Miksi ihmeessa Suomesta ei saa mistaan Bayerin aspirin heart 81 mg? Olen sita ulkomailla kayttanyt ja hyvaksi havainnut.
aspirin
30
7261
Vastaukset
- kysy apteekista...
Onkos tuo joku vastaava kuin Primaspan (50mg tai 100mg) tai sitten taitaa olla joku Aspirin Cardio (vahvuus 100mg), joka on Bayerin.
Tuo vahvuus on sulla ollut aika jännä, noin tarkalla tasolla ei taida mitään vastaavia tuotteita Suomesta löytyä.
Itse olen käyttänyt tuota Primaspania.
Mutta tosiaan mihin olet tuota ulkomailla saatavaa käyttänyt? Oletan, että jonkinlaiseen "veren hyvin juoksevana pitoon" eli ennaltaehkäisyyn sydäreiden ja aivoinfarktien suhteen.
Luulisi apteekissa tiedettävän, jos selität käyttötarpeen. Monestihan jopa samojenkin valmisteiden nimet ovat ulkomailla erit kuin täällä Suomessa.- Tuohtunut
Juuri siihen tarkoitukseen. Se onkin ainoa laakeaine, jota olen kayttanyt. Olen talla hetkella naapurimaassa Ruotsissa, eika sita saa taaltakaan. Apteekkarit vaan sanovat, etta ei kyseista valmistetta saa koko Ruotsista. Kuitenkin vahan aikaa sitten takalaisessa uutislahetyksessa kerrottiin laajasta tutkimuksesta, jossa tuon aspiriinin on todettu olevan tehokas sydan- ja aivoinfarktien ennaltaehkaisija. Siitahan on kiistelty kovasti viime vuosina. Joka tapauksessa ihmisella pitaisi olla vapaus paattaa, uskooko siihen vai ei. Taalla viranomaiset paattavat, mika on minulle hyvaksi! Olen huono asiakas apteekeille, aspirin on halpa laake.
- Ihme ja kumma
Tuohtunut kirjoitti:
Juuri siihen tarkoitukseen. Se onkin ainoa laakeaine, jota olen kayttanyt. Olen talla hetkella naapurimaassa Ruotsissa, eika sita saa taaltakaan. Apteekkarit vaan sanovat, etta ei kyseista valmistetta saa koko Ruotsista. Kuitenkin vahan aikaa sitten takalaisessa uutislahetyksessa kerrottiin laajasta tutkimuksesta, jossa tuon aspiriinin on todettu olevan tehokas sydan- ja aivoinfarktien ennaltaehkaisija. Siitahan on kiistelty kovasti viime vuosina. Joka tapauksessa ihmisella pitaisi olla vapaus paattaa, uskooko siihen vai ei. Taalla viranomaiset paattavat, mika on minulle hyvaksi! Olen huono asiakas apteekeille, aspirin on halpa laake.
Ei tee mitään asiaa vaikka otat sen 100:n mg tabletit. Tuon lääkkeen tuo mg määrä ei lisää sivuvaikutuksia eikä tehoja eli osta niitä sadan mg:n tabletteja. Kipulääkkeenähän se vasta toimii 500mg:n tablettina.
Esim. diabeetikoille suomessakin suositellaan kyseistä lääkettä. Ja monille sydänpotilaille suositellaan 250mg.
Eli miksi ihmeessä nostat haloon tollaisesta mg erosta kun se ei TUON lääkkeen kohdalla ole merkittävä? - kysy apteekista
Tuohtunut kirjoitti:
Mukailen aika paljon nimimerkin ihme ja kumma vastausta tässä.
Kun et tunnu kuuluvan mihinkään riskiryhmiin (ei muita lääkeaineita käytössä), niin miksi epäilet sinulla yleensä olevan riski aivoinfarkteihin tai sydänjuttuihin?
Kun et ole riskiryhmäläinen, niin ikää varmaan sitten on jo esim- yli 40 vuotta, tuossa iässähän sitä ennaltaehkäisyä aletaan diabeetikoillekin suosittelemaan.
Ja muuten valmisteeksihan käy mikä tahansa Asetyylisalisyylihappoa sisältävä tuote, ei tarvi olla Bayerin valmiste. Tärkeintä ennaltaehkäisevässä käytössä olisi se, että ei vielä vatsassa imeytyisi, ettei tulisi vatsahaavaongelmia tai vastaavia. Eli suosittelisin esim. Primaspanin käyttöä tuolla 50mg annostuksella (imeytyy vasta ohutsuolessa). Ja ennenkaikkea suosittelisin lääkärintarkastusta ihan vaan jotta saisit selville onko sulla mitään syytä käyttöön.
Ja sinä itse saat täysin päättää käytätkö vai et, asetysalisyylihappo on käsikauppavalmiste, joten senkun ostat, tuotenimet voivat erota eri maissa, mutta vaikuttava aine ja vaikutustapa (imeytyykö jo vatsalaukussa vai vasta myöhemmin suolistossa) ovat ne tärkeimmät jutut.
Voisit kyllä tulla vielä vähän kommentoimaan tuota kirjoitustasi, siis kysyitkö vain eksaktia valmistetta nimeltä? Kait kysyit myös vaikuttavan aineen nimellä?
Ja tuo uskomiskysymys tutkimuksista, miksei muka olisi jokaisella oikeus uskoa tai olla uskomatta...
Vähän ihmeellistä tekstiä ja asioiden yhdistelyä. - Tuohtunut
kysy apteekista kirjoitti:
Mukailen aika paljon nimimerkin ihme ja kumma vastausta tässä.
Kun et tunnu kuuluvan mihinkään riskiryhmiin (ei muita lääkeaineita käytössä), niin miksi epäilet sinulla yleensä olevan riski aivoinfarkteihin tai sydänjuttuihin?
Kun et ole riskiryhmäläinen, niin ikää varmaan sitten on jo esim- yli 40 vuotta, tuossa iässähän sitä ennaltaehkäisyä aletaan diabeetikoillekin suosittelemaan.
Ja muuten valmisteeksihan käy mikä tahansa Asetyylisalisyylihappoa sisältävä tuote, ei tarvi olla Bayerin valmiste. Tärkeintä ennaltaehkäisevässä käytössä olisi se, että ei vielä vatsassa imeytyisi, ettei tulisi vatsahaavaongelmia tai vastaavia. Eli suosittelisin esim. Primaspanin käyttöä tuolla 50mg annostuksella (imeytyy vasta ohutsuolessa). Ja ennenkaikkea suosittelisin lääkärintarkastusta ihan vaan jotta saisit selville onko sulla mitään syytä käyttöön.
Ja sinä itse saat täysin päättää käytätkö vai et, asetysalisyylihappo on käsikauppavalmiste, joten senkun ostat, tuotenimet voivat erota eri maissa, mutta vaikuttava aine ja vaikutustapa (imeytyykö jo vatsalaukussa vai vasta myöhemmin suolistossa) ovat ne tärkeimmät jutut.
Voisit kyllä tulla vielä vähän kommentoimaan tuota kirjoitustasi, siis kysyitkö vain eksaktia valmistetta nimeltä? Kait kysyit myös vaikuttavan aineen nimellä?
Ja tuo uskomiskysymys tutkimuksista, miksei muka olisi jokaisella oikeus uskoa tai olla uskomatta...
Vähän ihmeellistä tekstiä ja asioiden yhdistelyä.Senpa takia olen kayttanyt nimenomaan Bayerin heart 81 mg, kun ei arsyta vatsaa. Olen yli 40 vuotias (reippaasti) ja olen tahan saakka ollut taysin terve, vaikka suvussa molemmilta puolilta sydan- ja verisuonitautiperimaa. Joudun nyt olemaan taalla naapurimaassa, taalta saa VAIN 500 mg aspiriinia!!
- ruokatavarakaupat?
Tuohtunut kirjoitti:
Senpa takia olen kayttanyt nimenomaan Bayerin heart 81 mg, kun ei arsyta vatsaa. Olen yli 40 vuotias (reippaasti) ja olen tahan saakka ollut taysin terve, vaikka suvussa molemmilta puolilta sydan- ja verisuonitautiperimaa. Joudun nyt olemaan taalla naapurimaassa, taalta saa VAIN 500 mg aspiriinia!!
Oletko tosiaan varma, ettei Ruotsista saa näitä vatsaystävällisiä asetysalisyylivalmisteita suojalääkkeiksi? Vai oletko vain pyytänyt nimeltä tuota yhtä valmistetta?
Miten minä muistelisin, että Ruotsissa särkylääkkeet saisi ihan ruokakaupoista, olisikohan siellä noita kevyempiäkin tuotteita. Yritähän jostain isosta päivittäistavarakaupasta, jospa onnistuisi.
Varmaan voisit kysellä vaikka jotain sikäläisen julkisen terveydenhoidon yksikön sairaanhoitajalta, jos tilanne ei muuten selviä ja joutuisit pitkään Ruotsissa oleilemaan. Lyhyt katkohan ei maailmaa vielä kaada.
Tai tule sitten käymään Suomessa ja osta joko Primaspana (50mg/100mg) tai Aspirin Cardiota (100mg). Niin tai voit toki mennä käymään vaikka Virossa, sieltäkin noita Vatsaystävällisiä mietoja verenkiertolääkkeitä löytyy.
Jos todella haluat asiaasi selvyyden, niin kyllä se Ruotsissakin varmasti onnistuu. Tunnetko varmasti tarpeeksi tarkasti Ruotsin lääkesysteemit? - Nurse.
ruokatavarakaupat? kirjoitti:
Oletko tosiaan varma, ettei Ruotsista saa näitä vatsaystävällisiä asetysalisyylivalmisteita suojalääkkeiksi? Vai oletko vain pyytänyt nimeltä tuota yhtä valmistetta?
Miten minä muistelisin, että Ruotsissa särkylääkkeet saisi ihan ruokakaupoista, olisikohan siellä noita kevyempiäkin tuotteita. Yritähän jostain isosta päivittäistavarakaupasta, jospa onnistuisi.
Varmaan voisit kysellä vaikka jotain sikäläisen julkisen terveydenhoidon yksikön sairaanhoitajalta, jos tilanne ei muuten selviä ja joutuisit pitkään Ruotsissa oleilemaan. Lyhyt katkohan ei maailmaa vielä kaada.
Tai tule sitten käymään Suomessa ja osta joko Primaspana (50mg/100mg) tai Aspirin Cardiota (100mg). Niin tai voit toki mennä käymään vaikka Virossa, sieltäkin noita Vatsaystävällisiä mietoja verenkiertolääkkeitä löytyy.
Jos todella haluat asiaasi selvyyden, niin kyllä se Ruotsissakin varmasti onnistuu. Tunnetko varmasti tarpeeksi tarkasti Ruotsin lääkesysteemit?OT;
lääke on Primaspan ja sitä on 50 mg, 100 ja 250 mg vahvuuksissa Suomen apteekeissa myytävänä.
Kyllä sieltä Ruotsistakin löytyy _enterotabl_ asetyylisalisyyhaposta, apteekkiin vain ostamaan.
Kas kun sen ei tarvitse olla kauppanimeltään Aspirin sen tuotteen, monessa valmisteessa vaikuttava aine on asetylisalisyylihappo! Pääasia on että se on enteromuodossa ja matalamg:n - Tuohtunut
ruokatavarakaupat? kirjoitti:
Jos todella haluat asiaasi selvyyden, niin kyllä se Ruotsissakin varmasti onnistuu. Tunnetko varmasti tarpeeksi tarkasti Ruotsin lääkesysteemit?Tiedoksi vaan, en ole pahemmin paatani vaivannut aspiriini asialla, mutta tanaan odotellessani ystavaani laakarista kulutin aikaa sairaalan apteekissa ja siella sain selville, etta Ruotsissa ei saa 125 mg aspirinia muuta kuin reseptilla!!Aspirin 500mg sensijaan on saatavissa suoraan apteekin hyllylta!
- 1+1
Tuohtunut kirjoitti:
Tiedoksi vaan, en ole pahemmin paatani vaivannut aspiriini asialla, mutta tanaan odotellessani ystavaani laakarista kulutin aikaa sairaalan apteekissa ja siella sain selville, etta Ruotsissa ei saa 125 mg aspirinia muuta kuin reseptilla!!Aspirin 500mg sensijaan on saatavissa suoraan apteekin hyllylta!
No hommahan hoituu sillä että pyysdät lääkäriltä reseptin.
- Tuohtunut
1+1 kirjoitti:
No hommahan hoituu sillä että pyysdät lääkäriltä reseptin.
En tarvitse resepteja, koska saan aspirinit muualta. Kummastuttaa vaan tallaiset holhousvaltiot byrokratioineen. 500 mg aspirinin voit ostaa ilman reseptia, 81 mg ei ole saatavilla, 125 mg reseptilla, mikahan on logiikka?
En enaa tuohtunut. Taalla on tullut esiin kummallisempiakin asioita kuin yksi aspirini. - Vaihtelee paljon
Tuohtunut kirjoitti:
En tarvitse resepteja, koska saan aspirinit muualta. Kummastuttaa vaan tallaiset holhousvaltiot byrokratioineen. 500 mg aspirinin voit ostaa ilman reseptia, 81 mg ei ole saatavilla, 125 mg reseptilla, mikahan on logiikka?
En enaa tuohtunut. Taalla on tullut esiin kummallisempiakin asioita kuin yksi aspirini.Eri maissa on erilaiset lääkekäytännöt. Ostan aika usein käsikauppalääkkeet Tallinnasta siellä käydessäni kun hinnat ovat lähes puolet Suomen apteekkien hinnasta. Hämmästyin kun Suomessa reseptivapaasti myytävä paikallisestrogeenivoide onkin Virossa reseptilääke. Aspirin Cardiota Tallinnasta löytyy täsmälleen samannäköisessä pakkauksessakin kuin Suomessa, vain pakkauksen ohjetekstit ovat viroksi. Siirsin vanhasta suomalaisesta pakkauksesta ohjepaperin virolaiseen pakkaukseen varmuuden vuoksi jos joskus pitäisi kaivella jotain tietoja.
Tuon 500 mg:n aspiriinitabletin voi lohkoa neljään osaan ja saada annostukseltaan sopivan pillerinosan. Mutta ongelmana on että tämä tavallinen Aspiriini rasittaa mahaa, kun taas Aspirin Cardio on enterotabletti joka menee vatsalaukun läpi sulamattomana.
- aatikko
100 miliigrammaa on ihan yhtä "tarkka taso" kuin 81 milligrammaa.
- utelias kyselee
No jokos tuohtunut on löytänyt Ruotsista vastaavan tuotteen??? Siis ei samaa kauppanimeä, mutta vastaavan kuitenkin :)
- Tuohtunut
No en viela, tanaan on aikaa lahtea metsastamaan. Lahiruokakaupasta saa vain 500 mg alvedonia. Netin kautta olen tutkinut (minka olen ehtinyt) Ruotsin verkkoapteekkien sivuja, mutta vaikealta nayttaa. Katsotaan nyt, miten kay!
- Vakiokäyttäjä
Tuohtunut kirjoitti:
No en viela, tanaan on aikaa lahtea metsastamaan. Lahiruokakaupasta saa vain 500 mg alvedonia. Netin kautta olen tutkinut (minka olen ehtinyt) Ruotsin verkkoapteekkien sivuja, mutta vaikealta nayttaa. Katsotaan nyt, miten kay!
Ainakin googlaamalla Arpirin Cardiosta tulee osumia ympäri maailman, joten tuntuisi oudolta ettei kyseistä tuotetta myytäisi Ruotsin apteekeissa. Erityistuotteena se ei ehkä kuulu ruokakauppojen valikoimiin, mutta käy katsomassa apteekista.
Siis tuo Aspirin Cardio 100 on nimenomaan enterotabletti joten ei aiheuta vatsavaivoja ja vahvuus on 100 mg.
- hoh,hoijaaaaaa
Vaikeaa tuntuu olevan mennä apteekkiin hakemaan kys.lääkettä (jota muuten sieltä Ruotsistakin löytyy, kuten tuossa ed.mainitaan. Aivan sama ottaako 81 mg vai 100 mg).
Asioista tietty saa tekemällä monimutkaisia....- Tuohtunut
Voisiko hoh hoijaaaaa tulla kanssani apteekkiin? Olen nyt (huvikseni) tassa parin viime paivan aikana kaynyt 5 eri apteekissa. Yhdessa oli sarkylaakkeeksi 250 mg aspirinia, muissa ainoastaan 500 mg aspirinia. Missaan ei tiedetty mitaan Primaspan-nimisesta valmisteesta. Kun kysyin syyta, mista mahtaa johtua, ettei taalta saa aspirin valmistetta entero muodossa, tyontekijat eivat tieda, levittelevat kasiaan. Netin sivuja selaamalla nayttaa ilmeiselta, etta ihmiset, jotka haluavat matalapitoista enteromuodossa olevaa aspirinia, tilaavat sita USA:sta. Siellahan sita sai ruokakaupan hyllysta.
- Tuohtunut
Vaikka siella tuntuu olevan "besserwissereita", tosiasia on, etta monet asiat ovat taalla Ruotsissa enemman viranomaisten kontrollissa kuin Suomessa. Ei ole kovin pitka aika, kun taalta ei saanut esim. soijamaitoa muualta kuin apteekista. Suomessakin sita oli saanut jo vuosikaudet kauppojen hyllyilta. Maidottomia tuotteita oli haettava Suomesta. En tieda, onko tassa asetosalisyyli asiassa kyse jostain "kontrollista" vai mista? (Sopeutumisvaikeuksia palata vapaasta maailmasta kontrolliyhteiskuntaan.)
- ¨¨¨¨¨
Kokeile "entero acetylsalicylsyra 50/100 mg". Ei sen tarvitse olla aspiriinia, sehän on vain tuotemerkki.
- Tuohtunut
Tiedan kylla, etta Bayer 1800-luvulla alkoi valmistaa ko tuotetta aspirin nimella ja sana on vakiintunut ympari maailmaa tarkoittamaan asetyylisalisyylivalmistetta (sanahirvio). Jos yrittaa google.se loytaa jotain ruotsiksi sanalla acetylsalicylsyra tai aspirin, ei sielta paljon loydy.
Mutta ei tuo maata kaada, kayn sen verran usein USA:ssa, etta saan pillerit sielta yleensa. On vain niin hammastyttavaa, etta Bayerin 500 mg aspirinia saa, mutta ei 81 tai 100 mg, siis taalta Ruotsista. Kysymys varmasti rahasta/laaketehtaitten kissanhannanvedosta.- Cardion käyttäjä
Tuntuu todella kummalliselta että kaikkialla muualla maailmassa tunnettu tuotemerkki Aspirin Cardio 100 ei olisi myynnissä Ruotsissa. Oletko kysynyt apteekista nimenomaan tuolla nimellä? Älä siis kysy pelkästään Aspiriinia vaan tuolla tarkalla nimellä. Jos farmaseutti on pätevä ja kyseistä lääkettä ei löydy hänen valikoimastaan, pienellä kyselyllä maahantuojalta selviää mikä olisi vastaava tuote, tai sitten hän tilaa Aspirin Cardiota sinua varten Bayerilta.
- Tuohtunut
Cardion käyttäjä kirjoitti:
Tuntuu todella kummalliselta että kaikkialla muualla maailmassa tunnettu tuotemerkki Aspirin Cardio 100 ei olisi myynnissä Ruotsissa. Oletko kysynyt apteekista nimenomaan tuolla nimellä? Älä siis kysy pelkästään Aspiriinia vaan tuolla tarkalla nimellä. Jos farmaseutti on pätevä ja kyseistä lääkettä ei löydy hänen valikoimastaan, pienellä kyselyllä maahantuojalta selviää mikä olisi vastaava tuote, tai sitten hän tilaa Aspirin Cardiota sinua varten Bayerilta.
Kummallista se vain on. Paasin ihan apteekkarin puheille, ei ollut jonoja reseptiosastolla, kysyin Aspirin Cardio 100 mg tai jotain muuta vastaavaa laaketta, Primaspan tai Bayerin aspirin 81 mg, apteekkari jai lahinna tuijottamaan, ihan kuin oisin kysynyt amfetamiinia, sitten poistui vaitonaisena takahuoneeseen ja tuli takaisin kadessaan 250 mg aspirin purkki. Sanoin kiitos ja nakemiin, helpompaa on kayda hakemassa aspiriinit Amerikasta kuin ruotsalaisesta apteekista.
Odotetaan vahan aikaa, kohta tulee markkinoille ruotsalaisen laakeyhtion valmiste, aspirin hjarta 93 mg, joukkoon sekoitettu nyponpulveria, joka auttaa joka vaivaan. - Optimaalinen annos
Tuohtunut kirjoitti:
Kummallista se vain on. Paasin ihan apteekkarin puheille, ei ollut jonoja reseptiosastolla, kysyin Aspirin Cardio 100 mg tai jotain muuta vastaavaa laaketta, Primaspan tai Bayerin aspirin 81 mg, apteekkari jai lahinna tuijottamaan, ihan kuin oisin kysynyt amfetamiinia, sitten poistui vaitonaisena takahuoneeseen ja tuli takaisin kadessaan 250 mg aspirin purkki. Sanoin kiitos ja nakemiin, helpompaa on kayda hakemassa aspiriinit Amerikasta kuin ruotsalaisesta apteekista.
Odotetaan vahan aikaa, kohta tulee markkinoille ruotsalaisen laakeyhtion valmiste, aspirin hjarta 93 mg, joukkoon sekoitettu nyponpulveria, joka auttaa joka vaivaan.Kokeissa, joissa on arvioitu aspiriinin sydäntä ja verisuonistoa suojaavaa tehoa, käytetyt annokset ovat olleet 500 milligrammasta päivässä 100 milligrammaan joka toinen päivä. Työryhmän kannan mukaan näyttö ei vielä riitä määrittämään optimaalista annosta. Ryhmä on kuitenkin päätynyt siihen, että 81 milligramman annos (yhdysvaltalaisen standardin mukainen pieniannoksinen aspiriini) päivässä näyttäisi tehoavan yhtä hyvin kuin tätä isommatkin annokset, mutta verenvuotoriski on pienempi.
Aspiriinin käyttö enterotabletteina, jolloin lääke saataisiin mahalaukun läpi ohutsuoleen hajoamatta, kuulostaa hyvältä idealta mahaärsytyksen vähentämiseksi. Se ei kuitenkaan toimi näin. Aspiriini ärsyttää mahaa yhtä lailla systeemisesti kuin paikallisesti, ja siitä on saatu jonkin verran näyttöä, että koko enterotablettien sisältämä aspiriini ei imeydy verenkiertoon. Ehkäisymielessä voisi olla järkevintä käyttää lapsille tarkoitettuja purutabletteja. Näistä imeytyy 81 milligrammaa aspiriinia eikä niitä ole päällystetty. Halvat geneeriset valmisteet toimivat aivan yhtä hyvin kuin tunnetut merkkituotteet, mutta ovat selvästi niitä edullisempia.
Lähde:
Harvard-julkaisut
http://www.poliklinikka.fi/?page=5575414&id=1681338 - x y z å
Optimaalinen annos kirjoitti:
Kokeissa, joissa on arvioitu aspiriinin sydäntä ja verisuonistoa suojaavaa tehoa, käytetyt annokset ovat olleet 500 milligrammasta päivässä 100 milligrammaan joka toinen päivä. Työryhmän kannan mukaan näyttö ei vielä riitä määrittämään optimaalista annosta. Ryhmä on kuitenkin päätynyt siihen, että 81 milligramman annos (yhdysvaltalaisen standardin mukainen pieniannoksinen aspiriini) päivässä näyttäisi tehoavan yhtä hyvin kuin tätä isommatkin annokset, mutta verenvuotoriski on pienempi.
Aspiriinin käyttö enterotabletteina, jolloin lääke saataisiin mahalaukun läpi ohutsuoleen hajoamatta, kuulostaa hyvältä idealta mahaärsytyksen vähentämiseksi. Se ei kuitenkaan toimi näin. Aspiriini ärsyttää mahaa yhtä lailla systeemisesti kuin paikallisesti, ja siitä on saatu jonkin verran näyttöä, että koko enterotablettien sisältämä aspiriini ei imeydy verenkiertoon. Ehkäisymielessä voisi olla järkevintä käyttää lapsille tarkoitettuja purutabletteja. Näistä imeytyy 81 milligrammaa aspiriinia eikä niitä ole päällystetty. Halvat geneeriset valmisteet toimivat aivan yhtä hyvin kuin tunnetut merkkituotteet, mutta ovat selvästi niitä edullisempia.
Lähde:
Harvard-julkaisut
http://www.poliklinikka.fi/?page=5575414&id=1681338Ruotsista löytyy ainakin reseptillä enterotabletteja 75 mg ja 100 mg.
http://www.ommedicin.se/m/aspirin_cardio
Aspirin Cardio
Enterotablett 100 mg Bayer AB
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19910906000043&DocTypeID=7&UserTypeID=2
Trombyl®, Pfizer
Tablett 75 mg, Receptbelagt - Tuohtunut
x y z å kirjoitti:
Ruotsista löytyy ainakin reseptillä enterotabletteja 75 mg ja 100 mg.
http://www.ommedicin.se/m/aspirin_cardio
Aspirin Cardio
Enterotablett 100 mg Bayer AB
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19910906000043&DocTypeID=7&UserTypeID=2
Trombyl®, Pfizer
Tablett 75 mg, ReceptbelagtTuntuu niin turhalta varata aikaa laakarille, kun olen terve ja kayttanyt 81mg aspirinia suojalaakkeena. Taalla Ruotsissa, kun yritat varata laakarille aikaa, se onnistuu vain tiettyyn aikaan aamulla, jaat jonottamaan puhelimeen, joskus jopa tunniksi, sitten saat ajan monen viikon paahan, jos saat, kun sanot, etta haluat vain reseptin. Minulle liian monimutkaista ja turhanpaivaista. Erikoislaakareille paasee terveyskeskuslaakarin lahetteella.
- Persu
Tuohtunut kirjoitti:
Tuntuu niin turhalta varata aikaa laakarille, kun olen terve ja kayttanyt 81mg aspirinia suojalaakkeena. Taalla Ruotsissa, kun yritat varata laakarille aikaa, se onnistuu vain tiettyyn aikaan aamulla, jaat jonottamaan puhelimeen, joskus jopa tunniksi, sitten saat ajan monen viikon paahan, jos saat, kun sanot, etta haluat vain reseptin. Minulle liian monimutkaista ja turhanpaivaista. Erikoislaakareille paasee terveyskeskuslaakarin lahetteella.
Puolitat sen aspirin 500mg, saat 250mg. Puolitat sen 250mg, saat 125mg. Tästä hieman yli puolet ja saat toivomasi vaikutuksen. Its only a mathematic.
- Vaarallinen ohje!
Persu kirjoitti:
Puolitat sen aspirin 500mg, saat 250mg. Puolitat sen 250mg, saat 125mg. Tästä hieman yli puolet ja saat toivomasi vaikutuksen. Its only a mathematic.
Onneksi tuo kirjoittaja jolle vastasit ei varmaankaan enää lue tätä ketjua. Toisaalta hänkin tietää että ehdotuksesi on täysin väärä ja jopa terveydelle vaarallinen.
Suojalääkityksenä käytettävä Aspirin Cardio, Primaspan 100 ja 50 mg sekä ASA Ratiopharm 100 mg ovat enterotabletteja joka menee vatsalaukusta sulamatta läpi ja toimii vasta ohutsuolessa aiheuttamatta terveydellisiä haittoja vatsassa (pahimmillaan vatsahaava). Sen vuoksi enterotabletteja ei saa paloitella eikä murskata vaan niellä kokonaisena runsaan veden kera.
- Ahvenanmaa?
No käy vaikka päivämatkalla Ahvenanmaalla, luulisi Marianhaminasta löytyä. Kuuluuhan se Suomeen :)
- Primaspar
"Miksi ihmeessä Suomesta ei saa m i s t a a n Bayerin aspirin heart 81 mg?"
Syö syö vaan,ihan samaa skeidaa syöt on se sitten Ruottistasi tai Thai-maastasi.
Minulle lääkäri on kirjoittanut reseptin ASA pillereille (yleinen merkintätapa matalavahvuuksisille asetyylisalisyyleille). Ostan kuitenkin reseptivapaasti Aspirin Cardiota koska se tulee halvemmaksi kuin reseptillä ostettaessa.
Eiköhän tuo aloittaja ole kuudessa vuodessa siirtynyt käyttämään muita asetyylisalisyylivalmisteita kun sai näin pitkän ohjeistusketjun jo silloin kauan sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?805028- 794859
- 1324258
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103048- 522689
- 402586
- 502237
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102211Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211840