Mitä se mielestäsi on? Voiko kristitty mielestäsi hyväksyä sen? Keskustelua, rakkaat ystävät! Itse en voi aborttia hyväksyä, koska se pienen pieni alkio on jo ihminen. Siispä abortti on laillistettu murha. Onhan ihmisiä, jotka eivät voi saada lapsia. Jos kerran joku vastuuton harrastaa suojaamatonta seksiä, eikä sitten tahdo lasta, miksei hän synnytä tätä pientä viatonta ihmistä ja anna häntä pois? Kenties hän pelkää kiintyvänsä...
Ehkäisyäkään en hyväksy. Sekin on tavallaan tappo, sillä estetäänhän siinä elämän syntyminen ja näin rikotaan Jumalan tahto. Lapset ovat Jumalan lahja. Jos ei ole valmis huolehtimaan lapsesta, ei ole myöskään valmis sukupuoliseen kanssakäymiseen. Näin minä näen, sanokaa vain että olen ahdasmielinen, ajattelette niin kuitenkin.
Abortista ja ehkäisystä...
13
574
Vastaukset
- Äiti
käytiin jo pitkä keskustelu nimellä Lord abortion. Selaa vähän taaksepäin sivuja, niin löydät vakikirjoittajien mielipiteitä.
- Iiwari
Olet ahdasmielinen.
entäpä keskeytetty yhdyntä - tiedäthän "siemensyöksyn sattuessa suunta suihku kohti peräaukkoa"? - QWERTY
Abortti on munkin mielestäni äärimmäisen arveluttavaa - ja eritoten äidin ja hänen ympäristönsä kannalta. Lapsen tai alkion osalta en lähde kommentoimaan - täst on mielipiteit paljon puolesta ja vielä enemmän (ehkä) vastaan. On kuitenkin varmaa, et on tilanteita joissa abortti lapsenkin kannalta (valitettavasti) olis ollu parempi...
Seksuaalisuus sinänsä on yx maailman voimakkaimmista luonnonvoimista - aivan verrattavissa tulivuorenpurkaukseen tai tornadoon - siis nyt puhutaan yksilötasolla. OK jos sä pystyt oman seksuaalisuutes hallitseen, oo pelkästään onnellinen, mut älä rupee syyllistää toisii (anteex ny vaan)tämmösil jutuil.
Mitä tulee ehkäisyyn - haloo me ny vaan eletään 2000 lukuu - ja ku kortsut ja kaikki muutkin on jo aikaa sitte keksitty, mixei niit sit pitäis käyttää????? Ja nyt mä oon ilkee! Vai et ehkäisy on tappo - tota sä et pysty muuten todistaan ku lukemalla Raamattuu ihan väärin ja sä, niinku kaikki muutkin kiihkouskovaiset syyllistytte niin huikeisiin kehäpäätelmiin, ettei niit pysty vakaval naamal kuunteleen ku toiset kiihkouskovaiset. Samalla sä teet hallaa - niinkuin myös valitettavan moni kiihkouskovainen koko kristinuskolle. Uskonto ei tarkota sitä, et sä sokeesti luet väärin Raamattuu ja ku et ymmäärrä mitä sä luet teet just tollasii virhepäätelmii. Sukupuolisel kanssakäymisel ja lastenhoidol ei ku ny vaan satu oleen mitään tekemist toistens kaa. Mitä tulee Jumalan tahtoon, et sä niinku en mäkään tiedä mitä se meistä tahtoo. - Tupakkamies
"Itse en voi aborttia hyväksyä, koska se pienen pieni alkio on jo ihminen. Siispä abortti on laillistettu murha."
"Ehkäisyäkään en hyväksy. Sekin on tavallaan tappo"
Jos et itse hyväksy jotain asiaa, sen täytyy olla jotain kauheaa ja tuomittavaa? Olenko ymmärtänyt logiikkasi oikein? Annat ymmärtää, että tämäntapainen ajattelu saa muut tuomitsemaan sinut perusteettomasti ahdasmieliseksi. Mitä mieltä itse olet? Täyttääkö esittämäsi mielipiteet ahdasmielisyyden kriteerit? - Tuomas
Tulee tässä mieleeni tosikertomus Amerikan maalta. Kun Benjamin Franklin keksi aikanaan ukkosenjohdattimen, sitä vastustettiin silloisten ääriuskovaisten taholta siksi että se mitätöi Jumalan tahdon. Jumala halusi polttaa talosi ja sinä ukkosenjohdattimen avulla teit Jumalan tahdon tyhjäksi. Eihän sellainen ollut soveliasta.
Vastaavalla tavalla tunnut sinäkin Lissu ajattelevan. Jokaiseen yhdyntään liittyy Jumalan tahto saattaa maailmaan jälleen uusi lapsi. Jos keräät siittiöt kumipussiin ja heität ne pois vastustat Jumalan tahtoa.
Voi hyvät hyssykät taivastelen minä. Uskon suossa tarpoessa järjen käyttö loppuu.- RAKASTUNUT USKOVAINEN
Toi kertomus oli erittäin valaiseva! Kiitos siitä. Järjen käytön tulisikin eräissä asioissa loppua kun alkaa hahmottaa Jumalaa ja Jeesusta ja alkaa uskoa. Se että USKOO ei ole järjellistä mutta toisaalta niin uskomattoman helppoa että se on järkeileville ihmisille (eli meille kaikille) VAIKEAA. Todellakin! Sepä se Jumalan juju onkin, että katsotaan kuinka lapseksi ja kuinka nöyriksi ihminen on valmis muuttumaan, taipumaan. Ei ole todellakaan häpeä olla nöyrä.
Huomaan itsessäni etten ole valmis nöyrtymään läheskään aina enkä kaikessa. Ehkäisyä kyllä KANNATAN. On kyllä oma lehmä ojassa..mutta paljon pahemmalta tuntuisi synnyttää maailmaan, joka on jo murenemassa, ei-toivottu lapsi, jonka äiti olisi katkera menetetystä valinnanvapaudestaan ja joka ei tunsisi itseään äidiksi. Rakkaudestani mieheeni olen varma, se onJumalan lahja minulle ja hänelle, mutta luulen että vanhemmiksi ei meistä vielä ole. Haluan rakastaa lastani, en antaa lapsen aavistaa olevansa vahinko ja vain periaatteesta synnytetty... Abortti kyllä hirvittää, se tuntuisi pahalta... en osaa antaa vastausta... ehkä Jumala kertoo silloin mitä tehdä..
- E-Z Supernova nitro across riv
Koska minua on kutsuttu hyvin monta kertaa kiihkouskovaiseksi tällä palstalla, ajattelen nyt käyttää tätä kertomalla kiihkouskovaisen mielipide, siis kiihkokristitty on tämän kiihkon nimi.
Abortin saa tehdä mun puolesta, kunhan vaan pitäytyy samalla Jeesuksessa. 2 suurinta käskyä: Kunnioita Jumalaa ja rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi, ja nämä kaksi käskyä menevät 10 käskyn ohi aina. Eli jos tätä nyt sattus joku lukemaan tätä asiaa pohdiskeleva raskaana oleva nainen, niin neuvosin vain pyytämään Jeesuksen johdatusta siinä valinnassa minkä sitten valitseekin. Eli ensin muistakaa nyt kaikki raskaana olevat, Kunnioita Jumalaasi, sinun ainoaa Jumalaasi ja rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi, niin teet niinkuin Jumala haluaa. - kaksi.kissaa
- raiskauksen ja/tai insestin uhri voi myös tulla raskaaksi
- jos ehkäisy on 'rikos' ja raskauden alku on jumalan 'tahto', niin onko myös jokin sairaus 'tahto', jolloin sairauden ehkäisy, parantaminen, leikkaus on 'rikos'
- voitko hyväksyä sen, että muut ihmiset ovat erimieltä kanssasi ja rakastaa heitä siitä huolimatta? - Sivustaseuraaja
> Mitä se mielestäsi on? Voiko kristitty mielestäsi hyväksyä sen? Keskustelua, rakkaat ystävät! Itse en voi aborttia hyväksyä, koska se pienen pieni alkio on jo ihminen. Siispä abortti on laillistettu murha. Onhan ihmisiä, jotka eivät voi saada lapsia. Jos kerran joku vastuuton harrastaa suojaamatonta seksiä, eikä sitten tahdo lasta, miksei hän synnytä tätä pientä viatonta ihmistä ja anna häntä pois? Kenties hän pelkää kiintyvänsä...
Miten perustelet väittämän, että alkio on jo ihminen?
Miten on mahdollista, että tässä puhut vastuuttomasta joka (harrastaa suojaamatonta seksiä), eikä sitten tahdo lasta, miksei hän synnytä tätä pientä viatonta ihmistä ja anna tätä pois? Mutta taas toisaalla puhut, että et voi hyväksytä edes ehkäisyä, niin miksi silti tässä puhut suojaamattomasta seksistä ja niistä vastuuttomista sekstailijoista?
Tarkoittaako tämä siis sitä, että ne jotka eivät halua lasta synnyttää (huom. synnyttää), ja jotka haluavat silti harrastaa seksiä, niin heidän ei tulisi käyttää ehkäisyä vaan heidän olisi raskaaksi tulemisen sattuessa vain hyväksyttävä tämä kohtalo. Sain käsityksen, että ne jotka eivät lasta halua (synnyttää), heiltä olisi seksi kiellettyä.
> Ehkäisyäkään en hyväksy. Sekin on tavallaan tappo, sillä estetäänhän siinä elämän syntyminen ja näin rikotaan Jumalan tahto. Lapset ovat Jumalan lahja. Jos ei ole valmis huolehtimaan lapsesta, ei ole myöskään valmis sukupuoliseen kanssakäymiseen. Näin minä näen, sanokaa vain että olen ahdasmielinen, ajattelette niin kuitenkin.
Entäpä jos masturboin ja päätän vetäistä tuotokseni vesanpytystä alas, olenko siis tehnyt synnin ja rikkonut Jumalallista suunnitelmaa vastaan? Pitäisikö minun tästä edes pussittaa tuotokseni ja pakastaa ne sen jälkeen arkkupakastimeen viinimarja pussien viereen. Sieltähän sitä voisi sopivanhetken tullen sitten hakea ja lorauttaa pienissä määrin valitsemaani uhriin.
© Sivustaseuraaja, 2001 - KIO
tälläisistä ja näin henkilökohtaisista asioista pitäisi ottaa kantaa höyhenen köykäisin perustein, eikä varsinkaan pelkkien mielikuvien, tai oletettujen mielipiteiden perusteella. Tietysti se on noilla perusteilla varsin helppoa, mutta kun sitten tullaan todellisessa tilanteessa tälläisen tai muun tämän tapaisen erittäin pitkävaikuituksen, ja ristiriitaisen päätöksen teon eteen, niin lyönpä vetoa melkein vaikka ikuisen onneni, ettei ne päätökset mitä tuosta tänään teette, paina pätkääkään siinä vaiheessa kun tosiasiassa joudut tekemään päätöstä toisen elämän järjestämisestä ja vastuun ottamisesta sekä omasta että toisen elämästä. Ja siitä seuraa lopun ikää kysymykset, oliko se oikea ratkaisu vai olisiko ollut oikeampi toinen, ja tämä on tilanne teetpä minkälaisen ratkaisun hyväänsä.
Ei tuon tyyppisiin asioihin ole olemassa oikeaa ratkaisua, joka voidaan sanoa tässä ja nyt ja joka pätee joka tilanteeseen, ja tarkoitan muitakin asioita kuin aborttia.
Tuohon vaaditaan hyvin paljon henkistä kypsyyttä. - Gemini
Jumalalta unohtui kertoa mitä tehdään sitten kun maa on täytetty.Mielestäni ihmispopulaatio on saavuttanut ylärajan aikoja sitten.
- Lissu
Mä en tarkottanu pahalla. Mä provosoin teitä... Ja onnistuin siinä *hih*. Ei mutta ihan tosi, halusin kuulla aitoja kommentteja ihmisiltä ja siks turvauduin provokaatioon. Kiitos siitä että olitte rehellisiä. *taputtaa käsiään*
- QWERTY
Niin mäkin provosoin. Mut kyl mä olin pikkusen hämmentyny tosta Jumalan tahtoo koskevasta kommentistas. Hei ihan oikeesti, viel tänäpäivänäki ku on ihmisii jotka ihan tosissaan ajattelee noin. Hyvä jos et tosissas aattele niin. Hyvää jatkoo vaan!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli174012Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403047Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm103024IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm432298Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas801173- 791039
- 561004
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul365985Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.211896Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen
Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e135843