Kun tulee päivä jolloin koko Suomen kansa voi yhtyä tämän laulun sanoihin.
"Oi Suomi, katso, sinun päiväs' koittaa,
yön (kokoomuksen) uhka karkoitettu on jo pois,
ja aamun kiuru kirkkaudessa soittaa
kuin itse taivahan kansi sois'.
Yön (kokoomuksen) vallat aamun valkeus jo voittaa,
sun päiväs' koittaa, oi synnyinmaa.
Oi nouse, Suomi, nosta korkealle
pääs' seppelöimä suurten muistojen,
oi nouse, Suomi, näytit maailmalle
sa että karkoitit (kokoomuksen) orjuuden
ja ettet taipunut sa sorron alle,
on aamus' alkanut, synnyinmaa.
Music: J. Sibelius
Lyrics: V.A. Koskenniemi
Tätä kokemusta ei unohda
3
<50
Vastaukset
- kaljakone..
Juu, sitä hoilasi juopporemmi Sakke Kuosmasen johdolla ihan väärässä paikassa, täysin ala-arvoinen hetki se toissailtainen!!
- ougjjfm,
Komeet laulun sanat, komeemmat kuin maamme laulussa
- Missä Ahtisaari?
Juhlalavalle olisi pitänyt saada vielä sankarivaltiovierailija, presidentti Martti Ahtisaari joka näytti juhlimisen mallia heti presidentiksi päästyään Tukholmassa.
Yön jatkuneen metelöinnin jälkeen hän selitti laastaroitua otsaansa kamman aiheuttamaksi vammaksi joka tuli tukkaa kammatessa.
Myöhemmin selitys muuttui liukkaiden kenkien aiheuttamassa kaatumisessa tulleeksi kolhuksi.
Perinteitä on kenkien kaatamilla sankareilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1495808Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella344166Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan03520Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv492731No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452520- 312494
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv322468- 162338
- 432055
Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h262015