Toviaz

914

Sain lääkäriltä Toviaz-reseptin yliaktiivisen rakon ja pakkokarkailun hoitoon. Ehdin jo iloita, että näinkö pääsen vuosien pissapiinasta.
Kahtena aamuna otin tabletin.
Ensimmäisen tabletin jälkeen alkoi suu ja kurkku kuivua. Alkoi myös huimaus ja päänsärky sekä hirvittävä polte ruokatorvessa.
Toisena aamuna sivuvaikutukset vain vahvistuivat. Huimasi niin, että kävelin päin seiniä ja lopulta oli pakko vain makoilla.
Enää en ole Toviazia ottanut, mutta vieläkin on kurja olo.
Virtsongelmaan ei ainakaan heti vaikuttanut mitenkään.
Mitä ihmettä mä nyt teen?
Työni takia mun on pakko ajaa autoa, joten yritän vaan toipua huomiseksi.
Haluaisinkin nyt tietää, että onko muilla tulleet sivuvaikutukset noin rankasti?
Sekin vielä, että miksi lääkäri määräsi mulle tuota, vaikka mulla on refluksitauti?
Oli vielä kamalan kalliskin, enkä taida voida käyttää.

10

6459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .................

      Eli sinulla on ollut ne sivuvaikutukset jotka mainitaan pakkauksen ohjeessakin.....olisi kannattanut jatkaa lääkitystä, yleensä sivuvaik.tulee hoidon _alussa_, kaksi pv. ei vielä kerro mitään lääkkeen toimivuudesta.
      Miksi et ottanut lääkettä iltaisin? Kyseessähän on depot-valmiste...

      • 914

        Ihan lukee ohjeessa, että yksi tabletti aamuisin.
        Ymmärrän, että lääkkeistä tulee sivuvaikutuksia. Tässä tapauksessa ne olivat kyllä mulla erityisen rajut.
        Ymmärrän, että lääkkeen vaikutus ei ala heti, tämä on pitkävaikutteinen.
        Olisin jatkanut lääkettä. En yksinkertaisesti pystynyt, kuten kerroin, jouduin vuodepotilaaksi.
        Otan huomenna yhteyttä tähän lääkäriin ja kysyn lisää. Esimerkiksi, että voisinko aloittaa pienemmällä annostuksella ja sairaslomaa lääkkeen aloitukseen.
        Mun ruokatorvi on sellaisessa kunnossa, että jos tää lääke pahentaa sen tilaa, en voi edes yrittää uudestaan.
        Kiitos kuitenkin vastauksestasi.
        Kovasti kiinnostaisi, että onko täällä muita Toviazin käyttäjiä.
        laitoin viestini myös Inkontinenssi-palstalle.
        En ole kovin tottunut koneenkäyttäjä, en heti löytänyt inkontinenssi palstaa.


      • justiina2
        914 kirjoitti:

        Ihan lukee ohjeessa, että yksi tabletti aamuisin.
        Ymmärrän, että lääkkeistä tulee sivuvaikutuksia. Tässä tapauksessa ne olivat kyllä mulla erityisen rajut.
        Ymmärrän, että lääkkeen vaikutus ei ala heti, tämä on pitkävaikutteinen.
        Olisin jatkanut lääkettä. En yksinkertaisesti pystynyt, kuten kerroin, jouduin vuodepotilaaksi.
        Otan huomenna yhteyttä tähän lääkäriin ja kysyn lisää. Esimerkiksi, että voisinko aloittaa pienemmällä annostuksella ja sairaslomaa lääkkeen aloitukseen.
        Mun ruokatorvi on sellaisessa kunnossa, että jos tää lääke pahentaa sen tilaa, en voi edes yrittää uudestaan.
        Kiitos kuitenkin vastauksestasi.
        Kovasti kiinnostaisi, että onko täällä muita Toviazin käyttäjiä.
        laitoin viestini myös Inkontinenssi-palstalle.
        En ole kovin tottunut koneenkäyttäjä, en heti löytänyt inkontinenssi palstaa.

        Hei , minä olen nyt käyttänyt Toviaz 4 mg ( 1 tbl / pvä joko aamu- tai iltapäivällä ) 3 viikkoa . Hyvin pientä edistystä on tapahtunut. Miten kauan sulla / teillä kaikilla kesti ennen kuin Toviaz alkoi tehoamaan / auttamaan ???

        Suuta ja silmiä kuivasi alussa kovasti , ei enää niin pahasti mutta unettomuutta on tullut . Ei ole kiva kun vielä klo 06 aamulla on hereillä eikä ole nukkunut ollenkaan .......onneksi on sairaseläkkeellä.

        Miten löytää inkontinenssi-palstan ????

        Lääkäri ehdotti että annosta voi nostaa --- > 8 mg / pvä , mutta silloin kai unettomuus-ongelmat myös pahenevat ????


    • Ongelmallinen12345

      Käytössä Toviaz 8mg sekä Vesicare 10mg. Näitä siis käytän samanaikaisesti lääkärin kehotuksesta, koska ilman lääkitystä jouduin pahimmillaan noin vartin välein menemään vessaan. Olen käyttänyt näitä nyt 4 kuukautta, välillä taukojen kera. Lääkkeet näyttäisivät tehoavan parhaiten silloin, kun otan ne aikaisin päivällä illan sijaan. Aiheuttavat yhdessä huomattavaa suunkuivumista ja nähtävästi unettomuutta (onneksi vain vähän, saan edelleen hyvin unta kunhan ensin alkaa väsyttämään...), mutta pahin on heikentynyt pimeänäkö.

      Ensimmäinen kuuri alkoi noin kaksi vuotta sitten. Otin lääkkeet ja puolen tunnin päästä siitä hourailin ja olo oli todella outo, mutta vartin välein vessassa ravaaminen loppui saman illan aikana! Toinenkin kuuri paria kuukautta myöhemmin tepsi. Kolmas ei, koska otin lääkkeet alkuillasta keskipäivän sijasta. Nyt menossa oleva kuuri tehoaa jälleen, otanhan lääkkeet aikaisin päivällä. Suosittelen, helpottavat arkipäivän menoja huomattavasti! Nykyään ainoat huomattavat sivuoireet ovat pimeänäkö ja kuiva suu, mutta mielelläni otan ne vastineeksi normaalista elämästä ilman jatkuvaa vessassa oleilua.

    • ToviazTopias

      Tiedän että on vanha teksti mutta juokaa 2 lasillista vettä samalla kun otatte lääkkeen ei tule huimausta ja tuo ruoka torven kuivuminen ei ole yhtä paha. Itselläkin tuo klo10-13 lääkkeen otto tuntunut hyvältä ajalta. Pimeä näkö taitaa kaikilla mennä huonoksi mutta keksikää keinoja laittaa mustikoita ruokaanne esim. Murojen,myslien,puuron sekaan tai tehkää mustikka lettuja aamupalaksi. Itselläkin on tämä ärsyttävä vaiva ollut, jtn tiedän kuinka ärsyttävästä vaivasta puhutaan. Paranemisia kaikille...

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt Vesicarea ja Betmikaa ja nyt vaihdettiin Toviaazee. Paras kaikista, tosin kuivaa suuta eniten. Unettomuudesta en osaa sanoa, koska sitä on aina otit pillerin tai ei.

    • Anonyymi

      Toviaz lääke vaikuttaa muistiin. Farmaseuttini kertoi että pitkään voi alkaa vaikuttaa muistiin.Ilmantuu muistisairaan oireita. Jos perheen jäsenet huolestuu muistista (pätkii,unohdat nimiä,asioita ym..) ja syöt näitä lääkkeitä,ole yhteydessä lääk

    • Anonyymi

      Onko muun merkkisiä eli uudempia tuohon vaivaan?

      • Anonyymi

        Minulle lääkäri määräsi Solifenacinia, mutta se aiheutti jo viikossa virtsaummen (mainittu sivuvaikutuksissa). Lopetin sen ja vielä viikonkin kuluttua virtsaaminen ei ole normalisoitunut, virtsaaminen onnistuu vain ponnistamalla.


    • Anonyymi

      Ei kai sinulla ole enää kuin vaippa vaihtoehto. Minulle nämä molemmat tuotteet ovat sopineet hyvin ja minä pääsin pitkästä vaipparallista eroon. Mikä autuus!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe