Millaisen hallituksen haluaisit?

sinkkupolitiikkaa

Nyt kun hallitusneuvotteluissa on otettu aikalisä, eikä kukaan osaa sanoa mitä seuraavaksi tapahtuu, olisi ehkä aika puhua taas poliitiikkaa.

Kysymys on siis seuraava: Millaisen hallituksen haluaisit?Olisiko sinun hallituksesi sinkkuystävällinen?

Otetaan vielä eduskunnan paikkajako, jotta jokainen voi laskea, että oma ehdotus on enemmistöhallitus.
Kokoomus 44
SDP 42
Perussuomalaiset 39
Keskusta 35
Vasemmisto 14
Vihreät 10
RKP 9
Kristilliset 6
(Ahvenanmaa 1)

29

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      Perse SDP Krist Vas

      • sinkkupolitiikkaa

        En usko, että hallituksesi olisi kovin sinkkuystävällinen. Kristilliset haluavat rangaista sinkkuja, eikä persut ja demaritkaan kovin sinkuista tykkää. Niiden äänet perustuvat paljon lapsiperheiden äänille.


      • ...
        sinkkupolitiikkaa kirjoitti:

        En usko, että hallituksesi olisi kovin sinkkuystävällinen. Kristilliset haluavat rangaista sinkkuja, eikä persut ja demaritkaan kovin sinkuista tykkää. Niiden äänet perustuvat paljon lapsiperheiden äänille.

        Vihreät yksinään ei voi hallitusta muodostaa.


      • sinkkupolitiikkaa
        ... kirjoitti:

        Vihreät yksinään ei voi hallitusta muodostaa.

        RKP, Vasemmistoliitto, Vihreät ja Kokoomus ovat kaikki suhteellisen sinkkuystävällisiä.


      • just me
        sinkkupolitiikkaa kirjoitti:

        RKP, Vasemmistoliitto, Vihreät ja Kokoomus ovat kaikki suhteellisen sinkkuystävällisiä.

        Kokoomus on ystävällinen myös Euroopan bisnesmiehille suomalaisten kustannuksella. RKP ei ole ystävällinen kuin ruotsinkielisille.


    • Annas kun mietin.

      PS.. Ei
      Kok... Ei
      Kristi... Ei
      Ei hemmetti... Pahoja pitää ottaa mukaan.

      SDP,Vasemmisto,Vihreät, Rkp, Keskusta

      • sinkkupolitiikkaa

        Katsopas, sinulla on toiveissa sama hallitus kuin minulla. Toivotaan, että Käteinen laitetaan vaihtoon hallitusneuvotteluista.


      • sinkkupolitiikkaa kirjoitti:

        Katsopas, sinulla on toiveissa sama hallitus kuin minulla. Toivotaan, että Käteinen laitetaan vaihtoon hallitusneuvotteluista.

        Toivotaan, kunhan se ei tarkoita persu hallitusta...


    • Haluaisin että hallituksessa olisi

      -Persut
      -Demarit
      -Vassarit?
      -Keskusta

      Sitten onkin vaikeaa. RKP:ta ei ikinä, enkä oikein tykkää siitä että taikauskojuttuja sekoitetaan politiikkaan eli KD:tä. Vihreät on aika out tuon suomalaisten vihaamisensa kanssa. Ei kai tuolta muuta löytyis kun Keskusta vaikkei niistäkään löydy muuta hyvää sanottavaa kuin että ne tuo 35 paikkaa yhteislaskuun mukaan. Silloin ei kyllä tarvittaisi vassareita..

    • sinkkupolitiikkaa

      Laitetaanpa oma hallituspohja tähän sitten. Oma toiveeni olisi jonkinlainen punamultahallitus, joka toivottavasti ottaisi erityiseksi suunnaksi maatalouden uudistamisen ja teollisuuden painottamisen ympäristöystävällisyyteen.

      Hallituksessani olisi siis

      Keskusta
      SDP
      Vihreät
      RKP
      Vasemmisto

    • 20+16

      Porvarihallitus. Muuten tämä maa on neljän vuoden kuluttua samassa jamassa kuin Kreikka ja Portugali nyt. Mutta porvarihallitusellekin tekee helveetin tiukkaa pelastaa se mitä pelastettavissa on.

      • sinkkupolitiikkaa

        Persuthan ovat ajaneet hyvinvointivaltion säilyttämistä monilta osin, vieläpä kaikkein kalleimmilta ja typerimmiltä osin. Esimerkiksi ansiosidonnaisen alentaminen tai edes nostamatta jättäminen perusturvaa parannettaessa ei muistaakseni kävisi persuille. Eli jos haluat porvarihallituksen, jossa on persut mukana, niin sitten vasta konkurssissa ollaankin. Veroja alennetaan, mutta hyvinvointivaltion turhimpia rakenteita vahvistetaan. Rahoitukseksi otetaan velkaa.


      • .........

        Lisää lainaa vaan ja verohelpotuksia rikkaille. Sillähän se talous saadaan kuntoon.


    • SDP, perussuomalaiset, vasemmitoliitto, vihreät, rkp

    • just me

      Ehdottomasti ei Kokoomus eikä RKP. Mielellään ei myöskään Persuja eikä Keskustaa. Valitettavasti tästä ei enää jää enemmistöä jäljelle.

      SDP PS Vas KD voisi toimia ja olla myös saatavissa.
      SDP Kesk Vas Vihr olisi vielä parempi, mutta ei kovin realistinen.

    • Mut ei toteudu :(

      SDP, Vas, Vihreät ja PS. Perustuu muuhunkin kuin "sinkkuystävällisyyteen", koska yksikään suurista puolueista ei mielestäni huomio yksineläviä mitenkään, ellei ole kyse eläkeläisistä!

    • .....

      Porvarihallitus. Saadaan tuhlaus ja hyysäys kuriin. Työtön ATM:kin pakotetaan töihin veronmaksajien rahoilla loisimisen sijaan.

      • Työtön ATM minäkin

        Voi vitun pelle kun EI OLE TÖITÄ!!!


      • Kyllä töitä aina
        Työtön ATM minäkin kirjoitti:

        Voi vitun pelle kun EI OLE TÖITÄ!!!

        on jos ei ole liian valikoiva ja laiska paska. Samaa koskee naisia. Naisiakin on, jos ei ole liian liian valikoiva.


      • Työtön ATM minäkin
        Kyllä töitä aina kirjoitti:

        on jos ei ole liian valikoiva ja laiska paska. Samaa koskee naisia. Naisiakin on, jos ei ole liian liian valikoiva.

        Ei kai kukaan mene vittu siivoamaan 8e / h palkalla aamuyöstä kolme kertaa viikossa jotain rappukäytäviä. Älä nyt vittu yhtään selitä, että koulutetun ihmisen pitäisi ottaa sellaista työtä vastaan.

        Siivoustyötäkin ottaisin, jos se olisi jatkuvaa, 5 päivää viikossa, 10e/h, kaikki ylityöt maksettaisiin kuten kuuluu jne.

        Älä vittu tule selittämään kun et mistään tiedä. Et sinäkään ottaisi tuota aamuyön siivoamista ilman mitään lain määräämiä lisiä.


      • Jos olisi pakko
        Työtön ATM minäkin kirjoitti:

        Ei kai kukaan mene vittu siivoamaan 8e / h palkalla aamuyöstä kolme kertaa viikossa jotain rappukäytäviä. Älä nyt vittu yhtään selitä, että koulutetun ihmisen pitäisi ottaa sellaista työtä vastaan.

        Siivoustyötäkin ottaisin, jos se olisi jatkuvaa, 5 päivää viikossa, 10e/h, kaikki ylityöt maksettaisiin kuten kuuluu jne.

        Älä vittu tule selittämään kun et mistään tiedä. Et sinäkään ottaisi tuota aamuyön siivoamista ilman mitään lain määräämiä lisiä.

        niin ottaisin. Kuka käski opiskella alaa, joka ei työllistä. Koulutettu ihminen voi perustaa yrityksen ja alkaa itse myydä työtään markkinoilla. Se ei tietysti onnistu jos on laiska ja saamaton, mutta ei luoja laiskoja ruoki!


      • Työtön ATM minäkin
        Jos olisi pakko kirjoitti:

        niin ottaisin. Kuka käski opiskella alaa, joka ei työllistä. Koulutettu ihminen voi perustaa yrityksen ja alkaa itse myydä työtään markkinoilla. Se ei tietysti onnistu jos on laiska ja saamaton, mutta ei luoja laiskoja ruoki!

        Et ottaisi. Olet halveksuttava valehtelija.


      • Haista sinä
        Työtön ATM minäkin kirjoitti:

        Et ottaisi. Olet halveksuttava valehtelija.

        kommari paska


      • .....
        Haista sinä kirjoitti:

        kommari paska

        Ai täällä on taas joku manpower-mies levittämässä propagandaa.


    • Älyn haamu

      Kok, Kes, Pers

    • Free Fanny

      Kok, Kesk, RKP, Vihreät. Demareilla oli tilaisuus mutta ne ryssivät sen.

      • .,,.,.,.,.

        Jaha, Kokoomuksen kettytyttö se täällä taas (Kettupuuhka on trendinaisen ihmisoikeus!!) . Ootko ollut Rolexanderin kanssa bailaamassa?


    • sir_eino

      Jos SDP olisi voittanut vaalit (vihreä / vasemmisto eivät kuitenkaan voita) niin SDP - vihreät - vasemmisto olisi ihanne. Ekan voisi tiputtaa pois niin olisi vielä parempi. Se ei vaan olisi realistista.

      En haluaisi hallitukseen Kokoomusta, Keskustaa, RKP:ta enkä KD:ta. Viimeisintä inhoan eniten. Persujen suhteen olen melko neutraali. En ole suuri fani, mutta pidän niitä Kokoomusta pienempänä pahana.

    • KOK kannattajille

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe