kun meen ja ostan tavaraa ruotsin puolelta nii kuulemma tarkistavat y-tunnukseni euroopan unionin sivuilta. Kato ku ostan verottomana,
mistä ne sen tarkistaa..ku haluaisin tietää onko se siellä jo että voin lähtee ostaan firmaan kampetta ku on aukaisun kanssa pieni hoppu.
eli onko linkkiä mistä ne sen tarkistaa?
kiitos asiallisista vastauksista
y-tunnuksen tarkistaminen ruotsissa...
4
3758
Vastaukset 4
- Tuolta noin...
Tuolta ne sen varmaan tarkistaa....
http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/lang.do?fromWhichPage=vieshome&selectedLanguage=FI - Yrittäjänainen
Haaparannan keasta hain viime kesänä toimistotavaraa/-kalusteita, mukanani oli YTJ:stä tulostettu rekisteriote, jossa näkyi firman y-tunnus ja minun tiedot. Tämä lappu näytettiin kassalla, joka vähensi alvit loppusummasta. Sitten piti vielä käydä erillisellä tiskillä anomassa lupaa viedä tavarat maasta ulos. Eli siellä toinen työntekijä merkkasi lappuun mm. autoni rekkarin, ja päivämäärän ja minun tiedot.
Y-tunnus näkyy ainakin kansallisessa rekisterissä heti, kun se on sinulle myönnetty. Ja kotimaisista rekistereistähän saat laput tulostettua myös på svenska, joten ota lappunen mukaan varalta?- yyyyyyyyyyyyyyyyyyss
Kiitos vastauksista!!
Kävin testaamas tota linkkiä, joten mun yritys ei ole vielä rekisteris.. y-tunnus on, mut yritystä ei ole vielä rekisteröity. Pitää siis odottaa...menee varmaan ensi viikolle.
yrittäjä nainen: ilmoititko sä verottajalle suomes että olet käynyt ostoksilla? Pitääkö niistä ilmoittaa jos alvi on jo pois eikä aio niitä missään vähentää?
- Yrittäjänainen
En ilmoittanut verottajalle. Vein kuitit kirjanpitäjälleni, joka kirjasi ne kirjanpitoon. Alveja ei ostoksista tietysti pysty vähentämään, koska sellaistahan ei ole maksettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid1591061En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene44717Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.128666Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi23648- 44639
- 67615
Martinan mauton tyyli
Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää161571Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal52560Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni34554Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et34528