Vetokoukun jälkiasennus

Bastin

Oletteko asentaneet/asennuttaneet uudehkoihin autoihin ns.tarvikevetokoukkoja. Minulla on 2010 mallinen Avensis ja kysyin siihen koukulle hintaa asennuksineen ja minua alkoi hieman epäilyttää kun sanottiin, että sähköt joudutaan vetämään akulta asti...siis autossahan on CAN-väylä, johon liitetään boxi josta tulee kaikki virrat ja tiedot auton softalle, rupesi vähän kuulostamaan "viritykseltä" kertokaas miten asia on.

9

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvää ei saa halvall

Mistä tuota kysyit? Minä luottaisin vain merkkiliikkeen sanaan, vaikka se vähän enemmän maksaisikin.

Entä mitä kerroit autollasi vetäväsi? Karavaanarit tarvitsevat juurikin tuota akulta saakka vedettyä paksumpaa kaapelia, jos halutaan jääkaapin säilyttävän lämpötilansa siirtymisien aikana. Muistaakseni 9 nasta antaa kyllä sähköt vedettävään, mutta piuhojen sulaminen on vaarana.

• melkopelle

Kaikki vetokoukut ovat tarvikekoukkuja. Luuletko tojotan niitä tekevän?

• Bastin

Niin siksipä tuossa onkin maininta ns. tarvikekoukkuja, tarkoitan tällä sitä että koukku ei ole tehtaalla valmiiksi asennettu, joka lienee paras vaihtoehto anyway? Vedän matkailuvaunua, jossa on 13-napainen liitin.

• stiilosti

Aika tyhmästi sanottu, että akulta suoraan, ei se nyt niin ihan mene, tarvitaan lisäksi jonkun verran osia. Meikä on asennellut monta koukkua ja niihin sähköt n. 25 e:n tarvikkeilla. Tämä teitty tarkoittaa, että todella tietää mitä tekee, muuten tulee kallista savua. Ei se ole mitään virittämistä se on täyttä totta, että tarvitaan se "boxi" siihen väliin, muussa tapauksessa todellakin tulee savumerkkejä ja kalliita sellaisia. Mutta tekevä osaa konstit, eikä tule kalliiksi.

• ?????????????

Voi hurjaa! Ensin ostaa uuden Aviensis ja sitten ei ole rahaa vetokuokkuun? Sinä kuulut varmaan niihin jotka sitten haluaa että karavaanarit pitää saada kaikin ilmaiseski?

Vie nyt se kosla sinne Toyota liikkeeseen ja asenuta sielä se koukku.

• Miksikäs ei?? Minä ainakin haluan ilmaiseksi.

• Ti as.

Asenna itse koukku ja valmistele sähköasennuksia sen verran kuin on mahdoliista ja tieto taitoa ja sovi merkkihuollon kanssa sähkökytkennöistä tulee kuitenkin paljon edullisemmaksi kuin koko homman virallinen asennushinta.
      Itse tein näin vaimoni Aurikseen.

• Bastin

Kiitoksia tiedoista ja todella totta mitä varakkuuteen tulee, sitä ei ole siinä määrin siunaantunut, kuin tällä palstalla keskimäärin tuntuu olevan, täällähän ei ole puheiden perusteella kuin keskimääräistä varakkaampia keskustelijoita? Minä keksisin sille erotuksena jäävälle 400€ näin kesän kynnyksellä paljon enemmän iloa ja riemua tuottavaa rahareikää, kuin metallinen murikka takapuskurin alla..

• "Hurri"

(Hurrit) eli ruotsalaiset älkää asennuttako koukkua ruotsinrekkareissa olevaan autoon Oulun limingantullissa olevassa Felax Finland Oy firmassa koska koukku Ruotsissa pitää katsastaa ja ne vaatii asennus piirustutset jota kyseessä oleva firma ei pysty toimittamaan, lupauksista huolimatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1816
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe