Lv-tamman ongelmat, ruokinta, patti kaulassa?

twohorses

Eli minulla on toisen hepan lisäksi lv-tamma, ikääkin on jo 18 vuotta. Laihtuu talveksi ihan kamalasti. Eli mikä neuvoksi ruokinnan kanssa, kevyellä käytöllä (=maastoillaan/koulua mennään, mutta esteitä harvemmin) olen nyt antanu PÄIVÄSSÄ 1l kauraa, 4 dl racing mineral ja 1 rkl suolaa, (1dl rypsiöljyä, 1dl perunajauhoa ja 1rkl soodaa, =kuuri, kun on niin laiha)
Elikkäs, nyt on karva paremmassa kunnossa, ehkä on tullut jopa muutakin, kuin nahkaa kylkiluiden päälle, mutta onko muilla ollu samanlaista? Ja pole raspataan piakkoin!

Broblem nro 2. PATTI KAULASSA! Eli tällä tammukallani olen nyt huomannut kaulassa, nielun kohdilla pallukan, n. golfpallon kokoinen, mitähän voisi olla. Ehdin jo pelästyä sitä kasvaimeksi, mutta voisko olla KIIMAN aikainen pullistunut kilpirauhanen? ::D Helppiiä?

ELI : Miten pitäisi/voisi muuttaa tamman ruokintaa, vai muuttako ollenkaan? :D Ihan hyvin n ollu energiaa tytöllä näinkin, mutta kai se vanhuus sitten alkaa myös vähäm painaa, vaikka onkin TOSI PIRTeä JA REIPAS! :)

I would be gradeful!

3

1699

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pääntautinen

broblem nro 2: ihan hyvin voi tuo patti olla pääntautia, eli ns. angina mutta hevosella pahempi. tarkkaileppa heppaasi kunnolla

• twohorses

Mutta, sori kirjoitin vähän huonosti; patti ilmestyy siis keväisin ja/tai syksyisin. Ei sitä muulloin ole.

• plööös

kannattaa käyttää heppasi eläin lääkärillä se ainakaa toden niköisesti tietää oikean vastauksen patin syntymiseen (::.tuota käyn yhdellä ratsastus tallilla jossa on 29 vuotias terapia ratsu jolle annetaan melkein sangollinen ruokaa että pysyy hyvässä lihassa eli kannattaa varmaan lisätä hevoselle ruokaa kunse laihtuu ja vanhentuu.hevonen kun vanhentuu ja jos sillä on se sama ruoka määrä mikä sillä oli 10v niin hevonen voi laihtua iahn hirveän näköiseksi :( ja sitähämme emme halua.kannattaa lisätä kauraa ja heinää voit myös tuota kysyä eläinlääkäriltä että paljon annat hevoselle sapuskaa (::

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7655
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4243
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3725
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2886
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2591
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      56
      2445
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51