kun meen ja ostan tavaraa ruotsin puolelta nii kuulemma tarkistavat y-tunnukseni euroopan unionin sivuilta. Kato ku ostan verottomana,
mistä ne sen tarkistaa..ku haluaisin tietää onko se siellä jo että voin lähtee ostaan firmaan kampetta ku on aukaisun kanssa pieni hoppu.
eli onko linkkiä mistä ne sen tarkistaa?
kiitos asiallisista vastauksista
y-tunnuksen tarkistaminen ruotsissa...
4
3508
Vastaukset
- Tuolta noin...
Tuolta ne sen varmaan tarkistaa....
http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/lang.do?fromWhichPage=vieshome&selectedLanguage=FI - Yrittäjänainen
Haaparannan keasta hain viime kesänä toimistotavaraa/-kalusteita, mukanani oli YTJ:stä tulostettu rekisteriote, jossa näkyi firman y-tunnus ja minun tiedot. Tämä lappu näytettiin kassalla, joka vähensi alvit loppusummasta. Sitten piti vielä käydä erillisellä tiskillä anomassa lupaa viedä tavarat maasta ulos. Eli siellä toinen työntekijä merkkasi lappuun mm. autoni rekkarin, ja päivämäärän ja minun tiedot.
Y-tunnus näkyy ainakin kansallisessa rekisterissä heti, kun se on sinulle myönnetty. Ja kotimaisista rekistereistähän saat laput tulostettua myös på svenska, joten ota lappunen mukaan varalta?- yyyyyyyyyyyyyyyyyyss
Kiitos vastauksista!!
Kävin testaamas tota linkkiä, joten mun yritys ei ole vielä rekisteris.. y-tunnus on, mut yritystä ei ole vielä rekisteröity. Pitää siis odottaa...menee varmaan ensi viikolle.
yrittäjä nainen: ilmoititko sä verottajalle suomes että olet käynyt ostoksilla? Pitääkö niistä ilmoittaa jos alvi on jo pois eikä aio niitä missään vähentää?
- Yrittäjänainen
En ilmoittanut verottajalle. Vein kuitit kirjanpitäjälleni, joka kirjasi ne kirjanpitoon. Alveja ei ostoksista tietysti pysty vähentämään, koska sellaistahan ei ole maksettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t553793- 332231
- 402104
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171721Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401552Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251492- 801447
- 1411186
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221143Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901115