eihän se pysy ulkona puhtaana edes seuraavaan aamuun. Talvella ulkopesu jää kokonaan tekemättä, sade ja lumi vievät mitä vievät pinnoilta.

• Anonyymi

Kohtuuttoman kalliit konepesut ja autonpesu kielletty lähes kaikkialla muualla. No jos asuu omakotitalossa niin auton voi pestä milloin vain omalla pihalla, mutta jos asuu kerros- tai rivitalossa, ei siinä parkkipaikalla saa pestä autoa, tai tehdä mitään muutakaan autolle, näin on taloyhtiöiden parkkipaikat hallintaansa kaapanneet yksityiset parkkifirmat määränneet, samalla kun nostelevat pysäköintimaksuja taivaisiin...

• Anonyymi

jos on vaikka tony beets...jos näkee likasen pitkätukkasen ukon ja kuraisen auton voi olla vaikka biljonääri..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      107
      2785
    2. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2385
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      21
      2310
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1906
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1620
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      168
      1335
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      282
      1167
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1024
    9. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      80
      1024
    10. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      238
      961
    Aihe