Olen kaunis/komea, rikas ja hyvin koulutettu

aijaijai

Erehdyppä kert omaan itsestäsi jotain seuraavista:
kauneus/komeus, varakkuus tai korkea koulutustausta, niin saat kaikkein eniten kritiikkiä näillä palstoilla. Kritiikki ei osu enää edes siihen varsinaiseen aiheeseen, vaan kateuden noustua pintaa alkaa lokaa lentämään oikein olan takaa.

Alkaa tulemaan "totuuden sanoja", "totuutta persoonallisuudesta", "totuuden peiliä" ja jos jonkinlaista analyysia, jossa teilataan henkisesti huonoksi. Pääasia on siis yrittää saada tuo toinen näyttämään huonolta muiden silmissä. Näyttääkö silloin itse paremmalta muiden silmissä; nostaako haukkuminen omaa itsetuntoa ? Mitä toisen mollaaminen kertoo ihmisestä ?

Kukaan ei niissä "analyyseissään" hoksaa, että esim. rikas ihminen on saattanut kohdata vaikeuksia elämässään (jossa ei varallisuudesta ole ollut mitään hyötyä) ja on saattanut "jalostua" ihmisenä aikas paljon.

Mikä noissa kolmessa asiassa ihan oikeasti ärsyttää ?? Ovatko ne oikeasti huonoja asioita ?
Onko väärin, jos on komea mies tai kaunis nainen ?
Onko vääri, jos on varakas ?
Onko väärin, jos on akateemisen koulutuksen itselleen hankkinut ?

23

668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gdfgdf

      Ei ole väärin, mutta on vain yksinkertaisesti typerää kertoa suuresta varallisuudestaan. Jos et tätä ymmärrä, niin ole ymmärtämättä. Ei sillä ole kateuden kanssa mitään tekemistä, se on vaan yksinkertaisesti typerää.

    • 5464363

      Joo ei varallisuudesta kannata todellakaan profiilissa kertoa ellet sitten halua kumppania jota kiinnostaa vain rahasi. Koulutus/ulkonäkö tottakai kannattaa mainita.

      • varakas yes

        Varallisuus kuuluu samaan ryhmään ulkonäön ja koulutuksen ohella, ehkä varallisuus määrittää elämää vielä enemmän, mutta juuri se herättää köyhissä eniten kateutta, eikä sitä saisi mainita siksi joidenkin mielestä.

        Varallisuus kanattaa aina jotenkin tuoda esiin, se on reilua, varakkaat haluavat usein samanlaisen kumppanin ja arvostavat yleensä työllä aikaansaatua elämänlaatua..


    • pinnallisuus rules

      Kun mainitset siitä varallisuudestasi, tulee väistämättä mieleen, että etkö muullakeinoin ketään saa.

      Näin se vaan menee, ei sillä kateuden kanssa ole mitään tekemistä.

      Jos olet "jalostunut" kohdatessasi niitä vaikeuksia, sitä suuremmalla syyllä jättäisin nuo varallisuusjutut kertomatta.

    • 31 /

      Ulkonäöstäänkään ei kannata kamalaa numeroa tehdä, siis tarkoitan
      ylilyöntejä...Se kun joku oikein hehkuttaa ulkoista minäänsä, ei mulla
      nappaa. Ymmärrän kyllä mitä ap tarkoittaa, että mikään ei hyvä.

      Nyt tietty syyllistyin tähän itsekkin ja saan huutia tuutintäydeltä !

    • Niin, te rikkaat, komeat/kauniit, akateemisesti koulutetut luulette että kaikki kadehtivat teitä. Useimmat teistä ovat syntyneet kultalusikka suussa ja arvomaailma on senmukainen. Puhutte fiksusti, pukeudutte laatuvaatteisiin ja ajelette audeilla tai bmw:llä. Ikävä kyllä henkinen kapasiteettinne on vähäinen. Arvostelette heikompiosaisia ja pidätte heitä loosereina ylentäen itsenne toisten yläpuolelle. Olette luoneet elämän rahan ja materian ympärille, jossa ei ole minkäälaista käsitystä elämän realiteeteistä.Te petätte itseänne, vain ja ainostaan itseänne.

      Jos kyseessä on rikas nainen, useimmiten se on luonteeltaan ylpeä, iloton, teeskentelevä ja tiukka rich bitch, joka ei kestä pieniä eikä suuria elämänmuutoksia, luopumisia eikä pettymyksiä. Se on oppinut saamaan kaiken haluamansa rahalla. Hän ostaa kunnioituksen ja arvostuksen ja kuvittelee olevansa elämässä kiinni. Eikös olekin köyhää!!!
      Hän ei pysty nöyrtymään elämän vaikeuksien edessä, ei kykene nauramaan itselleen, ei pysty näkemään itseään tunteita täynnä olevana ja heikkona ja ajoittain pelkäävänäkin ihmisenä. Hän ei kykene kohtaamaan aidosti toista ihmistä, ei kykene empatiaan eikä myötätuntoon. Sekistäkään hän ei osaa nauttia, koska pelkää menettävän kontrollin.

      No rikas mies sitten. Useimmiten hän on narsisti, varsinkin jos hän itse on hankkinut omaisuutensa. Varakkuus antaa turvakehikon heikon itsetunnon omaavalle miehelle. Varakkuuden kautta hän pönkittää egoaan, haluaa näyttää maailmanmieheltä mutta tiukan paikan tullen, kun pitäisi miettiä hieman syvällisempiä asioita, tämä mies pakenee kuin pikkupoika. Hän pakenee niin itseään kuin elämää. Hän on suuri pelkuri. Hän käyttää naisia ja toisia ihmisiä hyväksi ajatellen koko ajan vain omaa etuaan. Näiden miesten tavaramerkki on tunnekylmyys.

      Entäs sitten ne rikkaaseen perheeseen syntyneet, "äidittömät ja isättömät", miehet? Arvomaailma pyörii rahan ja pintakiillon ympärillä. Vanhemmat olivat kylmiä, pitivät coctailkutsuja, veivät lapsensa kalliisiin harrastuksiin miettimättä lainkaan, pitikö lapsi tästä lajista vai ei. Rahaa sai iskältä joka korvasi yhteiset hetket ja rakkauden. Näistä elementeistä kasvoi kylmiä, tunnevammaisia aikuisia rikkaita miehiä.

      Voi olla että monia ärsyttää se jos sivuille ullaan rehvastelemaan. Ne jotka ärsyyntyvät tai oikeastaan huvittuvat rikkaiden tavasta tuoda itseään esille, ovat saaneet elää henkisesti rikasta, rakkauden täyttämää ja pullantuoksuisen kodin tuomaa turvallista elämää, jossa on tunteita käsitelty ja saatu vanhemmilta ymmärrystä ja hyväksyntää.
      Raha ei ole määrännyt arvomaailmaa vaan arvot ovat syntyneet "terveeltä" pohjalta. Itsekunnioitus, toisen ihmsen arvostaminen ja kunnioittaminen, myötätunto ja lämmin toisen ihmisen kohtaaminen ovat meidän köyhempien rikkaus.
      Elämä on kokonaisuudessaan rikasta ja antoisaa ja kysyy rohkeutta elää elämä aidosti pettymyksineen ja vaikeuksineen samalla iloiten pienistä asioista.

      • keke13

        Mielenkiintoinen analyysi. Voisitko tehdä vastaavan köyhistä ja huonosti koulutetuista? Ja keskiluokasta myös, jos intoa riittää.


      • eräs deittailja

        Aikamoinen yleistys. Eli rikas, kaunis/komea ja koulutettu on väistämättä arvomaailmaltaan köyhä ihminen? Ja köyhä, ruma ja kouluttamaton on arvomaailmaltaan rikas?

        En itse ole ihan samaa mieltä. Toki pitää paikkansa että ihminen jolla ei ole mitään tai kaikkia noista avuista joutuu pärjäämään muilla avuilla joka toki kehittää ihmistä. Muttei rikkaan, kauniin/komean ja koulutetun elämäkään välttämättä pelkkää festivaalia ole. Mikään noista avuista ei tuo rakkautta itsessään elämään. Usein jopa päinvastoin.

        Siksi pitäisi olla malttia tutustua kuhunkin ihmiseen persoonana ja vasta sitten tehdä päätelmiä hänestä.

        Itse olen kokemuksen kautta huomannut että mitä kunnianhimoisempi ihminen urallaan sitä vähemmän hän on valmis panostamaan parisuhteeseen ja perheeseen. Häneltä ei yksinkertaisesti jää aikaa toiselle ihmiselle. Hänen arvomaailmassaan on tulee työ ensin ja sitten muut. Aikaa on rajallisesti eikä ihminen ehdi kaikkea. Siksi kierrän ko tapaukset kaukaa. Yleistystä tämäkin, muttei jaksaisi jatkuvasti tehdä samoja virheitä ja pettyä.


      • .........
        keke13 kirjoitti:

        Mielenkiintoinen analyysi. Voisitko tehdä vastaavan köyhistä ja huonosti koulutetuista? Ja keskiluokasta myös, jos intoa riittää.

        Kerrassaan hieno analyysi. Antoi kattavan kuvan kirjoittajansa sielunelämästä, ennakkoluuloista ja aroista paikoista.


    • outoa on

      Alla lainaus "analyysistä", jonka kohteeksi täällä siis tosiaankin joutuu, vaikkei analysaattori ole koskaan "analyysinsä" kohdetta edes tavannut:

      "Jos kyseessä on rikas nainen, useimmiten se on luonteeltaan ylpeä, iloton, teeskentelevä ja tiukka rich bitch, joka ei kestä pieniä eikä suuria elämänmuutoksia, luopumisia eikä pettymyksiä. Se on oppinut saamaan kaiken haluamansa rahalla. Hän ostaa kunnioituksen ja arvostuksen ja kuvittelee olevansa elämässä kiinni. Eikös olekin köyhää!!!
      Hän ei pysty nöyrtymään elämän vaikeuksien edessä, ei kykene nauramaan itselleen, ei pysty näkemään itseään tunteita täynnä olevana ja heikkona ja ajoittain pelkäävänäkin ihmisenä. Hän ei kykene kohtaamaan aidosti toista ihmistä, ei kykene empatiaan eikä myötätuntoon. Sekistäkään hän ei osaa nauttia, koska pelkää menettävän kontrollin."

      MISTÄ SAISIN ITSELLENI KYVYN NÄHDÄ TOISEN LUONTEEN ULKOISTEN TEKIJÖIDEN PERUSTEELLA ??

    • eräs deittailja

      Ei ole väärin mutta suomalainen arvostaa vaatimattomuutta eikä pidä ylpeilystä. Jos olisit "jenkkimarkkinoilla" niin tilanne olisi toisin. Joten ei kannata mainita noita kolmea asiaa mitenkään muuten profiilissaan kuin laittaa kuva (josta jokainen voi itse tehdä oman tulkintansa siitä oletko komea/kaunis), laittaa siihen tulorajaan se yli 51 tonnia vuodessa (sehän on vain vastaus kysymykseen) ja koulutukseen maisteri/tohtori (mikä sitten oletkaan).

      Itselläni on kuva ja tuo maisteri-kohta täytetty, tulot olen jättänyt täyttämättä vaikka ne ovatkin tuossa ylimmässä kategoriassa, koska en pidä siitä että tuloista puhutaan, ihan oma periaatteeni. Ja tasan 2 lukuisista yhteydenotoista on ollut haukkumista siitä mitä oikein kuvittelen itsestäni.

    • ihmiset on ihmisiä, mutta minä olen kuningas

      eikä mitään selittelyjä

      • huistutus kaikille

        Joo, mutta minä kuningatar ja ajan kultaisilla vaunuilla 4 valkoista hevosta
        vetää. Kyllä tässä huivi läpättää kummasti.

        Pari millii kässärissä on.....ihanaa


    • vitsi vitsi

      Rikas Nainen;

      Jos kyseessä on rikas nainen, useimmiten se on luonteeltaan ylpeä, iloton, teeskentelevä ja tiukka rich bitch, joka ei kestä pieniä eikä suuria elämänmuutoksia, luopumisia eikä pettymyksiä. Se on oppinut saamaan kaiken haluamansa rahalla. Hän ostaa kunnioituksen ja arvostuksen ja kuvittelee olevansa elämässä kiinni. Eikös olekin köyhää!!!
      Hän ei pysty nöyrtymään elämän vaikeuksien edessä, ei kykene nauramaan itselleen, ei pysty näkemään itseään tunteita täynnä olevana ja heikkona ja ajoittain pelkäävänäkin ihmisenä. Hän ei kykene kohtaamaan aidosti toista ihmistä, ei kykene empatiaan eikä myötätuntoon. Sekistäkään hän ei osaa nauttia, koska pelkää menettävän kontrollin

      Köyhä Nainen;
      Köyhä nainen on onnellisuuden kulissia ylläpitävä ja kaikille teeskelevä peittelijä joka luulee ettei kukaan näe onnettomuuden taakse jonka varattomuus tuo.Se on valmis huijamaan jokaisen sentin jonka vaan voi sossusta irtirepiä.On valmis tekemään pieniä petoksia koska on sitä mieltä että "yhteisenhyvän" takia on oikeutettua.
      Hän myös oppinut ettei mitään saa ilmaiseksi ja muistaa opettaa tämän jälkikasvulleen.Näin hän tekee köyhissä oloissa olevista lapsistaan varakkaiden vihaajia.
      Hän on kateellinen varakkaimille kilpasiskoilleen ja tästä syystä jaksaa korostaa omaan mahtavuuttaan siivoamisessa,lapsista huolehtimisesta ja pullan paistamisesta.Hän levittelee varakaamista myös kylän muille köyhille perättömiä juoruja.

      Rikas mies;

      No rikas mies sitten. Useimmiten hän on narsisti, varsinkin jos hän itse on hankkinut omaisuutensa. Varakkuus antaa turvakehikon heikon itsetunnon omaavalle miehelle. Varakkuuden kautta hän pönkittää egoaan, haluaa näyttää maailmanmieheltä mutta tiukan paikan tullen, kun pitäisi miettiä hieman syvällisempiä asioita, tämä mies pakenee kuin pikkupoika. Hän pakenee niin itseään kuin elämää. Hän on suuri pelkuri. Hän käyttää naisia ja toisia ihmisiä hyväksi ajatellen koko ajan vain omaa etuaan. Näiden miesten tavaramerkki on tunnekylmyys

      Köyhä Mies;

      Hänellä ei ole mitään omaisuutta eikä työpaikaa.Tämä näkyy huonona itsetuntonta ja muille rehentelynä olemattomilla valheilla.Hän ei halua ajatella huomista pitemmälle koska ei ole omasta mielestään mistään vastuussa.Köyhä mies kuvittelee olevansa muita niin paljon parempi koska osaa tehdä jotain omilla käsillään ja muistaa tästä kertoa kovalla äänellä että"minä kun ja minä".
      Köyhä mies todennäköisesti sortuu myös kapakieroksiin ja öykkäröintiin.

    • ....................

      Terveellä itsetunnolla varustetun ja erityisesti viisaan ihmisen ei tarvitse noita asioita juurikaan esille tuoda mikäli todellakin hakee avoimin mielin pitkäaikaista kumppania, ainakaan päällimmäisenä. Nehän tulevat kuitenkin ilmi, jos on jotain muutakin yhteistä. Vaikka en kyseisiä asioita korosta, se ei tarkoita, että minulle kelpaisi täysin sivistymätön, tyhmä, siivellä elävä ja ihminen, joka ei huolehdi millään tavalla omasta hyvinvoinnistaan.

    • Niina_liisa

      Kyllä noi aloittajan mainitsemat ovat turn offeja pahimmasta päästä.

      Moni mies kertoo profiilissaan olevansa komea - Nämä muuten yleensä ovat niitä rumimpia, kokemusta on.

      Jos kertoo olevansa rikas, niin varmaan houkuttelee puoleensa sellaisia jotka ovat rahan perässä. (Jopa keskitasoa parempipalkkaisena naisena olen saanut joskus perääni jos jonkinlaista pillipiiparia. Nykyään tuloni on "madallettu" profiilissani, samoin koulutukseni)

      Yleensäkin kaikenlainen materialla kehuskeleminen on turn off, esim. hienolla autolla kehuskelu.

      Keski-ikäisellä 40 ja sitä vanhemmalla miehellä moottoripyörä on myös turn off.
      Jotenkin saa sellaisen kuvan, että mies ei ole kasvanut aikuiseksi, yrittää etsiä kadonnutta nuoruuttaan moottoripyörällä. Naisena voin sanoa, ettei mikään ole niin tylsää kuin moottoripyörän takana istuminen.

      • deiting mies

        Minun mielestäni, turn offien listaajat ovat turn offeja pahimmasta päästä. Jotenkin saa sellaisen kuvan, että siellä takana on tiukkanutturainen kontrolloiva perusepävarma kulisseista huolehtiva neurootikko, joka haluaa pitää miehensä tiukassa talutushihnassa ja samalla halveksuu tätä siitä, että mies suostuu alistettuun asemaan.

        Kaiken ikäisten miesten kannattaa tavoitella ja toteuttaa myös omia haaveita, muuten elämästä tulee arkista, hapanta ja arvotonta. Jos moottoripyörä on yksi niistä, ostakoot ihmeessä! Ei tosiaan kannata ajatella, miltä näyttää jonkun deittinaisen silmissä.


      • Niina_liisa
        deiting mies kirjoitti:

        Minun mielestäni, turn offien listaajat ovat turn offeja pahimmasta päästä. Jotenkin saa sellaisen kuvan, että siellä takana on tiukkanutturainen kontrolloiva perusepävarma kulisseista huolehtiva neurootikko, joka haluaa pitää miehensä tiukassa talutushihnassa ja samalla halveksuu tätä siitä, että mies suostuu alistettuun asemaan.

        Kaiken ikäisten miesten kannattaa tavoitella ja toteuttaa myös omia haaveita, muuten elämästä tulee arkista, hapanta ja arvotonta. Jos moottoripyörä on yksi niistä, ostakoot ihmeessä! Ei tosiaan kannata ajatella, miltä näyttää jonkun deittinaisen silmissä.

        Kirjoitukseni ei ollut sinulle vaan suora vastaus aloittajan kysymyksiin.

        Hän kun on sen verran älykäs että seuraa haluavana kyselee mitä asioita naiset arvostavat miehessä. (Kaikki miehet täällä eivät ilmiselvästikään ole.)

        Ensin kysytään naisten mielipidettä, ja kun joku vastaa, niin eiköhän joku Mikki Hiiri vedä siitä pultit :D

        Miksiköhän naiset niin vähän ovat täällä keskustelupalstalla.....


      • Relaa ny vähän
        Niina_liisa kirjoitti:

        Kirjoitukseni ei ollut sinulle vaan suora vastaus aloittajan kysymyksiin.

        Hän kun on sen verran älykäs että seuraa haluavana kyselee mitä asioita naiset arvostavat miehessä. (Kaikki miehet täällä eivät ilmiselvästikään ole.)

        Ensin kysytään naisten mielipidettä, ja kun joku vastaa, niin eiköhän joku Mikki Hiiri vedä siitä pultit :D

        Miksiköhän naiset niin vähän ovat täällä keskustelupalstalla.....

        Mitkä pultit? Hänhän vain kirjoitti oman mielipiteensä sinun kirjoittamistasi asioista. Sinähän tuossa pultit näytit vetävän, kun aloit toista haukkumaan..?

        Tunnut vähän sellaiselta naiselta, jonka mielestä kaikkien pitäisi olla samaa mieltä kanssasi. Newsflash: eivät ole, eivät edes kaikki naiset.


    • poistunpalstalta

      olet myös out jos sulla on elättyä elämää enemmän k 1 lapsi, 2 avioliittoa ..miehet eivät ole aikuisia ihmisiä elättyä elämää ei saa olla !

    • tyhmäolin

      Hyvin vaikeaa on löytää ketään netin kautta, yksi suhde on ja vaikka oli hyvin siisti ja kohtelias, pesityi kotiini ja salasi alkoholin käytön, kiire oli yhteen asumaan?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe