Ostin viimeksi autoon öljyt paikallisesta halpamarketista kun oli vielä tarjouksessa. Teboilin Gold 5w-40, 15.90/4L. En juuri ole Teboilin öljyjä arvostanut mutta kun halpaa oli niin otin.
Nyt sattui 2006 vuoden TM käsiin ja siinä oli öljytesti. Kakkosena oli Teboilin Diamond ja Gold oli viides. Kaikkiaan mukana oli 12 öljyä. Gold oli testin toiseksi halvin. Biltema oli viimeinen ja kaikkein halvin oli King XL joka oli kolmanneksi viimeinen.
Goldin taakse jäi mm. Mobil Synt S (lähes kolminkertainen hinta), molemmat Helixit Plus ja Ultra, Castrol TXT jne.
Hyvä "halpa"öljy
27
5493
Vastaukset
- fdfgdfgdfgd
Kannattaa ostaa testivoittajaa, maksoi mitä maksoi.
Autojen moottorit kestää millä tahansa nykyöljyllä sen 300tkm ajoa. Jos olet auton ensimmäinen tai toinen omistaja, se on aikalailla sama mikä öljy siellä koneessa on, se moottori ei tule öljyn vuoksi hajoamaan omistusaikanasi, ellet sitten aja sillä autolla kahtakymmentä vuotta, joka on hyvin epätodennäköistä.
Biltemat koneeseen ja ihan yhtä hyvin se toimii.- Formula E
Ei ole sama mitä öljyä koneessa on. Öljyn on vastattava moottorin-/autonvalmistajan asettamia vaatimuksia ja silloin ei mikä tahansa öljy käy. Tarkkana niiden AC, AE ja muiden merkintöjen kanssa, ettei hyvä kone joudu ennenaikaiselle eläkkeelle. Mutta en kiellä ketään ostamasta edesmenneen öljysheikin öljyä, se kun käy kaikkiin moottoreihin, ruokiin, sairauksiin, jne. ;)
- Joopajootur
Formula E kirjoitti:
Ei ole sama mitä öljyä koneessa on. Öljyn on vastattava moottorin-/autonvalmistajan asettamia vaatimuksia ja silloin ei mikä tahansa öljy käy. Tarkkana niiden AC, AE ja muiden merkintöjen kanssa, ettei hyvä kone joudu ennenaikaiselle eläkkeelle. Mutta en kiellä ketään ostamasta edesmenneen öljysheikin öljyä, se kun käy kaikkiin moottoreihin, ruokiin, sairauksiin, jne. ;)
Montako konetta tiedät hajonneen laakerivaurioon tai muuhun voitelun puutteeseen?
Niinpä. - fesee
Joopajootur kirjoitti:
Montako konetta tiedät hajonneen laakerivaurioon tai muuhun voitelun puutteeseen?
Niinpä.Huono öljy juuri aiheuttaa esimerkiksi laakerien kulumista, josta johtuu sitten muunmuassa kiinnileikkautumista.
Sinänsä kyllä moottorit kestävät nykyään niin paljon, että itsekin kannatan sen halvimman öljyn valintaa. Siis mikä täyttää autonvalmistajan laatuvaatimukset.
- Tebloililta
Jos halvemmalla saa merkkiöljyn kuin vastaavan bilteman tai jonkun muun bulkkiöljyn, silloin kyllä valitsen merkkiöljyn. On se nyt Teboilikin sentään jonkinlainen oljymerkki. Itse uskon, että juuri öljyllä on iso merkitys moottorin kestoon vaikka toisaalta, voi olla juuri kuten sanoit eli moottori kestää auton iän lähes millä hyvänsä nykyöljyllä (synteettinen 5w-40).
Voittaja testissä oli Mobil 1 / 9,5 pistettä / 68 €/4L
Teboilin Diamond saikin muuten samat pisteet eli se sijoittui jaetulle 1. tilalle
9,5 pistettä /29,90 €/4L
5. Teboil Gold 7,9 pistettä / 20,70 €/4L
12. Biltema 7,2 pistettä/ 24,90 €/4L
Sinänsä karseeta statuslisää on turha maksaa kuten on Mobilissa.- dhsgrserg
luet muuten 5 vuotta vanhaa lehteä...
sinä aikana noi öljyt on muuttuneet jo moneen kertaan, nimi on saattanut pysyä samana - Teb...........
dhsgrserg kirjoitti:
luet muuten 5 vuotta vanhaa lehteä...
sinä aikana noi öljyt on muuttuneet jo moneen kertaan, nimi on saattanut pysyä samanaTiedetään. Oikeastaan ihmetytti sekin, että juuri Teboilin Goldia myydään usein tarjouksissa, meinaan kun itse ostin oli hinta 15,90. Se ei ole pahahinta vaikka testimenestyksestä onkin aikaa.
- fundamentalist
"Voittaja testissä oli Mobil 1 / 9,5 pistettä / 68 €/4L"
Mistä tämmöinen hinta on tempastu?
Itse olen aina käyttänyt autoissani Mobil 1 Rally Formula 5W-50
täyssynteettistä ja sitä on aina saanut 25 - 30e/gallona (4 litraa)
paikasta riippuen. - kallista on
fundamentalist kirjoitti:
"Voittaja testissä oli Mobil 1 / 9,5 pistettä / 68 €/4L"
Mistä tämmöinen hinta on tempastu?
Itse olen aina käyttänyt autoissani Mobil 1 Rally Formula 5W-50
täyssynteettistä ja sitä on aina saanut 25 - 30e/gallona (4 litraa)
paikasta riippuen.Motonet:
Mobil 1 ESP 5W30 4l VW-504.00/507.00 Mobil 5W30-moott öljy "LongLife-30.000" 4L [1996 - 2003] 59-5064 54.50 €
- ja sitten baariin
tärkeintähän on ostaa halvinta öljyä laitteeseen jonka kestoikä on riippuvainen öljyn laadusta. Paljonko sitä saa oikeasti säästöä vuositasolla jos öljyt vaihtaa kerran tai pari vuoteen, varmaan monta kymppiä, wauh.
- soikkelisoi
Ääriesimerkkinä long life öljyt jotka maksaa parikymppiä litra. Noita kun vielä joutuu lisäämään muutamia litroja vuodessa niin kalliiksi tulee.
Biltemaa tilalle, karkea arvio että säästää toistasataa euroa vuodessa. - sovovo
soikkelisoi kirjoitti:
Ääriesimerkkinä long life öljyt jotka maksaa parikymppiä litra. Noita kun vielä joutuu lisäämään muutamia litroja vuodessa niin kalliiksi tulee.
Biltemaa tilalle, karkea arvio että säästää toistasataa euroa vuodessa.Kun longlife-öljyistä on kyse niin ei muuten säästä. Ns. merkki-longlife -öljyjä saa esim. Ebaysta ostettua kotiovella toimitettuna reilulla 9 eurolla / litra, esim: http://viewitem.eim.ebay.fi/Castrol-SLX-Longlife-3-5W30---10x-1-Liter-Motorenl-/270707774252/item
Biltema vastaava öljy maksaa 10,99 €/l (netistä tuotenumerolla 36925). Ei siis mitään järkeä ostaa Biltemaa, jos merkkiöljyä saa halvemmalla ja helpommin. - mmakine
sovovo kirjoitti:
Kun longlife-öljyistä on kyse niin ei muuten säästä. Ns. merkki-longlife -öljyjä saa esim. Ebaysta ostettua kotiovella toimitettuna reilulla 9 eurolla / litra, esim: http://viewitem.eim.ebay.fi/Castrol-SLX-Longlife-3-5W30---10x-1-Liter-Motorenl-/270707774252/item
Biltema vastaava öljy maksaa 10,99 €/l (netistä tuotenumerolla 36925). Ei siis mitään järkeä ostaa Biltemaa, jos merkkiöljyä saa halvemmalla ja helpommin.castrol öljy on parempi kuin longlife.
- Riittävän hyvää
Käyttelin Teboilin Goldia lukuisia vuosia 626-autossa. Edullinen ja aivan riittävän hyvä öljy, missä ei ole hinnassa Mobilin mainoslisää. Öljyä kuluttamatta ( ei tarvi lisätä vaihtovälillä) auto meni vaihtoon 260 tkm lukemilla.
Nykyisella ajoin 300 tkm:iin asti Castrol SLX:llä. Vaihdettu 15 tkm:n välein suodatin ja öljyt. Öljyä ei ole tarvinnut lisätä, kuluu tikun mukaan 3-5 mm = 1-2 dl
Noilla lukemilla vaihdoin Valvoline max lifeen, mikä on selkeästi edullisempaa eli 2 x vuodessa tapahtuvan vaihdon hinta suodattimineen putosi 60 € >35 €.
Pointti ei ole hinta vaan se, että jälkimmäinenkin vaihtoehto on etelärannikolla riittäävn hyvä öljy talvellakin. En näe tarvetta ylihintaisen Mobilin käyttöön, koska en ole mainoksiin uskova sopuli. Max lifestä on vuosien kokemus työpaikalla, missä VW:t kuluttaa sitäkin melkoisesti. - mmakine
Minä käytin ennen vain Castrolin tuotteita, mikä nyt sattui mihinkin autoon parhaiten soveltumaan. Siirryin vuosi sitten Teboiliin koska toinen autoni vaatii polttoaineensa vuoksi (flexifuel) öljynvaihdot tihennettyyn tahtiin enkä halua käyttää siinä kallista öljyä. Teboil Diamond oli valintani ja hyvin on toiminut. Mutta toisessa autossani sitä kuluu kohtuullisen paljon. Tosin, se toinen auto on ollut minulla sen verran vähän aikaa etten tiedä söisikö se muitakin öljyjä. Ei hyväkään öljy väljää moottoria korjaa kuitenkaan. Mutta luulen että se saa maistaa jotain Castrolia seuraavaksi.
Jaa miksei Mobilia? Niinpä. Kokeilin joskus sitäkin, itse asiassa kaksi kertaa. Ensimmäisen ja viimeisen. Menetettyä asiakasta on vaikea voittaa takaisin jos ensimmäinen kokeilu epäonnistuu. - nipponisti.
Teboilit on pelkkää kuraa! MINÄ TIEDÄN!
- pööstöt..
Kysyisin teiltä jotka ajatte autoillanne tuollaiset 300000km. Niin millaisessa kunnossa sellaisen auton moottori on. Meinaan huohottaako pahasti. Meneekö moottorin huohotushöyryt imusarjaan ja toimiiko autonne moottori yleensä.Entä päästöarvot. Eikö tollasessa paljon ajetussa autossa konehuoneen höyryt tule lämmityslaitteesta sisätiloihin. Hieman ihmettelen kuinka tollasen lähes 300000km ajetun auton yleensä voi katsastaa.
- 20 v
pööstöt.. kirjoitti:
Kysyisin teiltä jotka ajatte autoillanne tuollaiset 300000km. Niin millaisessa kunnossa sellaisen auton moottori on. Meinaan huohottaako pahasti. Meneekö moottorin huohotushöyryt imusarjaan ja toimiiko autonne moottori yleensä.Entä päästöarvot. Eikö tollasessa paljon ajetussa autossa konehuoneen höyryt tule lämmityslaitteesta sisätiloihin. Hieman ihmettelen kuinka tollasen lähes 300000km ajetun auton yleensä voi katsastaa.
Ainakin vähäpäästöiseksi rekisteröity parikymppinen 360t ajettu sakemanni menee vielä katsastuksesta läpi, vaikka on päästöt toki hieman 90-luvun alun mittauksista nousseetkin. Katalysaattorikin on alkuperäinen.
Autoon vaihdettu kerran vuodessa Mobilin täyssynteettiset. Jos olisi käyttänyt aina halppisöljyjä, niin tilanne saattaisi olla toinen.
Huohotus näyttäisi menevän imusarjaan. Rek.otteessa lukee aktiivihiilisuodin, joten polttoainehöyrytkin poltetaan moottorissa. - Vanhavolvo
pööstöt.. kirjoitti:
Kunnossahan se 16-vuotiaan Volvon moottori on ja menee joka vuosi katsastuksesta läpi. Katalysaattori alkuperäinen ja takana 325000 km, josta minä olen ajanut puolet. Alkuvaiheen öljyistä en tiedä, mutta nyt käytössä ovat Teboilin Gold ja Diamond riippuen siitä mihin vuodenaikaan vaihtoväli sattuu. 15000 kilometriä menee lisäämättä öljyä, vaikka täyttökorkki pikkuisen vuotaakin. Pitää joskus pyyhkäistä kopan päällystä sen takia.
300000 km on ihan eri matka yhdelle kuin toiselle autolle. Sinunkin kannattaisi tutustua sellaisiin joille se ei ole liian pitkä.
- jussuppi
samaa on ihmetellyt saksalais merkeillä ajeleva naapurini myös. ja nyt puhutaan dsl pakuista. eikä museo aikakaudelta
- Velkku
Mulla on Punto ex 16v 2000 malli! Käyttänyt Mobil synteettinen ja ei tarvi lisätä! 10 000KM AJANUT vaihtoväli hyvin toiminut! Toisaalta mittarissa on vain 100000km !Käytän jatkossa myös!
- Iskän.auto
Mun piti vaihtaa isän 2-autoon öljyt (Audi TT -09) sain 200€ jos vaihdan.
Kokeilin rypsiöljyä kun se oli halpaa.. ei toiminut.
En suosittele muiden kokeilemaan rypsiöljyä. - halpis.riittää
On turhaa satsata ylihinnoiteltuihin öljyihin. Riittää, kun käyttää valmistajan määräämiä laatuluokkia. Omalla moottorilla on ajettu TB GOLD S -öljyllä 463.000 km ja kone kehrää edelleen kuin kissa eikä katsastukseen mitatuissa päästöarvoissa ole mitään ongelmia, vaan menee kirkkaasti läpi. Tuolla 20-vuotiaalla selviää vielä 15.000 km:n välin 0,5 lisäyksellä.
Volkkareillahan menee vähintään tuon verran jo uudella autolla.
Ei ole mitään syytä ostaa Mobil-sopuleiden ylistämää ylihintaista öljyä.
Joku separoitu Eurol taas saattaa olla arveluttava valinta. - uyktkryykrrkyt
Vaihdoin Teboilin goldin Euroliin koska siinä luki autoni suositus.
Pa-kulutus laski ja moottori käy kevyemmin.
Jatkossa Eurolia ja vielä 5l kannussa.- rr113
Huom Huom Teboil eli Lukoil ei haen mitään autonvalmistajan suosituksia!!!! Takaa itse eli jos hajoaa niin turha odottaa että Merkkikorjaamossa Takuu voimassa Pitää hakee Teboilista/Lukoilista
- Astralla
rr113 kirjoitti:
Huom Huom Teboil eli Lukoil ei haen mitään autonvalmistajan suosituksia!!!! Takaa itse eli jos hajoaa niin turha odottaa että Merkkikorjaamossa Takuu voimassa Pitää hakee Teboilista/Lukoilista
Ainakin diamondissa on dexos2,eli siitä vaan gm koneihin
- Motoxkura
Merkittömien halpisöljyjen lisäaineistus saattaa pettää paljon aikaisemmin, kuin ns. laatuöljyjen ja siksi niillä pitäisikin olla lyhyempi vaihtoväli.
Motoxin öljyihin en koske pitkällä tikullakaan, kauheaa kuraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733