Miksi uskovaiset pelkäävät kuolemaa?

Danny

On se kummallista...

16

576

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moi

moi

• pikku d

Se on otsikolla : Uskovaisen kuolema.Sitä minäkin ihmettelen.

• EclipsE

et oikein taida tietää asioista..Mielestäni nämä ns. kieltäjät ja egoistit saavat elää jatkuvassa kuoleman pelossa.
      Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että kuolinpäivä voittaa syntymäpäiväni.

• Ateisti

luulet että pelkään kuolemaa.

En tietysti halua kuolla, sehän on aivan luonnollista ja olisihan se outoa jos evoluutiossa ne geenit siirtyisivät eteenpäin jotka toivovat kuolemaa.

Luonnollinen juttu ettei halua kuolla. Kuolemaa toivovat ovat kuolleet jo aikojen alussa, milloin se sitten olikin. Eivät ehdi jatkaa sukua.

• Terve veli
        Ateisti kirjoitti:

luulet että pelkään kuolemaa.

En tietysti halua kuolla, sehän on aivan luonnollista ja olisihan se outoa jos evoluutiossa ne geenit siirtyisivät eteenpäin jotka toivovat kuolemaa.

Luonnollinen juttu ettei halua kuolla. Kuolemaa toivovat ovat kuolleet jo aikojen alussa, milloin se sitten olikin. Eivät ehdi jatkaa sukua.

Kuolema on luonnollista- elämä myös. Mutta ikuisen elämän TAI ikuisen kuoleman toivo on outoa

• EclipsE
        Terve veli kirjoitti:

Kuolema on luonnollista- elämä myös. Mutta ikuisen elämän TAI ikuisen kuoleman toivo on outoa

sitten kyseessä millään yli-luonnollinen?

• ChocolateThai
        EclipsE kirjoitti:

sitten kyseessä millään yli-luonnollinen?

kun seison päälläni jo heti näin illasta ja heräsinkin vasta puoli yhdeksältä. Mutta itse odotan sitä hetkeä kun saan jättää tämän maallisen ruumiini enemmän kuin mitään muuta. Tietysti pelkään niitä ruumiillisia kipuja jotka voivat edeltää tätä viimeistä huokausta, mutta luulen että olen löytänyt tavan Raamatun avulla jolla voin välttää jopa tämän normaalin ruumiillisen kuoleman tavan, ja siirtyä hetkessä ilman muita ihmisiä tai itseäni ajasta ikuisuuteen.

• jody

useimmat edes arvaa kuolevansa
      vintti vaan pimenee
      turha sitä on pelätä
      tietysti jos kärsii pidempään
      niin voihan se olla noloa
      kun pitää tunnustaa synnit ja
      kaikki

• ChocolateThai

Lukisit edes uskovaisille tarkoitettuja ohjeita ja toteaisit että tämä luulosi perustuu vain ei-uskovaisiin. Tyhmä! Jo 2000 vuotta sitten uskovaisille toitotettiin että kuolemaa ei pidä pelätä vaan jos niin tekee on vain lihallisen ruumiinsa uhri. Ota asioista selvää ja vastaa sen jälkeen miksi edes kyselet noin tyhmiä (vaikka ymmärrän kyllä että tyhmällä ihmisellä riittää pohdittavaa tyhmissä kysymyksissä)

• Jumalaton

Jauhopäiden kuningas...

• vitun pelle

...silti ne pelkää kuolemaa!

• ChocolateThai
        vitun pelle kirjoitti:

...silti ne pelkää kuolemaa!

Onko tämä asia nyt niin vaikea? Tosiuskovainen ei pelkää kuolemaa paitsi heikkoudessaan.

• kenia
        ChocolateThai kirjoitti:

Onko tämä asia nyt niin vaikea? Tosiuskovainen ei pelkää kuolemaa paitsi heikkoudessaan.

Kyllä uskovaiset suurissa määrin pelkäävät kuolemaa, kun erittäin monen suusta kuulee sanottavan:"Mee sä vaan Helvettiin niin mä meen Taivaaseen pitää hauskaa!"

Paska.

• ChocolateThai
        kenia kirjoitti:

Kyllä uskovaiset suurissa määrin pelkäävät kuolemaa, kun erittäin monen suusta kuulee sanottavan:"Mee sä vaan Helvettiin niin mä meen Taivaaseen pitää hauskaa!"

Paska.

Teenkin sanalla tosiKristitty eron näihin uskovaisiin joille termi uskovainen on väärä termi ja valheeseen perustuva.
        Nämä henkilöt jotka ovat sanoneet näin, ovat hylänneet Raamatun oppeja (tosin sitä teenkin minäkin aika usein, kiitos vapaavalintaisten heikkouksieni). Mutta kun tutkailen tuota lausetta,niin kuinka uskovaiset voivat pelätä kuolemaa jos he pystyvät sanomaan noin (edellytyksenä että he uskovat puheensa). Lauseessa on 2 eri kohtaa ja jotka ovat ainakin minulle toisiinsa liittymättömiä, selvennä hämärää ajatuksenkulkuani.

• Olemme kuolevaisia!!!
        ChocolateThai kirjoitti:

Teenkin sanalla tosiKristitty eron näihin uskovaisiin joille termi uskovainen on väärä termi ja valheeseen perustuva.
        Nämä henkilöt jotka ovat sanoneet näin, ovat hylänneet Raamatun oppeja (tosin sitä teenkin minäkin aika usein, kiitos vapaavalintaisten heikkouksieni). Mutta kun tutkailen tuota lausetta,niin kuinka uskovaiset voivat pelätä kuolemaa jos he pystyvät sanomaan noin (edellytyksenä että he uskovat puheensa). Lauseessa on 2 eri kohtaa ja jotka ovat ainakin minulle toisiinsa liittymättömiä, selvennä hämärää ajatuksenkulkuani.

Minua ihmetyttää se, miksi joidenkin ihmisten on niin vaikea edes ajatella sitä mahdollisuutta, että elämä ehkä loppuisikin kuolemaan. Minun mielestäni ajatuksessa ei ole mitään vastenmielistä.

Toisaalta ymmärrän hyvin ihmisten halun uskoa ikuiseen elämään. Onhan ihmisen ylpeyttä koettelevaa ajatella että eläisi täällä maailmassa todellakin vain pienen hetken verran(=ihmiselämä).

Kyllähän minustakin olisi mukavaa "päästä taivaaseen" ja elää ikuisesti. En kuitenkaan sulje pois mahdollisuutta että niin ei käykään vaan hyväksyn sen. Eikä elämän loppuminen tunnu pahalta, sillä se on luonnonlaki, eikä sille voi mitään. Kaikki loppuu aikanaan!!!

• oppaita nähnyt

Kuolemalla pelottelu antaa uskonnoista hyötyjille erinomaisen mahdollisuuden hallita laumaansa.
        Uskonnollisessa, aivan kuin poliittisessakin yhteisössä on aina
        kahden tyyppisiä jäseniä: 1. Hyväksi käyttäjät.
        2. Ne joita käytetään hyväksi.
        Kuoleman pelkoa on syytä vahvistaa niin kauan kun saa testamenttiin todistetun allekirjoituksen. Tämän jälkeen siitä on syytä vapauttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      105
      5039
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      63
      4927
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      86
      3990
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3540
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      59
      2971
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2731
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2257
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      44
      1804
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      34
      1661
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1588
    Aihe