ensin Tuonelaan odottamaan vimeistä Tuomiota ennen Kuolemaa.
Tietääköhän joku mihin joutuvat ei-uskovat? suoraan kuolemaan eli helvettiin? vai Tuonelaan uskovien keskuuteen, voiko siellä vielä pelastua, jos keskustelee vaikkapa Paavalin kanssa.?
Uskossa kuollut joutuu
44
428
Vastaukset
- ei nimmaria
Vastaan, vaikka en olekaan koulutettu tuolle kyseessä olevalle alueelle. Käsittääkseni uskossa kuolleet menevät Paratiisiin odottamaan kirjojen avaamista ja uskotonna kuolleet Tuonelaan odottamaan samaa asiaa.
En kuitenkaan ole ollenkaan varma asiasta, mutta kunhan vain kirjoittelen ajatuksiani, tai ehkäpä luulojani:) - Totta luulet
Juuri noin se on kun kirjoitit, ei nimmaria.
Paavali ei ole Vapahtaja, eikä siksi voi antaa syntejä anteeksi.
Ainoastaan Jeesus antaa synnit anteeksi ja pelastaa jokaisen ihmisen joka tekee parannuksen syntielämästään täällä ajassa. - huntteeraja
Raamattu kertoo että kaikilla, niin uskovilla kuin uskottomillakin on yhteinen
hautapaikka, Seol, (hebrean kieli) jossa odotetaan ylösnousemusta tiedottomassa tilassa. Mm, Saarnaaja 9 luku kertoo tästä näin;
Elämä, vaikkakin täynnä ristiriitoja, on parempi kuin kuolema, joka lopettaa kaiken. Eläessä on nautittava ja toimittava, sillä sen Jumala sallii. viisaus on
hyödyllinen riippumatta köyhyydestä tai rikkaudesta.
5) Sillä elävät tietävät että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään,
eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhoitettu.
10) Tee kaikki, mitä voimallasi tehdyksi saat, sillä ei ole tekoa, ei ajatusta,
ei tietoa eikä viisautta tuonelassa ( Seol), jonne olet menevä. * Pakis, miksi sinä kirjoittelet epämääräisiä asoista joista et kerran tiedä, etkä ymmärrä mitään? Oletko ajatellut, että kaikki kirjoittelut vaikuttaa monille eritavoin, joku voi luulla tätäkin avaustasi oikeaksi ja Raamatulliseksi, jota se ei ole ollenkaan ?
* Kun uskovainen kuolee, hän menee Paratiisiin, jonne Jeesus hänet vie Kristallivirraralle. Siellä odottaa valaisa joukko Jeesuksen opetuslapsia sitä hetkeä, kun Jeesus tulee, silloin heidän ruumiinsakin lunastataan, ja he nousevat kuolleista Jeesusta vastaan, ja me, jotka elämme, nousemme yhdessä heidän kanssaan Jeesusta vastaan yläilmoihin, tämä on ensimmäinen ylösnousemus, jota kutsutaan myös vanhurskasten aamuksi, silloin Kristuksen seurakunta kokonaisuudessaan viedään taivaaseen.Sinä Mohikaani nyt arvostelet Pakista kun hän esitti fiksusti kysymyksen.
Sanot että hänen ei pitäisi kysyä asiaa koska hän ei mitään tiedä eikä ymmärrä.
Eikö silloin pidäkin kysyä kun ei tiedä tai ymmärrä?
Tuo sinun vastauksesi on sitten epä-looginen.
Jeesus vie kristallivirralle Jeesusta odottamaan.- Heräjä sinä joka maa
Mohikaani_27....
On myöskin uskovaisia, jotka eivät ettuile, vaan heidät kuollessaan laitetaan haudan multiin odottamaan ylösnousemuksen aamua. Heidän henkensä kyllä menee Jumalan tykö, mutta he ovat tiedottomassa tilassa sapatin Herran Jeesuksen toiseen tulemiseen asti jolloin heidät herätetään.
Nämä uskovat herätetään ja elossa olevat uskovat muutetaan ja heidät yhdessä temmataan taivaaseen 1000-vuodeksi, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan heille sijaa. - Pakis.
"Kun uskovainen kuolee, hän menee Paratiisiin, jonne Jeesus hänet vie Kristallivirraralle. "
Miksi sitten helluntailainen sanoi, että fyysisen kuoleman jälkeen (kuollut oli helluntailaine) meni Tuonelaan? miksi teidän keskuudessa on erilaista tietoa? - Pakis.
Heräjä sinä joka maa kirjoitti:
Mohikaani_27....
On myöskin uskovaisia, jotka eivät ettuile, vaan heidät kuollessaan laitetaan haudan multiin odottamaan ylösnousemuksen aamua. Heidän henkensä kyllä menee Jumalan tykö, mutta he ovat tiedottomassa tilassa sapatin Herran Jeesuksen toiseen tulemiseen asti jolloin heidät herätetään.
Nämä uskovat herätetään ja elossa olevat uskovat muutetaan ja heidät yhdessä temmataan taivaaseen 1000-vuodeksi, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan heille sijaa.Noin minullekin selitettiin tämä kuolemanmysteeri uskon (helluntailaisuuden) näkökulmasta katsoen.
Ps. kyllä kuoleva ihminen on aivan paljaaksi riisuttu kaikesta maisesta turhuudesta: siinä ollaan ihmisen perimmäisen ja niin lopullisen pois lähdön äärellä, että ei voi kuin katsoa ja hiljaa silittää kuolevan olkapäätä. Tuota kuolevaa kun tarkastelin, niin mietin onko hänellä sielua, ainakin se lymysi jossain muualla kuin kuihtuvan hmmm..... ruumiissa. Pakis. kirjoitti:
"Kun uskovainen kuolee, hän menee Paratiisiin, jonne Jeesus hänet vie Kristallivirraralle. "
Miksi sitten helluntailainen sanoi, että fyysisen kuoleman jälkeen (kuollut oli helluntailaine) meni Tuonelaan? miksi teidän keskuudessa on erilaista tietoa?* Miksikö sanoi? Hän ei tiennyt, niinkuin tietää tulee, hän erehtyi, ei ollut saanut opetusta, tai ei ole ymmärtänyt. Uudestisyntynyt ei mene tuonelaan, vaan Paratiisiin. Uskoamton, ei-uskovainen menee tuonelaan. Siitä on Jeesusken kertomana esimerkkitapauskin kerrottu Raamatussa. Muistat varmaan rikkaan miehen ja Lasaruksen. Rikas meni tuonelaan, ja siellä vaivoissa ollessaan pyysi, että joku tulisi kostuttamaan hänen suutaan. Lasarus sensijaan pääsi Aabrahin helmaan, eli Paratiisiin.
Heräjä sinä joka maa kirjoitti:
Mohikaani_27....
Nämä uskovat herätetään ja elossa olevat uskovat muutetaan ja heidät yhdessä temmataan taivaaseen 1000-vuodeksi, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan heille sijaa.* Sinä myös puhut sekavia, tarkista nyt vielä, mahtaako tuhatvuotta mitenkään liittyä kenenkän kuolemaan ?
- Pakis.
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Miksikö sanoi? Hän ei tiennyt, niinkuin tietää tulee, hän erehtyi, ei ollut saanut opetusta, tai ei ole ymmärtänyt. Uudestisyntynyt ei mene tuonelaan, vaan Paratiisiin. Uskoamton, ei-uskovainen menee tuonelaan. Siitä on Jeesusken kertomana esimerkkitapauskin kerrottu Raamatussa. Muistat varmaan rikkaan miehen ja Lasaruksen. Rikas meni tuonelaan, ja siellä vaivoissa ollessaan pyysi, että joku tulisi kostuttamaan hänen suutaan. Lasarus sensijaan pääsi Aabrahin helmaan, eli Paratiisiin.
"Miksikö sanoi? Hän ei tiennyt, niinkuin tietää tulee, hän erehtyi, ei ollut saanut opetusta, tai ei ole ymmärtänyt. "
Älä ala arvostelemaan henkilön uskoa, joka on ollut helluntaiseurakuntaan rankasti painostava jäsen jo 65 vuotta!
Kyllä on erilaista opetusta samannimisessä seurakunnassa! Sekä sinä että tämä helluntailainen puhuvat nyt ristiriitaisesti samasta asiasta. Minä olen saattanut käsittää väärin, mitä kuitenkin epäilen, koska kysyin häneltä onko siellä Tuonelassa Paavalikin, niin sanottiin että kaikki ovat siellä, jotka ovat uskossa nukkuneet pois tästä näkevien maailmasta.
Mitä tämä sitten tarkoittaa?
"Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. "
Siis tuo 'toinen kuolema'? - Hengellinen kuolema
Pakis. kirjoitti:
"Miksikö sanoi? Hän ei tiennyt, niinkuin tietää tulee, hän erehtyi, ei ollut saanut opetusta, tai ei ole ymmärtänyt. "
Älä ala arvostelemaan henkilön uskoa, joka on ollut helluntaiseurakuntaan rankasti painostava jäsen jo 65 vuotta!
Kyllä on erilaista opetusta samannimisessä seurakunnassa! Sekä sinä että tämä helluntailainen puhuvat nyt ristiriitaisesti samasta asiasta. Minä olen saattanut käsittää väärin, mitä kuitenkin epäilen, koska kysyin häneltä onko siellä Tuonelassa Paavalikin, niin sanottiin että kaikki ovat siellä, jotka ovat uskossa nukkuneet pois tästä näkevien maailmasta.
Mitä tämä sitten tarkoittaa?
"Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. "
Siis tuo 'toinen kuolema'?on tuo toinen kuolema ja tarkoittaa sitä, ettei ihmisellä ole
enää mahdollisuutta uudestisyntymiseen, eikä pelastukseen. - Älkää sotkeko oppeja
Pakis. kirjoitti:
Miksi sitten helluntailainen sanoi, että fyysisen kuoleman jälkeen (kuollut oli helluntailaine) meni Tuonelaan? miksi teidän keskuudessa on erilaista tietoa?Vanhan testamentin aikaan sekä Jeesukseen uskovat, että häneen uskomattomat menivät tuonelaan, joka oli tuolloin kaksiosainen siellä oli tuonelan kiirastuli-puoli, jossa rikas mies oli helvetin tuskissaan ja sitten näiden välissä oli ISO läpinäkyvä juopa ja tuon tuonelan toisella puolella oli köyhä Lasarus paratiisi-puolella Abrahamin helmassa.
Lue rikas mies ja Lasarus Luuk 16:19 - 31
Kun Jeesus tuli, tuo tuonelan paratiisipuoli lakkautettiin ja sinne tuonelan kiirastuli-osioon menee ainoastaan Jeesukseen uskomattomat ja harhaoppiset odottamaan viimeistä tuomiotaan lopulliseen helvettiin.
Jeesukseen uskossa kuolleet menevät taivaan Paratiisiin suoraan Isän luo, jossa muutkin Jeesuksen seuraajat jo ovat Jeesuksen kanssa. No oletko sie ainut oikeassa oleva täällä?
Ja kaikkien tuomitsija?
Mie tulen nauraen katselemaan KUN Mohis jää maanpinnalle.
Mene kuule pilkkimään sinne kristallivirrallesi!
Miksi siulla pitää olla kaikki kultaa ja kristallia haaveissasi?
Siksi varmaan kun elät mielikuvitus maailmassasi,joka on aivan sinun ikioma!
Sitä ei moni normaalikaan ymmärrä!Pyh!
- Kyllä pakis tietää
mihin uskovat uskovat ja mitä Raamattu asiasta sanoo, mutta
hän tuntuu olevan yksi palstan vitsiniekoista, joka kirjoittelee
vain huvikseen ja vikoillen Paavalia, jonka kirjeitä ei hyväksytä,
koska hän tuo esille homoudestakin, niinkuin Jumalan tahto on.- Pakis.
enpäs ole vitsiniekka, kysyn koska asiat ovat hämäriä.
- huntteeraja
En ymmärrä logiikkaasi. Missä se paratiisi on johon mennään odottamaan tuossa vaiheessa, ennen ylösnousemusta. Laittaisitko jakeet.
- huntteeraja
Tämä kysymykseni ja pyyntöni on Mohikaanille.
- tode*
heh, en ole minäkään opiskellut Tuonela -oppia. Heitän tässä kuitenkin UT:n karua kertomaa aiheesta:
Luuk.16:22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
16:23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
16:24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
16:25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
16:26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
16:27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
16:28 - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'
16:29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.'
16:30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.'
16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'"- huntteeraja
Tämä on hyvä vertaus rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta. Tämän vertauksen
voi helposti käsittää väärin jos lukee sen ilman ajatusta. Voisi luulla että
Tuonelassa olisi elämää. Siinäpä portinvartijana on juutalainen Isä Aabraham.
Mitenkä kristitty pelastuu kun asiasta päättää juutalainen?- Mikko.
huntteeraja kirjoitti:
Tämä on hyvä vertaus rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta. Tämän vertauksen
voi helposti käsittää väärin jos lukee sen ilman ajatusta. Voisi luulla että
Tuonelassa olisi elämää.Paratiisissa ja tuonelassa on elämää tälläkin hetkellä. Eikös Jeesus sanonutkin ryövärille ristillä "tänä päivänä olet oleva minun kanssani paratiisissa". Samoin tuonelassa jo nyt ovat kivuissa ja vaivoissaan helvettiin joutuvat.
- huntteeraja
Mikko. kirjoitti:
Paratiisissa ja tuonelassa on elämää tälläkin hetkellä. Eikös Jeesus sanonutkin ryövärille ristillä "tänä päivänä olet oleva minun kanssani paratiisissa". Samoin tuonelassa jo nyt ovat kivuissa ja vaivoissaan helvettiin joutuvat.
Minä sanon sinulle tänäpäivänä, sinä tulet olemaan minun kanssani paratiisissa. Tuonelassa taas ei ole elämää;
Kuolleet eivät tiedä mitään, eivät kuule mitään, eivät näe mitään, sillä ei ole
tekoa, ei ajatusta, ei tietoa eikä viisautta Tuonelassa, jonne olet menevä.
Ryövärikään ei siis voinut siirtyä Taivasten Valtakuntaan ilman että olisi
maistanut kuolemaa ja Tuonelaa. Kaikkien on käytävä tuo tie, kunnes
meidät viimeisenä päivänä herätetään ylösnousemukseen. Pe.ku kirjoitti:
Siinäpä portinvartijana on juutalainen Isä Aabraham.
Mitenkä kristitty pelastuu kun asiasta päättää juutalainen?* No , asiasta päättää kylläkin Jumala ja Karitsa, Heidän on valtaistuin ja valta tuomita, kellään muulla ei sitä valtaa olekkaan.
Mohikaani_27 kirjoitti:
* No , asiasta päättää kylläkin Jumala ja Karitsa, Heidän on valtaistuin ja valta tuomita, kellään muulla ei sitä valtaa olekkaan.
"No , asiasta päättää kylläkin Jumala ja Karitsa,"
No nyt sentään myönsit ettei Jeesus ole jumala.
toden esittämissä jakeissa pelastuksesta päätti juutalainen Aabraham.
Luulisi sinun lukeneen sen verran Raamattua että tietäisit Jeesuksen antaneen Taivasten valtakunnan avaimet Pietarille.
Tuossa maalauksessa Jeesus luovuttaa avaimen Pietarille.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2d/Gesupietrochiave.jpg
Paaviuden tunnuksessakin on Taivasten valtakunnan avaimet.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a9/Emblem_of_the_Papacy.svg- Mikko.
huntteeraja kirjoitti:
Minä sanon sinulle tänäpäivänä, sinä tulet olemaan minun kanssani paratiisissa. Tuonelassa taas ei ole elämää;
Kuolleet eivät tiedä mitään, eivät kuule mitään, eivät näe mitään, sillä ei ole
tekoa, ei ajatusta, ei tietoa eikä viisautta Tuonelassa, jonne olet menevä.
Ryövärikään ei siis voinut siirtyä Taivasten Valtakuntaan ilman että olisi
maistanut kuolemaa ja Tuonelaa. Kaikkien on käytävä tuo tie, kunnes
meidät viimeisenä päivänä herätetään ylösnousemukseen.Hunteeraappa mitä hunteeraat.. Mutta Taivaassa valvotaan, siellä ei nukuta, ainakaan Mooses ja Elias...
1 Ja kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja hänen veljensä Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle, yksinäisyyteen.
2 Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo.
3 Ja katso, heille ilmestyivät Mooses ja Elias, jotka puhuivat hänen kanssansa.
4 Niin Pietari rupesi puhumaan ja sanoi Jeesukselle: "Herra, meidän on tässä hyvä olla; jos tahdot, niin minä teen tähän kolme majaa, sinulle yhden ja Moosekselle yhden ja Eliaalle yhden".
5 Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä".
6 Kun opetuslapset sen kuulivat, lankesivat he kasvoilleen ja peljästyivät kovin.
7 Niin Jeesus tuli heidän tykönsä, koski heihin ja sanoi: "Nouskaa, älkääkä peljätkö". - Pietarin tunnustus
Pe.ku kirjoitti:
"No , asiasta päättää kylläkin Jumala ja Karitsa,"
No nyt sentään myönsit ettei Jeesus ole jumala.
toden esittämissä jakeissa pelastuksesta päätti juutalainen Aabraham.
Luulisi sinun lukeneen sen verran Raamattua että tietäisit Jeesuksen antaneen Taivasten valtakunnan avaimet Pietarille.
Tuossa maalauksessa Jeesus luovuttaa avaimen Pietarille.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2d/Gesupietrochiave.jpg
Paaviuden tunnuksessakin on Taivasten valtakunnan avaimet.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a9/Emblem_of_the_Papacy.svgMatt. 16:13-19
Kun Jeesus tuli Filippuksen Kesarean tienoille, kysyi Hän
opetuslapsiltaan sanoen: Kenen ihmiset sanovat Ihmise
Pojan olevan ?
Niin he sanoivat: Muutamat Johannes Kastajan, toiset
Eliaan, toiset taas Jeremiaan, tahi jonkun muun
profeetoista.
Hän sanoi heille: Kenenkä te sanotte Minun olevan ?
Simon Pietari vastasi ja sanoi:
Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika.
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle:
Autuas olet sinä Simon, Joonaan poika, sillä ei liha ja veri
ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan Minun Isäni, joka on
taivaissa.
Ja Minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle
Minä rakennan seurakuntani ja tuonelan portit eivät sitä
voita.
Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet,
ja minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa
ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty
taivaissa.
Pietari ilmaisi uskovansa Jeesuksen täydelliseen
jumaluuteen (Sinä olet Kristus elävän Jumalan Poika)
Tätä ei ymmärrä yksikään ihminen oman viisautensa
avulla, vaan Taivaallisen Isän on se hänelle ilmaistava.
Lisäksi tämä totuus Kristuksen jumaluudesta (elävän
Jumalan Poika - ei siis - Daavidin Poika) oli oleva
seurakunnan perustus, ei suinkaan Pietari.
"Sinä olet Pietari (petros, kivi) ja tälle kalliolle Minä
rakennan seurakuntani" vrt. 1 Piet. 2: 4-6 :
Ja tulkaa Hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu
ja kallis, ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi
huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja , jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
Sillä Raamatussa sanotaan: Katso, Minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven ja joka Häneen uskoo, ei
ole häpeään joutuva.
Tässä apostoli tekee selväksi, ettei hän ollut tämä kallio.
"Taivasten valtakunnan avaimet " on tulkittava Matt. 13:1-2 valossa:
Jeesus alkoi opettaa vertauksilla. Nämä vertaukset, jotka
on täydellisinä tallentanut vain Matteus, selvittävät
Taivasten valtakunnan salaisuuksia.
Enää ei ollut kyse valtakunnasta, jonka Vt:n profeetat
olivat niin selvästi luvanneet Israelille, jonka lähellä
olemisesta olivat saarnanneet. Jeesuksen edelläkävijä,
Jeesus itse ja sitten myös Hänen sanansaattajansa ja
joka oli torjuttu.
Nyt puhuttiin taivasten valtakunnasta salaisuutena ja
selvitettiin, millainen hengellinen tilanne maan päällä
tulee vallitsemaan Israelin hylättyä Jeesuksen ja Hänen
valtakuntansa, aina siihen saakka, kunnes se vihdoin
ottaa Jeesuksen, Kuninkaan, vastaan.
Näitä salaisuuksia ei ollut paljastettu Vt:ssa, toisin, kuin
tieto Israelin juuri hylkäämästä valtakunnasta, josta on
runsaasti ennustuksia Vt:ssa.
Pietari käytti näitä avaimia avatessaan evankeliumin
vastaanottamisen mahdollisuuden Israelille Helluntaina
(Apt.2:38-42) rodullisesti sekoittuneille samarialaisille (Apt.8:14-17) ja vihdoin pakanoille Kesareassa( Apt.
10:34-44)
Tämän pitemmälle eivät Pietarin avainten käyttövaltuudet
ulottuneet. - huntteeraja
Mikko. kirjoitti:
Hunteeraappa mitä hunteeraat.. Mutta Taivaassa valvotaan, siellä ei nukuta, ainakaan Mooses ja Elias...
1 Ja kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja hänen veljensä Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle, yksinäisyyteen.
2 Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo.
3 Ja katso, heille ilmestyivät Mooses ja Elias, jotka puhuivat hänen kanssansa.
4 Niin Pietari rupesi puhumaan ja sanoi Jeesukselle: "Herra, meidän on tässä hyvä olla; jos tahdot, niin minä teen tähän kolme majaa, sinulle yhden ja Moosekselle yhden ja Eliaalle yhden".
5 Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä".
6 Kun opetuslapset sen kuulivat, lankesivat he kasvoilleen ja peljästyivät kovin.
7 Niin Jeesus tuli heidän tykönsä, koski heihin ja sanoi: "Nouskaa, älkääkä peljätkö".Taivasten Valtakunta jota Jeesus Kristus tulee kuninkaana tulevaisuudessa
hallitsemaan, onkin ihan eri paikka kuin Tuonela. Tuonelastahan kirjoitimme. - Pakis.
"Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. "
-rikas oli Tuonelassa.
"Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.' "
- hyvä konsti parantaa kaikki ihmiset Herralle uskolliseksi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Gallen_Kallela_Lemminkainens_Mother.jpg
Tuossa linkissä Lemminkäisen äitee yrittää koota poikansa luita Tuonelasta...
- pyhä 1+1+1=3
Vain muutaman dollarin tähden on Sergio Leonen ohjaama spagettiwestern.
Vain muutaman Jumalan tähden on keisari Konstantinus I:n ohjaama spagettireligion.
Hyviä Uutisia
http://hyviauutisia.net/jumala-ja-jeesus/pyha-kolminaisuus/ - to..
Ei siitä kristinuskossa taida olla mitään yhtä oppia, kuten vastauksista näit, ei löytynyt yksimielisyyttä. Katolilaisilla on kiirastuli , mutta sinne menevät vain ne jotka ovat matkalla taivaaseen, sitä en tiedä missä kadotukseen menevä porukka viettää väliaikaa, ehkä he menevät suoraan loppusijoitukseensa ?
Muista kristityistä olen luullut että he "nukkuvat" kunnes heidät maailman lopussa herätetään kuulemaan tuomionsa.
Sheoliakin täällä on ehdotettu, sehän oli maanalainen paikka jonne lähi-idässä vainajat sijoitettiin, mutta sieltä ei enää lähdetty minnekään. Maanpäällä voi piipahtaa, jos joku noitui kalmoparan takaisin. Yksi tällainen tapaus on VT:ssä ja tulija tunnistettiin palttoosta jota edesmennyt oli käyttänyt jo maanpäällä asustaessaan . Kristityt luulevat että sheolista mentiin jonnekin taivaseen tai helvettiin, mutta ei menty, sheol oli loppusijoituspaikka, ei siis mikään kristittyjen tuonelan vastine- Pakis.
ei ole ei, jokainen vastaa oman mieleisen kuoleman mukaisesti.
- 1234567...
to..
Raamatussa sanat: Heräjä sinä joka maan tomussa makajat. Siis kun Jeesus tulee toisen kerran Hän herättää uskossa kuolleet ja elossa olevat uskovat muutetaan ja heidät temmataan yhdessä Herraa vastaan yläilmoihin aina taivaan kotiin asti, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan omilleen sijaa.
- Erkki Yksinkertainen
PÄHKINÄ
Yksi perhe = 2-10 jäsentä, kuinka perhe voi olla yksi jos siinä on niin monta jäsentä?
1 Valtakunta sisältää 100 miljoonaa kansalaista, jota hallitsee, yksi Kuningas Jaakko III Kuninkaalla on Kunigatar ja Prinssi. Ei ole muuta kuningasta kuin Jaakko III Maata hallitseen hänen perheensä. "Luuk.16:22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
16:23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. "
Nämä olisivat Jeesuksen omia sanoja.
Sekä rikas että köyhä menevät kuoleman jälkeen tuonelaan. Siihen Seoliin, jonka jutalaiset käsittävät kuoleman jälkeiseksi varjomaailmaksi.
Kristillisesti tämä tarkoittaa, että kristitty (oikeaoppinen kristitty) sekä vääräuskoinen menevät tuonelaan.
Näissä jakeissa ei ole muuta kuolemanjälkeisyyttä.
Muualla UT:ssa on muita versioita. Ilmestyskirjassa on monimutkainen uskovien aatelin ja rahvaan uskovien tuomitseminen joko sinne tai tänne.
Ilmestyskirjassakin kuolleet menevät tuonelaan odottamaan kuolemaa. Vasta viimeisellä tuomiolla tuonela lakkautetaan tiputtamalla se tulijärveen. Samalla perustetaan helvetti ja paratiisi.
Ilmestyskirjan mukaan kukaan uskova ei mene suoraan paratiisiin. Heidätkin tuomitaan ensin. Ellei nimeä ole elämän kirjassa, taivaspaikkaa ei tipu.
Synnitön hellarikin joutuu tutkimuskomission eteen kuoltuaan.
Tottakai raamatun eri versiot ovat kaikki totta siksi, koska ne ovat raamatussa!- Pakis.
"Ilmestyskirjassakin kuolleet menevät tuonelaan odottamaan kuolemaa. Vasta viimeisellä tuomiolla tuonela lakkautetaan tiputtamalla se tulijärveen. Samalla perustetaan helvetti ja paratiisi"
Nonnii, miksi uskovat eivät usko Raamattua.
Selvää tekstiä, lukekaa Ilmestyskirjaa. - huntteeraja
Olen edelleenkin sitä mieltä että Jumala ei ole puolueellinen edes ihmisten
kuolemassa. Niin rikas kuin köyhäkin, uskova ja uskonnoton, menevät samaan
paikkaan, Seoliin, odottamaan ylösnousemusta. Tuomioiden jälkeen osa nukutetaan ikuiseen uneen takaisin Seoliin.
Kaikkien on käytävä läpi kuolema ennen ylösnousemusta. Raamatussa mainitaan vain muutama joiden ei tarvitse maistaa kuolemaa.
Jeesuskin joutui liharuumiissaan ollessaan käymään Seolin läpi. Kolme
vuorokautta Hän oli tuonelassa. Samoin se ryöväri ristiltä, jolle Jeesus lupasi
paratiisipaikan. Eivät he sinne ilman Seolissa käyntiä mene. Ryöväri todennäköisesti vasta viimeisessä, kaikkien yhteisessä ylösnousemuksessa. - taas opettamassa
Pakis, jos joku uskovainen tuollaista opettaa, niin täysin harhaa opettaa. Uskvana kuollut menee Jeesuksen luokse Paratiisiin. Ei siis missään tapauksessa joudu tuonelaan, josko on vaeltanut Jeesuken seurassa täällä maan alhoissa ollessaan. Mutta jos on muotojumalinen tai synnissä elävä nk. uskovainen, niin tuollainen joutuu sitten tuonne Tuonelaan. Synti ei pääse taivaaseen missään muodossa. Täst ei tee poikkeusta mikään, vaikka menestysteologit valheellisesti opetava; Kerran pelastettu - aina pelastettu. Näin ei ole asia, vaan uskovan on langetesssaan kiireesti mentävä pyytämään anteeksi Jeesukselta ja myöskin niiltä, joita vastaan on rikkonut!
P.S. Nimimerkkini taas opetamassa ei liity mitenkään sinuun, mutta tahdon tuoda sen esiin, koska mohikaani väittää, etten kommentoi muitten kirjoituksia kuin hänen ollen hänen kimpussaan. en ole kenenkään kimpussa, muttavaroitan mohikaania(kin) synnin harjoittamisesta!- huntteeraja
Paratiisia ei ole vielä edes ennallistettu. Kuinka sinne siis mennään vielä.
Kirkotkin opettavat tuota väärää oppia ja syynä lienee se ettei kukaan jäsen poistuisi maksajan paikalta. Onhan se kuuluisa sanonta totta tänäpäivänäkin
/Kun raha kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa/.
Johanneksen ilmestyksen koko kirja kertoo tulevasta paratiisista ja Taivasten
Valtakunnasta jota Jeesus hallitsee Kuninkaana.
Se ensimmäisten ihmisten paratiisi menetettiin ja asukkaat siitä häädettiin
niinkuin varmaan tiedät. Mutta Jumala on luvannut meille tulevaisuudessa
että kaikki tämä ennallistetaan " Luodaan uudet taivaat ja uusi maa=paratiisi". - Pakis.
"Pakis, jos joku uskovainen tuollaista opettaa, niin täysin harhaa opettaa"
-nyt minä pökerryn... taasko joku opettaa harhaa....
kuka näistä sitten selvän ottaa: yksi helluntailainen puhuu toista ja toinen toista.
- taas opettamassa
Pakis. Kannattaa lukea Raamatusta kuinka asiat ovat! Ei pidä kuunnella kenenkään väittämiä tai harhaopetuksia! Helluntaiherätyksen yleinen kanta on ollut Raamatun linjan mukainen, jotta uskovainen, joka elää Kristuksessa eikä elä tahallisessa synnissä, on kuoltuaan menevä Jeesuksen luokse taivaaseen. En pysty tähän esittämään Raamatun jakeita todisteeksi, koska olen yleisellä koneella ja näin ollen aika on kovin rajallinen niiden kirjoittamiseen, mutta Uuden Testamentin puolelta etenkin evankeliumeista ja kirjeistä löytyy vastaus. Niistä voi lukea sieltä!
- Pakis.
"Pakis. Kannattaa lukea Raamatusta kuinka asiat ovat! Ei pidä kuunnella kenenkään väittämiä tai harhaopetuksia!
Nonnii 'taas opettamassa' miten uskoon tulleet ja helluntaiherätyksen seurakunnakseen valinneet ovat sitten tulleet uskoon kuin kuuntelemalla muita yksilöitä, jotka ovat uskossa. Ei kukaan ihmisolento yksin ilman toista yksilöä ymmärrä Raamatusta yhtään mitään. Pakis. kirjoitti:
"Pakis. Kannattaa lukea Raamatusta kuinka asiat ovat! Ei pidä kuunnella kenenkään väittämiä tai harhaopetuksia!
Nonnii 'taas opettamassa' miten uskoon tulleet ja helluntaiherätyksen seurakunnakseen valinneet ovat sitten tulleet uskoon kuin kuuntelemalla muita yksilöitä, jotka ovat uskossa. Ei kukaan ihmisolento yksin ilman toista yksilöä ymmärrä Raamatusta yhtään mitään.Paitsi Mohis,hän on itseoppin ut opettaja,ei kenenkään siunaama!
- ---
leahimn kirjoitti:
Paitsi Mohis,hän on itseoppin ut opettaja,ei kenenkään siunaama!
Miksi sinä Leahim olet koko ajan Mohikaanin kimpussa? Ei sillä ole väliä, onko itseoppinut tai jonkuin toisen opettama, kunhan kirjoittaa Raamatun mukaan, ja niinhän Mohikaani tekeekin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854578
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173572Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102784En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392113Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1101316