Mulla aloitettiin 3pv sitten juurihoito hampaaseen joka jo useamman kuukauden ajan on aiheuttanut jomotusta leukaluussa, korvassa jne. asti. Pitäisikö nuo jomotukset kaikki loppua heti samantien juurihoidon jälkeen vai loppuvatko ne vähitellen? Mulla nimittäin jomotuksia vielä aika paljno on.
Kuinka nopeasti juurihoito poistaa oireet?
1
555
Vastaukset
- ......
Joissain tapauksissa särky/jomottelu loppuu saman tien, joskus useamman kuukauden vielä tuntuu. Periaatteessa voi katsoa juurihoidon onnistuneen, kun hammas on ollut useamman kuukauden oireeton. Lääkepaikka tulisi uusia muutaman vkon välein, yleensä pari uusintaa riittää ennen hampaan lopullista täyttöä.
Hämmästelen usein, kun kuulen, että kunnallisella puolella antavat väliaikaisen lääkepaikan olla jopa kuukausia suussa! Itse lääke kun ei vaikuta kuin noin 6 vkoa, jonka jälkeen tulehdus saattaa lähteä alusta asti taas jylläämään.
Itselläni on tehty neljään hampaaseen juurihoito. Itse hoitohetkellä ei niihin särkenyt, mutta parissa hampaassa oli aiemmin ollut kunnon tulehdus päällä. Ekan hoitokerran jälkeen yhden hampaan kohdalla juuri ärtyi niin, että alkoi kova särky (seuraavana päivänä) ja poski turposi valtavasti. Onneksi olin saanut penisilliinikuurin ja panacodia valmiiksi. Parissa päivässä särky katosi, eikä sen enempää koskaan vihoitellut.
Kaksi kertaa kuhunkin hampaaseen laitettiin lääkepaikka ja kolmannella kerralla täytettiin pysyvästi. Ja vain ekalla juurhoitokerralla olin taju kankaalla. Myöhemmillä kerroilla ei puuduteltu, eikä mtn silti tuntunut, eli hoito onnistui hyvin.
Lääkärin mukaan juurihoidon jälkeen jomotus on normaalia. Se vain tarkoittaa, ettei juuri ole heti vielä kuollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854568
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163493Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392093Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1061307