-robotit - tai kvanttitietokoneet yms. - tulevaisuuden "jumalia" vaiko "hyviä renkejä"? Toteuttaako esim. Clarken ennustus itse itseänsä "digitaalisiksi kyyneleiksi"?
Alustusta aiheeseen löytyy:
Kauppalehti 2.1.01 "Clarken profetia toteuttaa itseään".
Elämäniloa!
t. Ilkka
Ovatko HAL-tietokoneet ja...
9
548
Vastaukset
- Krusty
nyt meni scifi ja unet sekaisin :)
En usko että, A) koneet hallitsevat ihmisä B) saavutaisi jumaluudenkaltaista asemaa...öh..ainakaan 50 vuoden sisällä, mutta myöhemmin voi kaik olla toisin, niin ja mitä kuolemattomiin ennusteisiin tulee, ainoastaan scfi on onnistunut ennustamaan lähimmäksi mitä tulevasuuskomiteat koskaan ja scfi:hän on vain viihdettä, joka täyttää tyhjiäkohtia aivoissamma, tietysti kaikillahan niitä tyhjiä kohtia ei ole, minä tarvitsen paljon scfifiä pysyäkseni maanpinnalla, siis jalat maassa :) tai sinnepäin......vain huomioidaan hyvä Krysty!
Kun esitin kysymyksiä ja pyysin tutustumaan ko. aiheisiin, ei riitä vain täysin perehtymätön matkiminen "pseudohippimäistä" "pseudoristiriitaistamis"- yrittelyä, kypsä ihminen pystyy asiallisiin kommentteihin, uusienkin näkemysten esilletuomiseen. Mikäli haluat lisää pelkkää "lisäarvoa" pelkälle itseironiallesi, voit yrittää lisätä "sanomaasi" vielä lisääkin "mausteita", ole hyvä:
"Big Evolutionist Survive Kit
Tämä sivu oli alunperin tarkoitus omistaa K. Tikkaselle ja hänen Little Creationist Survive Kit -sivulleen. Keskustelu sfnetin evoluutio -ryhmässä antoi kuitenkin lisää ideoita...
BESK eli kuinka sinusta tulee Aito Iso Paha Evouskova
A. Kysymysten esittäminen:
1. Kun kysyt jotain kreationistilta, muista liittää kysymyksesi loppuun lisäkysymys vai ovatko Herran tiet tutkimattomat?
2. Muista laittaa johonkin väliin sana goddidit
B. Kysymyksiin vastaaminen:
1. Kun kreationisti kysyy jotain asiallisesti, älä missään tapauksessa vastaa asiallisesti
2. Muista laittaa vastaukseesi sana goddidit
C. Kreationistin väitteiden kumoaminen:
1. Älä yritäkään kumota niitä itse, vaan heitä talk.originin FAQiin osoittava linkki
2. Jos kuitenkin välttämättä haluat kumota ne itse, kokeile esim. seuraavia:
2.1. Piirrä kreationistin esittämä malli ja väitä, että kreationistin malli on väärässä koska tämä piirros esittää oikeaa mallia
2.2. Siteeraa sanakirjoja, joissa sanotaan kreationistin esittämä siteeraus hieman eri tavoilla ja väitä, että ne kumoavat kreationistin väitteen (vaikka niissä siis informaatio olisikin ihan sama kuin kreationistin väitteessä...)
3. Muista laittaa johonkin väliin sana goddidit
4. Sovella FSZB-menetelmää, eli älä yritä kumota aitoja väitteitä, vaan keksi omasta päästäsi älytön väite, väitä sitä kreationismin väitteeksi ja kumoa se... ja julista itsesi voittajaksi.
D. Yleisiä keskusteluohjeita:
1. Näe kreationistin viesteissä ristiriitoja ja "todista" ristiriitojen olemassaolo quottailemalla ikivanhoja viestejä (joissa ei oikeasti ole mitään ristiriitoja)
2. Haasta muutenkin riitaa kaikilla mahdollisilla tavoilla (tällä tavalla estät keskustelun etenemästä evoteorian kannalta liian kiusallisiin seikkoihin)
3. Kun kreationisti yrittää keskustella tieteestä käännä keskustelu Raamattuun (tai johonkin muuhun asiaankuulumattomaan asiaan, josta kreationisti ei halua keskustella)
4. Muista laittaa johonkin väliin sana goddidit
5. Mikäli kreationisti onnistuu kaikista keskustelunsabotointiyrityksistäsi huolimatta todistamaan sinun olevan väärässä, elä missään tapauksessa myönnä olevasi väärässä, vaan joko
5.1. ilmoita, että pistät kreationistin kill-fileeseen
tai
5.2. rupea solvaamaan ja herjaamaan kreationistia.
©TJT 2000"
(os:http://tjt.tripod.com/ehuumori.html)
Elämäniloa - Onnea etsinnöillesi A.D. 2001!
t. Ilkka- BESK
[email protected] kirjoitti:
...vain huomioidaan hyvä Krysty!
Kun esitin kysymyksiä ja pyysin tutustumaan ko. aiheisiin, ei riitä vain täysin perehtymätön matkiminen "pseudohippimäistä" "pseudoristiriitaistamis"- yrittelyä, kypsä ihminen pystyy asiallisiin kommentteihin, uusienkin näkemysten esilletuomiseen. Mikäli haluat lisää pelkkää "lisäarvoa" pelkälle itseironiallesi, voit yrittää lisätä "sanomaasi" vielä lisääkin "mausteita", ole hyvä:
"Big Evolutionist Survive Kit
Tämä sivu oli alunperin tarkoitus omistaa K. Tikkaselle ja hänen Little Creationist Survive Kit -sivulleen. Keskustelu sfnetin evoluutio -ryhmässä antoi kuitenkin lisää ideoita...
BESK eli kuinka sinusta tulee Aito Iso Paha Evouskova
A. Kysymysten esittäminen:
1. Kun kysyt jotain kreationistilta, muista liittää kysymyksesi loppuun lisäkysymys vai ovatko Herran tiet tutkimattomat?
2. Muista laittaa johonkin väliin sana goddidit
B. Kysymyksiin vastaaminen:
1. Kun kreationisti kysyy jotain asiallisesti, älä missään tapauksessa vastaa asiallisesti
2. Muista laittaa vastaukseesi sana goddidit
C. Kreationistin väitteiden kumoaminen:
1. Älä yritäkään kumota niitä itse, vaan heitä talk.originin FAQiin osoittava linkki
2. Jos kuitenkin välttämättä haluat kumota ne itse, kokeile esim. seuraavia:
2.1. Piirrä kreationistin esittämä malli ja väitä, että kreationistin malli on väärässä koska tämä piirros esittää oikeaa mallia
2.2. Siteeraa sanakirjoja, joissa sanotaan kreationistin esittämä siteeraus hieman eri tavoilla ja väitä, että ne kumoavat kreationistin väitteen (vaikka niissä siis informaatio olisikin ihan sama kuin kreationistin väitteessä...)
3. Muista laittaa johonkin väliin sana goddidit
4. Sovella FSZB-menetelmää, eli älä yritä kumota aitoja väitteitä, vaan keksi omasta päästäsi älytön väite, väitä sitä kreationismin väitteeksi ja kumoa se... ja julista itsesi voittajaksi.
D. Yleisiä keskusteluohjeita:
1. Näe kreationistin viesteissä ristiriitoja ja "todista" ristiriitojen olemassaolo quottailemalla ikivanhoja viestejä (joissa ei oikeasti ole mitään ristiriitoja)
2. Haasta muutenkin riitaa kaikilla mahdollisilla tavoilla (tällä tavalla estät keskustelun etenemästä evoteorian kannalta liian kiusallisiin seikkoihin)
3. Kun kreationisti yrittää keskustella tieteestä käännä keskustelu Raamattuun (tai johonkin muuhun asiaankuulumattomaan asiaan, josta kreationisti ei halua keskustella)
4. Muista laittaa johonkin väliin sana goddidit
5. Mikäli kreationisti onnistuu kaikista keskustelunsabotointiyrityksistäsi huolimatta todistamaan sinun olevan väärässä, elä missään tapauksessa myönnä olevasi väärässä, vaan joko
5.1. ilmoita, että pistät kreationistin kill-fileeseen
tai
5.2. rupea solvaamaan ja herjaamaan kreationistia.
©TJT 2000"
(os:http://tjt.tripod.com/ehuumori.html)
Elämäniloa - Onnea etsinnöillesi A.D. 2001!
t. IlkkaTiedätkö Ilkka ovatko Herran tiet tutkimattomat vai mitä tarkoitat "tulevaisuuden jumalilla"? Ihan sivu mennen sanoen sain vaimoltani lahjaksi aivan upean goddidin.
Esittämäsi väitteet ovat niin tylsiä ja ristiriitaisia, etten viitsi niihin omaa kommenttia tuhlata, mutta jos haluat, voin antaa sinulle talk.originin FAQiin osoittavan linkin. (Muistinko Ilkka btw muuten sanoa, että sain vaimoltani lahjaksi aivan upean goddidin). Kommentoisin kuitenkin typerää väitettäsi sen verran, että ihmiskunta palaa 10 vuoden sisällä käyttämään helmitauluja, joista tulee uusia tulevaisuuden Jumalia. Tästä olen aivan ehdottoman varma, joten voinemme lopettaa tämän typerän keskustelumme tähän.
En varmaan tullut alussa kertoneeksi, että sain vaimoltani lahjaksi aivan upean goddidin. Löydätkö muuten esittämillesi väitteillesi tukea raamatusta. Hah...eipä taida löytyä. Kehoittaisin ottamaan evoluution oppikirjat uudelleen esille, jotta ymmärtäisit maailmankaikkeudesta edes joitain perusasioita.
Minä luulen Ilkka, että minä pistän sinut kill-fileeseen!! Mitäs siihen sanot?
Unohdin varmaan alussa kertoa, että sain vaimoltani lahjaksi aivan upean goddidin. BESK kirjoitti:
Tiedätkö Ilkka ovatko Herran tiet tutkimattomat vai mitä tarkoitat "tulevaisuuden jumalilla"? Ihan sivu mennen sanoen sain vaimoltani lahjaksi aivan upean goddidin.
Esittämäsi väitteet ovat niin tylsiä ja ristiriitaisia, etten viitsi niihin omaa kommenttia tuhlata, mutta jos haluat, voin antaa sinulle talk.originin FAQiin osoittavan linkin. (Muistinko Ilkka btw muuten sanoa, että sain vaimoltani lahjaksi aivan upean goddidin). Kommentoisin kuitenkin typerää väitettäsi sen verran, että ihmiskunta palaa 10 vuoden sisällä käyttämään helmitauluja, joista tulee uusia tulevaisuuden Jumalia. Tästä olen aivan ehdottoman varma, joten voinemme lopettaa tämän typerän keskustelumme tähän.
En varmaan tullut alussa kertoneeksi, että sain vaimoltani lahjaksi aivan upean goddidin. Löydätkö muuten esittämillesi väitteillesi tukea raamatusta. Hah...eipä taida löytyä. Kehoittaisin ottamaan evoluution oppikirjat uudelleen esille, jotta ymmärtäisit maailmankaikkeudesta edes joitain perusasioita.
Minä luulen Ilkka, että minä pistän sinut kill-fileeseen!! Mitäs siihen sanot?
Unohdin varmaan alussa kertoa, että sain vaimoltani lahjaksi aivan upean goddidin....ja vastaankin Sinulle!
Kuten huomasit tuo ote oli TJT:n "teeseistä" - ei minun...
Nekin kuitenkin ilmeisesti kolahtivat, koska et Sinäkään pystynyt vastaamaan alkuperäiseen viestiini mitään, saati asiallisesti, valitan!
"Evomutuilijankin" ensimmäinen kommenttihan perusteettomuuksiinsa pyskologiastakin tuttuna juttuna on vain naiivit asiattomuudet (vrt. pienet lapset hiekkalaatikolla, on niin kliffaa...), asiattomuudet, asiattomuudet, jne. Niin se evokehälevy pyörii kuten hyvin esititkin juu ...
Pieni ote:
(http://tjt.tripod.com/evpalpal3.html)
"Nimi: Ilkka Hyttinen
Email: [email protected]
aihe: ateismi,evo
palpal: julk
PalauteTeksti: Terve!
Kiitos mielenkiintoisista sivuistasi!
Oletko jo kerennyt tutkimaan Marko Grönroosin Evoluutio - kriittinen analyysi -
"kriittisen analyysin"? Ainakin sen keveyden - samalla kuitenkin varsin
asiallisuuden - kiitos Marko! - (useimmat evolutistithan älähtävät tunnettuihin
avunhuuto-kiroiluihinsa ja halveksintaansa "rysänpäältä" kiinnijoutuessaan
- ja paljastavat siten vain todella suuren aukkonsa!!!) perusteella voitaisiin
todeta että aletaan pikkuhiljaa tiedon kertyessä ja evotutistien tuskan
lisääntyessä päätyä aukottomaan kreaatioteoriaan. Kreatiosnistihan voi aina
selitellä mahdolliset aukkonsa Jumalalla (teistinen kr), tai muulla
Alkuunkehittelijällä, sensijaan evolutisti ei vastaavasti "majoraukkojensa
selittelyihin" koskaan pysty Jumalaa, Totuutta, Täydellisyyttä ja Äärettömyyttä
hyväksymättä. Aika ei nimittäin siihen enää riitä - edes mahdollisella
kvanttitietokonekaudellakaan...
Milloin voimme odottaa Sinulta tieteellisen, kootusti kattavan väitöskirjan
jatkoksi a la alan sekalaisille tutkielmille?
Elämäniloa - Parhaimmat!
t. Ilkka
[email protected]
Olen kyllä vilkaissut Markon sivuja pari kertaa, mutta valitettavasti minunkaan aikani ei riitä kaiken analysoimiseen. Kirjan valtavan asiamäärän huomioonottaen Marko on kuitenkin löytänyt yllättävän vähän virheitä...
Ainakaan näillä näkymin minulla ei ole mitään tarkoitusta ruveta kirjailijaksi, näiden sivujenkin päivittämisessä on tarpeeksi kirjoitushommia. Toisaalta, eihän sitä koskaan tiedä, mitä tulevaisuudessa tapahtuu..."
Elämäniloa!
t. Ilkka
- ilkka on sekaisin !
Sulla menee todella lujaa !-)
Mä olen vilpittömästi onnellinen puolestasi.
Jatka samaa rataa !!!- jackson pollock
ilkka on tehnyt paljon hommaa tuon eteen. on arvostettava kun on paljon.
arvoa ilkalle. - Syntinen
jackson pollock kirjoitti:
ilkka on tehnyt paljon hommaa tuon eteen. on arvostettava kun on paljon.
arvoa ilkalle.Ei kaikilla olekaan aikaa harrastaa,niinkuin Ilkalla,pitää olla "leivän perässä".Ilkka on varmaan hyvä uskovainen,kun herra on antanut hänelle aikaa ajaa asiaansa internetissäkin näin laajasti.Minulla syntisellä oli aikaa tuskin tähän vuodatukseen.
- Elämäkertahistorioitsija
Syntinen kirjoitti:
Ei kaikilla olekaan aikaa harrastaa,niinkuin Ilkalla,pitää olla "leivän perässä".Ilkka on varmaan hyvä uskovainen,kun herra on antanut hänelle aikaa ajaa asiaansa internetissäkin näin laajasti.Minulla syntisellä oli aikaa tuskin tähän vuodatukseen.
Liittymättä millään tavalla edelliseen. Väliaikatiedotus. Rakennellessani pikkuhiljaa kokoelmaani, olin tullut aikeisiin koota yhteen hieman nimimerkillistä historiaani näillä eri palstoilla, mutta huomaan (kuten tavallista) unohtaneeni paikan mihin siirtelin etukäteen palapelin palasia valmiiksi odottelemaan sopivaa paikkaa ja aikaa. Nyt hukassa on se poikasen koottu alkuhistoriikki. Muistaakseni siirsin sen n-puolelta johonkin tänne 180-220 välille. Jos satut muistamaan paikan, anna vihje.
- sivupolkuilija
Elämäkertahistorioitsija kirjoitti:
Liittymättä millään tavalla edelliseen. Väliaikatiedotus. Rakennellessani pikkuhiljaa kokoelmaani, olin tullut aikeisiin koota yhteen hieman nimimerkillistä historiaani näillä eri palstoilla, mutta huomaan (kuten tavallista) unohtaneeni paikan mihin siirtelin etukäteen palapelin palasia valmiiksi odottelemaan sopivaa paikkaa ja aikaa. Nyt hukassa on se poikasen koottu alkuhistoriikki. Muistaakseni siirsin sen n-puolelta johonkin tänne 180-220 välille. Jos satut muistamaan paikan, anna vihje.
Kun tuohon jäljessäolevaan ei tuntunut voivan kirjoittaa, kokeillaan tähän
>>Juhannusmietteitä
Nyt juhannuksena oli vähän aikaa vilkuilla näitä eri keskusteluja. Näytti siltä, että vilkkain keskustelu on siirtynyt evo-krea-uus-sivu-palstalle ja monilla muillakin uus-ala-osastoilla on tätä alkuperäistä vilkkaampaa. Häiriköt näyttävät olevan katoavaa kansanperinnettä. Sheriffin toimen keskeisin tavoite, vaikuttaa pelkällä olemassaolollaan häiriöitä vähentävästi, lienee totteutunut. Tai sitten toiminta on jo niin huomaamatonta, ettei sitä harvemmin käyvä edes huomaa.
Sammuksissa olleet eurosuomen uskontojutut oli kipattu roskiin. Näkkipuoli tuntuu jo tukehtuvan liikatarjontaan. Jotenkin hiipii mieleen jonkinasteinen apatia. Moneen kohtaan tekisi mieli kirjoitella, mutta ehtimys ei anna myöten harvoin sattuvina joutoaikoina sekä lukea, että kirjoitella perusteellisesti alati runsastuvan tietotulvan keskellä.
Omat laajat ja jatkuvasti laajentuvat moninaiset kiinnostuksenkohteeni vievät aikaa keskustelupalstoilla seikkailuilta. Ja sitten on päällimmäisenä varsinainen elämäntehtävä. Sen on jollakin tavoin itselleen valinnut/se on tehtäväksi annettu. Ja sille on saanut hyväksynnän ylempää. Se on jotain sellaista, mihin ei edes liity sellaisia käsitteitä, kuin loma tai vapaa-aika. Taitavasti järjestelemällä jonkinlaista joustavuutta ajankäytössä jossakin määrin.
Kirjoittanut: p 23.6.2002, klo 22.28
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k503658On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382361Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi712308Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä602198Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.271626Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma651550- 761457
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?551003Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?68982Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40869