Olin ihmeissäni, kun kuulin koulussa uskonnosta, joka kieltää kodeissa verhojen käytön. Joku tiesi sanoa, että se johovalaislahko. Jos näin on, niin mikä siinä on pahaa? Eikö se ole pahempaa, kun kadulta näkee munasillaan kuljeksivan läskin ukon, tai yöpuvuvussaan pullottelevan ämmän?
Verhot syntiä.
5
526
Vastaukset
- juhuuu!!
Tämä kirjoittaja on trolli joka haluaa pitää hauskaa. Tulkaa kaikki mukaan!!
- ankeeta oli
Kyl mun naapurissa maalla lapsuudessaoli yksi pariskunta, jotka ei pitäneet verhoja ikkunoissa,koska se oli syntiä.
Kulki aina tummissa vaatteissa, jotain körttiläisiä?Lestoja?
Kaikilla muilla kylässä oli kyllä ikkunaverhot..
Kovalla pakkasella äijä laittoi viltit ikkunoihin kun tajus, miten kovasti klasit hohkaa kylmää tupaan ilman verhoja....
ja ne oli semmoset tummanharmaat viltit tietysti.... - har har har
Mulla oli joskus naapuri joka ei pitänyt verhoja, muttei silti ollut minkään sortin uskovainen.
Paljastelijat kyllä notkuvat ikkunoissa ihan vaikka on verhotkin. - rullakartiini
Kuulostaa yhdeltä lestojen alalahkolta..
Yksittäisten kotien käytäntö: sotien jälkeenoli köyhyyttä eikä maaseudulla naapureita lähellä että tarvis verhoja lainkaan?
.
Jos verhoilla alettiinp röystäilee (silkkiä ja retonkia) niin ei sitä vastaan saarnattu, mutta ei verhot kokonaan ole tuomittu ainakaan 50-vuoteen.
Ei minullakaan tätä nykyään ole kuin säleverhot vain.
Kyllähän upeilla ja kalliilla verhoilla saadaan hieno sisustus,joka päihittää jopa tauluilla sisustamisen.
Yksinkertainen on kaunista.
Kannattaa muistaa ,että näillä ulkonaisilla asioilla ei saa taivaspaikkaa. - Ruti Köyhä
Minun yksinhuoltajaäitini laittoi entiset verhot sänkyyn lakanoiksi, joten meillä oli aika kukikkaita lakanoita, kun muilla oli puhtaat valkeat lakanat...
Ja kun lakana kului keskeltä ohueksi, se halkaistiin ja ommeltiin vahvat laidat keskelle, ja hiutunut kangas jäi laitoihin...puute oli rahasta.
Ei kaikilla ole varaa verhoja nytkään uutena ostella, mutta kirpputoreilta saa onneksi halvalla vaihtelua ikkunaansa..ja tyynynpäällisiä vaihtamalla muuttuu sisistuskin vuodenaikojen mukaan, mitään isompaa ostosta tekemättä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417014
- 323948
- 463367
- 402959
- 172736
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472107- 402068