Työttömyys kasvattaa leipäjonoja

koko Suomessa

"Työttömyys. Köyhyys. Siinä syyt leipäjonoihin. Helsingin Sanomat selvitti yhdeksältä paikkakunnalta, Helsingistä, Turusta, Porista, Lappeenrannasta, Joensuusta, Jyväskylästä, Tampereelta, Oulusta ja Kuopiosta, keitä leipäjonoissa käy".

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Työttömyys kasvattaa leipäjonoja koko Suomessa/1135266159593?ref=rss

Jonottajat ovat insinöörejä, opiskelijoita, suurperheitä, nuoria äitejä lapsineen, veteraaneja, lapsiperheitä, pienipalkkaisia työssäkäyviä, asunnottomia, työttömiä, yksinhuoltaja-äitejä ja viime aikoina myös maahanmuuttajia.

13

80

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oehrfower

Höpö höpö. Suurin syy on ruuan kalleus, tottakai jos kallista tavaraa saa ilmaiseksi niin sitä jonotetaan, ei siinä ole välttämättä kyse muusta kuin nuukuudesta. Jos on vapaata aikaa niin miksei hakisi ruokiaan ilmaiseksi, säästyypä nekin rahat sitten vaikka tupakkaan ja kaljaan johon monilla jonottajilla näyttää hyvin olevan varaa. Toinen syy on että "leipäjonoissa" olemisesta on tullut normaalimpaa ja hyväksytympää kuin ennen.

Pitäisi tehdä koe: bensaa jaettaisiin ilmaiseksi vaikka 20L/jonottaja. Takuulla olisi mahtavat jonot mutta kertoisiko se köyhyyden lisääntymisestä? No ei!

• kokkare.

mitä eikö meillä ole työvoimapula.

• awertgqg

On. Pätevistä ja osaavista on monilla aloilla ainainen pula. Suurin osa työttömistä vaan ei ole niitä...

• Sensuroidaan uutiset

Joo kait EK tekemien tilastokäyrien mukaan ja niiden käppyröiden mukaan jotka väittää työttömyyden laskevan. Niitä rustaa hallituksen palkkaamat virkamiehet, hallitukselle mieleiseksi. Huomenna taas uutisissa kerrotaan missä kaikkialla alkaa YT menettely.

• Vain elämää, ei sen

Bensa ei ole perusedellytys selvitä hengissä hengissä. Ei YK jaa kehitysmaihin bensa-apua.

Tervemenoa leipäjonoon seisoskelemaan TV kameroiden ja lehtikuvaajien malliksi. Siellä kun seisot kylmässä, tuullessa, sateessa, kuumassa muutaman tunnin nöyryytettävänä, luulempa että jos sinulla on rahaa piipahdat mieluimmin Siwassa 10 minuutissa asioimassa ja valitset sadoista tuotteista itsellesi parhaiten sopivaa murkinaa.

• strhergeg

Miksi monet menee sen leipäjonon jälkeen heti sinne Siwaan hakemaan ne kaljat ja tupakat... sossun rahoilla tietysti.

Minä elätän itse itseni, ei ole tapana pummia ruokiani muilta.

• tämä selvä

Laiskat juoppohullut pummit siellä jonottaa.

• Ole mies ja mene

Jospa menisit kommentoimaan itse paikanpäälle ja käskisit heitä töihin sieltä lorveksimasta !

• eli...

mm. insinöörit ja välillä työssä käyvät? Ymmärrätkö lukemaasi vai onko tajunnassasi vikaa?

• tämä selvä
        eli... kirjoitti:

mm. insinöörit ja välillä työssä käyvät? Ymmärrätkö lukemaasi vai onko tajunnassasi vikaa?

Täytyy olla paha vika ymmärryksessä, jos on työtön insinööri. Useimmiten he ovatkin juoppoja.

• tämä selvä
        Ole mies ja mene kirjoitti:

Jospa menisit kommentoimaan itse paikanpäälle ja käskisit heitä töihin sieltä lorveksimasta !

Ei kiinnosta luusereiden hyysäys. Tosin jonot alkaisivat lyhentyä jos kävisin antamassa laiskureille kunnon selkäsaunan. Mutta menköön äidin luo kysymään neuvoa pitäisikö aikuisen elättää itse itsensä.

• KANDEE MENNÄ TÖIHIN!

Vai kannattaako ? Jotkut lorvivat koko elämänsä. Esim. minun koulukaveri on elänyt sossun siivellä viimeiset 25 vuotta. Oikeasti vituttaa elättää tuollaisia paskalorvijoita.

• Reiska498

Onneksi on sinunkaltaisia urpoja jotka elättävät.Viisas pääsee vähemmällä ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4782
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3483
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2410
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1299
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1192
    8. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      22
      1154
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    10. 165
      1069
    Aihe