urheilullinen = hoikka ???

Biux

Olen ihmetellyt profiileissa usein näkyvää oletusta, siitä urheilullinen henkilö olisi aina hoikka tai ns. normaalivartaloinen. Sanoja käytetään kuin synonyymina.

Lähipiirissäni on useita hoikkia tai normihenkilöitä, jotka eivät ole erityisen urheilullisia ja pyöreäksi luokiteltavia henkilöitä, jotka ovat hyvinkin sporttisia ja liikkuvat monipuolisesti ja paljon.

Eli mun mielestä urheilullisuus vaatimuksena rajaa pois ne henkilöt, jotka eivät ole kiinnostuneita liikunnasta/urheilusta tai sitten henkilöt, jotka esim. sairaalloisen ylipainon vuoksi eivät voi enää urheilla. Entä ne henkilöt, jotka harrastavat esim. autourheilua tai shakkia tai biljardia? Eikö viimeksi mainitutkin ole urheilua?

Miten te tulkitsette termin urheilullinen ja millaisen ihmisen oletatte olevan urheilullinen?

5

339

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MissCutiePie

Mun mielestä urheilullinen kroppa näyttää siltä että siinä on lihasta edes jonkin verran. Laihat ei välttämättä ole urheilullisia jos ei ole lihaksia.
      Voi myös olla hieman pulleampia urheilullisia kroppia.

• sivulauseellahan voi täsmentää mitä itse sanalla "urheilullinen" haluaa viestiä

• urheil->lihaksia

Urheilullinen vartalotyyppi tarkoittaa mielestäni semmoista, että on lihaksia ja ei hirveästi ylimääräistä rasvaa. Onhan joku kuulantyöntäjä urheilija, mutta eivät he, olivat sitten miehiä tai naisia, kovin usein näytä mielestäni vartaloltaan urheilulliselta.

Tässä esimerkkinä urheilullisesta naisen vartalosta (tiivis uimapuku peittää tosin suurimman osan):
      http://www.iltalehti.fi/urheilu/200901090084357_ur.shtml

Hanna-Maria on laiha, mutta silti kuvailisin häntä häntä ennemminkin urheilulliseksi kuin hoikaksi. Hoikilla ihmisillä on hoikan vatsanalueen lisäksi ohuet käsivarret ja kapeat hartiat. Miesten tapauksessa esim. rintalihakset eivät ole kovin selkeästi näkyvillä, ja reidetkään eivät kauheasti pullistu.

• dimdumdam

Hanna maria ei ole hoikka tai laiha, ihan v*tun mörssäri naiseks. Hauis isompi kun 80% miehistä. Urheilullinen hän on, mutta liian lihaksikas.

Urheilullinen kroppa mielestäni on sopusuhtaisesti lihaksia eikä mitään kaljamahaa tai muuta pömppistä. En lähtisi kutsumaan urheilulliseksi toisaalta kyllä myöskään mitään 120kg bodaria, vaikka he sitä tietenkin omalla tavallaan ovat.

• On nähty

Mielestäni urheilullinen vartalo on sellainen jota urheilu on selkeästi muokannut jos ei nyt oteta huomioon kuolentyöntäjiä tai sumopainijoita.

Hoikka taas on enemmän sellainen joka voi liikkua mutta kuinka paljon, ei selviä kroppaa kattomalla.

Kestävyysurheilua harrastavan miehen jonka keho on hoikahko voi olla vaikeampi päättää laittaako sinne urheilullisen vai hoikan. Se on ihan makuasia.

Se on aika toissijaista jopa verrattuna siihen kuinka paljno netissä pyörii ihmisiä jotka ovat pyöreitä tai ylipainoisia kuvitellen että ovat "normaaleja".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      95
      1821
    2. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      487
      1380
    3. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      88
      1193
    4. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      48
      1170
    5. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      75
      1160
    6. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      193
      1130
    7. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      937
    8. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      11
      864
    9. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      65
      715
    10. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      176
      711
    Aihe