Olikohan Neuvostoliitossa nälänhätää 30-luvulla

Joe-setä kynä kruege

Vai oliko natsien propagandaa? Suurissa puhdistuksissakin tapettiin lähinnä puolueenjäseniä jotka olivat itsekin Leninin aikana osallistuneet muiden murhaamiseen.

5

75

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjjjjjjjjjjjjjjkjjjj

Ei ollut nälänhätää, eikä muitakaan ongelmia. Täydellinen yhteiskunta.

• mutaa kun

Ne lopetti lobotomioiden antamisen mielisairaalapotilaille jo 50-luvulla kun taas lännessä sitä jatkettiin 80-luvulle asti. Se jos mikä on edistystä.

• Ei sinne päinkään.

"Suurissa puhdistuksissakin tapettiin lähinnä puolueenjäseniä jotka olivat itsekin Leninin aikana osallistuneet muiden murhaamiseen."

Stalin puhdisti todelliset tai kuvitellut vastustajansa eri toimialoilta ja -alueilta. Lisäksi surmattiin ja vangittiin suuret määrät vähemmistökansallisuuksiin kuuluvia. Leireillä oli jopa 3,5 miljoonaa ihmistä suurimmillaan.

Nälänhätä oli pysyvää. Se on kommunistien hallintakeino.

• niinpäniin33

Paratiisi ompi tää, ken ei usko poikki pää

talonpoika meni lääkärin vastaanotolle. Sanoi että vika oli korvissa ja silmissä. Koska se mitä mä näen ei vastaa sitä mitä mä kuulen

• moise kaganovits

Nälkä oli pahimmillaan juuri ylivertaisten pikku Abrahamin poikien hallitessa maata. Stalinin aikana kaikilla ukrainalaisia kyömyneniä lukuunottamatta oli leipää. Trotski ivasi tätä "köyhäksi kapitalismiksi", vaikka Trotskin aikana yli puolella ei ollut edes ulkohuussia. Kapitalistien ihaileman Tsaarin aika ruoka tuli myös pitkälti lännestä. On totta, että toveri Stalin sai kapitalisteilta ruokaa. Neuvostoliitto teki kuitenkin suurimman työn fasisteja vastaan. Muutama leivänkannikka ja maitokannu oli vähintä mitä jenkit ja britit olisivat voineet tehdä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2391
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      344
      1997
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      25
      1866
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1673
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1488
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1022
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1009
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      865
    9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      860
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      808
    Aihe