Onko vaarallista maksalle?

Otin perjantaina yhden Panacodin ja lauantaina pienet kännit.
Yksi iso siideritölkillinen ja pari lasia valkoviiniä.

On ihan hyvä olo ollut, mutta hieman krapulainen. Otin nuo siis eri vuorokausina, Nyt muistin, että Panacod ei taida puoliintua yhdessä vuorokaudessa. Oliko minulla Panacodia elimistössä vielä kun vedin launtaina kännejä? Olenko aiheuttanut vahinkoa maksalleni?
4137
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Et ole-jos nimittäin olet muuten suht.terve yms-älä ota tavaksi kuitenkaan pannarit&alco: ei hyvä...-.-.-.-.-

Äänestä

Ei siinä mikään muu maksalle mitään tee paitsi parasetamoli mikä on sen sortin myrkky ettei sitä otettaisi käyttöön jos se nyt keksittäisiin.

Äänestä

"Siis otit jokusen siiderin ja pullollisen viiniä ? Ai miksikö suurensin määriä. Suomalaisilla on kiva ominaisuus. Jos kysytään "paljonko otit?" Vastaus on aina "pari kaljaa". Vaikka ei enään jaloillaan kestäisi "

Ei, minä todella otin tuon määrän jonka ilmoitin. 50 cl, 4,7 prosenttista siideriä yhden tölkin ja kaksi lasia valkoviiniä. Riittää hyvin pikkukänneihin. En edes pystyisi juomaan pulloa viiniä kerralla, enkä tarvitsekaan,

"Suurempi ihmetys on mihin tai minkä takia käytät Panacodia ? "

No, niitä on jäänyt jäljelle, en muista enää mistä alun perin, taisi olla viisaudenhampaiden poisto. Olen sitten käyttänyt niitä joskus päänsärkyyn ja kuukautiskipuihin, silloin kun kaipaan Buranaa vahvempaa tehoa. Tuleehan niistä muutenkin mukava fiilis. En ole koskaan ottanut samana päivänä alkoholia, mutta Panacod ei taidakaan lähteä elimistöstä vielä vuorokaudessa...

Äänestä

Valmisteyhteenvedosta: "Terapeuttisen annoksen
jälkeen parasetamolin puoliintumisaika on noin 2-2 1/2 tuntia. -- Kodeiinin puoliintumisaika on noin 2-3 tuntia" Eli käytännössä tahtoo sanoa, että 2,5 tunnin kuluttua molempia lääkeaineita on elimistössä puolet syödystä määrästä, 5 tunnin kuluttua neljäsosa, 7,5 tunnin kuluttua kahdeksasosa jne.

Eli vaikka otit perjantai-iltana panacodin, niin kyllä se on elmistöstä poistunut lähes kokonaan vuorokaudessa. Yleensä esim. kipulääkkeiden kohdalla lääkeen poistumisnopeutta elimistöstä voi arvioida sillä, kuinka usein lääke otetaan. Mitä pidempivaikutteinen ja hitaammin poistuva lääke on kyseessä, sitä harvemmin sitä tarvitsee ottaa. Jo se, että parasetamolivalmisteita saa ottaa 3 kertaa päivässä kertoo omaa tarinaansa lyhytvaikutteisuudesta. Jos vaikutus kestäisi pidempään, niin ei niitä tarvitsisi ottaa alvariinsa.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta


vahinko-kombo kirjoitti:

Otin perjantaina yhden Panacodin ja lauantaina pienet kännit.
Yksi iso siideritölkillinen ja pari lasia valkoviiniä.

On ihan hyvä olo ollut, mutta hieman krapulainen. Otin nuo siis eri vuorokausina, Nyt muistin, että Panacod ei taida puoliintua yhdessä vuorokaudessa. Oliko minulla Panacodia elimistössä vielä kun vedin launtaina kännejä? Olenko aiheuttanut vahinkoa maksalleni?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu