ettei kesken kierron (eli ei kuukautisten aikana) aloitetut pillerit toimi ennen kuin vasta ensimmäisen liuskan taukoviikon jälkeen? tästä kuulee niin ristiriitaista tietoa että onko ehkäisyteho voimassa viikon vai kuukauden jälkeen. voisiko joku jälkimmäistä mieltä oleva kertoa mihin perustuu ettei kuukaudenkaan hormonien lappaminen ehkäise mitenkään?
mihin tämä väite oikein perustuu??
5
107
Vastaukset
- Jos pillerit..
aloittaa kesken kierron, ei ne enää ehkäise ovulaatiota kierron aikana vaan raskaus on silloin mahdollinen (ovulaatio on voinut tapahtua jo vaikka ennen ensimmäistäkään pilleriä tai voit ovuloida pillereiden ottamisen jälkeenkin jos munasolu on jo kypsynyt). Kun pillerit aloittaa kierron ensimmäisenä päivänä, ne estävät ovulaation jo heti ensimmäisellä kierrolla.
Pillerit itsessään ei siis estä raskauden alkamista millään tavalla, vaan ainoastaan estää ovulaation.- fdjs
mutta eikä pillereiden vaikutuksella kohdunkaulan liman paksuntumiseen ja sitkistymiseen ole mitään vaikutusta? ei kai se munasolu hedelmöity jossei siittiöt koskaan pääse sinne asti?
- Kohdunliman
fdjs kirjoitti:
mutta eikä pillereiden vaikutuksella kohdunkaulan liman paksuntumiseen ja sitkistymiseen ole mitään vaikutusta? ei kai se munasolu hedelmöity jossei siittiöt koskaan pääse sinne asti?
paksuuntuminen ainoastaan haittaa siittiöiden kulkua, ei estä sitä.
- Mutta eikö
Kohdunliman kirjoitti:
paksuuntuminen ainoastaan haittaa siittiöiden kulkua, ei estä sitä.
minipillereissäkin ehkäisyteho perustu juuri tälle? Kaikki minipillerimerkithän eivät estä ovulaatiota.
- Minipillerit..
Mutta eikö kirjoitti:
minipillereissäkin ehkäisyteho perustu juuri tälle? Kaikki minipillerimerkithän eivät estä ovulaatiota.
on sitten taas asia erikseen.. nyt oli puhe juuri yhdistelmäehkäisypillereistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m894484Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013870Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363539- 513220
- 432892
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182539Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222412- 232116
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami161791Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351725