Narsisti

uskaltaa

Uskaltaako puoliso sanoa narsistipuolisolle oikeasti että "olet narsisti"?

39

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onneksi ei ollut puolisoni :) Mutta enpä olisi mennyt sanomaan. Ihmiselle, jolla ei ole minkäänlaista vastaanottokykyä millaistakaan kritiikkiä vastaan? Joka leimaa kaikki toisin ajattelevat, myös yleisellä tasolla asioista puhuvat; feministiksi, kommunistiksi, hulluiksi, valehtelijoiksi, mustamaalaajaksi, kieroilijaksi, rikolliseksi jne? Joka katsoo jokaisen mielestään "sortolauseen" olevan pelkkää kyykytystä tuhota hänet? Josta joutuu elinkautiseen kurimukseen elää kostotoimien alla, koska häntä on kohdeltu väärin?

Ei kiitos. Mutta eipä minulla ole mitään hinkua keskustella asiasta kyseisen henkilön kanssa. Ei hyvässä eikä pahassa. Mennyt on mennyttä. Minä en häntä muuta. Pitäköön mielipiteensä ominaan. Niin minäkin pidän omat mielipiteeni. Olkoon narsisti tai ei.

• M.B.

Ehkä ei ole kysymys uskalluksesta, vaan siitä, että mitä sillä saavuttaa... Itse uskallan laukoa mitä vaan kenekke vaan, mutta en kuitenkaan tee niin. Miksi? Koska se ei todellakaan kannata ja viihdyn elämässäni.

Vaikka ei olisikaan itse narsisti ja katsoo oikeudekseen sanoa toisesta mitä huvittaa, ehkä kannattaa ottaa ne vain narskuille varatut menetelmät käyttöön ja jättää vaikka ihan tietoisesti ja tarkoituksella toista kusettaakseen sanomatta tuollaista. Pelkkä ehdotus.

• Riippuu MAOA geenin yksilöllisestä aktivoitumisesta.

• Viittis temppu selittää tyhmälle minulle mitä tuo tarkoittaa?

• elisakettu kirjoitti:

Viittis temppu selittää tyhmälle minulle mitä tuo tarkoittaa?

Väkivaltaan taipuvaisen omatunnottoman ihmisen kanssa on syytä olla hereillä.

Yleisön edessä psyko toimii heti, koska saa kicksejä väki_vallasta_ ja NPH mutkan kautta, koska kasvojen säilyttäminen on suurempi kicksien lähde, kuin väki_valta_.

Jos ei ole yleisöä paikalla toimintatavat ovat mielestäni molemmilla samanlaisia. Jälkeenpäin NPH selittelee sen sinun syyksi ja psyko ei muista mitään, kun oli niin kännissä.

• d.i.c.e
        temppuilija kirjoitti:

Väkivaltaan taipuvaisen omatunnottoman ihmisen kanssa on syytä olla hereillä.

Yleisön edessä psyko toimii heti, koska saa kicksejä väki_vallasta_ ja NPH mutkan kautta, koska kasvojen säilyttäminen on suurempi kicksien lähde, kuin väki_valta_.

Jos ei ole yleisöä paikalla toimintatavat ovat mielestäni molemmilla samanlaisia. Jälkeenpäin NPH selittelee sen sinun syyksi ja psyko ei muista mitään, kun oli niin kännissä.

"Jälkeenpäin NPH selittelee sen sinun syyksi ja psyko ei muista mitään, kun oli niin kännissä. "

;'D

Entäs jos psyko on absolutisti...tai narsku mykkä?

Tai entä jos törttöilee kännissä, ei muista selvinpäin "mitään", mutta kun on taas seuraavan kerran kännissä "muistaa kaiken" ja selittää kaiken toisen syyksi , ennen kuin eräs tuore tuttavuus kuulee, miten tilanne "todellisuudessa" meni... :)

• d.i.c.e kirjoitti:

"Jälkeenpäin NPH selittelee sen sinun syyksi ja psyko ei muista mitään, kun oli niin kännissä. "

;'D

Tai entä jos törttöilee kännissä, ei muista selvinpäin "mitään", mutta kun on taas seuraavan kerran kännissä "muistaa kaiken" ja selittää kaiken toisen syyksi , ennen kuin eräs tuore tuttavuus kuulee, miten tilanne "todellisuudessa" meni... :)

"Tai entä jos törttöilee kännissä, ei muista selvinpäin "mitään", mutta kun on taas seuraavan kerran kännissä "muistaa kaiken" ja selittää kaiken toisen syyksi"

kuulostaa ihan normaalilta traumatisoituneelta ihmiseltä ... voi kantaa sitä MAO-A geeniä aktiivisena ja kännissä törttöillä siinä missä pers.härösetkin, mutta se, ettei selvinpäin kykene törttöjään myöntämään, mutta kännissä kykenee, kertoo sen, että kykenee tuntemaan häpeäntunteita, siis ei ole NPH.

;)

• d.i.c.e kirjoitti:

;'D

"Entäs jos psyko on absolutisti" - vain vankilassa, kunnes löytää sieltä keinot hankkia huumeita: pelottelemalla, uhkailemalla ja kiristämällä.

Olikohan se nelikymmenkertainen dopamiinivaste kokaiinille, suhteessa verrokkiryhmiin ... muistankohan oikein? Tosin toi mielihyvähormonien, adrenaliini, dopsku, serotoniini ylituotantoherkkyys voi tehdä sen, ettei tartte huumeita siihen stimuloitumiseen ... ;)

• temppuilija kirjoitti:

"Entäs jos psyko on absolutisti" - vain vankilassa, kunnes löytää sieltä keinot hankkia huumeita: pelottelemalla, uhkailemalla ja kiristämällä.

Olikohan se nelikymmenkertainen dopamiinivaste kokaiinille, suhteessa verrokkiryhmiin ... muistankohan oikein? Tosin toi mielihyvähormonien, adrenaliini, dopsku, serotoniini ylituotantoherkkyys voi tehdä sen, ettei tartte huumeita siihen stimuloitumiseen ... ;)

Joten kannattaa suhtautua epäillen jokaiseen absolutistiin - voi olla merkki narsistisesta persoonallisuushäiriöstä tai psykopatiasta.

Hähä! :D

• d.i.c.e
        temppuilija kirjoitti:

"Tai entä jos törttöilee kännissä, ei muista selvinpäin "mitään", mutta kun on taas seuraavan kerran kännissä "muistaa kaiken" ja selittää kaiken toisen syyksi"

kuulostaa ihan normaalilta traumatisoituneelta ihmiseltä ... voi kantaa sitä MAO-A geeniä aktiivisena ja kännissä törttöillä siinä missä pers.härösetkin, mutta se, ettei selvinpäin kykene törttöjään myöntämään, mutta kännissä kykenee, kertoo sen, että kykenee tuntemaan häpeäntunteita, siis ei ole NPH.

;)

Minä en häpeä mitään!!
        Ei kun siis...tuo naapurin Pentti, josta kerroin...
        Tarkoitin, että seuraavan kerran kännissä tuli vastaan tilanne, missä eräs henkilö oli ottamassa puheeksi asian, josta tuo ( Pentti siis ) ei halunnut kaikkien kahdenkymmenenviiden ympärillä olevan ihmisen tietävän...
        Sama asian pyöräyttäminen olisi siis tapahtunut olisi kyseinen henkilö ollut sitten kännissä, tai selvinpäin. Joten äläpä yksinkertaista näitä asioita!
        Sulla ole kuule varaa puhua, odottelin sua tänäänkin varmaan puolipäivää sossun penkeillä, mutta ei vain herraa näkynyt...Arvasin, että eksyit matkallas sinne lähibaariin. :D

Perhanan narskut...Sovi enää treffejä yhdenkään kanssa, kun eivät vaivaudu saapumaan edes paikalle, vaikka on jo ajat sitten sovittu...Hmph.

• d.i.c.e
        temppuilija kirjoitti:

Joten kannattaa suhtautua epäillen jokaiseen absolutistiin - voi olla merkki narsistisesta persoonallisuushäiriöstä tai psykopatiasta.

Suhtaudun aina epäillen absolutisteihin...Pakko olla jotain salattavaa, jos ei alkoholi maistu. Hmm...

• elämän kevät
        temppuilija kirjoitti:

Mitä jos elämästä tuleekin täysin addiktiovapaata? Apua!

• d.i.c.e
        temppuilija kirjoitti:

Mitä vielä. :D

• A
        d.i.c.e kirjoitti:

Suhtaudun aina epäillen absolutisteihin...Pakko olla jotain salattavaa, jos ei alkoholi maistu. Hmm...

Olen aina ollut absolutisti, minulla on tutkitusti adrenaliinin ylituotantoherkkyys, kokemusperäisesti poikkeuksellinen kivunsietokyky, eräiden arvioiden mukaan lievä aspergerin syndrooma, tunneperäinen voimakas vastenmielisyys auktoriteetteja kohtaan, silmiäni häikäisee normaalissa päivänvalossa, hakeudun luonnostaan erilaisten seurueiden keskipisteeksi enkä jätä mielelläni asioita kesken. Irvistelen mielelläni peilin edessä. Kieltäydyin aseellisesta palveluksesta, koska en katsonut hyvällä sitä, että joutuisin vietttämään aikaani alisteisessa asemassa osana hierarkkista yhteisöä, missä säilytetään suurta määrää kehnosti vartioituja terä- ja ampuma-aseita. On muutakin.

Olen ollut hyvin hyvin kiltti koko ikäni, suureksi osaksi. Piankin jään hyvin ansaitulle eläkkeelle, uskoisin. Tai siis olen siitä varma, niin kuin lähestulkoon kaikista muistakin asioista.

http://www.youtube.com/watch?v=GOEmgYxv2uY

• d.i.c.e
        A kirjoitti:

Olen aina ollut absolutisti, minulla on tutkitusti adrenaliinin ylituotantoherkkyys, kokemusperäisesti poikkeuksellinen kivunsietokyky, eräiden arvioiden mukaan lievä aspergerin syndrooma, tunneperäinen voimakas vastenmielisyys auktoriteetteja kohtaan, silmiäni häikäisee normaalissa päivänvalossa, hakeudun luonnostaan erilaisten seurueiden keskipisteeksi enkä jätä mielelläni asioita kesken. Irvistelen mielelläni peilin edessä. Kieltäydyin aseellisesta palveluksesta, koska en katsonut hyvällä sitä, että joutuisin vietttämään aikaani alisteisessa asemassa osana hierarkkista yhteisöä, missä säilytetään suurta määrää kehnosti vartioituja terä- ja ampuma-aseita. On muutakin.

Olen ollut hyvin hyvin kiltti koko ikäni, suureksi osaksi. Piankin jään hyvin ansaitulle eläkkeelle, uskoisin. Tai siis olen siitä varma, niin kuin lähestulkoon kaikista muistakin asioista.

Meillä on näköjään paljon yhteistä. :D

Tuo vain korosti käsitystäni siitä, että absolutistit ON epäilyttäviä...

• A kirjoitti:

Niinnno nunnannänni ... jotain allaolevan tyyliin?

JJ Cale - travelling light - studio live

Karismaa äijällä ainakin riittää ...

• d.i.c.e kirjoitti:

Minä en häpeä mitään!!
        Ei kun siis...tuo naapurin Pentti, josta kerroin...
        Tarkoitin, että seuraavan kerran kännissä tuli vastaan tilanne, missä eräs henkilö oli ottamassa puheeksi asian, josta tuo ( Pentti siis ) ei halunnut kaikkien kahdenkymmenenviiden ympärillä olevan ihmisen tietävän...
        Sama asian pyöräyttäminen olisi siis tapahtunut olisi kyseinen henkilö ollut sitten kännissä, tai selvinpäin. Joten äläpä yksinkertaista näitä asioita!
        Sulla ole kuule varaa puhua, odottelin sua tänäänkin varmaan puolipäivää sossun penkeillä, mutta ei vain herraa näkynyt...Arvasin, että eksyit matkallas sinne lähibaariin. :D

Perhanan narskut...Sovi enää treffejä yhdenkään kanssa, kun eivät vaivaudu saapumaan edes paikalle, vaikka on jo ajat sitten sovittu...Hmph.

Missattiin sossutreffit, ko mä olin siellä jo aamukasilta, kun äijä jäi vielä vetään sikeitä himaan eilisen jäljiltä ...

• temppuilija kirjoitti:

Missattiin sossutreffit, ko mä olin siellä jo aamukasilta, kun äijä jäi vielä vetään sikeitä himaan eilisen jäljiltä ...

Meinaan oon jo rantsussa ottaans aurinkoo ... ja pussillinen keppanaa on jo messissä :D

M.B. lupas tuoda rantapallon, et päästään pelaan rantalentistä ... tuliskohan vaikka toi A sen pariks?

• d.i.c.e
        temppuilija kirjoitti:

Selityksiä taas. Seuraavat treffit sitten sinne kantabaariin ( U know ) kello kymmenen ja pidäkin huoli, että olet tällä kertaa paikalla...

• elämän kevät kirjoitti:

Mitä jos elämästä tuleekin täysin addiktiovapaata? Apua!

Kirjoittelu tänne, d.i.c.e:n kanssa vääntäminen, duuni sossun penkillä, kesän odottelu, rantapallo m.b.:n kanssa ... mihin ei voisi addiktoitua?

• d.i.c.e
        temppuilija kirjoitti:

Kirjoittelu tänne, d.i.c.e:n kanssa vääntäminen, duuni sossun penkillä, kesän odottelu, rantapallo m.b.:n kanssa ... mihin ei voisi addiktoitua?

• d.i.c.e kirjoitti:

Selityksiä taas. Seuraavat treffit sitten sinne kantabaariin ( U know ) kello kymmenen ja pidäkin huoli, että olet tällä kertaa paikalla...

Jasso, meinaat siis maksaa potut pottuina ja tehdä mulle oharit tällä kertaa ...

• d.i.c.e
        temppuilija kirjoitti:

Jasso, meinaat siis maksaa potut pottuina ja tehdä mulle oharit tällä kertaa ...

(;

• d.i.c.e kirjoitti:

(;

Ainiin.. unohdin topicin: vitun narsisti!

• d.i.c.e
        temppuilija kirjoitti:

Ainiin.. unohdin topicin: vitun narsisti!

Ite oot...Paska.

• d.i.c.e
        d.i.c.e kirjoitti:

Ite oot...Paska.

Mukavan narsistisen biisin löysin. :)

• d.i.c.e kirjoitti:

--> kantabaariin

• d.i.c.e kirjoitti:

Mukavan narsistisen biisin löysin. :)

• MajaMaja

Tottakai. En vaan ymmärrä mitä hyötyä yhden käsittämättömän sanan sanomisesta olisi. Hyvä jos itse pystyy tutkailemaan itseään ja toivomaan ettei olisi ainakaan kovin paha.

• lauraaa'''

Minä sanoin ja sain naurut osakseni. Eihän hänessä mitään vikaa ole. Sanoi että taidan itse olla ja syytti siinä sitten samalla minua asioista joita teki itse koko suhteemme aikana

• Narsistia 7 v

Minä en sano. Mitä hyötyä siitä olisi, koska puolisollani, josta olen eroamassa, ei ole mitään kykyä ottaa kritiikkiä vastaan, ja syy vaikeuksiin ja kaikkiin ongelmiin on aina muissa 100 %, hän itse on täydellinen ja toimii mielestään täydellisen normaalilla tavalla. Muut ovat "vitun hulluja" jne. hänen silmissään.

• viestin aloittaja

En uskaltanut sanoa ex-puolisonni että olet narsisti sillä pelkäsin että hän muuttuu psykopaatiksi ja hakkaa minut sairaalakuntoon. Vältin sitä sanaa ja mitä hyötyä siitä olisi minulle ollut jos olisin sanonut.

• metall-leidi

Ei ollut narsistipuoliso vaan narsistinen ystävätär jolle sanoin ja se oli yhtä tyhjän kanssa. Hän käänsi jutun niin päin , että minä olen sairas ja että multa puuttuu sairauden tunto.
      No nyt olen törmännyt narsku ystävättäreen ja ei ole minkäänlaisia fiiliksiä hän on mulle nyt kuin kuka tahansa muukalainen.
      Hän on taas puolestaan mua tuijottanut kuin piru aidanraosta pistävinen katseineen.

• Jos ystävättäresi on nähnyt nämä kirjoitukset, ja häpeää nyt toimintaansa? ;-P

• metall-leidi
        yxex kirjoitti:

Jos ystävättäresi on nähnyt nämä kirjoitukset, ja häpeää nyt toimintaansa? ;-P

Ei varmasti häpeä toimintaansa vaan jos hän näkis nämä kirjoitukset niin äkkiä keräisi hovin ja yhdessä kävisivät kimppuuni kumoten kirjotukseni hysteerisen vanhan naisen liioitteluksi.
        Ennen koiralta kusi loppuu kuin ystävättäreltäni hyvärt meriselitykset kuinka hän hyvän hyvyyttään on saanut kärsiä ystävyydestään kanssani.
        Yksi sana ei kuulu hänen sanavarastoon ja se on anteeksi yksi tunne monista häneltä puuttuu ja se on häpeä

• d.i.c.e

Ei ole ollut tarvetta...
      Jos on pakko avautua puolisolle kannatan mielummin hienovaraista vihjailua käytökseen perustuen, kuin ottaa joku psykologinen termi lyömäaseeksi, kuten narskut tekevät. ;)
      En eksällenikään sanonut mitään, vaikka teinkin selväksi, että tiedän "mikä se on"...Ei niin, että olisin alkanut laukomaan faktoja narsistisesti päinnäköä, vaan tein vain selväksi, etten sen valheita usko.
      Käytän noita sanoja ainoastaan tällä palstalla selvennyksen vuoksi...IRL:ssä sillä ei ole mielestäni mitään väliä, minkä diagnoosin joku "ansaitsisi"...

• elämän kevät

Mitäs jos puol iso tietää että on narsisti mutta ei voi sille mitään?

• pimeyden enkeli

Tuo on totta, ainakin minun "suhteessani" luulen, että tämä n-henkilö tiedosti itse mikä oli, oli jo törmännyt aiemmassa suhteessa ihmiseen, joka oli asian hänelle valottanut. Kieltämättä kyllä laukaisin itsekin asian hänelle päin näköä ja siitähän seurasi lopullinen repeäminen, se kaikki aggressio mitä hän oli yrittänyt peitellä ja hallita, tuli ulos. Toisaalta ei sen sanominen minua helpottanut, eikä toinenkaan siitä "opikseen" ota, edelleen hän porskuttaa samalla tyylillä uudessa suhteessa. Minähän se sairas olin.

• pimeyden enkeli kirjoitti:

Tuo on totta, ainakin minun "suhteessani" luulen, että tämä n-henkilö tiedosti itse mikä oli, oli jo törmännyt aiemmassa suhteessa ihmiseen, joka oli asian hänelle valottanut. Kieltämättä kyllä laukaisin itsekin asian hänelle päin näköä ja siitähän seurasi lopullinen repeäminen, se kaikki aggressio mitä hän oli yrittänyt peitellä ja hallita, tuli ulos. Toisaalta ei sen sanominen minua helpottanut, eikä toinenkaan siitä "opikseen" ota, edelleen hän porskuttaa samalla tyylillä uudessa suhteessa. Minähän se sairas olin.

" Minähän se sairas olin. "

Osoita yksi 'terve' ihminen tältä palstalta ja perustele se.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1173
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      62
      1133
    3. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      856
    4. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      64
      853
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      68
      757
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      107
      649
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      93
      607
    8. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      54
      588
    9. 78
      571
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      528
    Aihe