Katsotko saldon ennen nostoa automaatilta?

OTTO-automaatti

Miksi niin moni katsoo automaatilla ensin saldon ja vasta sitten nostaa rahaa?

Lähes aina kun jonotan vuoroani nostamaan käteistä automaatilta niin edessä oleva katsoo ensin saldon ja vasta sitten nostaa käteistä. Todella ärsyttävää, eikö kaikki voisi painaa tunnusluvun jälkeen heti "otto" - nappia "saldo- napin sijaan. Näin homma nopeutuisi huomattavasti.

103

3211

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jjeeves

Pitkään pohdittuani oivalsin, että kaikilla ei ole tilillä niin paljon rahaa että ihan varmasti tietäisivät siellä olevan tarpeeksi halutulle nostosummalle...

• kolikkoselkäranka

Enpä ole ikinä edes harkinnut tuossa järjestyksessä.
      Kannattaahan sitä tosiaan yrittää nostaa kätsyä..jo ei tuu ei tuu..

Moniko haluaisi kymppejä sieltä. Harmittaahan se jos tilillä on 19,90 eikä voi nostaa..:(

• Jjeeves

No, useimmissa paikoissa voi maksaa ostoksensa kortilla, jos siellä on vain ne alle 20.

• Late Lapista.

Tuo johtuu varmaankin siitä kun kaikilla ei ole tietokonetta kotonaan, he räpläävät tietokoneen sijasta OTTOMATTIA!
      Jotkut vielä viikkaavat setelejäkin lompakkoonsa koneen edessä, ikäänkuin vittuillessaan jonotuttavat ihmisiä!

Ja sitten nämä markettien KASSOJEN välissä tavaroitaan pakkaavat, aiheuttavat turhia jonoja, sillä kun kaksi rouvamallin naisihmistä sattuu samojen kassojen väliin niin se onkin sitten ohittamaton paikka !

Late Lapista. Setelit taskuun Ry!

• vtun köyhat

no kyllä on hermo pinnassa joillakin jos vähän joutuu jonottamaan....URPOT...
        maksakaa kortilla URPOT

• VITTU...............
        vtun köyhat kirjoitti:

maksakaa kortilla URPOT

HAISTA,,,,,,,,,,,,,,,,,

• aK
        vtun köyhat kirjoitti:

maksakaa kortilla URPOT

Kortilla maksaminen näyttää joskus olevan tosi hidasta touhua,seuraapa urpo.

• Yualle

Tottakai viikkaan setelit lompakkoon koneen edessä. Se on paljon turvallisempaa, kuin lähteä setelit kourassa hötkyilemään sinne tänne... sinun sietääkin odottaa =)

• ;-)
        VITTU............... kirjoitti:

HAISTA,,,,,,,,,,,,,,,,,

Pakko haistaa kun sieltä päin tuulee.

• OTTO urpot

Moni taitaa katsella sitä saldoa ja sitten ihmetellä paljonko voi nostaa. Saatanan idiootit, ensi kerralla sormi heti nosta- nappia painamaan. Jos siellä ei ole katetta niin ei se anna rahulia, turha sitä siihen pitää jäädä ihmettelemään!

ja ne perkeleen saldokuitin katselijat.. sitten pähkäill''n paljonko nostetaan.

• s.h.

jo on ressaantunutta ja tiukkapiposta
        porukkaa.löysätkäähän vähän pipoa.
        minua ei haitta ,jos joku maksaa kortilla
        tai katsoo saldonsa.

• mus
        s.h. kirjoitti:

jo on ressaantunutta ja tiukkapiposta
        porukkaa.löysätkäähän vähän pipoa.
        minua ei haitta ,jos joku maksaa kortilla
        tai katsoo saldonsa.

eikä minua:)

• sä oot kyllä tajuttomuuden huippu !!!

• vtun köyhät!

En koskaan!

Tiedän aina paljonko tililläni on rahaa.

Ja sitä aina on!

• blikkenslager

miksi nostat rahaa automaatilta? jos maksat kaupassa kortilla niin ei tarvitse automaatilla jonottaa ja kaupassa asiointikin käy nopeammin.

• Ei Piä Paikkaansa

Jos maksaa kaupassa tai vaikkapa grillillä ostoksensa, niin asiakkaan maksaminen KORTEILLA- hidastuttaa koko jonon etenemistä. Jos maksat rahalla, niin kassa on antanut mahdolliset vaihtorahat takaisin noin viidessä sekunnissa. Mutta kun maksaa kortilla. niin ensin pääte kysyy debit vai gredit ja sen jälkeen näpytellään tunnusluvut hitaasti ja varmasti ja sitten taas odotellaan . Tässä ajassa kaupan kassakin olisi jo rahastanut seuraavan käteisraha-asiakkaan. Taaksepäin mentiin taas ja palljon

• blikkenslager
        Ei Piä Paikkaansa kirjoitti:

Jos maksaa kaupassa tai vaikkapa grillillä ostoksensa, niin asiakkaan maksaminen KORTEILLA- hidastuttaa koko jonon etenemistä. Jos maksat rahalla, niin kassa on antanut mahdolliset vaihtorahat takaisin noin viidessä sekunnissa. Mutta kun maksaa kortilla. niin ensin pääte kysyy debit vai gredit ja sen jälkeen näpytellään tunnusluvut hitaasti ja varmasti ja sitten taas odotellaan . Tässä ajassa kaupan kassakin olisi jo rahastanut seuraavan käteisraha-asiakkaan. Taaksepäin mentiin taas ja palljon

onhan tuo korttimaksu reippaasti nopeampi nykyään kuin käteinen (ei se kutosen matikalla varustettu äijä).
        pin-koodi koneeseen ja enter. muutama sekunti, kun taas käteisen kanssa pläräävät mummot hidastuttavat jonoa kunnolla.

ja kun on pelkkä debit-kortti, niin mitään valintoja alussa ei tarvitse tehdä.
        persaukinenhan minä olen, mutta en nyt sentään niin että ruoka pitäisi kaupasta velaksi ostaa..

vielä kun suomalaisen saisi tajuamaan, että sen bonuskortin voi syöttää jo siinä vaiheessa kun myyjä lukee ostoksia eikä vasta sitten kun myyjä sanoo ostosten hinnan...
        no lidlissä on kiva asioida kun siellä noita typeriä kortteja ei tarvita.

• ,kljudcvcfdrtyn
        blikkenslager kirjoitti:

onhan tuo korttimaksu reippaasti nopeampi nykyään kuin käteinen (ei se kutosen matikalla varustettu äijä).
        pin-koodi koneeseen ja enter. muutama sekunti, kun taas käteisen kanssa pläräävät mummot hidastuttavat jonoa kunnolla.

ja kun on pelkkä debit-kortti, niin mitään valintoja alussa ei tarvitse tehdä.
        persaukinenhan minä olen, mutta en nyt sentään niin että ruoka pitäisi kaupasta velaksi ostaa..

vielä kun suomalaisen saisi tajuamaan, että sen bonuskortin voi syöttää jo siinä vaiheessa kun myyjä lukee ostoksia eikä vasta sitten kun myyjä sanoo ostosten hinnan...
        no lidlissä on kiva asioida kun siellä noita typeriä kortteja ei tarvita.

Onhan joo, mutta kun se on selvästi hitaampi. Uskot vaan niin vahvasti asiaasi, että et näe totuutta. Käytäpä vaikka sekkaria muutama viikko niin tiedät paremmin.

• Raivon partaalla!

Ai perkele että sieppaa, kun joku kämmentää automaatin edessä, ensin kaivelee siinä aikansa lompakkoa, sitten ottaa saldolapun, höpisee kännykkään hidastaen toimitusta entisestään, sitten nostaa rahat ja tulostaa VIELÄ YHDEN saldolapun, jonka kaiken kukkuraksi jättää roikkumaan koneesta! Vittu että tekisi mieli leipoa pataan niin että veri tirsuu ikenistä...

• Kyllä vaan

Minä alan aina vittuilemaan loppukämmennyksen aikaan:" oliskohan mahdollista, että saan tämän päivän aikana nostettua rahaa jne"

Yleensä auttaa, paitsi pahimpien zombien kohdalla.

• mnbvcxzxcvbn
        Kyllä vaan kirjoitti:

Minä alan aina vittuilemaan loppukämmennyksen aikaan:" oliskohan mahdollista, että saan tämän päivän aikana nostettua rahaa jne"

Yleensä auttaa, paitsi pahimpien zombien kohdalla.

Oletpa sekaisin. Joku vielä leipoo lättyyn, jos ei ole kättä pitempää mukana.

• Minulla on
        mnbvcxzxcvbn kirjoitti:

Oletpa sekaisin. Joku vielä leipoo lättyyn, jos ei ole kättä pitempää mukana.

aina kättä pitempää, ei minua saldontuijottajazombiet leivo mihinkään.

• Yualle

Unohdit yhden tärkeän välivaiheen..., lompakkoni taskusta kaiveltuani otan sieltä esiin pankista saadun paperilappusen, jossa on kortin tunnusluku. Se pitää katos syöttää sinne koneeseen, jotta sitä hilloa saa...

• .
        Minulla on kirjoitti:

aina kättä pitempää, ei minua saldontuijottajazombiet leivo mihinkään.

Kättäpidempää... eli tarkoitat varmaan jalkaa???

• pirun kallista

en katso. maksaa 0.50 senttiä per vilkaisu

• _timonen_

Joo se on kiva kun tilillä on vaikka 20 euroa rahaa, mutta tarkistaa sen etukäteen.. sitten ei enää olekkaa mitä nostaa

• Tohtori Idiootti

Nyt en tajua ollenkaan tämän pointtia.
      Enhän minä nyt tarkalleen tiedä paljonko tilillä on. Tarkoitatko sinä että tiedät pennilleen paljonko sinulla on tilillä?
      Esim. jos haluan nostaa 100€ ja tilillä on 50€ käy piippaamaan ei käy. Eikös se ole yhtä hidasta kun käyn arvailemaan paljonko tilillä on?

Minua taas ärsyttää ihmiset jotka maksavat ruoat kortilla.

• Ei jymmarra ei

Njaa... en minäkään tiedä tarkalleen paljonko tilillä rahaa on, mutta tonnin tarkkuudella kyllä. Sitä en ymmärrä, jos joku jolla on vain 50 euroa tilillä, ei tiedä siellä olevan vain noin 50 euroa? Silloin kun oma tilin saldo oli niin pienoinen, niin olin kyllä hyvin ajan tasalla siitä paljonko tilillä oli, mitä oli tulossa ja mitä menossa, oli pakko olla!! Miten muuten voi elää varojensa mukaan, jos en tiedä mitä ne varat on...? Ei jymmarra...

• ++++++++++++++++++++
        Ei jymmarra ei kirjoitti:

Njaa... en minäkään tiedä tarkalleen paljonko tilillä rahaa on, mutta tonnin tarkkuudella kyllä. Sitä en ymmärrä, jos joku jolla on vain 50 euroa tilillä, ei tiedä siellä olevan vain noin 50 euroa? Silloin kun oma tilin saldo oli niin pienoinen, niin olin kyllä hyvin ajan tasalla siitä paljonko tilillä oli, mitä oli tulossa ja mitä menossa, oli pakko olla!! Miten muuten voi elää varojensa mukaan, jos en tiedä mitä ne varat on...? Ei jymmarra...

No on se sitten vaikeaa. Taisit äänestää persuja? Tililtä lähtee aina välillä erinäisiä summia ilman että niitä käy itse nostamassa ja tili hupenee. Se on kyllä jännä.

• ej mjinäkään
        Ei jymmarra ei kirjoitti:

En minäkään sitä muuten ymmärrä, kuin että he maksavat kortilla ostoksensa. Paljon paremmin pysyy kärryillä saldosta, kun nostaa rahaa eikä käytä korttia maksamiseen. Väitän että yli varojensa eläminen on suorassa seuraussuhteessa rahan siirtymiseen pelkiksi numeroiksi, konkreettisen rahan sijaan.

• Ei jymmarra ei
        ++++++++++++++++++++ kirjoitti:

No on se sitten vaikeaa. Taisit äänestää persuja? Tililtä lähtee aina välillä erinäisiä summia ilman että niitä käy itse nostamassa ja tili hupenee. Se on kyllä jännä.

Jaa, se on järjestelykysymys. Ei mun tililtä ainakaan lähde mitään, mitä en itse tietäisi :) Jos sun tililtä lähtee, niin suosittelen vierailemaan pankkitädin tai -sedän juttusilla. Tai poliisin.

Jos tilin saldo lasketaan kympeissä, eikä pysy ajantasalla paljonko tilillä on rahaa, onko suoraveloitussopimukset paras tapa maksaa laskunsa? Makuasioita.

• Ei jymmarra
        ej mjinäkään kirjoitti:

En minäkään sitä muuten ymmärrä, kuin että he maksavat kortilla ostoksensa. Paljon paremmin pysyy kärryillä saldosta, kun nostaa rahaa eikä käytä korttia maksamiseen. Väitän että yli varojensa eläminen on suorassa seuraussuhteessa rahan siirtymiseen pelkiksi numeroiksi, konkreettisen rahan sijaan.

Ja sittenkin, jos tilin saldo on oikeasti viidenkympin luokkaa aikuisella ihmisellä, niin eikö kannattaisi kortilla maksaessaankin se kolme sekuntia ajatella paljonko oli, paljonko meni ja paljonko jäi, niin tietää, millä elää huomenna tai ensi viikolla? Tai siis, mun ymmärrys ei veny siihen että joku voi huomaamattaan hankkia itsensä rahattomaksi... aina sille rahattomuudelle ei voi tehdä mitään, mutta voi siitä sentään olla tietoinen.

• Ei jymmarra ei

Ai niin, tarkennettakoon että mulla ei ole MITÄÄN sitä vastaan jos ihmiset kurkkii tilin saldoaan ennen käteisnostoa ja vaikka uudelleen noston jälkeen, kerran vaikka kesken noston, ei minulla koskaan niin kiire ole. En vain ymmärrä miten ihmiset voi levollisin mielin elellä elämäänsä tietämättä sen hetkistä taloudellista tilannettaan... mut meitä on moneksi.

• ViisasKortillaMaksaj

Mitäs itse äänestit? Kokoomusta tai vihreitä? Ne on hemmetin ääliö niitä sun saldon katsomismaksuja mitä sieltä menee. :DDD

• no-heva

Minä otan aina kuitin noston jälkeen. Näen ennen nostoa, paljon siellä on. Kuitti tulostuu parissa sekunnissa eikä hidasta toimintaa juuri ollenkaan.

• ++++++++++++++++++++

Ja asut kotona, kun ei tililtä mene mitään maksuja?

• Hermoheikkoa porukka

Kuinkahan ennen ihmiset pärjäsivät - aikana ennen "maatteja" - kun oli jonotettava pankissa kiltisti pankkikirja kourassa?

Nykyään vaikka moni asian hoitaminen on "helpottunut" automatiikan ja nettiyhteyksien myötä, niin ihmiset ovat muuttuneet merkillisen kärsimättömiksi ja hermoheikommiksi.

Jos nyt joku tsekkaa automaatilla saldon ennen nostoa tai tykkää tulostaa kuitin, niin miksi ihmeessä sellaisesta jollekin herää halu leipoa turpaan?

p.s Minua ei häiritse tippaakaan vaikka jotku ihmiset maksavat ruoat kortilla, jotain otti jo pannuun sekin. Kuinkahan tyypit pärjää kun vanhuus iskee omalle kohdalle...

• Minua
        Hermoheikkoa porukka kirjoitti:

Kuinkahan ennen ihmiset pärjäsivät - aikana ennen "maatteja" - kun oli jonotettava pankissa kiltisti pankkikirja kourassa?

Nykyään vaikka moni asian hoitaminen on "helpottunut" automatiikan ja nettiyhteyksien myötä, niin ihmiset ovat muuttuneet merkillisen kärsimättömiksi ja hermoheikommiksi.

Jos nyt joku tsekkaa automaatilla saldon ennen nostoa tai tykkää tulostaa kuitin, niin miksi ihmeessä sellaisesta jollekin herää halu leipoa turpaan?

p.s Minua ei häiritse tippaakaan vaikka jotku ihmiset maksavat ruoat kortilla, jotain otti jo pannuun sekin. Kuinkahan tyypit pärjää kun vanhuus iskee omalle kohdalle...

Taas vituttaa nuo ääliöt jotka eivät osaa tarkistaa lotto ja kenokuponkeja kotonaan vaan vievät R-kioskille tarkistettavaksi, ja yleensä siinä ei ole voittoa, turhaa jonon pitkittämistä.

• no-heva

Ja asut kotona, kun ei tililtä mene mitään maksuja?

Asun kotona, vuokra - asunnossani. Maksan koneellani vuokran ja muut laskut ja kirjoitan saldokuittiin suurpiirteisen saldon maksujen jälkeen. Saldokuittia säilytän aina lompakossa ja näen ennen automaattinostoa paljon siellä on rahaa n. kympin-kahden tarkkuudella. Sen tarkemmin ei tarvi tietääkään kun kymppejä ei automaateista saa.

• iuyt5resdfghj
        Hermoheikkoa porukka kirjoitti:

Tuo väkivalta ei liity tietenkään erityisesti tähän. Ihmiset vaan ovat jo valmiita sotimaan välillä. Sehän näkyy aivan kaikkialla. Valitettavaa mutta totta.

• Yualle
        Minua kirjoitti:

Taas vituttaa nuo ääliöt jotka eivät osaa tarkistaa lotto ja kenokuponkeja kotonaan vaan vievät R-kioskille tarkistettavaksi, ja yleensä siinä ei ole voittoa, turhaa jonon pitkittämistä.

Mua taas vituttaa kaikki R-kioskilla asioivat. Mulkkusakkia koko tyyni =)

• htooooo
        Minua kirjoitti:

Kotona ei voi nostaa mahdollista voittoa ,jos kupongissa ei ole pelaaja tunnusta idiootille tiedoksi.

• Kotona........24
        htooooo kirjoitti:

Kotona ei voi nostaa mahdollista voittoa ,jos kupongissa ei ole pelaaja tunnusta idiootille tiedoksi.

voi tarkistaa ensin ja jos on voitto niin sitten voi hakea rahat R-kioskilta, mitä sitä tyhjän pantiksi jonon jatkoksi seisomaan, kun mitä olen nähnyt yleensä ei voittoa ja näitä jonottajia on useita, R-kioski saisi ruveta ottamaan maksun noista tarkistuksista, ottaahan se maksun laskujen maksustakin.

• Kaikki veit!

Ihan kevennykseksi.
      Meidän syrjäkylällä on vain yksi otto-maatti.Eräänä päivänä tarvitsin käteistä bussilippua varten koska olin lähdössä tärkeisiin juhliin.Automaatilla oli edelläni maatalon ukko joka nosti ja nosti ja nosti ja nosti rahaa ihan hirveen nipun.Naputtelin pikkaisen tossua maata vasten,että ehtisin bussiin.Noh,vihdoin ukko sai setelinsä ja tuli minun vuoroni..VITTU !AUTOMAATISTA RAHAT OLI LOPPU!!!
      Tuli kauhea paniikki!!Onneksi kyläpuotimme oli vielä n.2 minuuttia auki.Juoksin sinne ja selvitin tilanteen.Kassarouva lainasi omistaan minulle 20 euroa että sain bussilippuni maksettua..niin ja ehdin myös ravilla siihen bussiin!
      Määräpaikassa sain sitten automaatista rahaa.
      Seuraavana päivänä palautin kassa-tädille rahan ja vein kukkia :)

• 112233

Mihin sulla on kiire ? Se muutaman lisäsekunnin odottelu,tuskin pilaa sun päivääs tai on muutoinkaan sulta mitenkään pois, kunhan nyt pääsee jostain rutisemaan, mutta kyllä varmasti joku arvostelee sunkin tekemiäs, ensin pitäis myöntää ne omat virheet ja sitten alkaa sormella osoittelemaan muita, jos aihetta on, toi on taas sitä pilkun-nussimista

• öhömmmmmmmm

Tälläistä miettii vain ja ainoastaan nobo jolla ei ole elämää, ja hän katselee päivät pitkät tiliään tietokoneelta kun ei ole muuta tekemistä, ja samalla käy avautumassa suomi24 sivuilla, toden näköisesti hän on myös työtön ja saamaton laiskiainen

hän ei ymmärrä sitä että ihmiset jotka pitävät vaikka koko viikonlopun hauskaa _ULKONA_ jossa ei voi tiliään koneelta katsoa, samalla siinä hauskaa pitäessä menee tililtä rahaa, sitten yhtäkkiä tulee ajatus että voisin käydä ottomaatilla katsomassa paljonko rahaa on... sitten huomataankin oho, mulla on viäl noi paljo :) (takana seisoo tämä nobo) sitte tulee ajatus, no vois varmuudeks nostaa käteistä jos tarvii...

• Kautokeinon apina

Minua ylipäätään vituttaa kaikki ihmiset. Pysyisitte kotona saatana.

• kutti makkarassa

Ne joilla on PC kotona ei ole hätää ja sellaiset joilla on kännykkä voivat hoitaa saldokyselynsä kaikessa rauhassa kotona.

Hanki tarvittavat välineet omasta pankistasi, niin on elämä paljon helpompaa. Laskut voit sitten laittaa maksukuoriin ja näin se käy, kun viitsii vaan. Ihanaa kevättä kaikille, vaikka Matti olisi kukkarossa

• kredit in kasso

Noh, hyvä tietää saldo, ennenkuin nostaa. Kas kun saattaapi olla tili "finaalissa", ettei löydykään sitä 20 eken nostovaraa ja sittenhän se kestääkin kauan kun automaatti sylkee kortin takaisin ja se tungetahan uudelleen sinne. Tilin SALDO ja KÄYTETTÄVISSÄ OLEVA NOSTOVARA ovat näet eri summat, kun olet vaikkapa maksellut ostoksia kortilla, nääs nääs.

• tankerotankero

Nii tai sit päinvastoin, kun meetkin kaupan kassalle maksaan, ja saldo ei riitäkään ostoksiin, NOLOA! On se kauheet olla Pee Aa.

• kille5

Niin hidasta on. Aikaisemmin automaateissa oli JATKA (NOSTOON) näppäin, kun olit katsonut saldon. Nykyään ei sellaista ainakaan minun tietääkseni ole. Joutuu siis saldon katsomisen jälkeen lopettamaan eli kortti tulee ulos. Sit aloitetaan taas alusta, kortti sisään, uudelleen tunnusluku jne...
      Eli miks automaatissa ei voi olla sitä jatka näppäintä/haluatko lisäksi nostaa rahaa-näppäintä.

• matti,meikäläinen

Tuo riippuu siitä minkä pankin asiakas olet. Itsellä kahden eri pankin kortit, toisella pystyy jatkaan suoraan, toisella joutuu ottaan kortin välillä ulos.

• Ottomaatti

Saldonkatsojalla todennäköisesti rahat finaalissa ja on nostamassa taas viimeisiäkin pois, jos vaan pystyy. Itse en tarvitse saldolappuja, jotka kaiken lisäksi maksaa, jos sellaisen ottaa ennen rahan nostamista. Tilillä on aina sen verran rahaa, mitä olen nostamassa ja saldon kyllä tiedän n. satasen tarkkuudella. Jos rahat jostakin syystä olisivat lopussa ei minun sitä ainakaan pankkiautomaatille tarvitse lähteä ihmettelemään.

• selkeää

Siitä erotat aidon loispummin, joka nostaa sossurahoja.

• Vituttaa2

Minua ärsyttää ihmiset, jotka tuppaavat ihan selän taakse kiinni Otto-jonossa. Pitää aina vihaisesti mulkoilla taakse tai pyytää siirtymään hieman taaemmas. Eikö ne perkele tajua, että itä haluaa hieman yksityisyyttä salasanaa syöttäessä ja rahojaan käsitellessä. Siinä on ihan syystä se keltainen viiva maassa, jonka takana seuraava odottaa vuoroa, eikä tupata siihen puolen metrin päähän.

• turvaväli

Siltä selän taakse tulijaltahan voi kysyy, että onks meillä yhteinen tili kun tää nosto kiinnostaa suakin niin kovastti. Se yleensä auttaa. Muuten sama ilmiö on havaittavissa myös liikenteessä kun joku tollo ajaa maantienopeuksilla metrin päässä oman auton takapuskurista. Siihen taas auttaa piku hipaisu jarrupolkimeen.

• kmjhgtrsxdcf
        turvaväli kirjoitti:

Siltä selän taakse tulijaltahan voi kysyy, että onks meillä yhteinen tili kun tää nosto kiinnostaa suakin niin kovastti. Se yleensä auttaa. Muuten sama ilmiö on havaittavissa myös liikenteessä kun joku tollo ajaa maantienopeuksilla metrin päässä oman auton takapuskurista. Siihen taas auttaa piku hipaisu jarrupolkimeen.

Vittuilu auttaa aina. Välillä on virkistävää saada nyrkistä. Vaikka tuskinpa te vellihousut soitatte suuta tuolla ulkona.

• Yualle
        turvaväli kirjoitti:

Jos takana tulija on oikein mulkku, niin jarrupoljin kyl auttaa, mutta sitä ei välttämättä aina tarvita. Kun vaan jatkat ajelua maantienopeudella, niin kyllä ne yleensä muutaman kilometrin päästä tajuavat, että hiillostaminen ei tuota tulosta ja jättävät väliä, jos eivät uskalla ohittaa.

• 26265

miksette pidä tilillä rahaa kuin ne muutamat kympit joita sitten pitää kurkkia sieltä koneelta etukäteen.. N. 25000e käyttötilillä takaa sen ettei aina tarvi olla kyselemassä saldojen perään. Kun tilille kertyy yli sen niin sitten korkotilille ne ylimääräiset.

• mjuytrszxcvbg

No eihän me sentään niin tyhmiä olla, että pidettäisiin 25 000 korottomalla tilillä.

• Hitaasti Hyvä Tulee
    • minä vaan

No jos tilille on jäänyt vaikka 50e ja pankki on vienyt palvelumaksun niin eihän sitä siitä koneelta enää saa. Pakkohan sen on tarkastaa.

• Hidas Telija

Teille rikkaille ja kiireisille pitää järjestää omat, nopeat, siniset, ykkösluokan automaatit, meille kiireettömille köyhille jää silloin nuo keltaiset, hitaat, kakkosluokan automaatit.

• kas kun ei markkoja

Minä en myöskään ymmärrä miksi pitää ravata automaatilla nostamassa rahaa. Sitten mennään viereiseen leipäkauppaan ja maksetaan rahalla, oikeesti melkein missä hyvänsä voi maksaa suoraan kortilla.
      Sattuu ehkä kerran pari vuodessa että tarvitaan jossain pikkurahaa. Ei sen takia tarvitse jonotella automaatilla jatkuvasti, riittää kun pitää lompsassa kympin tai pari.

• miun manit

Tiedän saldon suunnilleen rahaa nostaessa. En laske tiliä koskaan nollille. Noston jälkeen vilkaisen saldon näytöltä.

• finlandia_juusto

Katson aina saldon ennen kuin nostan, mutta se on varmanakin koska olen köyhä opiskelija...

• KyllästynytEtanoihin

Te kaikki jotka mainostatte, että mikään ei ärsytä, olette juuri niitä saldonkatsojia ja jononkerääjiä. Toiset osaa ajatella muitakin.

• kiuytrdfghj

Tavallaan, mutta outoa ajattelua tuo on minusta. Sinähän se itsekäs paskiainen olet, kun automaatillekin pitäisi olla vapaa kulku. Helppo kuvitella asenteesi liikenteessä....

• Ralaava

Mihin on kaikilla kiire? Hautaanko?

• Katson tietysti...

ja noston jälkeen ihmettelen, että "mihin sieltä on 20€ hävinnyt?"
      Äimistelyä, päivistelyä, kerrakseen :D

• ompa tyyppi

Maksan ostokseni kortilla?Eli olet niitä persereikiä jotka hidastavat kassajonoja kaivellessaan jos jonkin laista korttia höylättäväksi.

Ja et muistanut mainita että olet Kokoomuslainen..........eli et köyhä.

• SuperJohn

Itse nostan rahaa jotta näen paljonko siellä on. Jos rahaa ei tule niin tiedänpähän sitten että ei ole.

• penniajatuksista

Riippuu mistä roikkuu, katsonko ensin saldon. Usein on niin että olen viikon-parin varrella maksellut erinäisiä ostoksia (ruoka, bensa, ynnä muut kulut) suoraan kortilla kaupassa. En minä rupea laskemaan paljonko on mennyt neljällä kauppareissulla ynnä muilla ostoksiin rahaa. Sitten seison siinä ottomaatin edessä ja tiedän että kotona odottaa 200 euron vakuutuslasku ja muutamia muita laskuja. Olen menossa asioille ja mietin ostaisinko nytten ne uudet kesäkengät...

KYLLÄ! Minä on se rouvaihminen joka jukertaa siihen ottomaatille ja tarkistaa paljonkos siellä tilillä on sitä "irtonaista" rahaa, eli jota voin huoletta käyttää ostoksiin, ilman että rahat loppuu ennen seuraavaa rahapäivää. Jos tulevien laskujen vähentämisen jälkeen tilille jäisi alle sata euroo niin kyllä en nostakaan rahaa muuta kuin tarpeellisen määrän, ja jätän ne kengät vielä kerran ostamatta....

En kuitenkaan koskaan tulosta sitä saldolappua, se on iha tyhmää, tulostan sitten sen nostoa koskevan lapun.

Mutta kitisijät kitiskää vaan, myös minä maksan pankkimaksuissani ottomaatin käytöstä ja jumitan siinä automaatilla sitten sen puoli minuuttia pitempään kuin sinä - hyvällä omalla tunnolla. Kihise sinä sitten siinä kiukusta jos niin tahdot :)

• kukkaro matilla

Asiallista!

• mikä saldo???

En koskaan!! katso saldoa. Nostan rahaa sen verran kun tarvitsen. So simple is that :D

• Åttå

Siis oikeesti!? Mitä helvettiä se kenellekkään kuuluu, että kuka siellä tekee ja mitä. Automaatilla nyt sattuu olemaan semmoisia toimintoja!! Sä olet kärsimätön ihminen, odota sä vaan omaa vuoroas, äläkä puutu toisten asioihin! Ei kukaan sultakaan tuu kyseleen, et minkä helvetin takia nostat käteistä automaatilta..

• ihmeissään jonottava

Monet myöskin tulostavat lopuksi saldokuitin, vilkaisevat sitä hätäiseen ja sitten heittävät pois. Miksei saldoa voi katsoa suoraan automaatin ruudulta, tai jättää kokonaan katsomatta, jolloin taas homma nopeutuu.

• 26265

25000 tilillä takaa sen että voi ostaa mitä haluaa, eikä tarvi koko ajan kytätä onko rahaa vai ei, sitäpaitsi se ei tänäpaivänä ole mikään kummoinen summa. Kortilla en maksa koskaan, jos vaikka ostaa jotain''kalliimpaa'' niin saa alennukset sen mukaan miten maksaa. Jos rahalla suoraan saa parhaat alennukset kuin millään kortilla, vaikka sama summa siirtyisikin samantien myyjän tilille. JOSTAIN syystä näin vain on. Autonkin voi vaihtaa ilman pähkäilyjä ja pankissa juoksemista Nordeassa on 3 eritiliä ja Spankissa 1 tili.Korttia voisin käyttää, mutta inhoan niitä, automaatista otan kerralla400 ja se riittää 2viikoksi normaalimenoihin, ei tarvi ravata automaatilla jokapäivä, se on sellainen tapa joka kuluttaa rahat nopeasti tililtä, kun aina on olevinaan PA, jos ei ota kun 20 kerralla.

• Voi teitä perseaukisia surkimuksia menkää töihin ja lopettakaa tää paskanjauhanta se on ihan sama ostaako kortilla vai käteisellä samat alennukset saa hu huuuu

• Just_Nyt_Työtön

Sulla taitaa olla aika paljon rahaa, jos 25 000 euroa ei ole mikään kummonen summa. Mulle se oli aika paljon eli yhden vuoden palkka. Nyt työttömänä summa vastaa 2 vuoden tuloja.
        Kyllä multakin tuo summa löytyy ja enemmänkin mutta ei ne ole tavallisella tilillä vaan sijoitettuna tuottavammassa muodossa.
        Minun käyttötilin saldo liikkuu välillä 500 - 1 000 euroa ja saldon tiedän vaikka keskellä yötä euron tarkkuudella. Johtuu varmaan siitä, että olen pitänyt päivittäin kirjaa menoistani kohta 20 vuotta ja jatkan "harrastusta" loppuun asti.
        Automaatilla käyn kerran tai kaksi kuussa ja nostan yleensää 60 euroa. Saldoa en tarkista ennen nostoa mutta nostosta tulostan kuitin. Ruokakaupoissa ja muissa "isommissa" kaupoissa maksan kortilla. Kahviloissa, baareissa, huoltamoilla ja vastaavissa paikoissa maksan käteisellä.

• näyttävät romaneille

...ikäänkuin jo valmiiksi että kannattaako keplotella tämän nostajan pankkikortti vai ei.

ja nyt olen suuri RASISTI kun mainitsin että romanikulkurit muualta tulleina tehtailevat noita pankkiautomaattivarkauksia. Pressan irvikuva Tarja Halonen, syytä minua nyt RASISMISTA.

• en näytä

Koskaan ei ole sattunut yhtään romania näköetäisyydelle kun olen automaatilla asioinut.

• jepjep....

Jaa, olen aatellut, että tänä päivänä palkka ei välttämättä duunarille tule silloin kun on luvattu, eikä muutkaan etuudet aina tule päivän päälle.
      Enemmän ihmettelen niitä tyyppejä joilla on neljä viisi pankkikorttia ja kahlaavat kaikki läpi, olisko siellä jotain. Mitä ihmettä ne odottavat, veikkausvoittoako.

Harvoin tarvii otto jonossa hermoilla. On säännöllinen tulo, eläke, ja maksan lähes kaikki ostokset kortilla, minusta se on nopea ja kätevä tapa. Kotona vien ostokset budjettitaulukkoon ja vertaan viikoittain verkkopankissa tilitapahtumiin. Näin tiedän koko ajan missä mennään.

Ei ne suuret tulot….

• F#

"Käytä sekuntikelloa". Ei helv*tti. Mihin on oikeasti ihmisillä sekunnilleen kiire?
      Toki ymmärrän että infarktin jälkeen on kiire hoitoon, ja siinä on kyse sekunneista.
      Onko kuitenkin näin, että psyykeessä on vikaa, jos muutaman sekunnin tilinsä tarkastaminen ennen nostoa saa ihmisen ärsyyntymään?
      Onko vika kenties niiden ärsyyntyvien tupajumien ajankäytönhallinnassa?
      Tahi kenties siinä, että muu elämä on niin täyttä alamäkeä, että on pakko purkaa pahaolonsa ihmiseen tarkastaa saldonsa ennen nostoa?

Voi luoja teitä!

Tarkastan itse jopa tilipäivänä pankkitililtäni saldon, vaikka tiedän että siellä on se 20 euroa!
      Ihminen on utelias - oman pankkitilinsäkin suhteen.

Ja ajatellaan tilanne, jossa ihminen olettaa tilillään olevan vielä 100 euroa ja tahtoo nostaa 80. Todellisuudessa onkin lähtenyt pankkikortin veloituksia 70 eurolla, kuten usein käy luotto- ja pankkikorttien kanssa.
      Parempi kai sitten lienee se, että asiakas painaa saldoa katsomatta 80 euroa nostoon... Sen jälkeen 70... 60... 50... 40... ja sitten sen 20 euroa. Tämä parempi sen sijaan, että tarkistaa saldonsa ja ärsyttää muita ihmisiä.

Huhhuh. Tärkeintähän on oma napa ja täydellinen suoriutuminen pankkiautomaatilta! Jiihaa! Suoritin automaattinoston 10 sekuntia nopeammin!

• 2urpo

mun puolest pankit voi painuu helkutti. koska suomalainen ei saa avustuksia, ja jos saa nii ne on niinpienet, ettei kannattais laittaa pankkiin koska pankit rosvoavat nekin fakin käyttö maksuillaan, vaikka siellä ei olisikaan mitään. näin tehdään suomalaisesta pikku hiljaa ,luottokelpaamaton ja suomalaisille maksetaan niin huonoo liksaa, ettei sitä kannattais ees pankiin pistää.verrattuna mamuille kun sossu maksaa kaikki. vuokran, toimeentulon, asumistuen, ja äijjä suhaa liikenne laitoksella naama virnees, ja ajattelee veinpähän tampaxslta vai olikose vanutuppo, työ paikan (kortinkin sossu maksannut), ja kakarat kulkee viimisen päälle muoti vaatteissa .kun suomalaiset retkuissa. jostain peräkylän kirppikseltä ylihinnoitelturytkyiss, ja katainen jakelee fyffee jotka suomalaiset joutuu maksaa takass, kreikka portugali,naureskelee partaansa,ja ajattelee kuin tyhmää kansaa taas vedätetään .saksa ja ransaka nehän vast ilosii onkin, kun ei niitten tartte laittaa, niin paljon rahaa ulkomaille kun suomi maksaa.

• sazzua

Minäpäs katson saldoa, perusteluni: minulla on paljon vähemmän käyttötilillä rahaa kuin säästötilillä joten joudun tarkastamaan tiliä useammin. En välttämättä nosta edes rahaa vaan katson paljonko on varaa, esim kauppaan mennessä olisi se nyt noloa tuoda kassalle 50 euro edestä ruokaa kassalle kun ei olekkaa nii paljon rahaa. sitten olisi miettiminen paljonko mulla ny sitä rahaa o tilillä et jos edes jtn sais. Ennemmin katson tilin ja suhteutan ostokseni sen mukaan joten ei tule mitään ongelmia.

• herraosturt

En koskaan ennen nostoa katso saldoa, katson saldon sitten ruudulta.
      Kyllä se ilmoittaa saldon jos ei nostovara riitä.
      Joskus katson kyllä saldon aikomattakaan nostaa.
      Ikinä en tulosta saldolappua.
      Sit on kiva katsella millasia summia ihmisillä on tilillään.
      Jätäpä siihen saldolappusi joka kertoo tililläsi olevan satatuhatta euroa, johan kohta sut kolkataan ja viedään kortit ja kaikki.
      Niin että jos tulostatte sen saldolapun niin laittakaa talteen mutta älkää jättäkö siihen kaiken kansan ihmeteltäväksi.

• ,,,,,,,,,,,,,,,

No mitä v****a se sulle kuuluu?

• Jerosj

Pankkiautomaateilla käy yleensäkin vain wanhuksia ja perseaikusia.
      Itse maksan aina kortilla kassalla.

• saldolikka

Ehkä noin kireiden ihmisten ja tuollaisen asenteen omaavien kannattaa jäädä kokonaan kotiin! Automaatissa nyt sattuu vaan olemaan palveluita aina puhelin saldon lataamisesta lähtien. Minä otan joskun saldoa puhelimeen, katson tilin tilanteen ja nostan vielä rahaakin. Ei ole tähän mennessä kukaan ruvennut kitisemään, että pistäs vauhtia tms. Teillä on vaan pipo liika kireellä.

• kotiäiti74

En katso saldoa ensin,koska se maksaa.Pankin palvelumaksut ovat muutenkin korkeita ja saldon katsominen nostaa kuluja.Saldon saa kyllä ruutuun tai se tulee kuitille,jos tilillä ei ole katetta.Ja jos on tunnukset nettipankkiin,niin saldon saa tarvittaessa tekstiviestillä.Maksaa sekin tekstiviestin verran,mutta mielluummin maksan siitä,että saan saldotiedot missä vaan eikä tarvitse mennä jonottamaan automaatille.

• rahhoorahhoo...

kiitti teille tästä sivusta...hehheh, ajankulukseni luin muutamia kommentteja, tulipahan naurettua tällekin päivälle edes yhden kerran oikein kunnolla (vaikka mitäpä v....a se ketään kiinnostaa) ja erityiskiitos nimimerkille kautokeinon apina...

• Maksan.

Aina käteisellä,siksipä tiedän jo etukääteen,mikä on saldoni.

• kortilla maksan!

kortilla maksaminen on oiva tapa säästää. pankissa käyt tekeen sopimuksen et joka kortti ostosta menee tietty summa säästöön, kertyy muute aika kiva potti vuodessa.

• Hohoijaajoopajoo2

On sullakin murheet. Tämä on vapaa maa ja jokainen voi hyvin katsoa ne omat saldonsa ennen nostamista ja eihän tämä toimenpide edes vie kuin muutaman sekunnin joten kysymys kuuluu minne sulla on niin helvetin kiire, että edes viitsit ärsyyntyä tästäkin asiasta ja toinen vielä tärkeämpi huomio sun kirjoituksestasi alla:

Mistä helvetistä sä edes tiedät katsooko ne sitä saldoansa ekaksi, ensinnäkin sun pitäisi kunnioittaa sen verran toisia ihmisiä, ettet kurki mitä ne siellä automaatilla tekee kun se ei kerran edes kuulu sinulle joten miten helvetissä sä edes tiedät muuten kuin kurkkimalla tuon että ne katsoo saldonsa ekaksi.

Jos jonkun pitäisi ärsyyntyä niin se on nämä ihmiset joiden seläntakaa kurkit sitä mitä ne siellä automaatilla tekee. Veen Pelle taidat olla kun et edes keksi muuta tärkeämpää elämässäsi kuin valittaa tälläisestä paskasta huomaamatta edes itse kuinka syyllistyt suoranaiseen skeidan puhumiseen puhumattakaan sun käytöksestä automaateilla kurkkimalla toisten asioita.

• muovi puhuu

eniten ihmetyttää kun välillä näkee että porukka nostaa
      seinästä setelit,sitten kävelee vierässä olevaan kauppaa
      ostoksille ja maksaa siellä niillä seteleillä.

EIKÖ NE OLE KUULLEET ETTÄ PANKKIKORTILLA VOI MAKSAA?!

miksi se sama raha pitää sieltä marketin seinästä ottaa
      ja viedä suoraan kassalle?

Ei ymmärrä ei

• näin sen näin

kortilla maksavat ovat lähes pers'aukisia, saldot häviää ties minne kun ''pikkujuttuja'' ostellaan kortilla.

• gyll

Aikaisemmin olen katsonut, mutta nykyään olen siirtynyt käytäntöön, että varmistan tilin saldon kotona verkkopankin välityksellä ja suunnittelen ennakkoon paljonko nostan. Sitten vain automaatille ja rahat parilla painanuksella taskuun - tietenkin ilman kuittia.

• persaukiset ruuhkaut

Persaukiset tulostavat kuitin ja ottavat samalla kortin ulos. Sitten, jos tilillä tunkevat kortin uudestaan sisään ja nostavat setelit jos sossu maksanut ajallaan.

Heillä ei ole kiire, syystä että eivät tee mitään. 20-30 vuotiaita elintapa laiskureita pilvin pimein ruuhkauttamassa automaatteja.

• Anonyymi

itellä käy aina niin että edessä rättipää 10penska kaa nostaa 50€ seteleitä kymmeniä kertoja

• Anonyymi

Mokomat SAK:n "Läkkovahti" luki keväälläkin yhden tyhjäntoimittajan hihassa.
        Juuri samoja pellejä jotka juoksee karkuun kun muristen meni töihini

"CVittu sinun hööpötykse ei kiinnosta" ja tinttasin moisen itikan tupakkaroskikseen kun esti töihin menon

lisään edellliseeni

• Anonyymi

Minä katson aina saldon ja siirryn sopivasti näytön edestä, että takana jonottava näkee summan. On meinaan pätäkkää!

• Anonyymi

Siis: virtsaan myös lähtiessäni laitteen päälle ne pätäkkäni.
        Seuraavan ottajan rääkäisy on parasta huvia, kun ei ole tililläni saldoa

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17083
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4844
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      300
      2748
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      147
      2041
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1607
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      398
      1534
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      17
      1527
    8. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      23
      1418
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1303
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1233
    Aihe