Kuuluuko se kristinuskoon? Jumalaista viisauttako? Oliko Jeesus teosofi?
mitä on Teosofia?
6
338
Vastaukset
- olen tutustunut
teosofiaan, joka on eräs selitystapa ihmisen ja maailmankaikkeuden syntyyn, johon sisältyy myös jumalallinen näkökulma. Teosofia on eräänlainen sekoitus eri uskonnoista ja filosofioista.
Teosofiaan kannattaa ehdottomasti tutustua, kuten kaikkiin muihinkin suuriin uskontoihin, kuten hindulaisuuteen ja budhalaisuuteen.
Kristityille varsinkin tekisi hyvää tutustua muihin uskomusjärjestelmiin, jotta saisi kattavamman näkemyksen, ja ennenkaikkea paljon syvällisemmän näkemyksen ihmiskunnan olemassaoloon.
Teosofia ei kuulu kristinuskoon. Se on jumalaista viisautta, jos näin haluaa nähdä. Jeesus ei ollut teosofi. Jeesus ei ollut myöskään nykyajan kristitty sen nykymerkityksessään. Jeesus oli uskonnoton, joka ilmensi itsensä kautta Jumalaa. - Anonyymi
Teosofia on ihmeen suvaitsevainen. Se antaa jäsentensä pitää omat uskontokuntansa, eivätkä sen takia tuomitse helvettiin.
Tosin keskenään ne on tapelleet aikoinaan kuin ihmiset ikään, mutta nykyään samaan huoneeseen mahtuu niin teosofit, ruusuristiläiset kuin kristosofialaisetkin. - Anonyymi
Samaa sontaa kuin muutkin hihhuli uskonnot.
- Anonyymi
Teosofia on okkultistinen "henkinen" oppisuuntaus, joka tutkii, tunnustaa ja yhdistää kaikki maailman nk. uskonnolliset näkemykset, myös taikauskon. Teosofia on "päivittänyt" itseään "muodikkaammaksi" joskus 1960-luvulta alkaen, alkanut käyttää itsestään nimitystä "New age".
Olen itse aikoinaan eksynyt tuohon ja varoitan: siinä on itse Saatana, omana persoonaan taustalla. Itselleni aiheutui (tästäkin) osin pysyvät, henkiset traumat.
New agen harjoittaminen rikkoo Jumalan 1. Käskyä vastaan ja on eri epäjumalien, henkivaltojen palvontaa, vaikkei harjoittaja itse asiaa näin selvästi tajuaisikaan. Kunnes saa vahingon sielulleen.
Elämme perkeleellisessä maailmassa, tai jos emme itse siinä "eläisikään", on se uhkineen ympärillämme. - Anonyymi
Eipä olisi pahaa maailmassa jos kaikki olisivat teosofeja.
- Anonyymi
Sana uudestisyntyminen voidaan joskus käsittää virheellisesti jälleensyntymiseksi, joka on itämaisten uskontojen harhaa, ns. reinkarnaatio-oppi. Sen suuntaisesti ehkä ajatteli Nikodeemuskin kysellessään asiaa Jeesukselta. Joh. 3:1-8. Todellisesti tämä maanpäällinen elämämme on yksi ja ainutlaatuinen olemisemme täällä. Kukaan ei synny tänne toista kertaa.
Lue totuudellinen selitys loppuun, josta asia valkenee. Nuo itämaan oppeihin periatuvat julmat natsiopetukset vievät tuhoon:
www.Jeesus-on-Herra.com/jumalasta-syntyminen/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713164
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262550Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542426- 1462301
- 671966
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2721816- 311411
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201339Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi361289Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161235