Virtsa kummallista?

dudemiks

Mistäs johtuu kun virtsa on välillä sellaista tosi kummallista!?

herätessä ensiksi pissalle ja katoin heti että mitä ihmettä taas ja pistin näyteastian alle ja siis virtsa on sellasta vaalean keltaista, eikä läpi näe ollenkaan.

Pari minuuttia myöhemmin kun katsoin näytettä, niin se on aivan sakkaista, vähän kuin juoksettunutta kermaa seassa olisi, sellaista "höttöä" leijailee joka puolella ja tavara on tosi kummallisen näköstä, erilaisia "vyöhykkeitä", toisissa kohdissa paksumpia höttöpilviä ja toisissa vähemmän mutta kaikinpuolin sameaa.

Edellisen kerran ku katoin samanlaisen näytteen itseltäni, niin joku tunti pari kun odottaa niin 1/5 astian korkeudesta on paksun sakan peittämä, ihan kuin jotain kiinteää tavaraa laskeutunut pohjalle ja tuo muu osa kirkastuu.

samalla usein on muutenkin heikko olo, nytkin kärsin päänsärystä, ja sellaisesta rauhattomasta olosta, en pystynyt keskittymään mihinkään ja oli pakko painua päiväunille, ja palelin kovasti ja tuli kramppeja ja heräsin siihen. Että aamusta tein suunnitteluhommia, söin ruokaa, jatkoin hommia mutta sit oli pakko lopettaa ku oli niin rauhaton olo että ei voinu lukea datalehtiä tms. siltä ja päänsäryltä, ja piti alkaa nukkua.

Samalla tuli taas takas tää että sormet on kylmät, palelee sisällä ja olo levoton ja särkee päätä ja varsinkin silmien seutua, ja viime aikoina oon huomannu että näkö on menny tosi huonoksi, yhtäkkiä ei saa selvää talojen katoilla olevista kellonaika / lämpötila näytöistä ja sumeat näkymät muutenkin. ja silmät tuntuu kuivilta ja särkeviltä melkeenpä kokoajan. Välillä makuulle käydessä tuntuu kuin joku pumppais ilmaa päähän ja paineen tunne silmien takana kasvaa, ja aamusin herätessä välillä on puolisokea olo, niin sameat näkymät.

Ja viimeaikoina ollut enenevissä määrin tota silmien kuivuutta, suun kuivuutta, ja sit janottaa silti kokoajan, ja pissa yleensä sit aika väritöntä, ja silti janottaa vaikka pitää pissata usein, eilenkin olin kaupungilla ja piti juoda kokoajan vettä kun janotti ja tänään sit iski toi palelu, ahdistava levoton olo ja päänsärky ja sakkamainen samea virtsa.


Ja lekuri sano että on psyykkistä varmaan mut en mä tajua miten se kaiken tekee kun kaikinpuolin pitäis olla ihan jees tilanne elämässä ja ei silleen ekstrahuolia tätä kummallista kokonaisvaltaista suorituskyvyn laskua lukuunottamatta

17

16506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjryj

      onks sulla pimppi vai pippeli?

    • dudeve343

      mies olen, 30v. mitään kirvelyä tms. ei ole. Sitten olen käyny lääkärissä, virtsanäyte piti viedä, se oli sellainen päivä kun virtsa näytti ihan kirkkaalta, ja lääkäri sanoi vaan että "näyte oli puhdas"

    • hth**

      Virtsan sameus voi johtua monesta tekijästä. Yleinen ja täysin harmiton on fosfaatit - fosfaattien määrä virtsassa riippuu ruokavaliosta. Esim. runsas maidonjuonti aiheuttaa siksi sameaa virtsaa. Voit kokeilla, onko kyse fosfaateista:

      Tiputa virtsanäyteastiaan hieman etikkaa - fosfaattisakka selkenee ja virtsa kirkastuu.

      Toinen yleinen syy virtsan sameudelle on virtsatieinfektio. Se oireilee kyllä muutenkin.

      Vakavin syy virtsan sameudelle on se, että virtsaan erittyy proteiineja. Tämä tarkoittaa munuaisten toiminnan heikkenemistä. Se on kuitenkin kokoaikaista eikä ajoittaista.

      Arvelen kertomuksesi perusteella, että kyseessä on virtsan fosfaattipitoisuuden nousu.

    • veikkaaja

      Mä veikkaisin taas diabetestä.

    • Anttox

      Mä veikkaan et astia on ollu likainen. Mm. perunajauho menee tuommoiseksi jos siihen pissaa.

      • silian

        minulla oli samat oireet. paastosukeri oli 24. nyt on saatu sokeri alas mutta syön vielä kourallisen pillereitä päivässä.


    • Tuolta saat avun:

      *Kvht. -altistuneen oiretesti.
      Tämä sivu on päivitetty 03 joulukuu 2012

      Huomioi ensin tämä:
      Kvht-altistuneen hoito menee näin esimerkiksi oirehtiminen 40-osuman saaneella:
      1. Pyrit kvht-altisteettomiin tiloihin jolloin kvht-altistumisen oireista häviää noin puolet, eli jäljelle jää noin 20-oiretta.
      2. Syöt riittävästi ja riittävän kauan po tärkeimpiä bakteereita. Jäljelle jää noin 0….5 oiretta joka on normaali/terve tila.
      a. Mikäli oireilu jämähtää paikoilleen noin 10-osuman seudulle niin, joko et ole saanut po bakteereita riittävästi, tai
      b. Kvht-altistut edelleen tietämättäsi koska kvht-gogktailit eivät välttämättä haise!
      >>>>>>>>>>>>>>Syy siihen miksi rivilääkärit leimaavat kvht-altistuneen mielenvikaiseksi selviää testistä. Jatkuu..............

      Tee tämä testi:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/kvht-kvht-altistuneen-oiretesti/

    • JokaYöLaihdun2kg

      Vaikka ketju on aloitettu vuosia sitten, vastaan silti. Näillä tiedoilla ei voi paljoa päätellä aloittajan tilanteesta. Oireet voisivat johtua esimerkiksi ruokavalion muutoksen aiheuttamasta elektrolyyttitasapainon järkkymisestä. Esimerkiksi ketogeenisellä dieetillä (erittäin vähän hiilihydraatteja ~30-40 g/vrk) voi olla vastaavia vaikutuksia. Kun veren insuliinitaso on erittäin alhainen, elimistö hukkaa natriumia. Jos ei ruokasuolaa tällöin nautita tarpeeksi (esim. 5 g/vrk) natriumtasapainon ylläpitämiseksi, elimistö alkaa luopumaan myös kaliumista, jotta Na-K suhde pysyisi oikeana. Kaliumin liian alhainen taso johtaa pistäviin päänsärkyihin, punottaviin ja särkeviin silmiin, näkökentän häiriöihin yms. ja on vakava tila.

      Ketoosissa olevan, esimerkiksi paastoavan henkilön virtsa voi olla samaa ja keltaista ja vaahtoavaa. Voisiko ketjun aloittajan oireet sopia johonkin insuliinin ongelmaan, kuten diabetekseen?

      Yleensä ihminen saa riittävästi kaliumia ja natriumia ruokavaliostaan.

      • arvaillaanvaantaas

        Onko virtsastasi tarkastettu proteiinien ja valkuaisaineiden määrät. Onhan munuaisarvosi myös otettu.


    • gessu7

      Juotko olutta paljon? Se ainakin saa virtsaan kaikenlaista kummallisuutta, ainakin jos on ns suurkuluttaja, eli juo yli 24 olutpurkkia viikossa. Itselläni kului aiemmin olutta aika paljon, kun siitä meinasi tulla tapa, en nyt alkoholistiksi tullut, mutta kyllä yli 30 olutpurkkia viikossa meni helposti. Sitä harrastin noin pari vuotta, ja huomasin aina välillä että virtsassa oli kaikenlaista erikoisuutta, juurikin tuontapaista sakkaa yms pilviä seassa, sekä makeahko tuoksu, välillä jopa lääkkeenomainen tuoksu. Lopetin oluen litkimisen, nykyään juon ehkä kerran tai pari kuukaudessa yhden tai kaksi saunakaljaa. Virtsa on ollut pitkän aikaa täysin tasalaatuista ja normaalia. Myös unen laatu on parantunut, sekä jaksaa tehdä paljon enemmän asioita, esim lenkkeillä. En voisi nykyään edes kuvitella juovani paria kaljaa enempää, eikä tee edes mieli, nykyisen yleisvoinnin hurjan paranemisen takia. Nyt on tullut enemmänkin himo liikkua aina vain lisää ja tehokkaammin, sekä syödä terveellisemmin.

    • silian

      minulla on ollut jo pitkään pahaa kirvelyä. virtsa on sameaa ja vaahtoaa. laprasta sanoivat, ettei ole tulehdusta.. sokeria kuulemma virtsasta löytyy, sitten ei mitään muuta sanottukaan. en todella tiedä mitä teen.

      • Juuuge

        Oi Voi.


    • Mulatti

      Minun virtsani on kuin paskaa, yhtä kiinteätä. Kiitos

      • monisairas

        No joo, älä sitä sure. Onhan sulla siellä korvien välissäkin jotain häikkää.


      • Mulatti

        Niin on varmaan sullakin ku oot kummiskin ''monisairas paska'' :)


    • parempimennälääkäriin

      Kannattaa ihan oikeasti varata aika perus verikokeisiin ja virtsanäytteeseen, tai jos haluat niin laajoihin verikokeisiin. Musta tuntuu ja oireet kuullostaa Diabetekseltä tai ehkä munuiaisissa on vikaa. Mut tää on väärä paikka hakee apua tai vastauksia. Mee kokeisiin ja pyydä vaikka että eri lääkäri kattois tulokset ja konsultois sua jos et käytä omakantaa

    • Anonyymi

      Noutaja on jo lähellä!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe