Jos vertaa kesän 1944 ilmapuolustusta nykyiseen niin mikä on tilanne, onko voimasuhteet meille edullisemmat? Mikäli ovat niin meillä ei ole mitään hätää sillä ei veli venäläinen kesällä 1944 saanut juuri mitään aikaan vaikka heillä oli valtaisa ylivoima!
Suomen ilmapuolustus ennen ja nyt
6
90
Vastaukset
- imer kirj koll bates
Eiköhän mekin saada muutama kone pudotettua jos jo tsetseenit ja afgaanit saivat. NATO:lla on parhain ilmapuollustus ja Grozny temppu ei taatusti onnistuisi Suomen alueella.
- yl tsernobyl ääni
Lisäksi täytyy ottaa huomioon ydinvoimalat. Ryssällä ei kerta kaikkiaan ole mahdollista käynnistää Tsetsenia tyyllisiä pommituksia edes Kainuun alueella. Yksi NATON pommin Kuolan niemimaalla sijaitsevaan ryssän ydinvoimalaan niin peli on sillä selvä.
Suome ei ole enää mikään Tsetsenia kuten 1944. Eikä balttejakaan ole enää niin helppo moukaroida. Baltiassa asuu liian paljon venäläisiä ja lisäksi ne ovat NATO-maita.
Suomen valtaaminen on siis haave. Tai nooh mikäli ryssän sotilaat tuhoavat ydinvoimalan ja luulevat kestävänsä säteilyn niin mikäpä siinä.- Näin on
Yksi ryssän ydinpommi Baltiaan niin se on sillä selvä. Ei ole Natolla varaa alkaa ryssän ydinvoimaloita pommittamaan.
- Sven Hassel
Niin, mm. mersut pudottivat kesällä 44 n. 440 venäläiskonetta, ja menettivät ilmataisteluissa n. 13 konetta, eli ihan kelpo tapposuhde. Eikä It:kään kehno ollut. Mutta, ei pelkästään suomalaisten hyvyys ollut ratkaiseva. itse olen ihmetellyt, miksi venäläiset eivät enemmin keskittyneet häiritsemään selustan kuljetuksia. Varmasti tiesivät, mitä reittejä vahvistukset Karjalan kannakselle tuodaan. Ja kuten historia kertoo, aika viime tingassa ne perille tulivat. Eli, parikin päivää myöhemmin olisi voinut olla ratkaisevaa.
- Kesällä -44 käytiin
sotaa NL:a vastaan Saksan tuella. Mikä sota nyt mahtaa olla meneillään, ketä vastaan ja kenen tuella?
"Jos vertaa kesän 1944 ilmapuolustusta nykyiseen niin mikä on tilanne, onko voimasuhteet meille edullisemmat?"- Ei hätää
Joo, eihän me nykyään mistään mitään tukea saataisi, EU ja USA katsoo vierestä kun venäläiset maatamme pommittaa? Ei se nyt ihan noin menisi, vaikka maajoukkoja ei tulisi niin kalustoa virtaisi valtoimenaan. Miehiähän Suomessa piisaa, kiitos yleisen asevelvollisuuden. Voimasuhteet ovat nykyään paljon paremmat, länsi olisi meidän puolella!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1447228Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1265035L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa694472TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153533Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242341Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3411920Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä241826Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o91639- 681517
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581468