Juutalaiset

Valittu Kansa

Jumalan valitsi juutalaisen kansan ja patriarkat sen takia että valitusta suvusta tulisi syntymään Messias joka on Jeesus Kristus. Se on syy, miksi juutalaiset valittiin tuoksi "valituksi kansaksi". Jeesus tuli täyttämään Messiaaniset kirjoitukset, jos haluat esimerkin siitä miten, suosittelen tutustumaan alla olevaan tekstiin........

Muistako mitä Jeesus sanoi ristillä: "Jumalani Jumalani miksi minut hylkäsit". Miksi Jeesus sanoi näin, siksi että hän vetosi Juutalaisiin kirjoituksiin jopa roikkuessaan ristillä. Psalmi 22 alkaa sanoilla "Jumalani Jumalani miksi minut hylkäsit". Katsastellaanko paremmin tuota psalmia:

Poimintoja Psalmista 22
22:7 Mutta minä olen mato enkä ihminen, ihmisten pilkka ja kansan hylky.
22:8 Kaikki, jotka minut näkevät, pilkkaavat minua, levittelevät suutansa, nyökyttävät ilkkuen päätään:
22:9 "Jätä asiasi Herran haltuun. Hän vapahtakoon hänet, hän pelastakoon hänet, koska on häneen mielistynyt."
22:19 he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa.
Juuri näin tapahtui Golgatalla

Psalmit 22:
22:1 Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Aamuruskon peura"; Daavidin virsi.
22:2 Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Miksi olet kaukana, et auta minua, et kuule valitukseni sanoja?
22:3 Jumalani, minä huudan päivällä, mutta sinä et vastaa, ja yöllä, enkä voi vaieta.
22:4 Ja kuitenkin sinä olet Pyhä, jonka istuin on Israelin kiitosvirtten keskellä.
22:5 Meidän isämme luottivat sinuun, he luottivat, ja sinä pelastit heidät.
22:6 He huusivat sinua ja pelastuivat; he luottivat sinuun eivätkä tulleet häpeään.
22:7 Mutta minä olen mato enkä ihminen, ihmisten pilkka ja kansan hylky.
22:8 Kaikki, jotka minut näkevät, pilkkaavat minua, levittelevät suutansa, nyökyttävät ilkkuen päätään:
22:9 "Jätä asiasi Herran haltuun. Hän vapahtakoon hänet, hän pelastakoon hänet, koska on häneen mielistynyt."
22:10 Sinähän vedit minut äitini kohdusta, sinä annoit minun olla turvassa äitini rinnoilla;
22:11 sinun huomaasi minä olen jätetty syntymästäni saakka, sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta.
22:12 Älä ole minusta kaukana, sillä ahdistus on läsnä, eikä auttajaa ole.
22:13 Minua saartavat väkevät sonnit, Baasanin härät piirittävät minut,
22:14 avaavat kitansa minua vastaan, niinkuin raatelevat, kiljuvat leijonat.
22:15 Niinkuin vesi minä olen maahan vuodatettu; kaikki minun luuni ovat irti toisistansa; minun sydämeni on niinkuin vaha, se on sulanut minun rinnassani.
22:16 Minun voimani on kuivettunut kuin saviastian siru, ja kieleni tarttuu suuni lakeen, ja sinä lasket minut alas kuoleman tomuun.
22:17 Sillä koirat minua piirittävät, pahain parvi saartaa minut, minun käteni ja jalkani, niinkuin jalopeurat.
22:18 Minä voin lukea kaikki luuni; he katselevat minua ilkkuen;
22:19 he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa.
22:20 Mutta sinä, Herra, älä ole kaukana, sinä, minun väkevyyteni, riennä avukseni.
22:21 Vapahda minun sieluni miekasta, minun ainokaiseni koirain kynsistä.
22:22 Pelasta minut jalopeuran kidasta, villihärkäin sarvista - vastaa minulle.
22:23 Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä.
22:24 Te, jotka pelkäätte Herraa, ylistäkää häntä. Kunnioittakaa häntä, kaikki Jaakobin siemen, kaikki Israelin siemen, peljätkää häntä.
22:25 Sillä hän ei halveksi kurjan kärsimystä, ei katso sitä ylen, eikä kätke häneltä kasvojansa, vaan kuulee hänen avuksihuutonsa.
22:26 Sinusta on minun ylistyslauluni suuressa seurakunnassa; minä täytän lupaukseni häntä pelkääväisten edessä.
22:27 Nöyrät saavat syödä ja tulevat ravituiksi; ne, jotka etsivät Herraa, ylistävät häntä. Teidän sydämenne on elävä iankaikkisesti.
22:28 Kaikki maan ääret muistavat tämän ja palajavat Herran tykö; kaikki pakanain sukukunnat kumartavat häntä;
22:29 sillä Herran on kuninkuus, ja hän on hallitseva pakanoita.
22:30 Kaikki maan mahtavat syövät ja kumartavat; hänen edessään polvistuvat kaikki, jotka mullan alle astuvat eivätkä voi elossa pysyä.
22:31 Jälkeentulevaiset palvelevat häntä, tuleville polville kerrotaan Herrasta.
22:32 He tulevat ja julistavat vastedes syntyvälle kansalle hänen vanhurskauttaan, että hän on tämän tehnyt.

Jeesus käytti itsestään nimeä "Ihmisen Poika", hän sanoi: "Ei Ihmisen Poikakaan ole tullut palveltavaksi vaan palvelemaan ja antamaan Henkensä lunnaiksi monen edestä". Katsotaan mitä Daniel kirjoittaa tuosta "Ihmisen Pojasta":

Daniel
7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
7:14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

Lisäksi kannattaa katsoa Jesaja 53, se kertoo Herran Jeesuksen sovitustyöstä ja varmentaa hänet luvatuksi Messiaaksi

Jeesus siunatkoon sinua

4

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Silpojat kuriin

      Vai on tuo psalmi yli 2000 vuotta vanha.... Kristinusko on juutalaisuuden vastainen uskonto, sen ydin on voitto juutalaisista, joita kuvataan mm. sanalla farsisealaiset.

    • sus siun. vaan

      Voi kauhistus, kyllä jollain on ollut aikaa tuhtata jotain tekstejä, ettekö te lainkaan tee töitä leipänne eteen kun kaiken maailman tekstejä on aikaa kopioida. Ottakaa lapio käteen ja menkää kaivamaan vaikka ojia niin ei elämä mene ihan hukkaan.

      • Kehitysapuvamma

        Kukaan ojia enään tartte kun tulee Eu ja tappaa kaikki bakteerit (paitsi EHEC-sellaiset) uusilla jätevesiasetuksilla. Sen sijaan Ahrikkaan tarvittais niitä kaivoja. Eikun Saheliin ja lapio heilumaan. Voipi kuulemma olla kallionkolossa asti se vesi, että leka ja kivipora mukaan.

        Ovat siellä jo paikallisessa lantaseinäisessä kirkossa jo muutaman kymmentä vuotta rukoilleet ihmettä, ja katso kymmenen vuotta sitten pari ituhippiä kävi paikalla Maon punainen kirja kuminauhalla otsaan aurinkolipaksi kiinnitettynä. Totesivat kaiken kurjuuden johtuvan kapitalismista, matkustivat sitten G7-kokoukseen särkemään ikkunoita ja laittoivat Moskovaan tilauksen kalashnikoveista. On ne kuitenkin helpompia käyttää kuin lapio. Tai ainakin mukavampia.

        Kyllä sitä maailmassa hyödyllistä hommaa riittää. Kuten hallitusneuvottelut ja Kreikan takuiden järjestäminen.


      • Antimonetaristi
        Kehitysapuvamma kirjoitti:

        Kukaan ojia enään tartte kun tulee Eu ja tappaa kaikki bakteerit (paitsi EHEC-sellaiset) uusilla jätevesiasetuksilla. Sen sijaan Ahrikkaan tarvittais niitä kaivoja. Eikun Saheliin ja lapio heilumaan. Voipi kuulemma olla kallionkolossa asti se vesi, että leka ja kivipora mukaan.

        Ovat siellä jo paikallisessa lantaseinäisessä kirkossa jo muutaman kymmentä vuotta rukoilleet ihmettä, ja katso kymmenen vuotta sitten pari ituhippiä kävi paikalla Maon punainen kirja kuminauhalla otsaan aurinkolipaksi kiinnitettynä. Totesivat kaiken kurjuuden johtuvan kapitalismista, matkustivat sitten G7-kokoukseen särkemään ikkunoita ja laittoivat Moskovaan tilauksen kalashnikoveista. On ne kuitenkin helpompia käyttää kuin lapio. Tai ainakin mukavampia.

        Kyllä sitä maailmassa hyödyllistä hommaa riittää. Kuten hallitusneuvottelut ja Kreikan takuiden järjestäminen.

        Joo, Reuters ja Kreikka, kestävyysvaje ja markkinoiden rauhoittaminen. Kapitalistit on hyviä koska kommarit on pahoja.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3599
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1409
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1239
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1134
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1028
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1016
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      938
    Aihe