Voisiko joku kertoa, miksi ns. uskovaiset puhuvat AINA vertauksilla? Suoraan kysymykseen ei saa suoraa vastausta, vaan kuin poliitikko kierretään kaiken maailman jerusalemit ja muut öljymäet. Ehkäpä minun pieni pääni ei ymmärrä luettua, sillä esim. aiemmin kirjoittaneen Mikko-sedän tekstit vallan pursuavat "kuvakieltä".
Onkohan meitä muitakin, jotka hinku-uskovaisten seurassa tuntevat olonsa tosi nihkeäksi, kun ei edes puhetta ymmärrä.
Suomenkieli kunniaan
4
213
Vastaukset
- suomenmaa mun isänmaa
Uskovaisten hierarkiassa on argumentointi raamattua siteeraamalla korkealla. Saarnaajien puhe onkin lainauksien peräkkäin asettelua sekä fraasien/ klisheiden toistoa. Näin asia jää ja toinen tuntee itsensä tyhmäksi.Jeesuksen Kristuksen , meidän Herramme nimessä ja veressä .Se on eräänlainen kieli/slangi. Mikkostelua siis.
- APINAmies
muuten juu... Miksei se Jeesuskin voisi olla ihan kokonaan suomalaisittain tulkittu??
Siis jos se on alunperin Jesus Christ, tai jotain sinnepäin niin miksei käännöstä suoriteta edes oikein?
Christ = kristus???? Siis eikö se ole RISTI?????
Eli oikea nimihän on sitten
JUUSO RISTI eikös vaan???
Vai kuulostaisiko se sitten liian rahvaalta vai? Eihän sitä aasilla ratsastustakaan paheksuta. - KIO
APINAmies kirjoitti:
muuten juu... Miksei se Jeesuskin voisi olla ihan kokonaan suomalaisittain tulkittu??
Siis jos se on alunperin Jesus Christ, tai jotain sinnepäin niin miksei käännöstä suoriteta edes oikein?
Vai kuulostaisiko se sitten liian rahvaalta vai? Eihän sitä aasilla ratsastustakaan paheksuta.sillä Halle nimisellä aasilla voitettiin ne ratsastus kilpailut siellä Jerusalemissa, kerrotaan.
- KIO
APINAmies kirjoitti:
Vai kuulostaisiko se sitten liian rahvaalta vai? Eihän sitä aasilla ratsastustakaan paheksuta.Minä muuten tapasin tuossa muutamia vuosia sitten Jeesuksen, ja ihan ilmielävänä. Hän oli noin viisivuotias pikkupoika joka asusti Arenas San Pedrossa, Credos vuoriston pikku kaupungissa Espaniassa.
Hänen sukunimeään en nyt juuri muista, mutta tiedän hänen ehdottomasti olleen olemassa, ja kyllä kuulemma seudulla oli useita muitakin Jeesuksia.
Credos vuoristo sijaitsee noin 150- 200 km luoteeseen tai länteen Madridista. ( Arvio etäisyydestä saattaa heittää)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741359Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2431249Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1511061Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2541032- 51755
- 64714
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62707Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39688Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44651- 30607