kun meen ja ostan tavaraa ruotsin puolelta nii kuulemma tarkistavat y-tunnukseni euroopan unionin sivuilta. Kato ku ostan verottomana,
mistä ne sen tarkistaa..ku haluaisin tietää onko se siellä jo että voin lähtee ostaan firmaan kampetta ku on aukaisun kanssa pieni hoppu.
eli onko linkkiä mistä ne sen tarkistaa?
kiitos asiallisista vastauksista
y-tunnuksen tarkistaminen ruotsissa...
4
3651
Vastaukset
- Tuolta noin...
Tuolta ne sen varmaan tarkistaa....
http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/lang.do?fromWhichPage=vieshome&selectedLanguage=FI - Yrittäjänainen
Haaparannan keasta hain viime kesänä toimistotavaraa/-kalusteita, mukanani oli YTJ:stä tulostettu rekisteriote, jossa näkyi firman y-tunnus ja minun tiedot. Tämä lappu näytettiin kassalla, joka vähensi alvit loppusummasta. Sitten piti vielä käydä erillisellä tiskillä anomassa lupaa viedä tavarat maasta ulos. Eli siellä toinen työntekijä merkkasi lappuun mm. autoni rekkarin, ja päivämäärän ja minun tiedot.
Y-tunnus näkyy ainakin kansallisessa rekisterissä heti, kun se on sinulle myönnetty. Ja kotimaisista rekistereistähän saat laput tulostettua myös på svenska, joten ota lappunen mukaan varalta?- yyyyyyyyyyyyyyyyyyss
Kiitos vastauksista!!
Kävin testaamas tota linkkiä, joten mun yritys ei ole vielä rekisteris.. y-tunnus on, mut yritystä ei ole vielä rekisteröity. Pitää siis odottaa...menee varmaan ensi viikolle.
yrittäjä nainen: ilmoititko sä verottajalle suomes että olet käynyt ostoksilla? Pitääkö niistä ilmoittaa jos alvi on jo pois eikä aio niitä missään vähentää?
- Yrittäjänainen
En ilmoittanut verottajalle. Vein kuitit kirjanpitäjälleni, joka kirjasi ne kirjanpitoon. Alveja ei ostoksista tietysti pysty vähentämään, koska sellaistahan ei ole maksettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2394190Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1142649Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412402Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161446Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811446- 481179
- 781097
- 59973
- 45956
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58931