keskusteluako?

pioni

Olen lukenut joitakin "keskusteluja" ja ihmetellyt kun minusta täällä ei todella keskustella.
Keskustelu mielestäni on mielipiteiden vaihtoa ja omien tuntemusten esille tuomista.
Tälläisellä keskustelulla voisimme oppia tuntemaan erilaisia ihmisiä ja saisimme rikkautta päiviimme.
Näin ikäihmisenäkin voi rikastua erilaisista mielipiteistä,ja ainahan huumori toisi väriä keskusteluun.Olisiko joku(jotkut) kiinnostunut yrittämään?
Kenenkään ei tarvitsi olla aina mollaamassa toisten sanomisia,lupsakkaasti vain juteltais !
Että tällein ..

26

1005

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pioni

menen mökille pariksi päiväksi,olisi kiva katsoa josko löytyisi joku mielipiteiden vaihtaja?

moi,moi,Pioni

• Saskia

hyvää keskustelua, vaan kun se ei onnistu mutta lukutuokiohan tämäkin voi olla.

• señora lyyli
        Saskia kirjoitti:

hyvää keskustelua, vaan kun se ei onnistu mutta lukutuokiohan tämäkin voi olla.

näinhä se syntyy keskustelu ko siekii saskia vastasit pionille:)) mukava kuulla sinusta pitkästä aikaa.

jos sitä ruppee miettimää, että mistä mie kirjottasin ja panisin hyvän keskustelun alulle.
        toppihan siit tullee. aiheesta ei koskaa tiiä,se on monast ollu yllätys, mikä saap keskustelun ryöpsähtämmää

pittää olla malttia,eikä aatella ettei täst mittää tule eikä kukkaa vastaa, jatketaa vaa niin kauan ko pittää,kyllä se siitä lähtee.

aattele et se on just sinun kirjotuksesta kiinni, että on luettavvaa.sillon täällä on vilskettä.

sitä vois sillä viilingillä kirjottaa,jos jottain lukkee vaik lehestä tai televisosta tai muute joku asia tekkee mieli sannoo, tänne siitä vaa puhumaa. siit saattaa tulla hyväkin keskustelu aihe.

ja tuo mitä saskia sano, onha ihmisil lukutuokio, ei tarvii lähtee tyhjin käsin jos tänne tullee. moni käyp varmaa ihan vaa lukemas ajan kuluksi,eikä ole kirjotus ihmisii.

mutta myö ko höpistää ja tehhää tietä, niin ehkä moni uusikin tänne eksyvä rohkenee tulla mukkaan juttelemmaa.

tääl ei kaik ole näin yksinkertasii ko mie, siks olis hyvä että työkii kirjottelisitte, niin olis joka lähtöö ihmisii.

sinul on nätti nimimerkki, miun pihas pionit on nupullaa, ihanan kaunis kukka mutta kukkii vaa niin lyhyen aikaa. toivottavasti sie täällä kauemmin:)))
        terveisin lyyli.

• Hyvä
        señora lyyli kirjoitti:

näinhä se syntyy keskustelu ko siekii saskia vastasit pionille:)) mukava kuulla sinusta pitkästä aikaa.

jos sitä ruppee miettimää, että mistä mie kirjottasin ja panisin hyvän keskustelun alulle.
        toppihan siit tullee. aiheesta ei koskaa tiiä,se on monast ollu yllätys, mikä saap keskustelun ryöpsähtämmää

pittää olla malttia,eikä aatella ettei täst mittää tule eikä kukkaa vastaa, jatketaa vaa niin kauan ko pittää,kyllä se siitä lähtee.

aattele et se on just sinun kirjotuksesta kiinni, että on luettavvaa.sillon täällä on vilskettä.

sitä vois sillä viilingillä kirjottaa,jos jottain lukkee vaik lehestä tai televisosta tai muute joku asia tekkee mieli sannoo, tänne siitä vaa puhumaa. siit saattaa tulla hyväkin keskustelu aihe.

ja tuo mitä saskia sano, onha ihmisil lukutuokio, ei tarvii lähtee tyhjin käsin jos tänne tullee. moni käyp varmaa ihan vaa lukemas ajan kuluksi,eikä ole kirjotus ihmisii.

mutta myö ko höpistää ja tehhää tietä, niin ehkä moni uusikin tänne eksyvä rohkenee tulla mukkaan juttelemmaa.

tääl ei kaik ole näin yksinkertasii ko mie, siks olis hyvä että työkii kirjottelisitte, niin olis joka lähtöö ihmisii.

sinul on nätti nimimerkki, miun pihas pionit on nupullaa, ihanan kaunis kukka mutta kukkii vaa niin lyhyen aikaa. toivottavasti sie täällä kauemmin:)))
        terveisin lyyli.

Kirjoita vaan jalmaristakaan et varmaan ole
        varmaan vielä kertonut kaikkea ihan sataa kertaa.

• señora lyyli
        Hyvä kirjoitti:

Kirjoita vaan jalmaristakaan et varmaan ole
        varmaan vielä kertonut kaikkea ihan sataa kertaa.

minnuu kovast naurattaa,että niinkö monta kertaa olen jalmarista haastant:)) vaik eihä se naurun asia ole sinun kantilta, ko oot niin monta kertaa joutunt lukemaa,ei ihme että sinnuu kyllästyttää.

aina ko jalmarista puhun, oon kertovinnain sitä kyllä ensimmäistä kertaa jollekkin.etten mie sitä ilkeyttäin, enkä teitä kiusataksein tee. se on tämä muisti joka männee iän myötä, välil siit on haittaa välil taas hyötyy;))

myö ko on melkee viisikymmentä vuotta elettii yhessä ja niin pienes ympyrässä, ei paljoo muusta ole kertomista jos itestää puhhuu ja ommii kokemuksii, matkan varrelta.

jalmari on merkannut paljo minun elämässä ja tänä 14 vuoten ko olen ollu leskenä, oon huomant mite pitkälle hää osas katsoo ja järjestellä asioita,ko vielkii vaikuttaa minun elämää.

jotta kyllä niin suur mies on puhumisen arvonen, omast mielestäin usseemminkin. hänest ois ollu vaik eduskuntaa, niin tietävä, taloutellinen ja jämtti ihminen hää oli.

jos juttelisin politiikkaa tai tietopuolista asiaa, niin sitä ei lukijat minun puhumana ota vakavasti. luulen että se jothuu siitä ko minul on huono ulosanti nykypäivän puhumiseen.

jos olis toinenkin ihminen ja myö molemmat kirjotettas samanlainen kirjotus vaik eläkkeistä tänne, mutta allekirjotus oisi kummankin oma, niin hänen puhuminen saattas ottaa tuulta purjeisiin, ei minun.

en mie sitä surkuttele,tiiän että en ole hyvä asioitten esittämises,ja se on hyväksyttävä. livenä voisi miun sanomisella olla vähä enenpi merkitystä, ko tullee liikkeet mukkaa ja tiukka ilme puhuessa. kirjeesee on vaikia saaha napakkuutta.

mielestäin ihmisten tapa puhhuu on muuttunut. kaikki puhhuu niin sivistyneesti, kuin kirjasta lukisi, ihan tavalliset ihmisetkin, käytetää paljo ulkomaalaisia sanoja.

on se kaunista kieltä en sitä kiellä, mutta mie en vaa ymmärrä sitä aina, mitä jokkuu televisios puhhuu, vaikka kuulen että se on suomenkieltä.
        mie oon kieles vissii jämähtänt kaukasuutee;)))

sivistys sanoja on nykyää puhekiels paljon, niitä ko opettelis muistamaa,siin pitäs opetella kokonaa uus kieli.

jote suutari pysyköö lestissää, ja mie siinä puhumisessa mistä jottain tiiän.

nythä mie en viime aikoina paljoo ole jalmarista puhunu, vai olenko;))). hää ei ole ennää jatkuvasti ajatuksis, ko minul on tullu tämä perhe, hyö on nyt tärkeimmät.

ja elämää on muutenkin tullu sisältöö, elävii ihmisii kenen kanssa puhhuu,jotta kuolleen kanssa seurustelu on jäänt vähemmälle.;))

vaik sanon mie vielkii, tuonne pilvenreunalla istuvalle, jotta näitkö;))) ko jottain mukavaa tapahtuu.
        nyt sitte painun puutarha töihin ja siin päivä männee, sato tai paisto.
        terveisin lyyli

• Palsta
        señora lyyli kirjoitti:

minnuu kovast naurattaa,että niinkö monta kertaa olen jalmarista haastant:)) vaik eihä se naurun asia ole sinun kantilta, ko oot niin monta kertaa joutunt lukemaa,ei ihme että sinnuu kyllästyttää.

aina ko jalmarista puhun, oon kertovinnain sitä kyllä ensimmäistä kertaa jollekkin.etten mie sitä ilkeyttäin, enkä teitä kiusataksein tee. se on tämä muisti joka männee iän myötä, välil siit on haittaa välil taas hyötyy;))

myö ko on melkee viisikymmentä vuotta elettii yhessä ja niin pienes ympyrässä, ei paljoo muusta ole kertomista jos itestää puhhuu ja ommii kokemuksii, matkan varrelta.

jalmari on merkannut paljo minun elämässä ja tänä 14 vuoten ko olen ollu leskenä, oon huomant mite pitkälle hää osas katsoo ja järjestellä asioita,ko vielkii vaikuttaa minun elämää.

jotta kyllä niin suur mies on puhumisen arvonen, omast mielestäin usseemminkin. hänest ois ollu vaik eduskuntaa, niin tietävä, taloutellinen ja jämtti ihminen hää oli.

jos juttelisin politiikkaa tai tietopuolista asiaa, niin sitä ei lukijat minun puhumana ota vakavasti. luulen että se jothuu siitä ko minul on huono ulosanti nykypäivän puhumiseen.

jos olis toinenkin ihminen ja myö molemmat kirjotettas samanlainen kirjotus vaik eläkkeistä tänne, mutta allekirjotus oisi kummankin oma, niin hänen puhuminen saattas ottaa tuulta purjeisiin, ei minun.

en mie sitä surkuttele,tiiän että en ole hyvä asioitten esittämises,ja se on hyväksyttävä. livenä voisi miun sanomisella olla vähä enenpi merkitystä, ko tullee liikkeet mukkaa ja tiukka ilme puhuessa. kirjeesee on vaikia saaha napakkuutta.

mielestäin ihmisten tapa puhhuu on muuttunut. kaikki puhhuu niin sivistyneesti, kuin kirjasta lukisi, ihan tavalliset ihmisetkin, käytetää paljo ulkomaalaisia sanoja.

on se kaunista kieltä en sitä kiellä, mutta mie en vaa ymmärrä sitä aina, mitä jokkuu televisios puhhuu, vaikka kuulen että se on suomenkieltä.

sivistys sanoja on nykyää puhekiels paljon, niitä ko opettelis muistamaa,siin pitäs opetella kokonaa uus kieli.

nythä mie en viime aikoina paljoo ole jalmarista puhunu, vai olenko;))). hää ei ole ennää jatkuvasti ajatuksis, ko minul on tullu tämä perhe, hyö on nyt tärkeimmät.

ja elämää on muutenkin tullu sisältöö, elävii ihmisii kenen kanssa puhhuu,jotta kuolleen kanssa seurustelu on jäänt vähemmälle.;))

vaik sanon mie vielkii, tuonne pilvenreunalla istuvalle, jotta näitkö;))) ko jottain mukavaa tapahtuu.
        terveisin lyyli

80 palsta kuulemma vallattiin.
        Neljä keskustelua yritit avata.
        Paras oli joulutervehdyksesi, jossa ilmaisit halukkuutesi jutella. Ei sytytäänyt vanhoja yrityksesi.
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=4500000000000323&posting=22000000001906559

• Palstan
        señora lyyli kirjoitti:

terveisin lyyli

Koska ketjun aiheena on "keskusteluako?" niin
        tämä sopinee kun syyte tuli palstan valtauksesta ja vanhusten pois ajamisesta. Tätäkö oli vilkas keskustelunne? Ruuneperikin vastatkoon.
        Liput salkoon laitettiin innolla vai?

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=4500000000000323&posting=22000000001779998

• Vilkasta
        señora lyyli kirjoitti:

terveisin lyyli

Hyvin on pullat uunissa; ei pala ei paistu.
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=4500000000000323&posting=22000000001578785

• Tuli

• Rauhaisa

Historia toistaa itseään, sanotaan. Tämä palsta perustettiin "häiriköivien" kirjoittajain toimesta. Kummallista miten historia tässäkin toistaa itseään. Asialliset keskustelijat karhataan pois. Nähdään häirikköinä.
      Kun tämä palsta perustettiin niin Ruuneperin johdolla keskusteltiin sheriffin valinnasta.
      Näinhän tämä menee nytkin samaa latua jälleen.
      Se ei johtanut Ruuneperin toivomaan tulokseen ja kun muuta keskusteltavaa ei ollut niin keskustelu tyrehtyi itsestään viikossa. Ei tarvittu valtaajia. "Hyvästi" kertoo keskusteluitten
      luonteesta hyvin paljon.
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=4500000000000322&posting=22000000001637382

• Hajupoika

Ainoa viestini palstalle viime vuonna on tässä.
        Siitä huolimatta olin teille ainoa häirikkö
        kuten nytkin:
        - - -
        Ihmettelen
        Kirjoittanut: Hajupoika, 17.11.2003 klo 13.19

Tämä on ensimmäinen ja ainoa kirjoitukseni palstalle. Ihmettelen ja hämmästelen.
        Kuvittelin ja toivoin, että tästä tulisi juuri sellainen keskustelupalsta kuin otsake antoi odottaa.
        Tämäkin on varmasti hajupojan syy kun ei tullut mukaan vaikka odotettiin. Kirjoitin vain koska Ruuneperi vihjaili minuunkin osoittaen syyn lähtöönsä.
        Minä vaan en taaskaan ymmärrä - en ole koskaan ymmärtänyt.
        - - -

En ymmärrä nytkään. Sheriffin virka ja se kuka ja mitä saa kenenkin kanssa keskustella on ainoa "keskustelua" synnyttävä ja tähän kaikki kyllästyy kuten osoitin palstalla 80 käydyistä "keskusteluista".
        Minusta senora ja muutkin kirjoittakoon, mutta
        joskus on kissa nostettava pöydälle. Ei se minusta ole keskustelua kun kukaan ei vaswtaa aloitukseen, jos vastaa njhiin kirjoittaa vain omia höpinöitään vaikka runon muodossa. Tilan puutetta ei palstoilla pitäisi olla erilaisille mielipiteille ja keskusteluille.

• mikä hullu

Miksi sinä HAJU kokoaika toistat nimiä jotka eivät ole edes kirjoittamassa,huolehi vaan omista sepustuksistas ja anna olla sellasten rauhassa,jotka eivät enään täällä käy.Otaha lääkkees taas..

• Hajupoika
        mikä hullu kirjoitti:

Miksi sinä HAJU kokoaika toistat nimiä jotka eivät ole edes kirjoittamassa,huolehi vaan omista sepustuksistas ja anna olla sellasten rauhassa,jotka eivät enään täällä käy.Otaha lääkkees taas..

Palstojen kantava voima on ollut "vakipalstalaisilla" asiallisten keskustelujen häirintä jopa sheriffin toimessa olevalla. En ole todellakaan ollut asiatta mukana keskusteluissanne. Kun palstan keskustelut myörivät usein täysin Hajupojan keskusteluissa, joka avaamissa tai mukana ollen ja pyydöän sinuakin avaamaan vaikkapa Ellin poksin niin mikä on estänyt. Olen aluna alkaen kehoittanut ja kannustanut keskustelmaan vaikka omassa "Mummon mökissä" en niitä ole milloinkaan yhdelläkään puheenvuorolla häirinnyt koskaan.

• Ei kai
        Hajupoika kirjoitti:

Ainoa viestini palstalle viime vuonna on tässä.
        Siitä huolimatta olin teille ainoa häirikkö
        kuten nytkin:
        - - -
        Ihmettelen
        Kirjoittanut: Hajupoika, 17.11.2003 klo 13.19

Tämä on ensimmäinen ja ainoa kirjoitukseni palstalle. Ihmettelen ja hämmästelen.
        Kuvittelin ja toivoin, että tästä tulisi juuri sellainen keskustelupalsta kuin otsake antoi odottaa.
        Tämäkin on varmasti hajupojan syy kun ei tullut mukaan vaikka odotettiin. Kirjoitin vain koska Ruuneperi vihjaili minuunkin osoittaen syyn lähtöönsä.
        Minä vaan en taaskaan ymmärrä - en ole koskaan ymmärtänyt.
        - - -

En ymmärrä nytkään. Sheriffin virka ja se kuka ja mitä saa kenenkin kanssa keskustella on ainoa "keskustelua" synnyttävä ja tähän kaikki kyllästyy kuten osoitin palstalla 80 käydyistä "keskusteluista".
        Minusta senora ja muutkin kirjoittakoon, mutta
        joskus on kissa nostettava pöydälle. Ei se minusta ole keskustelua kun kukaan ei vaswtaa aloitukseen, jos vastaa njhiin kirjoittaa vain omia höpinöitään vaikka runon muodossa. Tilan puutetta ei palstoilla pitäisi olla erilaisille mielipiteille ja keskusteluille.

ole väliä, vaikka täällä omiaankin höpisee. Lukijoita kiinnostaa, toisia vähemmän, toisia enemmän, kaikensuuntaiset kirjoitukset.
        Tottakai asia-aiheiset kirjoitukset ovat niitä parhaita keskustelua herättäviä, mutta sallitaan myös muidenkin omakohtaiset tarinat ja pelkät tervehdykset. Leppoisaahan täällä pitää olla. Tiukkapipoisuus ollaan jo jätetty nuoremmille, joilla on vielä pätemisen tarvetta.
        Ollaan ja elellään kuin Ellun kanat, me vanhemmat, meidän aika on nauttia leppoisista eläkepäivistä, eikä marmattaa turhanpäiväisyyksistä. Kuka on samaa mieltä?

• Tuskin
        Ei kai kirjoitti:

ole väliä, vaikka täällä omiaankin höpisee. Lukijoita kiinnostaa, toisia vähemmän, toisia enemmän, kaikensuuntaiset kirjoitukset.
        Tottakai asia-aiheiset kirjoitukset ovat niitä parhaita keskustelua herättäviä, mutta sallitaan myös muidenkin omakohtaiset tarinat ja pelkät tervehdykset. Leppoisaahan täällä pitää olla. Tiukkapipoisuus ollaan jo jätetty nuoremmille, joilla on vielä pätemisen tarvetta.
        Ollaan ja elellään kuin Ellun kanat, me vanhemmat, meidän aika on nauttia leppoisista eläkepäivistä, eikä marmattaa turhanpäiväisyyksistä. Kuka on samaa mieltä?

Yhtyy mielipiteeseesi.

• Ei kai
        Tuskin kirjoitti:

Yhtyy mielipiteeseesi.

minullekkaan niin tärkeä ole, että sanasi sattuisivat. Kivaa oli, että vastasit.

• Pioni
        Hajupoika kirjoitti:

Palstojen kantava voima on ollut "vakipalstalaisilla" asiallisten keskustelujen häirintä jopa sheriffin toimessa olevalla. En ole todellakaan ollut asiatta mukana keskusteluissanne. Kun palstan keskustelut myörivät usein täysin Hajupojan keskusteluissa, joka avaamissa tai mukana ollen ja pyydöän sinuakin avaamaan vaikkapa Ellin poksin niin mikä on estänyt. Olen aluna alkaen kehoittanut ja kannustanut keskustelmaan vaikka omassa "Mummon mökissä" en niitä ole milloinkaan yhdelläkään puheenvuorolla häirinnyt koskaan.

Kiitti kaikille mielenkiinnosta !
        Oli oikein kiva nähdä että syntyihän "keskustelua"
        Kirjoitukset luettuna koin mielihyvää,kun huomasin ,että oli myönteisiä kirjoittajia,tosin kitkeränkin tuntuisia oli mukana.
        Tarkoitus oli saada aikaan kirjeenvaihto,missä olisimme kertoneet eri puolilta ,mukavia tapahtumia ,elämän kokemuksia , huumoria mukaan heitellen. Jospa yritäisimme tälläistä ja jättäisimme kaikki arvostelut ja pikkumaisuudet unholaan , sopiiko ? Senora lyylille kiitos , minustakin pioni on kaunis , niinkuin monet muutkin kukat ;; )
        lupsakkaita ,lämpimiä kesäpäiviä kaikille ,hajullekin ,,ole "symppis ,jooko ??
        toivoo Pioni

• Hajupoika
        Pioni kirjoitti:

Kiitti kaikille mielenkiinnosta !
        Oli oikein kiva nähdä että syntyihän "keskustelua"
        Kirjoitukset luettuna koin mielihyvää,kun huomasin ,että oli myönteisiä kirjoittajia,tosin kitkeränkin tuntuisia oli mukana.
        Tarkoitus oli saada aikaan kirjeenvaihto,missä olisimme kertoneet eri puolilta ,mukavia tapahtumia ,elämän kokemuksia , huumoria mukaan heitellen. Jospa yritäisimme tälläistä ja jättäisimme kaikki arvostelut ja pikkumaisuudet unholaan , sopiiko ? Senora lyylille kiitos , minustakin pioni on kaunis , niinkuin monet muutkin kukat ;; )
        lupsakkaita ,lämpimiä kesäpäiviä kaikille ,hajullekin ,,ole "symppis ,jooko ??
        toivoo Pioni

Johan toki olen tai ainakin pyrin olemaan oma itseni. Koskaan en tiedä aloittaneeni torailua.
        Joskus vain tulee vastattua kuin metsästä huudetaan. Kun erimielisyyttä ilmenee niin toivon sen selvitettävän mahdollisimman nopeasti.
        Ajattelemattomuuttani vein erään kiistan "Hiekkalaatikolle", mutta kun sattuu olemaan, että keskustelun avaaja on lukuisia kertoja vikoillut kirjoittelustani eikä vastaa kun kysyn siihen perusteita. Näinhän ei kukaan muukaan tee. Valehtelijaksi, sairaaksi ja vaikka miksi nimitellään esittämättä mitään perusteita.

Tänäänkin olen selvästi ilmaissut, että kun joku osoittaa yksilöidysti minun kirjoittaneen jostakusta loukkaavasti niin hölmöhän olisin ellen myöntäisi typeryyttäni, korjaisi vääryyttä jja pyytäisi anteeksi.
        Se täytyy vain osoittaa - luulo ei ole koskaan tiedon väärtti.

• Hajupoika

Historiaa, eikä kovin vanhaa. Kun keskustelun aihe on keskusteluako, niin usealla palstalla on esim. Ruuneperi omalla nikinlläänkin ollut avaamassa keskusteluja. Sheriffiasia oli tapeetilla tuolloinkin kuten nytkin.
        Keskustelu olisi syytä ohjailla asialinjalle pois jahnaamisesta sellaisista asioista, joihin keskusteluilla ei saada mitään muutostakaan.
        Tuskin mummon mökkiäkään olisi siirrety palstalle ellen hieman "ilkeästi" kirjoittanut.
        Usein mummot ovat kuin aasit. Jos vedät aasia
        köydestä mennäksesi haluamaasi suuntaan niin aasi tekee tenän. Vedät sitä hännästä varoen sen potkua niin se jostain syystä alkaa mennä eteenpäin eli haluamaasi suuntaan.

Mummot alkavat varmasti keskustella yhdessä kun esitän epäilykiäni heidän kyvyistään keskustella.

Minusta on oikein hyvä että keskustelevat.
        Toivon, että me voimme kaikki keskustella jopa yhdessä.

• Pioni
        Hajupoika kirjoitti:

Historiaa, eikä kovin vanhaa. Kun keskustelun aihe on keskusteluako, niin usealla palstalla on esim. Ruuneperi omalla nikinlläänkin ollut avaamassa keskusteluja. Sheriffiasia oli tapeetilla tuolloinkin kuten nytkin.
        Keskustelu olisi syytä ohjailla asialinjalle pois jahnaamisesta sellaisista asioista, joihin keskusteluilla ei saada mitään muutostakaan.
        Tuskin mummon mökkiäkään olisi siirrety palstalle ellen hieman "ilkeästi" kirjoittanut.
        Usein mummot ovat kuin aasit. Jos vedät aasia
        köydestä mennäksesi haluamaasi suuntaan niin aasi tekee tenän. Vedät sitä hännästä varoen sen potkua niin se jostain syystä alkaa mennä eteenpäin eli haluamaasi suuntaan.

Mummot alkavat varmasti keskustella yhdessä kun esitän epäilykiäni heidän kyvyistään keskustella.

Minusta on oikein hyvä että keskustelevat.
        Toivon, että me voimme kaikki keskustella jopa yhdessä.

Hei !

Mumot ne vasta ovat hyviä kirjoittelamaan.
        On sitä elämän kokemusta ,sydämmen lämpöä,ja siitä riittää jakaa toisillekin.
        Vai oletteko eri mieltä,hyvää viikonloppua toivotelen,Pioni !

• Unetloppui

Kaikuja menneisyydestä. Miksi tuo lyyli oli niin ylivoimainen ?

• että.olisiko.niiden.ver

Sen ajan, noin 15 vuden takaisia näkyvimpiä hahmoja palstalla olivat juuri Lyyli ja Hajupoika.

• Anonyymi

Olivat näkyviä hahmoja aivan kuin nimim. Pilmari.

• Anonyymi

Eikös se tuo pirtin emäntä ollu pioni?

teki nimenmuutoksen ja on nähtävästi kehittynyt kirjoitustensa tasossa vuosien aikana.

• Olipa yllättävää huomata tuo ensimmäinen nikkini Pioni, piti vaihtaa, kun ilmaantui toinen melkein samanlainen.
      Lyylin kirjoituksia luin hymy suupielessä, eihän muuta voi, oli se niin aitoa ja hyväntahtoista, kauniit muistot niistä ajoista, hajupojastakin, vaikka aina tuli tulta ja tuli kiveäkin.

Tuosta kehityksestä en ole mitään havaintoja tehnyt, mutta kiitos kuitenkin anonyymille, jos niin koet
      Oli kiva nähdä tuokin miten kamalan kauan olen jaksanut palstalle kirjoittaa, joskus murhemieltäkin saanut, mutta pääasiassa iloiten kivoista kirjoittaja ystävistä, eikun jatkukoon viestittely;)

• Anonyymi

Keskustelutaidot on taineet unohtua opetella. Palstalla kukkii köyhän kaalimaa.

Yksinpuhelu on erikseen ja kaikki osaa sepittää tarinoita, Sisällön ei niin väliä nähtävästi, kun osaa kuokkia perunoita maasta ja keittää ne.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      281
      3307
    2. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      5
      2367
    3. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      251
      2130
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      68
      2019
    5. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      71
      1694
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      341
      1311
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      24
      1088
    8. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      64
      1040
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      23
      1026
    10. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      973
    Aihe