Vai oliko natsien propagandaa? Suurissa puhdistuksissakin tapettiin lähinnä puolueenjäseniä jotka olivat itsekin Leninin aikana osallistuneet muiden murhaamiseen.
Olikohan Neuvostoliitossa nälänhätää 30-luvulla
5
75
Vastaukset
- jjjjjjjjjjjjjjjkjjjj
Ei ollut nälänhätää, eikä muitakaan ongelmia. Täydellinen yhteiskunta.
- mutaa kun
Ne lopetti lobotomioiden antamisen mielisairaalapotilaille jo 50-luvulla kun taas lännessä sitä jatkettiin 80-luvulle asti. Se jos mikä on edistystä.
- Ei sinne päinkään.
"Suurissa puhdistuksissakin tapettiin lähinnä puolueenjäseniä jotka olivat itsekin Leninin aikana osallistuneet muiden murhaamiseen."
Stalin puhdisti todelliset tai kuvitellut vastustajansa eri toimialoilta ja -alueilta. Lisäksi surmattiin ja vangittiin suuret määrät vähemmistökansallisuuksiin kuuluvia. Leireillä oli jopa 3,5 miljoonaa ihmistä suurimmillaan.
Nälänhätä oli pysyvää. Se on kommunistien hallintakeino. - niinpäniin33
Paratiisi ompi tää, ken ei usko poikki pää
talonpoika meni lääkärin vastaanotolle. Sanoi että vika oli korvissa ja silmissä. Koska se mitä mä näen ei vastaa sitä mitä mä kuulen - moise kaganovits
Nälkä oli pahimmillaan juuri ylivertaisten pikku Abrahamin poikien hallitessa maata. Stalinin aikana kaikilla ukrainalaisia kyömyneniä lukuunottamatta oli leipää. Trotski ivasi tätä "köyhäksi kapitalismiksi", vaikka Trotskin aikana yli puolella ei ollut edes ulkohuussia. Kapitalistien ihaileman Tsaarin aika ruoka tuli myös pitkälti lännestä. On totta, että toveri Stalin sai kapitalisteilta ruokaa. Neuvostoliitto teki kuitenkin suurimman työn fasisteja vastaan. Muutama leivänkannikka ja maitokannu oli vähintä mitä jenkit ja britit olisivat voineet tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242391Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3441997Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä251866Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101673Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581488Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121022Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181009- 63865
- 55860
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2808