Tiedän erään adventistin

Hymyilevä suu

Tiedän erään adventistin, jonka lapset katsoivat joskus vuosia sitten televisiosta David Copperfieldin taikatemppuesityksiä. Olivat varmaan vieraisilla jossain, sillä omaa televisiota heillä ei käsittääkseni ollut talossaan. Eräässä taikatempussa Copperfield näyttää osaavan lentää.

Adventisti totesi ihan vakavissaan temppua katsoessaan, että Copperfield saa apua Saatanalta ja kielsi show:n katsomisen lapsiltaan!

Onko tämä yleinenkin uskomus adventistien keskuudessa? Että ei edes ymmärretä taikatemppujen perustuvan silmänkääntöön ja muihin kommervenkkeihin, vaan pelätään vainoharhaisesti Saatanaa ja muita satuolentoja? Kyseessä oli adventistipastori, jonka olen nähnyt saarnaavaan suu kuolassa ja pää punaisena kiihkossaan.

Pisti hymyilyttämään...

17

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EJPK

Eipä asia jaksa pätkään kiinnostaa, jospa kirjoittaisit evankeliumista ja Jeesuksesta.

• Sellaista se on vain

Kyllä se on aika yleistä adventismissa; sikäli, että itse olen kokenut lähestulkoon samanlaista käyttäytymistä omia lapsiani kohtaan. Siitä on todella aikaa jo kauan, sillä lapsemme oli vielä koukoulussa, kun eräs perhe tuttumme saapui eräänä iltana vierailemaan kotiimme, ja me lasten kanssa katsoimme jotakin samantapaista filmiä jossa tapahtui jotakin jännää jota vieraammekin katsoi.

Kun he sitten poistuivat filmin loputtua, niin jonkun ajan kuluttua mies palasi kotiimme takaisin ja piti räikeän nuhde saarnan meille, että annoimme lastemme katsoa kyseisen filmin, jossa mielestämme ei ollut mitään vahinkoittavaa, vaan aivan keskeistä huvia, nämä naapurimme olivat adventisteja.

• Onnellinen ateisti

Kerran 1980-luvulla katsoin isäni kanssa Wimbledonin tennisturnausta eräänä kauniina kesäna. Luonamme vierailleet adventistit vain tuhahtelivat:"Onhan se kai hienoa jos Boris Becker voittaa Wimbledonin. Mutta ettekö te ajattele missä vietätte iäisyytenne?".

Arvatkaa vituttiko. Kyllä suku on pahin.

T: Onnellinen ateisti

• paholainen on

Ongelma on niiden, jotka ei usko persoonallisen paholaisen olemassaoloon.
        Miten pahuus muuten saa alkunsa?

Paholainen on ja pysyy, kunnes saa loppunsa Jeesuksen tullessa (ja tulessa).

• /7/7 Tiedän erään adventistin, jonka lapset katsoivat joskus vuosia sitten televisiosta David Copperfieldin taikatemppuesityksiä. Olivat varmaan vieraisilla jossain, sillä omaa televisiota heillä ei käsittääkseni ollut talossaan. Eräässä taikatempussa Copperfield näyttää osaavan lentää. /7/7
      (tuntematon säveltäjä / sanoittaja)

Täyttä potaskaa puhut taas tapasi mukaan.

Mitä Copperfieldiin tulee, niin hän itsekin myöntää temppunsa illuusioiksi. Hänhän käy lastenlaitoksissakin opettamassa pienille, että on kyse tempuista vain ja miten niitä tehdään. Ei nyt sentään lentämistemppua opeta, mutta pienempiä juttuja. Niin juutalaisen Copperfieldin kuin kenkä tahansa taikatemput ovat todellakin taikatemppuja, ei kukaan muuta väitäkään. Ei siihen saatanaa tarvita, vain harjoittelemista ja sitkeyttä - ja yleisö tietysti.

• Hymyilevä suu

Kyllä minä ja lähes koko muu maailma tietävät, että Copperfieldin temput ovat illuusioita, mutta sen adventistipastorin mielestä temput olivat Saatanasta. Kyllä meitä nauratti.

T: Hymyilevä suu

• Adventisti totesi ihan vakavissaan temppua katsoessaan, että Copperfield saa apua Saatanalta ja kielsi show:n katsomisen lapsiltaan! >>

Tätä se epärationaalinen maailmankuva teettää.

Mutta luterilaiset johtaa ortodokseja vastaan 1-0. Ihanaa leijonat ihanaa!

Mutta ennen itkua pitkästä ilosta täytyy katsoa vielä kolmas erä. Ortodoksit voi olla aika ketkuja ;)

• Fniss!

Mistä sinä bushmanni tiedät leijonien olevan luterilaisia? Taikka Ryssien ortodokseja? Siis kaikkien.

Ovatpa mitä vaan niin kiva Leijonille kun voittivat. Unelmamatsi finaalissa, Leijonat vastaan Tre Kronor.

• Fniss! kirjoitti:

Mistä sinä bushmanni tiedät leijonien olevan luterilaisia? Taikka Ryssien ortodokseja? Siis kaikkien.

Ovatpa mitä vaan niin kiva Leijonille kun voittivat. Unelmamatsi finaalissa, Leijonat vastaan Tre Kronor.

>> Fnisss! kirjoitti... >>

Oikea vastaus on valtionuskonto, paitsi tietenkin kotimaassamme sitä on myös ortodoksit luterilaisten ohessa. Enemmistön kannalta ajateltuna kyse oli luterilaisten ja ortodoksien väännöstä.

Koska matsi pelattiin sapattina, niin yhtään onnetonta adventistia ei taatusti mukana ollut ja hyvä niin.

• Fniss!

Onnittelen aloittajaa! Olet nähnyt jotain hyvin harvinaista ja ainutlaatuista; adventistipastori, joka saarnaa suu kuolassa ja pää punaisena kiihkossaan.

Olen melko paljon adventistipastoreita kuullut ja nähnyt elämäni aikana, mutta tuo minulla on näkemättä.

• ihmeitten aika ei ol

Samoin minä olen nähnyt ja kuullut ulkomaita myöten adventtipastoreita, mutta en koskaan suu vaahdossa vaan hymyilevänä ja ystävällisenä kylläkin.

• Eräs veli

David Copperfieldin temput:

Olen adventisti ja muistan katselleeni noita David Copperfieldin temppuja ja en nähnyt niissä mitään sellaista, että olisi edes mieleeni juolahtanut ajatuskaan Saatanan avusta. David väänteli lusikoita ja lenteli Grand Canyonin yli ja teki erilaisia temppuja. Hauskahan niitä oli katsella. Ei kannata yhden ihmisen käytgöksen perusteella yleistää yhden tulkintoja suurempaan yhteisöön.

• Hei

Täällä on harvoin sellaisia kysymyksiä joissa todella halutaa tietää jotakin.

Minä vastaan kuin itse ajattelen;

- Taikatemppuja voi olla monenlaisia.
      Niihin ei muuta perustu kuin jekku, siis joku "hihasta veto" eli hihasta vedetään yhtäkkiä jänis. Todellisuudessa taikuri tekee jonkun silmänkääntötempun, jossa Ihmisen silmään saadaan sellainen vaikutelma ettei silmä näe niin nopeasti mistä pupu tulee todellisuudessa, tms.
      Eli siis niissä on joku selvä fysiikan lakeihin perustuva asia takana eikä henkimaailma.

Vaarallinen alue tuo on toki, ei kaikki ole välttämättä viatonta.

Langenneet enkelit joista saatana oli suurin kaunein joskus ja on vieläkin isoin, on raamatullinen tosiasia.
      Nuo pahat henget voivat lupailla ihmiselle mansikoita, mutta todellisudessa vaikuttaa ihmisen vaikuttimiin ja tekemisiin ja takana on aina petos jonka nimi on sielun tuho ikuisuutta ajatellen.
      Ei sitä ihmisparka aina tajua, nuo "vainajahenget" puhuvat muka kuolleina omaisinakin, ei kuolleet puhu.

Eli silmänkääntötemput voi olla viatonta hupia, mutta alue on vaarallinen, ja voi olla muutakin takana kuin viaton hupi.

jari

• iloa elämään!

Nyt menet täysin höpö höpö linjalle jari, tähän ajan arkeen pitää olla lapsille, miksei myöskin samalla aikuisille jotakin ilon piriste aiheitakin elämään.

• iloa elämään! kirjoitti:

Nyt menet täysin höpö höpö linjalle jari, tähän ajan arkeen pitää olla lapsille, miksei myöskin samalla aikuisille jotakin ilon piriste aiheitakin elämään.

Kokemuksesta voin sanoa ettei synti tuo iloa.

Paljon on aivan hullua viihdettä millä lapsiakin kiusataan, ja aikuiset ovat kautta aikain huvitelleet kyseenalaisella viihteellä.

Tulee mieleen raamatun totuus "Jumalattomalla ei ole rauhaa" ja se minuun pätee. Pitää olla Jumalan kanssa sovussa, että pysyy niskatkin kunnossa ettei mene jumiin.

Eli Kristuksen rakkaus sydämessä on iloa tuottava asia, eikä sitä iloa ja hupia mikään voita.
        Se on rauhaa.

Lapset opetetaan räyhäämään kaduilla jo varhain. Olemme suomessa säästyneet melko hyvin, mutta kai ainakin jääkiekko MM kulta saa toreille koko kansan räyhäämään.

Katselin moista iloa ja havaitsin sen teeskentelyksi. Ihan pelkkää showta eikä spontaania voimakasta reagointia.

Monesti hengellisessäkin ryhdytään hakemaan tunne-elämyksiä ja hurmoksia.
        Sellainen kuuluu alkuasukasjuttuhin.
        Spontaani vahva reagointi on toinen asia.

On vaan niin ettei hurmoksissa ja niin vahvoissa tunnetiloissa toimi harkinta, siksi se on vaarallinen tie opettaa lapset jo siihen.

Jeesuksen esimerkkin on toinen:
        - Matt 12:19

Jääkiekko on iloinen asia. Kaikki missä Suomi kultaa saa urheilussa on kallis asia minullekin. Hyvä Suomi.

On ihan totta että henkimaailman hommissa on Pyhä Henki tai vastakohtana
        langenneet enkelit eli pahat henget.
        Kaikessa joka menee paranormaalin puolelle astutaan vaaralliseen maailmaan ja saatanan valtakuntaan.

Saatana on siitä kummallinen veijari että vaikka jotkut ovat halunneet siitä tykätä, niin palkaksi seuraukset ovat arvaamattomat ja kamalat jos sen mr Huun pauloihin joutuu tosissaan.

Jaak 4:7

Minä en tunne ko. taikuria nk. mainitsin jänöjusseja voi vetää näkyviin fysiikan lakien mukaan niin että ihminen luulee että se pupu tulee hihasta.
        Raja on tarkkana oltava missä mennään jonnekin muualle viattomasta leikistä.

Lasten kasvatuksessa on aina hyvä selvästi opettaa arvoja, sillä lapsi ei niitä itse kykene arvioimaan.
        Näkee mitä saippuasarjojen kasvattama polvi tekee. Hämmästyttää lasten puheet. Kuulee mitä ruokapöydissä kotona puhutaan lasten suusta ohimennessä.

Aivan varmaan peheessä jossa toinen vanhempi on uskovainen ja toinen ei, tulisi kiistaa kumoaan mennään lasten kanssa, eläintarhaan vai katselemaan jotakin paranormaalia, tai pam pam leffaa ja mihin ne kolikot pannaan, lasten kauniiseen kirjaan vai rosvosarjakuvaan.

Minulla ei lapsia ole ollut pieniä, kerran kun avustin lastenhoitajana yhtä yksinhuoltajaa minä kieltäydyin lukemasta niitä sarjaakuvia iltasaduksi mitä toi. Rosvojen ja mörkojen kuvia lasten sarjakuvuissa. Minä en pystynyt sellaisia lapselle lukemaan, oli niin kauheaa rosvojen ja mörköjen kuvat lapsen iltasadussa.
        Susihukka ja puhahilkkakin jäi lukematta.

Kun luin Kauniita Kertomuksia kirjaa, minä en yhtäkkiä ollutkaan enää lastenhoitaja.

jari

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      101
      1011
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      57
      959
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      820
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      143
      768
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      685
    6. 78
      541
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      89
      528
    8. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      99
      519
    9. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      518
    10. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      40
      516
    Aihe