On se kummallista...
Miksi uskovaiset pelkäävät kuolemaa?
16
576
Vastaukset
- moi
moi
- pikku d
Se on otsikolla : Uskovaisen kuolema.Sitä minäkin ihmettelen.
- EclipsE
et oikein taida tietää asioista..Mielestäni nämä ns. kieltäjät ja egoistit saavat elää jatkuvassa kuoleman pelossa.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että kuolinpäivä voittaa syntymäpäiväni.- Ateisti
luulet että pelkään kuolemaa.
En tietysti halua kuolla, sehän on aivan luonnollista ja olisihan se outoa jos evoluutiossa ne geenit siirtyisivät eteenpäin jotka toivovat kuolemaa.
Luonnollinen juttu ettei halua kuolla. Kuolemaa toivovat ovat kuolleet jo aikojen alussa, milloin se sitten olikin. Eivät ehdi jatkaa sukua. - Terve veli
Ateisti kirjoitti:
luulet että pelkään kuolemaa.
En tietysti halua kuolla, sehän on aivan luonnollista ja olisihan se outoa jos evoluutiossa ne geenit siirtyisivät eteenpäin jotka toivovat kuolemaa.
Luonnollinen juttu ettei halua kuolla. Kuolemaa toivovat ovat kuolleet jo aikojen alussa, milloin se sitten olikin. Eivät ehdi jatkaa sukua.Kuolema on luonnollista- elämä myös. Mutta ikuisen elämän TAI ikuisen kuoleman toivo on outoa
- EclipsE
Terve veli kirjoitti:
Kuolema on luonnollista- elämä myös. Mutta ikuisen elämän TAI ikuisen kuoleman toivo on outoa
sitten kyseessä millään yli-luonnollinen?
- ChocolateThai
EclipsE kirjoitti:
sitten kyseessä millään yli-luonnollinen?
kun seison päälläni jo heti näin illasta ja heräsinkin vasta puoli yhdeksältä. Mutta itse odotan sitä hetkeä kun saan jättää tämän maallisen ruumiini enemmän kuin mitään muuta. Tietysti pelkään niitä ruumiillisia kipuja jotka voivat edeltää tätä viimeistä huokausta, mutta luulen että olen löytänyt tavan Raamatun avulla jolla voin välttää jopa tämän normaalin ruumiillisen kuoleman tavan, ja siirtyä hetkessä ilman muita ihmisiä tai itseäni ajasta ikuisuuteen.
- jody
useimmat edes arvaa kuolevansa
vintti vaan pimenee
turha sitä on pelätä
tietysti jos kärsii pidempään
niin voihan se olla noloa
kun pitää tunnustaa synnit ja
kaikki - ChocolateThai
Lukisit edes uskovaisille tarkoitettuja ohjeita ja toteaisit että tämä luulosi perustuu vain ei-uskovaisiin. Tyhmä! Jo 2000 vuotta sitten uskovaisille toitotettiin että kuolemaa ei pidä pelätä vaan jos niin tekee on vain lihallisen ruumiinsa uhri. Ota asioista selvää ja vastaa sen jälkeen miksi edes kyselet noin tyhmiä (vaikka ymmärrän kyllä että tyhmällä ihmisellä riittää pohdittavaa tyhmissä kysymyksissä)
- Jumalaton
Jauhopäiden kuningas...
- vitun pelle
...silti ne pelkää kuolemaa!
- ChocolateThai
vitun pelle kirjoitti:
...silti ne pelkää kuolemaa!
Onko tämä asia nyt niin vaikea? Tosiuskovainen ei pelkää kuolemaa paitsi heikkoudessaan.
- kenia
ChocolateThai kirjoitti:
Onko tämä asia nyt niin vaikea? Tosiuskovainen ei pelkää kuolemaa paitsi heikkoudessaan.
Kyllä uskovaiset suurissa määrin pelkäävät kuolemaa, kun erittäin monen suusta kuulee sanottavan:"Mee sä vaan Helvettiin niin mä meen Taivaaseen pitää hauskaa!"
Paska. - ChocolateThai
kenia kirjoitti:
Kyllä uskovaiset suurissa määrin pelkäävät kuolemaa, kun erittäin monen suusta kuulee sanottavan:"Mee sä vaan Helvettiin niin mä meen Taivaaseen pitää hauskaa!"
Paska.Teenkin sanalla tosiKristitty eron näihin uskovaisiin joille termi uskovainen on väärä termi ja valheeseen perustuva.
Nämä henkilöt jotka ovat sanoneet näin, ovat hylänneet Raamatun oppeja (tosin sitä teenkin minäkin aika usein, kiitos vapaavalintaisten heikkouksieni). Mutta kun tutkailen tuota lausetta,niin kuinka uskovaiset voivat pelätä kuolemaa jos he pystyvät sanomaan noin (edellytyksenä että he uskovat puheensa). Lauseessa on 2 eri kohtaa ja jotka ovat ainakin minulle toisiinsa liittymättömiä, selvennä hämärää ajatuksenkulkuani. - Olemme kuolevaisia!!!
ChocolateThai kirjoitti:
Teenkin sanalla tosiKristitty eron näihin uskovaisiin joille termi uskovainen on väärä termi ja valheeseen perustuva.
Nämä henkilöt jotka ovat sanoneet näin, ovat hylänneet Raamatun oppeja (tosin sitä teenkin minäkin aika usein, kiitos vapaavalintaisten heikkouksieni). Mutta kun tutkailen tuota lausetta,niin kuinka uskovaiset voivat pelätä kuolemaa jos he pystyvät sanomaan noin (edellytyksenä että he uskovat puheensa). Lauseessa on 2 eri kohtaa ja jotka ovat ainakin minulle toisiinsa liittymättömiä, selvennä hämärää ajatuksenkulkuani.Minua ihmetyttää se, miksi joidenkin ihmisten on niin vaikea edes ajatella sitä mahdollisuutta, että elämä ehkä loppuisikin kuolemaan. Minun mielestäni ajatuksessa ei ole mitään vastenmielistä.
Toisaalta ymmärrän hyvin ihmisten halun uskoa ikuiseen elämään. Onhan ihmisen ylpeyttä koettelevaa ajatella että eläisi täällä maailmassa todellakin vain pienen hetken verran(=ihmiselämä).
Kyllähän minustakin olisi mukavaa "päästä taivaaseen" ja elää ikuisesti. En kuitenkaan sulje pois mahdollisuutta että niin ei käykään vaan hyväksyn sen. Eikä elämän loppuminen tunnu pahalta, sillä se on luonnonlaki, eikä sille voi mitään. Kaikki loppuu aikanaan!!! - oppaita nähnyt
Kuolemalla pelottelu antaa uskonnoista hyötyjille erinomaisen mahdollisuuden hallita laumaansa.
Uskonnollisessa, aivan kuin poliittisessakin yhteisössä on aina
kahden tyyppisiä jäseniä: 1. Hyväksi käyttäjät.
2. Ne joita käytetään hyväksi.
Kuoleman pelkoa on syytä vahvistaa niin kauan kun saa testamenttiin todistetun allekirjoituksen. Tämän jälkeen siitä on syytä vapauttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1055039
- 634927
- 863990
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753540Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv592971- 432731
- 152257
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️441804- 341661
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371588