Kuinkas usein käytte verenluovutuksessa? Sehän on jokaisen terveen suomalaisen kansallisvelvollisuus, oikeastaan! Miten montaa voitkaan auttaa pienellä vaivalla? Lisäksi saat vieläpä vaivanpalkaksi hyvät kaffeet, sekä pakettiin kuuluu ilmainen hb mittaus!
Lähimmäisen auttamisesta
7
<50
Vastaukset
- rek.parisuhde
Homoseksuaalisesti aktiivisena miehenä minulta on SPR kieltänyt tämän suomalaisen kansallisvelvollisuuden.
Vaikka olen TERVE.- 3 + 18
Myös verensiirtoja saanut katsotaan kelpaamattomaksi tuohon kansallisvelvollisuuteen.
- http://keskustelu.suomi24.fi/node/9864826
Ja allekirjoittaneen tapauksessa velvoitetta lisää se, että minulla ei ole rhesustekiää eikä kumpaakaa antigeeniä'!
- O RH-
http://www.sovinkoluovuttajaksi.fi/
Aika paljonkin on esteitä...jos on luovuttajat rehellisiä..
ja mistä hitosta voi tietää seksikumppaninsa tekemiset?
Panee miettimään..jos Pohjmaiden ulkopuolella saanut verivalmisteita-elinikäinen kielto---siis mitä tasoa muualla maailmassa homma sitten on? - ent. jt
Vereni ei kelpaa luovutettavaksi, koska hemoglobiini on liian matala. Lähimmäisiäni olen silti voinut auttaa tekemällä vapaaehtoistyötä järjestöissä ja yhdistyksissä, esim. Punaisessa ristissä. Suosittelen jokaiselle, koska vapaaehtoistyössä pääsee tutustumaan toisiin hyväntekeväisyyttä arvostaviin ihmisiin. Ja palkaksi saa hyvän mielen.
Lisäksi punaisen ristin avustuksissa on se hyvä puoli että heillä ei ole intressejä tehdä lähetystyötä siinä samala. Kirkon avustuksiin kuuluu myös "vääräuskoisten" käännyttäminen mukamas parempaan uskoon...
- ent. jt
Käännyttäjäksi en enää rupea, kun olen kerran tullut noin pahasti höynäytetyksi, että tietämättömyyttäni erehdytin toisiakin.
Vapaaehtoistyön tekijöitä etsitään joka puolella, varsinkin miespuolisia. Jokaiselle löytyy varmasti paikka, jossa toivotetaan ilomielin tervetulleeksi ja tuntee alusta lähtien kuuluvansa porukkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2026923
- 594592
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s354045- 703179
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161935Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271666- 171660
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401563- 341429
- 1431207