Olkaa varuillanne ....

w09 15/9

Tiistai, 10. toukokuuta 2011 es11s.50
- - - - - - , , , , , , , , - - - . -
Olkaa varuillanne: saattaa kenties olla joku, joka vie teidät saaliikseen filosofialla ja tyhjällä petoksella ihmisten perinteen mukaan – – eikä Kristuksen mukaan. (Kol. 2:8)
http://www.watchtower.org/fi/raamattu/col/chapter_002.htm

Apostoli Paavali vertasi sananpalvelustamme hengelliseen sodankäyntiin. Hän kirjoitti: ”Meidän sodankäyntiaseemme eivät ole lihallisia,
vaan Jumalan avulla voimallisia kukistamaan linnoituksia.
Sillä me kukistamme järkeilyt ja kaiken korkean,
mikä kohotetaan Jumalan tuntemusta vastaan.”
(2. Kor. 10:4, 5.)
Mistä ”linnoitusten” kaltaisista asioista jumalallinen opetus vapauttaa ihmiset?
Muun muassa väärien opetusten,
taikauskoisten käsitysten ja ihmisten järkeilyjen taakasta.
Jumalalta tuleva opetus auttaa pääsemään huonoista tavoista ja kehittämään jumalisia ominaisuuksia (1. Kor. 6:9–11).
Se parantaa perhe-elämää.
Ja se tuo niiden elämään, joilla ei ole toivoa, todellisen tarkoituksen.
Juuri tällaista opetusta nykyään tarvitaan.

7

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • (oo)

      Otetaan kylmä olut sen kunniaksi \o/

    • Atte ateisti

      "Jumalalta tuleva opetus auttaa pääsemään huonoista tavoista ja kehittämään jumalisia ominaisuuksia"

      Tähän saakka kaikki opetus on tullut ihmisiltä. Jumala on ollut aivan hiljaa kaikki nämä 13.7 miljardia vuotta. Ei pienintäkään merkkiä Jumalasta.

    • VIISAS-Luoja-IHMINEN

      Kiva kun IHMINEN osasi luoda maapallon, jonka ekosysteemit mahdollistaa Elämän maapallolla.......

      Ihminen OSAA tehdä VETTÄ,

      ja FOTOSYNTEESIN avullahan ihminen ruokkii kaikki, ei ole kellään nälkä.
      heh-eheh

      • Atte ateisti

        Älä nyt hyvä uskovainen vääristele sitä mitä kirjoitin, jos tuo sanahelinä oli tarkoitettu minulle.

        Kerro sinä, hyvä uskovainen, miten vesi, ekosysteemit ja fotosynteesi auttaa meitä pääsemään huonoista tavoista ja kehittämään jumalisia ominaisuuksia?

        ****************************
        "Jumalalta tuleva opetus auttaa pääsemään huonoista tavoista ja kehittämään jumalisia ominaisuuksia"
        ****************************


    • Gal. 5:22-23

      Jumala on huomaavainen.
      hän on antanut kauniin Maapallon asuttvaksemme.
      Aika arvostava teko.
      Kiitollinen ihminen on kaatanut metsää, kakkinut vesistöihin ja tappaa koko ajan lajitovereitaan....

      Olisi hyvä, jos Ihminen oppisi olemaan HUOMAAVAINEN lähimmäistään kohtaan(siihen Raamattukin kehoittaa ?)
      Huomaavaisuus on JUMALINEN ominaisuus.
      Raamattu puhuu "hengen hedelmästä", jota kristityn tulisi omassa elämässää pyrkiä kasvattamaan...????

      22 Toisaalta hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, huomaavaisuus, hyvyys, usko, 23 lempeys, itsehillintä.
      Sellaisia vastaan ei ole lakia.

    • Atte ateisti

      "Jumala on huomaavainen. hän on antanut kauniin Maapallon asuttvaksemme."

      Kukaan ei pysty sanomaan, onko Jumala huomaavainen vai ei, koska hän ei ilmoita itsestään mitään.
      Ei hän ainakaan tsunameja huomaa, eikä nälänhätää, eikä hyväksikäytettyjä lapsia.

      "Kiitollinen ihminen on kaatanut metsää, kakkinut vesistöihin ja tappaa koko ajan lajitovereitaan...."

      En ole vielä löytänyt teosta, jossa tapettaisiin enemmän kuin Raamatussa. Joten Raamatun sanaa tässä kai vaan viedään eteenpäin.

      "Olisi hyvä, jos Ihminen oppisi olemaan HUOMAAVAINEN lähimmäistään kohtaan(siihen Raamattukin kehoittaa ?)"

      Olen samaa mieltä. Se olisi hyvä asia ja se toteutuukin monessa asiassa. Tämä tietohan ei tietenkään tule Raamatusta, vaikka se saattaa sielläkin lukea.

      "Huomaavaisuus on JUMALINEN ominaisuus."

      Ei todellakaan ole, ainakaan Raamatun Jumalan ominaisuus.
      Muutamaan Hindu-jumalaan tämä ominaisuus saattaa sopia.

      "Toisaalta hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, huomaavaisuus, hyvyys, usko, lempeys, itsehillintä."

      On se hienoa että ihmiset saivat 2000v sitten tietää että rakkaus on kaunista, ilo on mukava tunnetila, rauha on mukavampaa kuin sota jne... Ennen sitä ihmiset eivät varmaan tienneet tätä...

    • Näin O!

      Täyttä asiaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      108
      867
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe