Hei,
mieheni erittäin läheinen ystävä, melkein kuin isä, kuoli yllättäen puoli vuotta sitten. Mieheni suri asiaa avoimesti aluksi kuukauden päivät hautajaisiin saakka ja jotenkin kuvittelin asian olevan sillä ohitse. Siinä tein väärin. Aloin itse tekemään graduani, johon käytin aikaa aivan liian paljon. Aikaa, jolloin mieheni olisi tarvinnut minua.
Nyt tilanne on sellainen, että mieheni on lähes täysin lamaantunut. Hänelle on täysin yhdentekevää olemmeko yhdessä vai emme, kaikki on vaan "ihan sama". Elämä on helvettiä ja mikään ei kiinnosta. Tämä on siis hänen ensimmäinen läheisen ihmisen poismeno aikuselämänsä kynnyksellä. Töissä hän jaksaa kyllä onneksi käydä.
Tilanne kotona on oikeasti aivan järkyttävää, minua ei noteerata ollenkaan ja kaikki viikonloput ryypätään ulkona. Se kuulemma helpottaa oloa.
Voisiko joku fiksumpi neuvoa, että mihin asti toista pitää koittaa jaksaa ja tukea surussa, ennen kuin lähtee lätkimään? Itsestäni tuntuisi kamalan pahalta jättää hänet yksin, vaikka väittääkin ettei minua tarvitse. Hän käy läpi joko kakkos- tai kolmosvaihetta kriisiteoriassa, en ole aivan varma, koska välillä jo luulin, että olemme edistyneet surun käsittelyssä. Nyt kuitenkin näyttää tulleen taas takapakkia ja mikään ammattiapu ei kelpaa joten aika yksin olen tilanteeni kanssa. Toisen suru on vain niin järkyttävää katsottavaa, varsinkin kun hän ei osaa nojata minuun, vaan jättää minut täysin ulkopuolelle. Auttakaa hyvät kanssaihmiset minua, en todellakaan tiedä enää mitä tehdä.
Mieheni suru
surumiehen avovaimo
2
115
Vastaukset
- Made in Germany
Eihän siitä lätkimään tarvi lähteä, vaan keskustella tai hankkia äijälle ammattiapua. Kuulostaa aika paljon perusmasennukselta, riippumatta siitä mihin syyhyn vedotaan.
- surumiehen avovaimo
No, ammattiapua hän ei missään nimessä koe tarvitsevansa. Minä olisin ollut häntä passittamassa jonnekin jo kuukausia sitten mutta hän haluaa selvitä omillaan. Joten mitäs teet.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1712966SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän631902Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava1001855Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,3031829Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --221662Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.291369Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue291352Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?1181243Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411122RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041062