Niin, keskustelkaa asiasta. Meinaan lähinnä seksuaalivähemmistöjä kohtaan. Mielipiteitä olisi hauska kuulla, pitäkää teksti asiallisena ja oman iän sekä sukupuolen ilmoittaminen olisi kiva juttu.
Itse en hirviästi perusta pride-kulkueista, sisustusohjelmista homolla höystettynä tai muutenkaan tämän sateenkaarikulttuurin korostamisesta.
Kannatan ihmisen tasa-arvoa ja yksityisyyttä, minulle on ihan luonnollista että on muitakin kuin heteroja.
Täytyy ymmärtää se fakta, että jokainen tulkitsee raamattua omalla tavallaan. Toivon että tähän ei seattaisi nyt uskonnollisia kysymyksiä.
Sanokaa oma henkilökohtainen mielipiteenne, asiallisesti.
Seinäjoki - ahdasmielinen vai vapaamielinen?
72
965
Vastaukset
- Ruotsiperkeles!!
Homoja on aina ollut, on tälläkin hetkellä, ja tulee aina olemaankin. Keneltäkään heidän ei lupaa tarvitse kysyä homouteen. Keneltäkään ei heidän tarvitsisi pyytää suvaitsevaisuutta sillä itse katson että tämä asia on täysin automaattinen ja päivänselvä.
Jatkuva homouden esilletuominen sensijaan on erittäin ärsyttävää.
Homoille adoptio-oikeus? Kyllä, kun ajattelee lasta. Lapsi saa varmasti kahden homon tai lesbon luona paremman kodin kuin kasvatuslaitoksessa.
Kaikki sen tietää että homot eivät saa "luonnollisella" tavalla lapsia, joten sen puolesta ei lapset homoille kuulu, mutta kyllä heillä adoptio-oikeus tulisi olla, sillä varmasti he olisivat hyviä vanhempia siinä missä heterotkin.
Homot kirkkohäihin? Ei. Miksi pitäisi kirkon hyväksyä jotain sellaista mikä tuomitaan raamatussa? Miksi pitää homojen väkipakolla tunkea sellaiseen laitokseen mikä ei tue heidän elämäntapaansa?
- Toinen näkökanta: Kirkon opit ovat hajonneet jo aikaa sitten pirstaleiksi ja maailmassa on nykyään yhtä monta tulkintaa kuin uskovaa. Miksi homous tuomitaan, mutta sunnuntaina saa tehdä töitä ja aviorikkojia ei kivitetä? Herää kysymyksiä, että miksi "Jumalan sana" on homouden kohdalla edelleen niinkuin se on? Miksi ylipäänsä sitä sanaa yritetään murtaa ja kiertää?
Kirkko on kauheassa julkisessa paineessa jossa vaihtoehtona on jäsenten (ja verotulojen) menettäminen mikäli ei hyväksy homoutta, mutta toisaalta taistelee myös omia oppejansa vastaan. Eiköhän jossain vaiheessa homoparit saa kirkkohäät, sillä ei kirkolla ole varaa menettää verotuloja. Mikä sinänsä on ihan hauska ajatus että jumalan sana taipuu rahan edessä :D
Miettikääpäs sitä!
Kaikenkaikkiaan homous on sitä mitä se on, kenenkään lupaa kysymättä!
T: Mies 28- Huhhuijaaa
Homoille adoptio-oikeus ?
Ei lainkaan, kun ajattelee lasta. - Siitä vierestä
Huhhuijaaa kirjoitti:
Homoille adoptio-oikeus ?
Ei lainkaan, kun ajattelee lasta.Perustelut uupuu Huhhuijaalta. Myös pyydetty kiva juttu jäi laittamatta viestin loppuun.
- Nainen33v...........
Ei adoptio-oikeutta!!!
Tunnen homoparin, toisella niistä on ed avioliitosta lapsi, eli lapsi viettää paljon aikaa isin ja isin poikaystävän luona.
Ei siitä kauaan ole ku juttelin lapsen äidin kans (hyvä ystäväni),
ja hän kertoi erittäin ikäviä asioita kuinka tieto oli levinnyt kouluun ja lasta kiusataan siellä.
Ja sen huomaa lapsesta, niin hiljaiseksi muuttunut, masentunut, ja yrittää välttää koulua jatkuvasti lintsaamalla.
Lapset opetetaan koulussa jo siihen että mies ja nainen on luotu yhteen, eli onhan se selvää että pikkukallea kiusataan kun perheessä onkin kaksi isää! :(
Eli tää on mun mielipide, joka perustuu ihan siihen mitä oon sivusta seurannut. - Siitä vierestä
Nainen33v........... kirjoitti:
Ei adoptio-oikeutta!!!
Tunnen homoparin, toisella niistä on ed avioliitosta lapsi, eli lapsi viettää paljon aikaa isin ja isin poikaystävän luona.
ja hän kertoi erittäin ikäviä asioita kuinka tieto oli levinnyt kouluun ja lasta kiusataan siellä.
Ja sen huomaa lapsesta, niin hiljaiseksi muuttunut, masentunut, ja yrittää välttää koulua jatkuvasti lintsaamalla.
Lapset opetetaan koulussa jo siihen että mies ja nainen on luotu yhteen, eli onhan se selvää että pikkukallea kiusataan kun perheessä onkin kaksi isää! :(
Eli tää on mun mielipide, joka perustuu ihan siihen mitä oon sivusta seurannut.Onhan se surullista että ei koulussa osata puuttua kiusaamiseen.
Adoptio-oikeuden vastustamiseen vaaditaan kyllä kovempia perusteita kuin koulukiusaaminen. Ei voida vetää johtopäätöstä että vain homoparien lapsia kiusataan.
Mielestäni kiusaajien vanhemmat ovat epäonnistuneet kasvatuksessa, ei kiusattujen vanhemmat. - koulukiusattu20
Siitä vierestä kirjoitti:
Onhan se surullista että ei koulussa osata puuttua kiusaamiseen.
Adoptio-oikeuden vastustamiseen vaaditaan kyllä kovempia perusteita kuin koulukiusaaminen. Ei voida vetää johtopäätöstä että vain homoparien lapsia kiusataan.
Mielestäni kiusaajien vanhemmat ovat epäonnistuneet kasvatuksessa, ei kiusattujen vanhemmat.Koulussa nimenomaan ei puututa kiusaamiseen, sehän se ongelma onkin!!
Useimmat opettajat sulkevat silmänsä koska eivät halua itselleen ongelmia.
Tuohon kun sais muutosta. - Siitä vierestä
koulukiusattu20 kirjoitti:
Koulussa nimenomaan ei puututa kiusaamiseen, sehän se ongelma onkin!!
Tuohon kun sais muutosta.Koulukiusaaminen on vakava, häpeällinen ja monia kaduttava asia.. Koitetaan pitää asia edelleenkin otsikossa mainitussa asiassa. Aloittakaas pääkirjoituksesta uusi haara, ettei tästä tule valtavaa pätkää.
- M25elämäpilalla
koulukiusattu20 kirjoitti:
Koulussa nimenomaan ei puututa kiusaamiseen, sehän se ongelma onkin!!
Tuohon kun sais muutosta.totta. tuollaset tärkeät asiat eka kuntoon.
Eihän se sitä tarkoita että "vain homoparien lapsia kiusataan", mut itsekin koulukiusattu ollu ja vieläkin ne asiat painaa.
niin jos edes muutamalta lapselta saisi tällaisen tuskan pois, niin se riittää, ei adoptio-oikeutta! - hfjjfkff
Tottakai ainakin valtionkirkon kirkoissa pitäisi homot halutessan vihkiä. Absurdia ajatellakkin, että valtioon liitetty ja valtiosta hyötyvä kirkko ei tarjoa kaikille valtion asukkailla samoja palveluita.
Eli jos luterilainen kirkko suostuu irtoamaa valtiosta ja samalla muuttumaan muutenkin normaaliksi kirkoksi (mm. verotusoikeus pois ja valtion verotuet pois) niin sitten saa toimia niinkuin tahtoo ja vaikka kieltää naisten puhumisen kirkossaan, kuten uskontonsa määrää.
Mies 25, ateisti ja maksan kirkolle veroja (yritykseni maksama yhteisövero), vaikken siihen kuulu. Reilua eikö totta - Oikeat syylliset
Nainen33v........... kirjoitti:
Ei adoptio-oikeutta!!!
Eli tää on mun mielipide, joka perustuu ihan siihen mitä oon sivusta seurannut."Tunnen homoparin, toisella niistä on ed avioliitosta lapsi, eli lapsi viettää paljon aikaa isin ja isin poikaystävän luona.
Ja sen huomaa lapsesta, niin hiljaiseksi muuttunut, masentunut, ja yrittää välttää koulua jatkuvasti lintsaamalla"
Missä kohtaa tässäkin kiusaamistapauksessa oikeasti löytyy se syyllinen? Minäpä kerron. Se ei suinkaan ole homoparissa eikä näiden lapsessa.
Syyllisiä ovat kiusaajien vanhemmat, jotka kotona opettavat lapsilleen, että on sallittua menetellä toisia ihmisiä kohtaan kristillisellä tavalla, Kristillinen tapa tässä tapauksessa sisältää kiusaamista ja toisten ihmisten halveksimista.
- Siitä vierestä
Kiitoksia asiallisesta vastauksesta, ollaan hyvinkin samoilla linjoilla!
- Ahdasmielinen paikka
Ei todellakaan homoille adobtio-oikeitta. Ei todellakaan. Homot saa olla hinttejä jos tykkää mutta lapsilla on oikeus kasvaa kunnon perheessä jossa on isä ja äiti. Ja miks homojen pitää väkisi mennä kirkkohäihin jos ne ei taivasta tunnusta? Naurettavaa.
homot saavat olla homoja.
homoille EI adoptio-oikeutta.
homot EI kirkkohäihin.
Jos yhtään tunnet historiaa, niin tiedät että Etelä-Pohojammaa on erittäin homofobista aluetta. Seinäjoen joka ikises asuinaluees on homofobisia punaniska perusjuntteja. Pride kulkue Seinäjoella on mahdoton yhtälö. Sitä tulis sellanen joukkotappelu, että oksat pois. Jos Seinäjoella ihmiset tappaa itselleen tuntemattomiakin "normaaleja" ihmisiä niin entä jos vastaan tulee homosaattue? Verilöyly.- 324wfewfesfesf
Voisitkl tyhjentävästi perustella nämä kannat? Miksi ihmisryhmää pitäisi syrjiä erilaisuuden takia?
Lisäksi väität että homovanhemmat eivät ole kunnon vanhempia. Missään ei ole edes todistettu että homovanhempien lapset olisivat sen epävakaampia tai saisivat huonommat eväät elämää.
Eri mieltä asioista kyllä saa olla mutta itse en silti suvaitse totaaliseta ahdasmielisyyttä ja "periaatteihin" ja varsinkin "kirkon arvoihin" nojautuvia mielipiteitä. - 3refefesfsesee
Höpö höpö.. puhu vaan omasta puolestasi mutta Seinäjokisten puolesta turha ruveta tuollaista paskaa väittämään.
- Siitä vierestä
Yllä pyydettiin keskustelulta asiallisia viestejä, mikä ei tarkoita homojen nimittelyä hinteiksi. Ymmärrän tunteenpurkauksenne asiaa kohtaan ja asia on teille herkkä näemmä.
Outoa myös puhua seinäjokelaisten puolesta negatiiviseen sävyyn ja pilkata heitä sattumanvaraisesti tappaviksi punaniska perusjunteiksi.. En usko että monikaan seinäjokelainen priden takia verilöylyä pistäisi käyntiin.
Jatketaan keskustelua mutta jätetään tunteenpurkaukset pois ja pidetään teksti edelleen asiallisena, maltti on valttia. - Huhhuijaaa
324wfewfesfesf kirjoitti:
Voisitkl tyhjentävästi perustella nämä kannat? Miksi ihmisryhmää pitäisi syrjiä erilaisuuden takia?
Lisäksi väität että homovanhemmat eivät ole kunnon vanhempia. Missään ei ole edes todistettu että homovanhempien lapset olisivat sen epävakaampia tai saisivat huonommat eväät elämää.
Eri mieltä asioista kyllä saa olla mutta itse en silti suvaitse totaaliseta ahdasmielisyyttä ja "periaatteihin" ja varsinkin "kirkon arvoihin" nojautuvia mielipiteitä."Miksi ihmisryhmää pitäisi syrjiä erilaisuuden takia?"
Hyvä kysymys.
Ja hyvin laaja kysymys.
Nimittäin jos yhtään ihmisryhmää ei pidä/saa syrjiä erilaisuutensa takia niin silloinhan tarkoitetaan kaikkia sukupuolisesti erilailla suuntautuvia ihmisryhmiä.
Tehdäänpä luotteloa: Biseksuaalit, homoseksuaalit, sodomistit, pedofiilit, insestiaa harrastavat, alaikäisen kanssa seksiä harrastavat (pedofilian määritelmä kun on laajempi), nekrofilia.....
Löytääkö joku muita poikkeavia ihmisryhmiä joita ei saisi syrjiä erilaisuutensa takia?
Nykyäänhän poikkeavuus on normaalimpaa kuin heterous. - 32423542342
Huhhuijaaa kirjoitti:
"Miksi ihmisryhmää pitäisi syrjiä erilaisuuden takia?"
Hyvä kysymys.
Ja hyvin laaja kysymys.
Nimittäin jos yhtään ihmisryhmää ei pidä/saa syrjiä erilaisuutensa takia niin silloinhan tarkoitetaan kaikkia sukupuolisesti erilailla suuntautuvia ihmisryhmiä.
Tehdäänpä luotteloa: Biseksuaalit, homoseksuaalit, sodomistit, pedofiilit, insestiaa harrastavat, alaikäisen kanssa seksiä harrastavat (pedofilian määritelmä kun on laajempi), nekrofilia.....
Löytääkö joku muita poikkeavia ihmisryhmiä joita ei saisi syrjiä erilaisuutensa takia?
Nykyäänhän poikkeavuus on normaalimpaa kuin heterous.Siis vertaat homoseksuaaleja tässä nyt suoraan pedofiileihin ja insestiin.
Ei jumalauta ajattele nyt hieman mitä kirjoittelet. Insestin kieltämiselle on jo kiistatta täysin terveydelliset perusteet sehän on selvä. Näkeehän sen mitä insesti aiheuttaa kun katsoo vaikkapa joitan kuningassukuja.
Insesti ei ole aina edes tarkoitusken mukaista vaan tahatonta jos perheenjäsenet tai esim. serkukset eivät ole koskaan tunteneetkaan tai tietäneet toistensa olemassolosta. Näitähän sattuu. - Junttila Seinäjoki
Yllä pyydettiin keskustelulta asiallisia viestejä, mikä ei tarkoita homojen nimittelyä hinteiksi. Ymmärrän tunteenpurkauksenne asiaa kohtaan ja asia on teille herkkä näemmä.
Outoa myös puhua seinäjokelaisten puolesta negatiiviseen sävyyn ja pilkata heitä sattumanvaraisesti tappaviksi punaniska perusjunteiksi.. En usko että monikaan seinäjokelainen priden takia verilöylyä pistäisi käyntiin.
Jatketaan keskustelua mutta jätetään tunteenpurkaukset pois ja pidetään teksti edelleen asiallisena, maltti on valttia.Vuonna 2003 minun veljeni ja hänen kumppaninsa hakattiin sairaalakuntoon kun kävelivät käsi kädessä ja suutelivat kaupungilla myöhään illalla. Että aika punaniska junteilta Seinäjokiset vaikuttaa ainakin minun silmiini.
Pahoinpitelijät saatiin kiinni, mutta naurettavan pieniä oli rangaistukset. Veljeni ei enään nykyään asu Seinäjoella, vaan muutti Tampereelle, jossa saa olla muutakin kuin hetero. - heter0
324wfewfesfesf kirjoitti:
Eri mieltä asioista kyllä saa olla mutta itse en silti suvaitse totaaliseta ahdasmielisyyttä ja "periaatteihin" ja varsinkin "kirkon arvoihin" nojautuvia mielipiteitä.Mitä selität? En mä ketään halua syrjiä? Homot saavat olla homoja. Onko se mielestäsi ahdasmielistä? Pitäisikö homoilla olla omat lait ja omat kaupungit? Jos se on ahdasmielistä kun sanon että homot saavat olla homoja nii sulla on päässäs vikaa. Lapsia kiusataan koulussa jos vanhemmat ovat samaa sukupuolta. Lapsi saa koko nuoruutensa kärsiä siitä. Tiedän erään homoperheen jossa on juurikin näin. Miten muuten mies imettää lastaan?
Ja vielä kerran. Minulla ei ole MITÄÄN homoja vastaan. Olkoon homoja jos haluavat, mutta lapset kuuluvat normaaleihin perheisiin, piste.
Sä olet bai tö wei ehkä suomi24 sivun pahin piilohomo. :) - Hetero ja isä.
heter0 kirjoitti:
Mitä selität? En mä ketään halua syrjiä? Homot saavat olla homoja. Onko se mielestäsi ahdasmielistä? Pitäisikö homoilla olla omat lait ja omat kaupungit? Jos se on ahdasmielistä kun sanon että homot saavat olla homoja nii sulla on päässäs vikaa. Lapsia kiusataan koulussa jos vanhemmat ovat samaa sukupuolta. Lapsi saa koko nuoruutensa kärsiä siitä. Tiedän erään homoperheen jossa on juurikin näin. Miten muuten mies imettää lastaan?
Ja vielä kerran. Minulla ei ole MITÄÄN homoja vastaan. Olkoon homoja jos haluavat, mutta lapset kuuluvat normaaleihin perheisiin, piste.
Sä olet bai tö wei ehkä suomi24 sivun pahin piilohomo. :)Homoperheissä vauvaa imetetään aivan kuten hetero tai lesbo perheessä, jossa ei ole rintaruokintaa... Ja kun puhutaan homojen adobtio-oikeudesta, ei silloin tarkoiteta yleensä imeväis ikäisiä.
Kyllä rakastava homo tai lesbo perhe on lapselle aivan yhtä hyvä kuin rakastava heteroperhekkin. Koulukiusaaminen on mahdollista, mutta senkin voi välttää muuttamalla jonnekkin avoimemmalle seudulle. Omalla luokallani ala-asteella oli kahden äidin (eli lesbopari) lapsi ja häntä ei kiusattu yhtään... Emme tokikaan asuneet missään raamattuvyöhykkeellä, vaan hämeessä.
Tuntuu oikeastaan hassulta, että väännetään jostain homojen adobtio-oikeudesta samaan aikaan kun alkoholistiperheillä on lapsia kotona ja perhekodit on täynnä lapsia.
Terv. Hetero ja isä - ldwlwdalwdalwdalwda
Jatketaan keskustelua mutta jätetään tunteenpurkaukset pois ja pidetään teksti edelleen asiallisena, maltti on valttia.Et näemmä tunne Seinäjokee sitte yhtää. Täälon kuule aika palio semmosii kansallisnationalisteja/skinejä että oksat pois. Kaiken erillaasen vihaaminen myös kuuluu etelä-pohojammaalaaseen luonteesehen.
- dawwdadwawdggd
Hetero ja isä. kirjoitti:
Homoperheissä vauvaa imetetään aivan kuten hetero tai lesbo perheessä, jossa ei ole rintaruokintaa... Ja kun puhutaan homojen adobtio-oikeudesta, ei silloin tarkoiteta yleensä imeväis ikäisiä.
Kyllä rakastava homo tai lesbo perhe on lapselle aivan yhtä hyvä kuin rakastava heteroperhekkin. Koulukiusaaminen on mahdollista, mutta senkin voi välttää muuttamalla jonnekkin avoimemmalle seudulle. Omalla luokallani ala-asteella oli kahden äidin (eli lesbopari) lapsi ja häntä ei kiusattu yhtään... Emme tokikaan asuneet missään raamattuvyöhykkeellä, vaan hämeessä.
Tuntuu oikeastaan hassulta, että väännetään jostain homojen adobtio-oikeudesta samaan aikaan kun alkoholistiperheillä on lapsia kotona ja perhekodit on täynnä lapsia.
Terv. Hetero ja isäJos joku 15-vuotias murkku yritettäis adoptoida homoperheeseen nii veikkaan että hän tekisi ennemmin itsarin.
- 2343rwr3
Junttila Seinäjoki kirjoitti:
Vuonna 2003 minun veljeni ja hänen kumppaninsa hakattiin sairaalakuntoon kun kävelivät käsi kädessä ja suutelivat kaupungilla myöhään illalla. Että aika punaniska junteilta Seinäjokiset vaikuttaa ainakin minun silmiini.
Pahoinpitelijät saatiin kiinni, mutta naurettavan pieniä oli rangaistukset. Veljeni ei enään nykyään asu Seinäjoella, vaan muutti Tampereelle, jossa saa olla muutakin kuin hetero.Syyllistät kaikkai seinäjokisia muutaman skinhead lihapään takia?
Mene itseesi saatana. Eiköhän näitä vatipäitä löydy se pieni vähemmistö kaikista kaupungeista ja varsinkin Helsingistä. - 32423refefse
heter0 kirjoitti:
Mitä selität? En mä ketään halua syrjiä? Homot saavat olla homoja. Onko se mielestäsi ahdasmielistä? Pitäisikö homoilla olla omat lait ja omat kaupungit? Jos se on ahdasmielistä kun sanon että homot saavat olla homoja nii sulla on päässäs vikaa. Lapsia kiusataan koulussa jos vanhemmat ovat samaa sukupuolta. Lapsi saa koko nuoruutensa kärsiä siitä. Tiedän erään homoperheen jossa on juurikin näin. Miten muuten mies imettää lastaan?
Sä olet bai tö wei ehkä suomi24 sivun pahin piilohomo. :)Juntti.
- Näin se on.
heter0 kirjoitti:
Sä olet bai tö wei ehkä suomi24 sivun pahin piilohomo. :)"Ja vielä kerran. Minulla ei ole MITÄÄN homoja vastaan. Olkoon homoja jos haluavat, mutta lapset kuuluvat normaaleihin perheisiin, piste."
Ja ne kiusaajat ovat näiden "normaalien" perheitten lapsia, joille kotonaan on opetettu kiusaamisen kuuluvan asiaan. - hohhoijjaaaa
Jatketaan keskustelua mutta jätetään tunteenpurkaukset pois ja pidetään teksti edelleen asiallisena, maltti on valttia.Sanoon, notta Seinäjoella on myös semmoisia punaniska perusjuntteja. En sanonu että kaikki olisivat. Opetteles lukemahan. Kyllä mä ny tierän ku koko elämäni tääl asunu. Ja Seinäjoki on hieno paikka. Minulla ei ole sitä vastaan mitään. Tajusit nyt vähän väärin, ääliö.
- p2350
ldwlwdalwdalwdalwda kirjoitti:
Et näemmä tunne Seinäjokee sitte yhtää. Täälon kuule aika palio semmosii kansallisnationalisteja/skinejä että oksat pois. Kaiken erillaasen vihaaminen myös kuuluu etelä-pohojammaalaaseen luonteesehen.
No eipä tuo ihme ole vai unohtuiko jo miten arvoisat Somalian vieraamme käyttäytyivät?
- Niin tai Näin.
Vastaus esittämääsi kysymykseen: Seinäjoki on sietämättömän ruma ja epäviihtyisä. Sillä saattaa olla jotain tekemistä myös ahdasmielisyyden kanssa.
- f32fw3wf3fwfwfw
Aina voi pois muuttaa jos ei ymmärrä pohjanmaan luonnonvaroja ja niiden mahdollisuuksia.
- rtyrhtrrhtrhtrhtrhth
f32fw3wf3fwfwfw kirjoitti:
Aina voi pois muuttaa jos ei ymmärrä pohjanmaan luonnonvaroja ja niiden mahdollisuuksia.
Ei mahdollinen litium varanto tuolla maanuumenissa Seinäjoesta yhtään rumuutta tai epäviihtyisyyttä kuule muuta. Muutenhan täällä on jopa luonnollisesti aika köyhää, ei ole mitään maisemia tai muuta sellaista.
- sjokelaane
rtyrhtrrhtrhtrhtrhth kirjoitti:
Ei mahdollinen litium varanto tuolla maanuumenissa Seinäjoesta yhtään rumuutta tai epäviihtyisyyttä kuule muuta. Muutenhan täällä on jopa luonnollisesti aika köyhää, ei ole mitään maisemia tai muuta sellaista.
Se on sun mielipitees saatanan vellihousu. Lähäre helevettihin täältä jos ei kelepaa. Atanan nirppanoukka.
- 23432432423rwefesf
Oletko sama idiootti joka jaksaa jauhaa tuota samaa "ruma ja epäviihtyisä" laulua joka aiheessa.
Muuta vittuun täältä jos ei kelpaa. Tai avaa silmät ja tutki vähän maakuntaa niin ei ole enää sen jälkeen ruma. - Älyn jättiläiset.
23432432423rwefesf kirjoitti:
Oletko sama idiootti joka jaksaa jauhaa tuota samaa "ruma ja epäviihtyisä" laulua joka aiheessa.
Muuta vittuun täältä jos ei kelpaa. Tai avaa silmät ja tutki vähän maakuntaa niin ei ole enää sen jälkeen ruma.Tällaisten älyn jättiläisten mielestä rumuus vähenee sillä, että vieressä on vielä rumempaa, tai yhtä rumaa.
- 243rfw3f3wf3
rtyrhtrrhtrhtrhtrhth kirjoitti:
Maisemiahan täältä löytyy.. tiesitkö että peltomaisema on yksi suomen perinnemaisemista. Lisäksi jokien ympäristöt ovat erittäin kauniita nätteine koskineen. Kyrönjoki laakso kokonaisuudessaan on hienoa aluetta. Lisäksi löytyy pitkospuureitit soilla yms yms.. Pieniä järviäkin riittää yllttävän monta vaikka ei tasailla pohjanmaalla luulisi olevan.
Pidä silmät auki niin voisit jotain tajutakkin. - 2343rfsfesfe
Älyn jättiläiset. kirjoitti:
Tällaisten älyn jättiläisten mielestä rumuus vähenee sillä, että vieressä on vielä rumempaa, tai yhtä rumaa.
Mitä helvettiä änkytät. Eihän tusosa lauseessasi ollut yhtään mitään järkeä.
- ja ikää oli 45
Ajatelkaa lapsia! eikä vaan itseänne.. Homot ajattelee vain ja ainoastaan itseään, ja omia oikeuksiaan. Eikö ne voisi adoptio asiassa miettiä MILTÄ LAPSESTA TUNTUU.
Kyllä mäkin uskon että homoparit osaavat kasvattaa ja rakastaa lasta ihan samalla tavalla ku heteroparit, mutta se kaikki mitä lapsi joutuu kokemaan homoperheessä, on jotain järkyttävää. Eihän se lapsen vika ole jos hänellä ei ole äitiä, mutta kaikilla muilla on... miltä se tuntuu? kehtaako lapsi koskaan tuoda kavereitaan kotia ja esitellä "täs on mun isä ja, täs on mun...isä".- 3243rfw3rf3ww3
Ja olikohan sinulla omakohtaisia kokemuksia tai tutkimustietoa väitteidesi tueksi vai mutullako vain tässä liihottelet.
Aika absurdia myös väittää että vain homot ovat niitä jotka ajattelevat vain itseään. Yhteiskunta ja homofoobikot ovat tästäkin asiasta tehneet tarpeettomasti numeron. - heter00
3243rfw3rf3ww3 kirjoitti:
Ja olikohan sinulla omakohtaisia kokemuksia tai tutkimustietoa väitteidesi tueksi vai mutullako vain tässä liihottelet.
Aika absurdia myös väittää että vain homot ovat niitä jotka ajattelevat vain itseään. Yhteiskunta ja homofoobikot ovat tästäkin asiasta tehneet tarpeettomasti numeron.Veikkaan, että oot pahemma luokan piilohomo. Toi jätkä puhu iha täyttä asiaa että mene sinä homo siitä helevettihin.
- 324wefesfsefe
heter00 kirjoitti:
Veikkaan, että oot pahemma luokan piilohomo. Toi jätkä puhu iha täyttä asiaa että mene sinä homo siitä helevettihin.
Mitä sitten vaikka olisin ihan julkinen homo? Aiheuttaako se sinulle jotain traumoja tai loukkaako se sinua henkilökohtaisesti?
- Uusseinäjokinenn
Suomessa mikään alue ei ole mikään "super-ahdasmielinen" mutta onhan tämä Etelä-Pohjanmaa alueena kaikkein vanhoillisin. Seinäjoella nuoret vielä homottelee toisiaan haukkumasanana kuten Etelä-Suomessa 80luvulla. Ja jos jollain lapsella on homo sukulaisena tai jopa vanhempana, niin täällä Seinäjoella kyllä herkästi aletaan kiusaamaan. Joidenkin lapsien kotonakin vielä opetaan, että homous on epänormaalia.
Ja ymmärrän, ettet halua uskonnollista keskustelua. Mutta nyt pitää muistaa, että otsikossa nimenomaan osoitit kysymyksen koskemaan Seinäjokea, ja Suomen raamattuvyöhykkeeksi ei Etelä-Pohjanmaata suotta kutsuta. Seinäjoki on kevyesti uskonnollisin ja ahdasmielisin alue Suomen kartalla. Paikkakunta jossa koulujenkin päättäminen on yhteisrukouksen aihe paikallisessa kirkossa ja se kirjataan ihan koulujen lukujärjestykseenkin.
Ikää on 28 ja Seinäjoelle muutin 6 vuotta sitten Etelä-Suomesta työn perässä. Avovaimon kanssa ollaan perheen jatkamisesta puhuttu, mutta haluan lasteni kasvavan jossain muualla, joten suunnitelmat vielä jäissä toistaiseksi sillä vaimo haluaa jäädä tänne.- Hyllykalliolaane
Huhhuh mitä liioottelua. Homo -teremiä käytetähän haukkumanimenä ihan jokaases Suomen kaupungis ja kunnas. Ei se oo mikään Seinäjoen erityysominaasuus. Myös tuo uskonto juttusi on ihan hatusta veretty. Tierän meirän koulusta ehkä maksimissaan 5 uskovaa. Se on vaan osa Pohojalaasta luonnet, että vihatahan kaikkee erimmoosta. Seinäjoki on ihan hyvä paikka kasvaa lapselle, kuha ette vaa Kasperis asu.
- 324reffsefesfes
Siis väitätkö että paikkakunta määrä lapsen ajatusmaailman loppuiäksi? Ei varman olis kannattunu sitten hankkia kakaroita jos ollaan noin hakoteillä.
Lisäksi väite että seinäjoki olisi suomen ahdasmielisin paikka on täyttä sontaa ja mutua. - Juntin ex vaimo
324reffsefesfes kirjoitti:
Siis väitätkö että paikkakunta määrä lapsen ajatusmaailman loppuiäksi? Ei varman olis kannattunu sitten hankkia kakaroita jos ollaan noin hakoteillä.
Lisäksi väite että seinäjoki olisi suomen ahdasmielisin paikka on täyttä sontaa ja mutua.Entinen mieheni oli Seinäjokinen, ja kyllähän se pikkuhiljaa alkoi avoimemmaksi ja suvaitsevammaksi muuttua kun Tampereella asuttiin, mutta kyllä sitä ahdasmielisyyttä ja homofovisuutta sai hävetä monet vuodet.
Hyvissä väleissä ollaan vieläkin, eli mitään haukkumista tämä ei ole, mutta olihan tuo aikamoinen juntti. Ja siihen junttiuteen vaikuttaa kyllä se ympäristö missä kasvaa.
Nainen 44 - 234rfvsefesfsef
Juntin ex vaimo kirjoitti:
Entinen mieheni oli Seinäjokinen, ja kyllähän se pikkuhiljaa alkoi avoimemmaksi ja suvaitsevammaksi muuttua kun Tampereella asuttiin, mutta kyllä sitä ahdasmielisyyttä ja homofovisuutta sai hävetä monet vuodet.
Hyvissä väleissä ollaan vieläkin, eli mitään haukkumista tämä ei ole, mutta olihan tuo aikamoinen juntti. Ja siihen junttiuteen vaikuttaa kyllä se ympäristö missä kasvaa.
Nainen 44Ei kyllä vaikuta. Ihminen kyllä oppii ajattelemaa omilla aivoillaan aikuistuessaan. Itse voisin väittää että moni etelän hetelmä (aka helsinkiläinen) on huomattavasti juntimpi ajatusmaailmaltaan kuin minä ja ystäväpiirini.
Itseasiassa minä ja ystäväpiirini on erittäin avaramielinen ja liberaali. - Missä liberaalit
234rfvsefesfsef kirjoitti:
Ei kyllä vaikuta. Ihminen kyllä oppii ajattelemaa omilla aivoillaan aikuistuessaan. Itse voisin väittää että moni etelän hetelmä (aka helsinkiläinen) on huomattavasti juntimpi ajatusmaailmaltaan kuin minä ja ystäväpiirini.
Itseasiassa minä ja ystäväpiirini on erittäin avaramielinen ja liberaali."Itseasiassa minä ja ystäväpiirini on erittäin avaramielinen ja liberaali. " Näitä väitteitä kuulee netissä useasti ja hämmästykseksi jopa livenä Seinäjokisia tavatessa vaikuttavat monet ihan ok ihmisiltä, avaramielisiltä ja liberaaleilta, kuten sanoit.
Mutta mistä ihmeestä sitten johtuu, että nuo samat avaramieliset ja liberaalit ihmiset eivät näy tai kuulu kaupungin normaalissa arjessa. Uskonto ja ahdasmielisyys on aina läsnä. Päiväkodit rukoiluttaa muksuja siinä määrin, että jopa muualla Suomessa tiedetään aina viitata Seinäjoen suuntaan kun uskonnon tuputtamisesta on puhe.
Homoja homotellaan koulussa ja kiusataan ja monet nuoret sanoo suoraan, että isä on luvannu vetää turpaan jos on homo. Seinäjoelta eduskuntaan nousee ahdasmielisiä puolueita (Kokoomus, Keskusta, PS ja muualta pohjanmaalta natsipuolue RKP) Sen sijaan vasemmistoliitto ja vihreät eli perinteiset hiukan vapaammat puolueet loistaa poissaolollaan.
Kun paikallisesta suuresta ja laajasta ammattikoulusta valmistuu iso osa ikäryhmänsä nuorista tuoreista ammattilaisista, niin kouluu juhlistaa valmistuneita kirkossa rukoilemalla ja opettajat on komennettu kirkkoon työnsä puolesta jne.
Eli miksei ne liberaalit ja avaramieliset ihmiset näy kaupungin arjessa ? - Ahdasmielinen s-joki
Hyllykalliolaane kirjoitti:
Huhhuh mitä liioottelua. Homo -teremiä käytetähän haukkumanimenä ihan jokaases Suomen kaupungis ja kunnas. Ei se oo mikään Seinäjoen erityysominaasuus. Myös tuo uskonto juttusi on ihan hatusta veretty. Tierän meirän koulusta ehkä maksimissaan 5 uskovaa. Se on vaan osa Pohojalaasta luonnet, että vihatahan kaikkee erimmoosta. Seinäjoki on ihan hyvä paikka kasvaa lapselle, kuha ette vaa Kasperis asu.
"Myös tuo uskonto juttusi on ihan hatusta veretty. Tierän meirän koulusta ehkä maksimissaan 5 uskovaa. Se on vaan osa Pohojalaasta luonnet, että vihatahan kaikkee erimmoosta."
Taidat kuule valehdella. Uskovaiseksi itsensä on rekisteröinyt suurin osa sinunkin koulusi oppilaista.
Ja jos tosiaan haluaaa katsoa kuinka avaramielistä sakkia pohjanmaalla tosiaan asuu, niin ainahan voi kurkistaa tilastoja kuinka hyvin Seinäjoella suvaitaan sita sakkia joka osaa ajatella omilla aivoillaan, eikä luule saunatonttujen, jeesuksien, jumalien tai muiden kuvittelemiensa menninkäisten olevan totta.
Viime vuonna koko Etelä-pohjanmaalla oli huimat 11 ET-Opiskelijaa.
http://et-opetus.fi/et/tilastoja
Osittain tähän vaikuttaa se, että Seinäjoella on uskovaisia todella paljon. Ja osittain se, että täällä ahdasmielisyyden mekassa koitetaan lapsia kiusata koululaitoksen toimesta niin paljon, että jopa ateistit siirtää lapsensa takaisin uskonnon opetukseen, kun ET ryhmiä ei kaupunki Suomen lakien vastaisesti järjestä kuin yhdessä koulussa, johon pitää alakoululaistenkin taksilla koulupäivän jälkeen ja kesken koulupäivän matkustaa.
Ahdasmielisyys Seinäjoella on monesti juuri uskonnon aiheuttamaa. Seinäjoki onkin Suomen raamattuvyöhykkeen pääkaupunkin.
Äiti 36v muualta muuttanut. Olihan se aikamoinen kulttuurishokki, kun hämeestä muutti raamattuvyöhykkeelle. Kaverit varotteli ja pelotteli ja Seinäjoella ei kovin hyvä maine ollut. Mutta työn perässä on muutettava, sillä leipää on pöytään saatava. - 234fefesfesfesfesf
Missä liberaalit kirjoitti:
"Itseasiassa minä ja ystäväpiirini on erittäin avaramielinen ja liberaali. " Näitä väitteitä kuulee netissä useasti ja hämmästykseksi jopa livenä Seinäjokisia tavatessa vaikuttavat monet ihan ok ihmisiltä, avaramielisiltä ja liberaaleilta, kuten sanoit.
Mutta mistä ihmeestä sitten johtuu, että nuo samat avaramieliset ja liberaalit ihmiset eivät näy tai kuulu kaupungin normaalissa arjessa. Uskonto ja ahdasmielisyys on aina läsnä. Päiväkodit rukoiluttaa muksuja siinä määrin, että jopa muualla Suomessa tiedetään aina viitata Seinäjoen suuntaan kun uskonnon tuputtamisesta on puhe.
Homoja homotellaan koulussa ja kiusataan ja monet nuoret sanoo suoraan, että isä on luvannu vetää turpaan jos on homo. Seinäjoelta eduskuntaan nousee ahdasmielisiä puolueita (Kokoomus, Keskusta, PS ja muualta pohjanmaalta natsipuolue RKP) Sen sijaan vasemmistoliitto ja vihreät eli perinteiset hiukan vapaammat puolueet loistaa poissaolollaan.
Kun paikallisesta suuresta ja laajasta ammattikoulusta valmistuu iso osa ikäryhmänsä nuorista tuoreista ammattilaisista, niin kouluu juhlistaa valmistuneita kirkossa rukoilemalla ja opettajat on komennettu kirkkoon työnsä puolesta jne.
Eli miksei ne liberaalit ja avaramieliset ihmiset näy kaupungin arjessa ?Joo eiköhän se ole ihan omassa päätantavallassa rukoileeko tai lähteekö kirkkoon hoilaamaan.
Itse en lähtenyt enkä myöskään pidä kyseisesti rituaalista tai perinteestä. Vanhempi kansa pohjanmaalla on uskonnollista tai ns. "maallistuineita uskovia" jotka viis veisaavat kirkosta. Nuoriso taas on aika isotlakin osin ateistista.
Itse en kyllä ole seinäjoella mitään ahdasmielisyyttä tai ylimaallista uskonnollsiuutta havainnut kaupungin arjessa.
Kai se on sitten se kaveripiiri ja porukka minkä kanssa liikkuu. Saman henkiset ajautuu saman henkisten piiriin jne.. - 24rfeesfef
"Itseasiassa minä ja ystäväpiirini on erittäin avaramielinen ja liberaali. " Näitä väitteitä kuulee netissä useasti ja hämmästykseksi jopa livenä Seinäjokisia tavatessa vaikuttavat monet ihan ok ihmisiltä, avaramielisiltä ja liberaaleilta, kuten sanoit.
Eli miksei ne liberaalit ja avaramieliset ihmiset näy kaupungin arjessa ?Ihme väitteitä taas revit. Itse en ole törmännyt yhteenkään "Isä lupas että saa vetää turpii homoa" tyyppiin vaikka olen 25 vuotta asunut pohjanmaalla.
Eiköhän tuo ole ihan totaalisti liioittelua ellei suoranaista mustamaalaamista. - Mee vittuu
Eli miksei ne liberaalit ja avaramieliset ihmiset näy kaupungin arjessa ?Haha mitä satuja :D Oon asunu koko elämäni Seinäjoen Nurmossa enkä ole nähnyt/kuullut yhtäkään "että isä on luvannu vetää turpaan jos on homo". Kauanko olet ite asunu Seinäjoella ja kuinka vanha olet? Lähäre ny helevettihi täältä.
- rerrtytuyyiuoi
234fefesfesfesfesf kirjoitti:
Joo eiköhän se ole ihan omassa päätantavallassa rukoileeko tai lähteekö kirkkoon hoilaamaan.
Itse en lähtenyt enkä myöskään pidä kyseisesti rituaalista tai perinteestä. Vanhempi kansa pohjanmaalla on uskonnollista tai ns. "maallistuineita uskovia" jotka viis veisaavat kirkosta. Nuoriso taas on aika isotlakin osin ateistista.
Itse en kyllä ole seinäjoella mitään ahdasmielisyyttä tai ylimaallista uskonnollsiuutta havainnut kaupungin arjessa.
Kai se on sitten se kaveripiiri ja porukka minkä kanssa liikkuu. Saman henkiset ajautuu saman henkisten piiriin jne..Seinäjoella suurin osa on kyllä uskovaisia. Joku linkittikin tilaston ET-Opiskelijoista eri puolella Suomea ja Etelä-Pohjanmaalla ei juurikaan ollut, vaikka muualla Suomessa kyllä.
Omassa maalaiskoulussani 80luvulla hämeessä oli 60 oppilasta ja silti saatiin aikaan 12 oppilaan ET ryhmä. Ja kun ottaa huomioon, että uskonto alkoi tuolloin vasta 3. luokalta, niin ymmärtää kuinka erilaista on olla avoimella alueella jossa asuu muitakin kuin luterilaisia kristittyjä homofobioineen ja kirkkoineen.
Osiltaan Seinäjoella ET oppilaiden määrää laskee myös kiusaaminen koulun puolesta. Vanhemmalle kun on helpompi laittaa lapsi uskonnon tunneille ja sitten selittää kotona, että opettajan sadut ei ole tosia ja mitään nooaa ei ollu olemassakaan ja Jeesuskin on pääosin täysin keksitty henkilö, johon on otettu vanhoista mytologioista paljon tarinoita uskonnollisen politiikan takia. Toinen vaihtoehto kun on laittaa se pieni 7vuotias ekaluokkalainen ajamaan taksilla toiseen kouluun kun muilla loppuu koulu ja maleksimaan koulunsa käytävällä kun muut lapset kuuntelee jeesuksesta juttuja.
----------------------------------------------------------
Eikö Seinäjoella muuten ole ollenkaan vapaa-ajattelijoihin kuuluvia, kun eivät saa mitään aikaiseksi ja Seinäjoella syrjitään pieniä ateistien lapsia? - wetterprofi
Mee vittuu kirjoitti:
Haha mitä satuja :D Oon asunu koko elämäni Seinäjoen Nurmossa enkä ole nähnyt/kuullut yhtäkään "että isä on luvannu vetää turpaan jos on homo". Kauanko olet ite asunu Seinäjoella ja kuinka vanha olet? Lähäre ny helevettihi täältä.
>Oon asunu koko elämäni Seinäjoen Nurmossa enkä ole nähnyt/kuullut yhtäkään >"että isä on luvannu vetää turpaan jos on homo".
Nurmo pakkoliitettiin Seinäjokeen vasta muutama vuosi sitten, että aika nuori olet.
Niin ja itsekkin olen Nurmolaanen, mutta Seinäjokinen en todellakaan ole. Vielä joskus Nurmo itsenäistyy, ja ei tartte Seinäjoen mulkkujen laskuja maksella. - 234efefefesfesf
wetterprofi kirjoitti:
>Oon asunu koko elämäni Seinäjoen Nurmossa enkä ole nähnyt/kuullut yhtäkään >"että isä on luvannu vetää turpaan jos on homo".
Nurmo pakkoliitettiin Seinäjokeen vasta muutama vuosi sitten, että aika nuori olet.
Niin ja itsekkin olen Nurmolaanen, mutta Seinäjokinen en todellakaan ole. Vielä joskus Nurmo itsenäistyy, ja ei tartte Seinäjoen mulkkujen laskuja maksella.Älä saivartele.
- Siitä vierestä
Hyvä että keskustelua on syntynyt.
Muistakaa pitää keskustelu asiallisena ja rumat sanat poissa. Huomioikaa myös, että Seinäjoen arkkitehtuurista ja Etelä-Pohjanmaan luonnonvaroista voi tehdä oman keskustelun: älkää kirjoittako asian verestä.
Muistakaa perustella kantanne, antaa paremman kuvan.
Yllä mainittiin että olisi kiva ilmoittaa ikä ja sukupuoli viestissä.- 20+5
Rumat sanat poissa? Heh, ootko joku helvetin hihhuli nettipoliisi joka kuvittelee pystyvänsä kitkemään kiroilun?
Ei ole kiroilu laissa kielletty joten älä oman vakaumuksesi takia pyydä/käske muita olemaan kiroilematta.
- uppalanmiäs
Jokahinen teköö niinkuin itte haluaa, homoutta ja lespoutta ei oikeen voi rinnastaa pedofiliaan, vaikka joku tuolla ylempää sitäkin väläytti . Mua risoo se että homoutta tuoraan joka paikasta ihmisille ja kuinka normaalia se muka on ,, uu on niin ihanaa olla homo/ lespo ,jokaisessa tv ohjelmassa pitää olla nykyään homo tai lespo .
Toki luonnossa esiintyy homoutta mutta se ei silti tee siitä yhtään normaalia , jos joku on koskaan lukenut Darwinin lajien synty (kyllä sitä saa meillä epllä lukea) niin tajuaa että lajin jatkumiseen tarvitaan aina uros ja naaras ja siten homous on poikkeama joka ei ole ns normaalia.
Joku kirjoitti että jos seinäjoelle tulee pride kulkue niin sitten tulee joukkotappelu ,, itse en ainakaan menisi tappelemaan ,enkä usko että sjokisetkaan menisi ,toki tien varsille kerääntyisi joukko "juntteja" heittelemään "hyviä" letkauksia ja paheksumaan.
Itse vaikka en ole mitenkään uskonollinen niin pidän siitä että ep on säilynyt vanhoillisena , koti uskonto ja isänmaa on vielä täälä voimissaan. Adoptio oikeutta en antaisi koska luonnossakaan homo ei voi lisääntyä, ja jos raamattua liikaa muunnellaan niin se menettää kokonaan merkityksen , raamattu kyllä kehottaa rakastamaan lähimmäistään mutta ei suvaitse homoseksuaalisuutta ,joten ei myöskään naimisiin
Mies 32 1979 - Janne Nousiainen
Raamatussa sanotaan selvästi että homous on synti sekä vanhassa ja uudessa testamentissä.
Seinäjokiset älkää päästäkö niitä syntisiä homoja sinne kaupunkiin.Seinäjoella asuu paljon uskovaisia ihmisiä , nyt homo yrittävät tulla seinäjoelle likamaan kaupungin ,ajakaa ne synnin tekiät ulos kaupungista!.P.S Kokkolaan ei homoilla ole mitään asiaa,se on vielä jumalan kirkkauden kehto. - Äijä27
TV:stä tuli joku aika sitten dokumentti lesboparista......niitähän nykyään piisaa.....toinen näistä veteli stestostereoideja niin, että parta ja viikset kasvoivat. Kertoi haluavansa mieheksi ilman leikkausta ja kaverinsa mielestä hänen vehkeensä olivat kasvaneet suuremmaksi kuin monella miehellä.
Jäi mietityttämään, jos kaksi naista rakastavat toisiaan, niin miksi hankkia miesmäistä olemusta, josta molemmat olivat niin ihastuksissaan?
Homo- ja lesbopareissa sanotaan olevan aina toinen mies- ja toinen naismainen. Eikö naismaisesta homosta ja miesmäisestä lesbosta tulisi hyvä pari? Voisi vihkiä ja saisivat lapsia.
Totuus on, ettei tällainen räjähdysmäinen poikkeavuuden lisääntyminen ole tullut luonnostaan, vaan halutaan tarkoituksella ärsyttää, herättää huomiota, lisätä julkisuuden työnsaantimahdollisuuksia, - homo tai lesbo TV-juontajan on in tänään, - vihreisiin pääsyn edellytys on olla jollain tavalla poikkeava.- ytjygjgjj
"Totuus on, ettei tällainen räjähdysmäinen poikkeavuuden lisääntyminen ole tullut luonnostaan, vaan halutaan tarkoituksella ärsyttää, herättää huomiota, lisätä julkisuuden työnsaantimahdollisuuksia, - homo tai lesbo TV-juontajan on in tänään, - vihreisiin pääsyn edellytys on olla jollain tavalla poikkeava."
Täysin väärin. Sillä totuus on, että nykyään tullaan helpommin ulos kaapista ja uskalletaan olla oma itsensä, joka saa monen luulemaan että on IN olla homo kun niitä on yhtä-äkkiä tullut paljon lisää. EP:llä on homoja vaikka millä mitalla, mutta suurin osa muuttaa pois täältä takapajulasta.
- sasasasaasasasasas
Adobtio-oikeutta voisi määritellä tapauskohtaisesti. Esim. kehittymättömillä alueilla kuten vaikkapa Seinäjoella ei saisi adoptoida, koska täällä takuulla muksua kiusattaisiin. Sen sijaan esim. Tampereelle, Turkuun tai Hämeenlinnaan sijoittuville pareille voitaisiin oikeus antaa.
Homoseksuaalisuus on luonnollista ja normaalia. Se ei ole periytyvää, koska homot eivät lisäänny ja tee jälkeläisiä yhtä paljon kuin heterot. Ja luonnossa homoseksuaaliset eläimet eivät luonnollisesti lisäänny ollenkaan. Ja siitä huolimatta homoseksuaalien määrä eri lajien ja alueiden välillä on kohtalaisen tasainen. Jostain syystä osa nisäkkäistä syntyy homoseksuaalisiksi. Syynä siihen on todennäköisesti se, että meillä nisäkkäillä on suurin osa DNA:sta periytynyt ns. kaksineuvoisilta ja multisukupuolisilta lajeilta. Evoluutiotiota eli luonnonvalintaa ei siis ole homoseksuaalisuus estänyt.
Ja mitä tulee homoseksuaalien avioliitto oikeuteen, niin luterialisen kirkon pitäisi luonnollisesti vihkiä homoseksuaalit. Luterilainen kirkko kun on osa valtiota, ei suinkaan itsenäinen uskonnollinen yhteisö. Eli vaikka kirkon sisällä jotain jääriä onkin jotka kannattaa eriarvoisuutta (uskonnot yleensä perustuu eriarvoisuuksiin) niin siitä huolimatta valtion tasolla pitäisi tuon onnistua. Erotkoon kirkko valtiosta ja kerätköön jatkossa omaisuuttaa vain jäseniltään (ei valtiolta). Lisäksi pitää ottaa huomioon, että edes uskonnon puolesta ei luterialaisilla ole kai mitään homoja vastaan. Luterilaiset pitävät raamattua pyhänä kirjanaan, mutta eivät suinkaan noudata sitä juuri mitenkään, niin miksi homojen sortaminen pitäisi sieltä kopsata, kun ei muutkaan säännöt.
On aika selvää, ettei E-P tule koskaan olemaan samalla tasolla yhteiskunnallisessa kahityksessä, kun vertaa muuhun maahnan. Mutta kyllä Seinäjoen pitäisi pikkuhiljaa hylätä vanhoillisuus ja pyrkiä avoimuuteen.- minäainakin
"On aika selvää, ettei E-P tule koskaan olemaan samalla tasolla yhteiskunnallisessa kahityksessä, kun vertaa muuhun maahnan. Mutta kyllä Seinäjoen pitäisi pikkuhiljaa hylätä vanhoillisuus ja pyrkiä avoimuuteen. "
Miksi pitäisi hylätä vanhat tavat ja perinteet kun ei vahingoiteta ketään , homppelit ja lepakot saavat mennä naimisiin maistraatissa,,, eepeen tulee olla ja säilyä vainhoillisena jos ei kiinnosta pois voi lähteä - lollero-lollero
minäainakin kirjoitti:
"On aika selvää, ettei E-P tule koskaan olemaan samalla tasolla yhteiskunnallisessa kahityksessä, kun vertaa muuhun maahnan. Mutta kyllä Seinäjoen pitäisi pikkuhiljaa hylätä vanhoillisuus ja pyrkiä avoimuuteen. "
Miksi pitäisi hylätä vanhat tavat ja perinteet kun ei vahingoiteta ketään , homppelit ja lepakot saavat mennä naimisiin maistraatissa,,, eepeen tulee olla ja säilyä vainhoillisena jos ei kiinnosta pois voi lähteäMutta onko ahdasmielisyydesta ja takapajuisuudesta ollut koskaan mitään hyötyä mailmassa.
Avoimuus ja ihmisarvot ovat kehityksen kulmakiviä. Seinäjoki kehityksen hidaste on takuulla aina ollut ahdasmielisyys. Ei liene yllätys, että todella suuresta muuttovoitosta huolimatta Seinäjoen asukkaiden koulutustaso on alhainen. Kaupungissa on paljon oppilaitoksia ja maakunnasta pumpataan rahaa, että saadaan ylisuurta AMK:takin pidettyä. Kirkkaimmat oppilaat sitten valmistuttuaan muuttavat alueelta pois ja epäonnistujat jäävät.
Seinäjoen onnettoman alhainen palvelutasokin johtuu osaltaan varmaan juuri tuosta. Muualta töihinkin tullut sakki ilmoittaa heti kaupunkiin päästyään, että virhearvio ja muutetaampas pois heti kun päästään. Ja niin sitten kaupungissa ei palvelut kehity, kun kouluttamaton, alkoholisoitunut, homofobinen, uskovainen ja väkivaltainen junttisakki tyytyy vähempäänkin.
- E-Pn kansa
Avoimuus ja ihmisarvo ilmenee ja toteutuu vain länsimaissa ,, on olemassa kahdenlaista ahdasmielisyyttä perus etelä-pohjalainen mikä ilmenee homppeleille vittuiluna ja pilkantekona ,,jne ja sitten on tuota pakolaisten ahdasmielisyyttä jos joku somali saisi päättää saako homo elää niin minkälaisen vastauksen siihen luulisit saavan..
On aika pieni paha jos me länsimaiset ei anneta homppeleitten mennä naimisiin kun se että joku arabi rupeaisi leikkaamaan homoilta pään sharian lain mukaan,, siltikään homoille ei adoptio oikeutta eikä naimisiin kirkossa PISTE- Nurmoolaane
Sanon suorahan, notta tuas lukoo asiaa.
- KissiMirri1984
No...voihan se lapsi mahtailla sillä kun hänellä onkin kaksi isää tai kaksi äitiä. Mutta lapsi saattaa kokea koulukiusaamista muilta, jotka eivät ymmärrä erilaisuutta. Niillä joilla on lapsi, voisi olla hyvä keskustella lapsensa kanssa ennen kouluun menoa asioista, ettei hän järkyty jos joku saattaa kiusata.
Itselläni ei ole mitään samaa sukupuolta rakastavia vastaan.
Kyllä mä ainakin tykkäisin jos mulla olis muotitietonen kaverina =) - että näin
Mulla asuu Seinäjoelle yläkerrassa homopariskunta, enkä ole ikinä huomannut, että kenelläkään olisi ollut mitään heitä vastaan. Todella mukavia ihmisiä.
Ahdasmielisiä ja vapaamielisiä ihmisiä löytyy joka paikkakunnalta. Seinäjoki on tässä suhteessa muuttunut paljon viime aikoina. Kaikenlaisia ihmisiä muuttaa paikkakunnalle paljon eri puolilta maata.- Homo Seinäjoelta
>>Ahdasmielisiä ja vapaamielisiä ihmisiä löytyy joka paikkakunnalta.
>>Seinäjoki on tässä suhteessa muuttunut paljon viime aikoina.
>>Kaikenlaisia ihmisiä muuttaa paikkakunnalle paljon eri puolilta maata.
Olen asunut nyt kohta 8 vuotta täällä. Ja olet oikeassa, Seinäjoki on kokenut huiman muutoksen ja täällä ollaan avoimempia ja suvaitsevaisempia vuosi vuodelta. Mutta en silti uskaltaisi väittää, että Seinäjokea voi verrata esim. Hämeenlinnaan josta tänne muutin. Kyllä Hämeenlinnalaiset ja koko kaupungin ilmapiiri oli suvaitsevaisempi 8v sitten kuin Seinäjoki tänään.
T: Homo Seinäjoelta, Mies 36v
- Kauhistunut!
Kauhajoen kouluampumatapaus nostatti hetkeksi keskustelua siitä, mitä on oikeanlainen yhteisöllisyys - se on erilaisuuden hyväksymistä. Eteläpohjalaisilla on vuosikymmeniä (-satoja?) ollut väärä kuva siitä, mikä on oikeanlaista yhteisöllisyyttä. On luultu, että sillä tarkoitetaan tiivistä kanssakäymistä, naapuruutta.Erilaisuuden hyväksyminen on kuitenkin se, mikä edelleen Eepeellä on vähissä. Perustetaan jopa tukiverkostoja, jotta saadaan isompi ryhmä taakse jos joku uskaltaa olla "olla eri mieltä mun kanssa". Yhteisöllisyyteen ei myöskään kuulu se, että sairaalan potilaiden asioita kerrotaan kotona äidille sillä verukkeella että "sinä nyt tunnet tämän naisen, kun se on ollut sun työkaverina. Sillä on nyt todettu...". Kyllähän tuttujen asioista saa puhua!
- 8+2
Sitä ihmettelen miksi homojen pitäisi saada olla avoimesti homoja esim työpaikallaan. Tällä viittaan tv-uutiseen muutama päivä sitten jossa oli aiheena homot ja työ päiväkodeissa ja kouluissa. Miksi ihmeessä pitäisi olla avoimesti homo jossain koulussa tai päiväkodissa? Miksi se pitää tuoda siellä esille? Miksi pitää korostaa olevansa homo? Miksi ihmeessä? Mitä sillä haetaan takaa? Ei kukaan heterokaan siellä mainostele olevansa hetero, avoimesti :D Mitä vittua joku ihmisen seksuaalisuus ylipäänsä kuuluu mihinkään työpaikkaan, armeijaan tai kouluun? Helvettiäkö se kenellekkään kuuluu kenen kanssa ihminen on? Miksi se pitäisi tuoda esille muille ihmisille?
Rajansa kaikella! Homo on homo, eikä se siitä miksikään muutu, eikä pidäkkään muuttua, mutta sitä en käsitä miksi joka paikassa pitäisi saada ottaa asia esille? Ei tämä maailma pyöri yhtään sen paremmin vaikka kuinka mainostaa olevansa homo tai hetero!
Miksi homojen pitää saada mennä kirkossa vihille, kun kirkon oppi sen kieltää? Miksi pitää saada tehdä jotain sellaista mikä on vastoin kyseisen laitoksen oppeja? En ylipäänsä käsitä miksi KUKAAN haluaa mennä kirkossa naimisiin? Kahden ihmisen välisen "liiton" vahvistamiseen ei todellakaan tarvi mitään satuhahmon ympärille kasattua miljardibisnestä.- h.o.m.o
"Mitä ****** joku ihmisen seksuaalisuus ylipäänsä kuuluu mihinkään työpaikkaan, armeijaan tai kouluun?"
Niinpä. Asiaa pitääkin kysyä edellämainittujen instituutioiden edustajilta.
- Plottis
Aamen!
Ei silti , olen samaa mieltä. - seinähintti
Kaikki seinäjokiset o hinttiä,perkele.Hinten,hinten,hinten ,seinäjokine.
Hähähähähäää,hintenhinter.
Mahtaa vitutella hintejä...jäjäjäää - homoumoooo
Hihihihi hintttiiii senäjokiset on homohintiäää homomomohomohinttiäää.
Vähäkö hävettäääs olla seinäjokeltajaahinttiii.hinttihinttiiii.
Hinhinhinhinhintti.Homohintti,hinttariseinäjokihomomooooo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse764558Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093793Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1483516Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.431997Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1261074
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1381000- 57943
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847