Lada Niva on ollut aivan oma autoluokkansa. Sillä ei ole kilpailijaa, vaan vakituinen ostajakuntansa. Nyt haasteen heittää Suzuki Jimny. Tuo pieni maasturi aikoo haastaa Nivan. Vaikka hintaa on enempi, niin lähden koeajolle.
Ensinnäkin, katselen sitä parkissa. Pieni, eli sopii maastoon. Etupenkille sopii melkein yhtä hyvin, kuin Nivaan. Takapenkille kulku on toteutettu huonosti; etupenkki viedään pittuussäädön ekaan pykälään ja selkänojan säätövivulla saadaan noja väistymään. Sitten säädellään penkki uudestaan. Takapenkille en itse kavunnut. Se ei kaadu tasaiseksi, kuten Nivassa ja valtava, sivuttain aukeava luukku pelottaa Prisman parkkipaikalla. Tosin lyhyt auto menee aika syvälle ruutuun.
Jimnyllä voi ajaa pelkällä takavedolla!? Kaupungissa varmaan pienentää kulutusta ja yllättävän hyvin päästiin mökillekin ilman nelivetoa. Kevätlumien sulaessa tosin kokeilin nelivetoa, kun se meinasi upottaa lainehtivalle ruoholle.
Ihan vakavasti otettava haastaja Lada Nivalle.
Nivan haastaja
11
502
Vastaukset
- ristiriipuntaan jää
takaveto kulutusta pienennä, samat akselit siellä jokatapauksessa pyörii
- Nivaman
No se voikin olla vähän naisen logiikkaa.
- ristiriipuntaan jää
Nivaman kirjoitti:
No se voikin olla vähän naisen logiikkaa.
joo, melko yleinen luulo kuitenkin
- c202
Kyllä se ainakin mulla on pienentäny,napalukot kun edestä aukaisee ja pelkällä takavedon kytkee niin ei ainakaan tuossa minun maasturissa esm.etukardaani ajaessa pyöri....
- R
Otappa selvää tekniikasta!!!!!!!!!!
Alipaineohjatut napalukot löytyy Jimpasta!!!!
Ja kun napalukot on vapaana Etumurikat ei pyöri,ja kulutus on pienmpää!!! - Q
R kirjoitti:
Otappa selvää tekniikasta!!!!!!!!!!
Alipaineohjatut napalukot löytyy Jimpasta!!!!
Ja kun napalukot on vapaana Etumurikat ei pyöri,ja kulutus on pienmpää!!!Pyörii pyörii vaikka ei vedä. Aiheuttaa silti kitkaa ja energian kulutusta.
- R
Q kirjoitti:
Pyörii pyörii vaikka ei vedä. Aiheuttaa silti kitkaa ja energian kulutusta.
"pyörii pyörii vaikka ei vedä".....Ei muuten pyöri.. sitä varten napalukot ylipäätään on!!!!!
- Jimnyx
Mitähän se Nivaman uneksii? Jimny tuli markkinoille v.1998, ja siitä on siis 13 vuotta. Malli ei tosiaankaan ole eilisen teeren auto.
Apukuskin istuin liukuu eteenpäin samalla kun selkänojan kallistusvipu nostetaan, joten oikealta puolelta takapenkille pääsy on yhtä "helppoa" kuin missä tahansa takaovettomassa autossa.
Takaveto nelikon vaihtoehtona ei ole mikään erikoisuus. Vastaava löytyy esim Jeep Wranglerista, jonka asema maastoautoperheen äitinä (Land Rover on isä) on kiistaton.- .
Tietääkö kukaan mikä on Jimnyn kardaanien ristikoiden koko ja mistä saa siihen sopivat??? Merkkiliikkeestä pitäis ostaa kardaanit, jossa on ristikot kiinni valmiina. ei saa erikseen.Joten onko tietoo??
- O||||||O
Lantikkako isä? Tytärpuolia pikemmin. Vain yksi Jeepin pohjalta apinoitu tulokas muiden joukossa.
- nivazzz
Chevrolet Niva potkaisee sua munille. Se on hintaansa nähden ihan pätevä peli. Olen ajanut sellaisella uudella, ja täytyy sanoa että tunnelma on hauska siinä autossa. Kiva pikkumaasturi, sama Niva uusissa kuorissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1476822Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142508Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk471720Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141401Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna891252- 711107
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631063Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481055Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271049- 63976