äitinsäkieltäjät

raamatun mukaisesti

Halveksivatko jehovantodistajat äitejä ja äitiyttä, kun eivät vietä perinteistä äitienpäivää?
Älä vaan vastaa, että eihän Jeesuskaan ja ettei raamattu käske.
Muuten, kyllä Jeesus kunnioitti äitiään raamatun mukaan.

15

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 221B

      Itse en kuulu mihinkään uskontoon, mutta kyllä äitienpäivät ynnä muut ystävänpäivät jne. ovat olemassa vain sen takia, että ihmiset ostaisivat hulluna lahjoja. Ei minkään muun takia. Ja ihmisten on nykyään melkein pakko ostaa lahjoja juuri tiettyinä päivinä, ettei kukaan loukkaantuisi!

      Äitiä saa ja täytyykin muistaa usein. Siksi yksi äidille omistettu päivä vuodessa on ihan naurettavaa. Pelkkää rahastusta, sanon minä. Paras lahja äidille onkin se, että oma lapsi rakastaa ja arvostaa keskellä tavallista arkea, ei kukkapuska kerran vuodessa.

      • suren puolestasi

        Valitettavasti sinun arvosi eivät ole kohdallaan, jos näin on


      • 221B
        suren puolestasi kirjoitti:

        Valitettavasti sinun arvosi eivät ole kohdallaan, jos näin on

        Ai arvoni eivät ole kohdallaan kun rakastan ja muistan äitiäni vain 365 päivää vuodessa? Pitäisikö muistaa vain yhtenä päivänä? Se vasta olisi outoa!!

        Sitä paitsi oma äitini on sanonut jo vuosia sitten, että hän loukkaantuu, jos hänelle annetaan lahja äitienpäivänä. Se olisi hänestä niin teennäistä.


      • iopåoåiy
        221B kirjoitti:

        Ai arvoni eivät ole kohdallaan kun rakastan ja muistan äitiäni vain 365 päivää vuodessa? Pitäisikö muistaa vain yhtenä päivänä? Se vasta olisi outoa!!

        Sitä paitsi oma äitini on sanonut jo vuosia sitten, että hän loukkaantuu, jos hänelle annetaan lahja äitienpäivänä. Se olisi hänestä niin teennäistä.

        ai että se on teennäistä jos antaa lahjan erillisenä päivänä kaiken muun rakkauden lisäksi? väärin. se olisi teennäistä jos ei muuten välittäisi ja muistaisi vain äitienpäivänä.

        entäs joulu sitten. sekin on varmaan teennäistä että perhe kokoontuu yhten hyvien ruokien ja lahkojen merkeissä?

        jehovat hakee vain ylemmyydentunnetta siitä etteivät suinkaan he lähde tälläisiin suuriin synteihin mukaan


      • 221B
        iopåoåiy kirjoitti:

        ai että se on teennäistä jos antaa lahjan erillisenä päivänä kaiken muun rakkauden lisäksi? väärin. se olisi teennäistä jos ei muuten välittäisi ja muistaisi vain äitienpäivänä.

        entäs joulu sitten. sekin on varmaan teennäistä että perhe kokoontuu yhten hyvien ruokien ja lahkojen merkeissä?

        jehovat hakee vain ylemmyydentunnetta siitä etteivät suinkaan he lähde tälläisiin suuriin synteihin mukaan

        En tarkoittanut yleisesti, että äitienpäivän viettäminen olisi teennäistä. Tarkoitin, että on teennäistä ostaa lahja äidille juuri äitienpäivänä vain siksi, että yhteiskunta pakottaa.

        "entäs joulu sitten. sekin on varmaan teennäistä että perhe kokoontuu yhten hyvien ruokien ja lahkojen merkeissä?"

        Ei tietenkään ole. Toivottavasti perheet kokoontuvat yhteen useamminkin.

        "jehovat hakee vain ylemmyydentunnetta siitä etteivät suinkaan he lähde tälläisiin suuriin synteihin mukaan"

        Paha sanoa, kun en kuulu kyseiseen uskontoon. Mutta kaikkihan sen tietää, ettei esim. joulu liity mitenkään Jeesuksen syntymään. Kukin juhlikoon kuitenkin mitä haluaa, tärkeintä on yhdessäolo.


      • jussinpäivääoottelen
        iopåoåiy kirjoitti:

        ai että se on teennäistä jos antaa lahjan erillisenä päivänä kaiken muun rakkauden lisäksi? väärin. se olisi teennäistä jos ei muuten välittäisi ja muistaisi vain äitienpäivänä.

        entäs joulu sitten. sekin on varmaan teennäistä että perhe kokoontuu yhten hyvien ruokien ja lahkojen merkeissä?

        jehovat hakee vain ylemmyydentunnetta siitä etteivät suinkaan he lähde tälläisiin suuriin synteihin mukaan

        -----entäs joulu sitten. sekin on varmaan teennäistä että perhe kokoontuu yhten hyvien ruokien ja lahkojen merkeissä?------
        LOL ;D
        Niinhän ne tekee, jouluna ja juhannuksena, kristikunnan lahkot....
        Juhannuksena etenkin lahkot juhlivat kovastikin,,,
        ja hyvää ruokaa ja juomaa kuluu....


    • uusi keksintö $$$$$$

      -----Älä vaan vastaa, että eihän Jeesuskaan ja ettei raamattu käske.
      Muuten, kyllä Jeesus kunnioitti äitiään raamatun mukaan.------

      Siis: viettikö Jeesuskin Äitienpäivää?Viettikö?
      Käskikö seuraajiensa viettää?

      Hommahan on AMERIKKALAINEN $$$$$$keksintö, kertoo Wikipedia ! ;D

      • Huhhuh...

        Kuule, kaupat saavat tuloa ostetusta lahjasta, ostetaan se sitten äitienpäivänä tai jonain muuna päivänä. Ei tietääkseni mistään kaupoista saa lahjoja ilmaiseksi koskaan. Kukka tai hajuvesi maksaa saman verran muulloinkin. Tai toisaalta enemmänkin. Lahjapaketteja on erikoistarjouksissa juuri näiden pyhien alla.
        Ja itse käytän tarjoukset hyväkseni silloin, koska haluan joka tapauksessa uusia hajuvesiä. Ostetaan sitten tarjouksesta. Ei niitä kaikkia tarvitse äidille ostaa, itseäänkin voi hemmotella;)


      • Huhhuh...
        Huhhuh... kirjoitti:

        Kuule, kaupat saavat tuloa ostetusta lahjasta, ostetaan se sitten äitienpäivänä tai jonain muuna päivänä. Ei tietääkseni mistään kaupoista saa lahjoja ilmaiseksi koskaan. Kukka tai hajuvesi maksaa saman verran muulloinkin. Tai toisaalta enemmänkin. Lahjapaketteja on erikoistarjouksissa juuri näiden pyhien alla.
        Ja itse käytän tarjoukset hyväkseni silloin, koska haluan joka tapauksessa uusia hajuvesiä. Ostetaan sitten tarjouksesta. Ei niitä kaikkia tarvitse äidille ostaa, itseäänkin voi hemmotella;)

        Sitäpaitsi kerrankin amerikkalaiset olivat viisaita. Naisille ei ole koskaan annettu tarpeeksi arvoa. On pidetty itsestään selvyytenä, että hän mukisematta hoitaa lapset ja kodin asiat. Ja mies senkun on perheen pää. Jollain amerikkalaisella oli arvostus äitejäkin kohtaan.

        Viettikö Jeesus äitienpäivää? Sitä on vaikea sanoa, kun Raamatussa ei lue, että olisi viettänyt. Siellä ei myöskään lue, etttä ei olisi viettänyt.


      • Baila-bailaaah...
        Huhhuh... kirjoitti:

        Kuule, kaupat saavat tuloa ostetusta lahjasta, ostetaan se sitten äitienpäivänä tai jonain muuna päivänä. Ei tietääkseni mistään kaupoista saa lahjoja ilmaiseksi koskaan. Kukka tai hajuvesi maksaa saman verran muulloinkin. Tai toisaalta enemmänkin. Lahjapaketteja on erikoistarjouksissa juuri näiden pyhien alla.
        Ja itse käytän tarjoukset hyväkseni silloin, koska haluan joka tapauksessa uusia hajuvesiä. Ostetaan sitten tarjouksesta. Ei niitä kaikkia tarvitse äidille ostaa, itseäänkin voi hemmotella;)

        Kauppamaailmaa hyötyykin hemmetisti kaikista uskonnollisista juhlista, olkoot vaikka Äidin-tai Pääsiäispupun palvontaa ;D
        Halloweenina juhlivat myös Saatananpalvojat...

        Kun Suuri Babylon romahtaa, kauppamaailma suree kovasti, jäähän paljon tuloja ties mistä juhlista pois, kertoo Ilmestyskirja...


      • Huhhuh...
        Baila-bailaaah... kirjoitti:

        Kauppamaailmaa hyötyykin hemmetisti kaikista uskonnollisista juhlista, olkoot vaikka Äidin-tai Pääsiäispupun palvontaa ;D
        Halloweenina juhlivat myös Saatananpalvojat...

        Kun Suuri Babylon romahtaa, kauppamaailma suree kovasti, jäähän paljon tuloja ties mistä juhlista pois, kertoo Ilmestyskirja...

        Kai sinä kuitenkin tajuat, että "tässä asiainjärjestelmässä raha on vaihtotalouden väline".

        Ihminen ostaa, mitä haluaa. Vastineeksi hän antaa siitä rahaa. Miten toimittaisiin, jos noin ei olisi? Ihmiset varastaisivat. Kyynärpäätaktiikalla vahvimmat saisivat paljon ja naiset ja lapset jäisivät toisten jalkoihin.

        Ja minä tykkään hajuvesistä, oli ne ilmaisa tai ei.

        Aikojen alussa oli myös lahjoja. Kultaa ja mirhamia... Vanhassa testamentissa jo. Mutta ilmeisesti sinä olet niin viisas, että sinulla on parempi ratkaisu materialististen asioiden hoidossa:DD


      • verikännykät.....
        Huhhuh... kirjoitti:

        Kai sinä kuitenkin tajuat, että "tässä asiainjärjestelmässä raha on vaihtotalouden väline".

        Ihminen ostaa, mitä haluaa. Vastineeksi hän antaa siitä rahaa. Miten toimittaisiin, jos noin ei olisi? Ihmiset varastaisivat. Kyynärpäätaktiikalla vahvimmat saisivat paljon ja naiset ja lapset jäisivät toisten jalkoihin.

        Ja minä tykkään hajuvesistä, oli ne ilmaisa tai ei.

        Aikojen alussa oli myös lahjoja. Kultaa ja mirhamia... Vanhassa testamentissa jo. Mutta ilmeisesti sinä olet niin viisas, että sinulla on parempi ratkaisu materialististen asioiden hoidossa:DD

        --Ihminen ostaa, mitä haluaa. Vastineeksi hän antaa siitä rahaa. Miten toimittaisiin, jos noin ei olisi? Ihmiset varastaisivat. Kyynärpäätaktiikalla vahvimmat saisivat paljon ja naiset ja lapset jäisivät toisten jalkoihin. ---

        Nykyään voi ostaa myös lapsia, vuokrata kohtuja,
        teettää lapsilla orjatyötä jotta hyvinvointimaat saavat tuotteensa.....
        ihmisiä tapetaan elimien vuoksi, jotkut onnelliset voivat sentään MYYDÄ munuaisensa...
        --kaikki on kaupan,ihunaa...


      • Huhhuh...
        verikännykät..... kirjoitti:

        --Ihminen ostaa, mitä haluaa. Vastineeksi hän antaa siitä rahaa. Miten toimittaisiin, jos noin ei olisi? Ihmiset varastaisivat. Kyynärpäätaktiikalla vahvimmat saisivat paljon ja naiset ja lapset jäisivät toisten jalkoihin. ---

        Nykyään voi ostaa myös lapsia, vuokrata kohtuja,
        teettää lapsilla orjatyötä jotta hyvinvointimaat saavat tuotteensa.....
        ihmisiä tapetaan elimien vuoksi, jotkut onnelliset voivat sentään MYYDÄ munuaisensa...
        --kaikki on kaupan,ihunaa...

        Ja miten tämä liittyi juhlapyhiin? En tunne ketään äitiä, joka olsi saanut äitienpäivälahjaksi esim vuokratun kohdun... Eiköhän noiden asioiden ostaminen tapahdu muusta motivaatiosta kuin äitienpäivästä? Järjen käyttökin on hei sallittua.


    • Vastatkaa...

      No jos aleaan sitten oikein saivartelemaan niin kysynpähän vaan pitikö Jeesus teokraattisia kouluja, tai opettiko Hän valtakunnansalilla, ja konventeissa ja käskikö hän rakentamaan valtakunnansaleja ? Neuvoiko hän pitämään jotain tuomiokokouksia seuraajilleen?

    • Huhhuh...

      Minä ilahduin tänään saadessani lapseltani kukan. Päivää aikaisemmin, koska hän ei ole paikalla huomenna. Tiedän, että lapseni rakastaa minua myös muina päivinä, kuten minäkin häntä. Kukka on niin harvinainen ja kaunis, etten olisi itse osannut sellaista löytääkään. En näe mitenkään syntinä tuota tekoa lapseltani. Hienotunteinen ja toiset huomioon ottava sanoisin. Olen ylpeä hänestä! Enkä näe syntinä ottaa kukkaa vastaan.

      On hienoa, ettei lasten tarvitse jatkuvasti miettiä, miten ilahduttaa äitiä. Kun on tälläinen yleinen äitienpäivä, se helpottaa kunnioittamisen osoittamista äitiään kohtaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe