Mihin joutuvat kuolemansa jälkeen ne ihmiset, jotka eivät koskaan ole kuulleetkaan Jumalasta eikä Jeesuksesta, pelastuksesta, Raamatusta...Ovatko nämä ns. fyllisakkia, että hyvikset pääsevät taivaan iloihin?
Entä sitten sellainen pienempi juttu, kun Raamatussa kerrotaan Jumalan huolehtivan siitä, että Raamatun sana pitää kutinsa ja on aina oikea. Miksi sitten katolinen kirkko joskus muinoin on lisännyt Isä meidän -rukoukseen kaksi säettä lisää, että luvun seitsemän mystisyys pysyisi merkittävänä..
Minäpä olen miettinyt!
4
<50
Vastaukset
- Ristituli
Hyvä kysymys! Tuota on koko kristinuskon historian ajan kyselty lukuisia kertoja ja uskon, että apostoli Paavalin vastaus on aika kattava:
"Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä. Siitä todistaa heidän omatuntonsakin, kun heidän ajatuksensa syyttävät tai myös puolustavat heitä. Tämä tulee näkyviin sinä päivänä, jona Jumala minun julistamani evankeliumin mukaisesti tuo ihmisten sisimmätkin salaisuudet Kristuksen Jeesuksen tuomittaviksi" (Room. 2:14-16)
Eli siis ne ihmiset, jotka ei ole kuulleet Jeesuksesta mitään, tuomitaan sen perusteella, mitä he ovat tehneet. Kävi heille miten tahansa voimme luottaa, että Jumalan tuomio on oikeudenmukainen. Jumala haluaa, että jokainen ihminen pelastuu, koska Hän rakastaa jokaista. Siksi meidän uskovien on kerrottava kaikille kansoille evankeliumi.
Ei ole olemassa "fyllisakkia", vaan kaikki ovat Taivaan Isän silmissä korvaamattoman arvokkaita. Eivätkä "hyvikset" pääse taivaaseen, vaan ainoastaan ne, jotka uskovat Raamatun julistaman evankeliumin Jeesuksesta. Kyse on pelkästään armosta, ei ansiosta.
Toivottavasti tämä selkiytti asiaa edes jotenkin :)- pilkun...
Selkeytti paljonkin ja olen suorastaan huojentunut. Kiitos asiallisesta vastauksesta.
- Oikeamielinen
Paljon oikeudenmukaisempaa olisi tuomita jokainen ihminen tekojensa mukaan. Silloin olisimme kaikki ihmiset Jumalan silmissä saman arvoisia. Mikään muu tapa ei ole oikeudenmukainen.
- vanha ja vakaa
kaikki pääsevät taivaaseen eli tuonpuoleiseen. Se on tässä ihan vieressä, "verhon takana".
Siellä ollan lomalla ennen koulun aloittamista uudelta luokalta.
Jälleensyntyminen on totta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750