Laturi vai mikä rikki????

perskelesautot

Muutaman kerran talvella akku pääsi sen verran tyhjäksi, että piti laturissa pitää aina yöt kovilla pakkasilla, että lähti aamulla käyntiin. Kolmea tolppaa näytti laturin varaukseksi talvella.

Nyt kesällä varaus on ollut 5 tolppaa. Eilen kuitenkin kesken matkanteon syttyi akkuvalo palamaan. Tänä aamuna mies sai auton normaalisti käyntiin ja ehti ajaa n. 40km, kun syttyi akun merkkivalo.

Jatkoi matkaa, kun sammui mittariston valot ja puhallin ei enää puhaltanut. Sitten syttyi kaikki merkkivalot. Jonkun matkaa pääsi vielä eteenpäin, kun koko auto hyytyi motarille. Kaikki merkkivalot jne. sammuivat. Auto piti hinata korjaamolle.

Onko teillä palstalaisilla tietoa, voisiko laturissa olla vika vai onko nyt sitten isompikin remontti edessä?

Perkele nuita autoja. Ei se näköjään koskaan vaihtamalla parane, ainakaan meidän tuurilla.

12

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valesähkäri

      Vaihda ukkosi sellaiseen, joka ymmärtää autojen päälle.Kyllä laturissa voi olla vikaa.

    • ap

      Kyllä se ymmärtää autojen päälle. On vanhoja autoja rassaillut vainka kuinka, nuorempana mopoja ja nyt vanhempana moottoripyöriä. Moottoripyörän moottorin osaa purkaa ja kasata. Että ei ole peukalo keskellä kämmentä. Tällä hetkellä remontoi meidän taloa ja sähköjänkin osaa laittaa. Erittäin tyytyväinen olen mieheeni, vaikka ei tämä tietääkseni ihmissuhdepalsta ole!!!

      Nyt on sen verran uudempi auto, että ei kehtaa itse alkaa sähläämään sen kanssa. Soitin aamulla, mutta oli töissä, niin ei ehtinyt jutella sen enempää. Joten itse hermorauniona täällä kyselen, missä voisi olla vika. Vasta vaihdettiin auto ja piti jo vaihtaa tukivarret eteen ja nyt sitten tämä paska.

    • v76

      Laturi tai jännitteensäädin tullut tiensä päähän. Osat eivät ole ikuisia, ja nyt on tulleet tunnit täyteen. Kun auto nyt on pajalla, vaihtanevat uudet tilalle. Niiden osalta ei siis huolta.
      Miehesi on siis sähkömies? Jos ei, niin toivottavasti ymmärsin väärin tuon taloremontti/sähkötaitoheiton.

      • Nyt menee jo reilusti ohi palstan aiheesta, mutta kyllähän nyt omakotitalon sähköt laittaa kuka tumpelo tahansa - lähes valmiiksi.

        Itse toimin rempatessa niin, että vedin putkitukset, asensin rasiat, lattialämmityskaapelit, jne. Sähkäri sitten tuli ja kytki valmiit johdot paikalleen, mittasi rasiat ja asensi uuden keskuksen.

        Eli sähköjä voi heitellä aika helpostikin, ja saattoi jopa mennä laillisesti tuo. :)


      • ap
        The_Rat kirjoitti:

        Nyt menee jo reilusti ohi palstan aiheesta, mutta kyllähän nyt omakotitalon sähköt laittaa kuka tumpelo tahansa - lähes valmiiksi.

        Itse toimin rempatessa niin, että vedin putkitukset, asensin rasiat, lattialämmityskaapelit, jne. Sähkäri sitten tuli ja kytki valmiit johdot paikalleen, mittasi rasiat ja asensi uuden keskuksen.

        Eli sähköjä voi heitellä aika helpostikin, ja saattoi jopa mennä laillisesti tuo. :)

        Näin on. :) Hyvä, että joku täällä ymmärtää jotain. Osaisi kytkeäkin, mutta niihän ei saa lain mukaan tehdä. Vielä pitää kehua ukkoani sen verran, että kokkikin on ja tietokoneiden kanssa on todella taitava. Monipuolinen mies. Onnellinen, että minulla on hänet.

        Laturihan se on päreinä. Pajalla on auto. Parin päivän päästä varmaan saadaan. Netistä katsotiin, niin onhan nuo laturitkin aika tyyriitä 5-sarja Bemariin. Huom! Ei ole mieheni munan jatke, vaan minä valitsin auton. ;DDD


      • The_Rat kirjoitti:

        Nyt menee jo reilusti ohi palstan aiheesta, mutta kyllähän nyt omakotitalon sähköt laittaa kuka tumpelo tahansa - lähes valmiiksi.

        Itse toimin rempatessa niin, että vedin putkitukset, asensin rasiat, lattialämmityskaapelit, jne. Sähkäri sitten tuli ja kytki valmiit johdot paikalleen, mittasi rasiat ja asensi uuden keskuksen.

        Eli sähköjä voi heitellä aika helpostikin, ja saattoi jopa mennä laillisesti tuo. :)

        Niin, yhtä helposti voi heitellä kuin ajella ylinopeutta ja omien liikennesääntöjen mukaan muutenkin. Mistäpä sitä järkeä olisi tähän hätään kertynyt, samat typeryydet ne Sinulla jatkuvat. Ja tiedätkö mitä, pahinta on se, että esität noita tyhmyyksiäsi ihan tosissasi.


      • ap
        Täpinä kirjoitti:

        Niin, yhtä helposti voi heitellä kuin ajella ylinopeutta ja omien liikennesääntöjen mukaan muutenkin. Mistäpä sitä järkeä olisi tähän hätään kertynyt, samat typeryydet ne Sinulla jatkuvat. Ja tiedätkö mitä, pahinta on se, että esität noita tyhmyyksiäsi ihan tosissasi.

        Mitä typeryyksiä?! Minkäs sille toinen voi, jos synnyinlahjana on saanut taitoja vaikka mihin ja osaa niitä hyödyntää. Tietty harjoittelua ja opiskelua kaikki on vaatinut, eihän tässä maailmassa mitään ilmaiseksi saa. Taidat vaan olla kateellinen, kun mieheni osaa vaikka mitä...

        Ja se että ajaa isomoottorisella autolla, ei tarkoita automaattisesti sitä, että ajellaan miten sattuu. Onhan se mukava, kun tiukan paikan tullen pääsee helposti ohi, kiihdyttämään oikeaan nopeuteen ja auto jaksaa vetää isompaakin kuormaa. On kuule kokemuksia 1,6 litraisesta Avensiksesta. Meillä kun joutuu nuita rakennustarpeita kuljettamaan, niin ainakaan se auto jaksanut vetää sitten millään. Hevosellakin pääsee nopeammin vauhtiin.

        Että sellaista ihmesuhdeselvitystä sinulle! Ja alunperin kysyin laturista, joten ihan turhaa kommentoit "viisaalla" viestilläsi autopalstalla. ;)


      • ap kirjoitti:

        Mitä typeryyksiä?! Minkäs sille toinen voi, jos synnyinlahjana on saanut taitoja vaikka mihin ja osaa niitä hyödyntää. Tietty harjoittelua ja opiskelua kaikki on vaatinut, eihän tässä maailmassa mitään ilmaiseksi saa. Taidat vaan olla kateellinen, kun mieheni osaa vaikka mitä...

        Ja se että ajaa isomoottorisella autolla, ei tarkoita automaattisesti sitä, että ajellaan miten sattuu. Onhan se mukava, kun tiukan paikan tullen pääsee helposti ohi, kiihdyttämään oikeaan nopeuteen ja auto jaksaa vetää isompaakin kuormaa. On kuule kokemuksia 1,6 litraisesta Avensiksesta. Meillä kun joutuu nuita rakennustarpeita kuljettamaan, niin ainakaan se auto jaksanut vetää sitten millään. Hevosellakin pääsee nopeammin vauhtiin.

        Että sellaista ihmesuhdeselvitystä sinulle! Ja alunperin kysyin laturista, joten ihan turhaa kommentoit "viisaalla" viestilläsi autopalstalla. ;)

        Se on Täpinä. Hae vanhempia viestejä...


      • Juusto...
        Täpinä kirjoitti:

        Niin, yhtä helposti voi heitellä kuin ajella ylinopeutta ja omien liikennesääntöjen mukaan muutenkin. Mistäpä sitä järkeä olisi tähän hätään kertynyt, samat typeryydet ne Sinulla jatkuvat. Ja tiedätkö mitä, pahinta on se, että esität noita tyhmyyksiäsi ihan tosissasi.

        Otan osaa, jos totta on puolisosi.


      • Juu juustossa
        ap kirjoitti:

        Mitä typeryyksiä?! Minkäs sille toinen voi, jos synnyinlahjana on saanut taitoja vaikka mihin ja osaa niitä hyödyntää. Tietty harjoittelua ja opiskelua kaikki on vaatinut, eihän tässä maailmassa mitään ilmaiseksi saa. Taidat vaan olla kateellinen, kun mieheni osaa vaikka mitä...

        Ja se että ajaa isomoottorisella autolla, ei tarkoita automaattisesti sitä, että ajellaan miten sattuu. Onhan se mukava, kun tiukan paikan tullen pääsee helposti ohi, kiihdyttämään oikeaan nopeuteen ja auto jaksaa vetää isompaakin kuormaa. On kuule kokemuksia 1,6 litraisesta Avensiksesta. Meillä kun joutuu nuita rakennustarpeita kuljettamaan, niin ainakaan se auto jaksanut vetää sitten millään. Hevosellakin pääsee nopeammin vauhtiin.

        Että sellaista ihmesuhdeselvitystä sinulle! Ja alunperin kysyin laturista, joten ihan turhaa kommentoit "viisaalla" viestilläsi autopalstalla. ;)

        Totta kuin totta, että rotta on puolisosi.


      • Juu juustossa kirjoitti:

        Totta kuin totta, että rotta on puolisosi.

        Nope, ei ole bimmeriä...


    • ap

      Voi että voi olla kateellista sakkia!!!! Ihan kuin jossain naistenfoorumilla kissatappelussa olisi.... Hei miehet, ottakaa niskasta kiinni ja katsokaa peiliin!!! Siis koskee niitä kateellisia veikkoja. Toiset ne vaan osaa hommat kuin hommat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      70
      2078
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1406
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1383
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      957
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      360
      884
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe