Juhannuskonferenssi on

ottanut askeleen terveempään suuntaan.
Ainakin menestysteologiaa edustavat torontolais-uuskarismaattiset supermiehet eivät näy aiemmista vuosista poiketen ohjelmistossa.
Pienempiä yrittäjiä siltä saralta toki on, esim. Markku Tuppurainen.

http://www.isokirja.fi/iso_kirja_ry/suurjuhlat/juhannuskonferenssi_2011/juhlaohjelma_ja_esiintyjat/

Carola Häggkvist Livets ord-seurakunnasta oli edellinen rahaa keräävä menestysteologi, jolle palkkakin maksettiin pimeästi.
Håkan Westergård edustaa Suomessa Livets ord-seurakuntaa.

21

517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

      Kuinka niin Häggvistin palkka maksettiin pimeästi?

      • "Kuinka niin Häggvistin palkka maksettiin pimeästi? "

        Se on tapahtuman järjestäjien ilmoitus.

        Häggvist teki varsinaisen tempauksen 2006, kun hän piikitti itseensä erästä kaikkein voimakkaimmista myrkyistä, ryppyjä poistaakseen.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Botuliini


      • ---
        Pe.ku kirjoitti:

        "Kuinka niin Häggvistin palkka maksettiin pimeästi? "

        Se on tapahtuman järjestäjien ilmoitus.

        Häggvist teki varsinaisen tempauksen 2006, kun hän piikitti itseensä erästä kaikkein voimakkaimmista myrkyistä, ryppyjä poistaakseen.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Botuliini

        Missä sellainen ilmoitus on ollut? Laitapa linkkiä, jotta muutkin voivat arvioida asiaa.



      • LJR
        Pe.ku kirjoitti:

        "Keuruun konserttipalkkio on salainen"

        http://www.ristinvoitto.fi/sisalto/uutiset/carola_haggkvistin_vierailu_ei_vaatine_erikoisjarjestelyja_-_konferenssin_juhlakonsertin_maksullisuus_puhuttaa_02062010/

        Konserttipalkkion suuruus oli siis salainen suurelta yleisöltä, mikä ei ilman muuta merkitse, että sitä olisi maksettu ohi kirjanpidon, salaa viranomaisilta, mahdolliset työvoiman sivukulut maksamatta jättäen, pimeästi maksamisen käsitteen yleisessä merkityksessä. Sikäli artikkeli ei osoita, että konserttipalkkio olisi maksettu pimeästi.


      • LJR kirjoitti:

        Konserttipalkkion suuruus oli siis salainen suurelta yleisöltä, mikä ei ilman muuta merkitse, että sitä olisi maksettu ohi kirjanpidon, salaa viranomaisilta, mahdolliset työvoiman sivukulut maksamatta jättäen, pimeästi maksamisen käsitteen yleisessä merkityksessä. Sikäli artikkeli ei osoita, että konserttipalkkio olisi maksettu pimeästi.

        Kysypäs itseltäsi miksi pitää olla salainen vaikka järjestäjän mukaan ei ole merkittävä palkkio?

        Oletettavaa on että salaus johtuu siitä että halutaan kiertää vero.
        Rahasta siis lienee kysymys.
        Sekin olisi paha asia ja yleisön pettämistä jos salauksella halutaan estää se että yleisön ei anneta tietää todellisuutta.

        Olipa salailuun syy mikä hyvänsä niin se salaus on sen takia että sillä petetään jotain tai useampaa tahoa eli ei siis kestä päivänvaloa.

        Salainen palkkiohan on sama kuin pimeästi maksettu palkkio.


    • En tiedä tuosta Markku Tuppuraisesta paljoakaan sen enempää minkä vaikutelman sain hänestä, kun yhdessä oltiin Katinalan raamattuopistolla, syyskursilla 1985. Silloin hän ainakin vaikutti ihan mukavalta ja nöyrältä ihmiseltä.

      Miksi kirjoitit että hän on "pienempi yrittäjä"? Mitä jos Jumala onkin nostannut hänet omasta sallimuksestaan? Jumalahan ohjaa tapahtumien kulkua. Välillä jopa niitä tapahtumia joita kutsutaan "katatrofeiksi". Lisäksi: "Ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta" (Room.13:1).

      • ---

        Ei Markku Tuppurainen ole koskaan ollutkaan torontolais-uuskarismaattinen supermies, ei edes pienempi versio sellaisesta. Hän päinvastoin vetää hyvinkin perinteistä evankelistalinjaa. Hänestäkin Peku löysi paljon vikaa, kenestäpä nämä eivät löytäisi?


      • --- kirjoitti:

        Ei Markku Tuppurainen ole koskaan ollutkaan torontolais-uuskarismaattinen supermies, ei edes pienempi versio sellaisesta. Hän päinvastoin vetää hyvinkin perinteistä evankelistalinjaa. Hänestäkin Peku löysi paljon vikaa, kenestäpä nämä eivät löytäisi?

        Enhän minä mitään vikaa Tuppuraisesta löytänyt, vaan kerroin millainen hän joltain opetuksen osaltaan on.

        Sinä itse pidät hänen tuota puoltaan vikana.


      • Pe.ku kirjoitti:

        Enhän minä mitään vikaa Tuppuraisesta löytänyt, vaan kerroin millainen hän joltain opetuksen osaltaan on.

        Sinä itse pidät hänen tuota puoltaan vikana.

        * Markku Tuppurainen on Helsingissä Lähetys-seurakunnan johtava pastori, ja on ihan kunnon saarna mies.


    • ei ole hyviä

      Nää ei ole hyviä vieraita:

      Juha Kotisaari

      Martti Kallionpää

      Petri Kosonen

      • näin näkisin

        nämä juhlat kuulee radiostakin, ei tarvi tunkea sinne ahtauteen, markkinahumua näkee muuallakin.


      • hellari83

        Minusta Petri Kososella on hyviä ylistysmusiikin sovituksia, ne on virvoittavia.

        Miksi nämä eivät ole hyviä vieraita? Voisitko vähän perustella. Minä en ainakaan tiedä yhtään minkälaisia puhujia nämä ovat. Muutenkaan en tunne ku korkeintaan että nimen oon kuullu jossakin yhteydessä joskus.


      • Petrin musiikkia
        hellari83 kirjoitti:

        Minusta Petri Kososella on hyviä ylistysmusiikin sovituksia, ne on virvoittavia.

        Miksi nämä eivät ole hyviä vieraita? Voisitko vähän perustella. Minä en ainakaan tiedä yhtään minkälaisia puhujia nämä ovat. Muutenkaan en tunne ku korkeintaan että nimen oon kuullu jossakin yhteydessä joskus.

        Petri Kosonen on tehnyt hyviä ylistyslauluja! Kun olen masentunut joskus ja panen Petrin & kumppanit musiikin soimaan tulee kiitosmieli.


      • Herran juhannus
        näin näkisin kirjoitti:

        nämä juhlat kuulee radiostakin, ei tarvi tunkea sinne ahtauteen, markkinahumua näkee muuallakin.

        TULKAA MERTIÖNRANTAAN VANHANAJA JUHANNUSJUHLILLE !
        Jämijärvellä on helluntaikansan juhlat, ei tarvitse pettyä.


    • en tykkää

      miksi pitää yrittää mustamaalata ihmisiä ja vielä puhua KOKO NIMEÄ käyttäen.

      Netissä niin helppoa anonyymina...

      tosi ikävää :(

      • He ovat itse tuoneet itsensä nimellään julkiseksi, mainostaenkin itseään.


      • Ylistävää Jumalaa
        Pe.ku kirjoitti:

        He ovat itse tuoneet itsensä nimellään julkiseksi, mainostaenkin itseään.

        Mistäs minä heistä tietäisin, jos eivät olisi jotain mainostaneet!
        Ymmärtäkää asiat hieman laajemmin hyvät ihmiset ja tutkikaa kenelle Petri Kosonen & kumppanit antaa kunnian? Jeesusta Kristusta he kiittävät ja ylistävät!


    • miten on

      Jokohan siellä floridassa kohta Jumalakin alkaisi saah ajotain kunniaa ?

    • Se siitä.

      Raamattu opettaa itse menestysteologiaa. Mark.10:29-30.

      • * Niin, jos on pitänyt Jeesuksen tähden luopua jostakin, ja Hän luettelee pitkän listan, niinpä Hän palkitsee ne, jotka Hänen tähtensä ovat joutuneet kärsimään. Kuka nykyaiakana on menettänyt Hänen tähtensä yhtään mitään, päinvastoin ! Ei siis tuo Raamatun kohta anna oikeutusta menestys teologialle.

        * Raamattu puhuu kyllä aivan toista kieltä mammonasta ja sen keräämisestä. Jos Jumala tarkoituksella antaa jotain rikkautta jollekulle, se myös tarkoittaa, että saaja antaa tarvitseville- Käskee jopa tehdä töitä , että olisi mistä antaa tarvitseville.

        * Karismaattiset ylievankeeliset mammonan julistajat ampuu yli. He menvät aikaan, joak on vasta taivaasa ja tuhatvotisen valtakunnan siunausta. He ylistävät ja ahnehtivat rikkautta , ikään kuin oltaisiin jo ristin toisella puolella, mutta kun ei olla, vaan ollaan täällä ristin juurella ja varrotaan, että Hän tulisi ja veisi omansa pois tästä kuoleman varjon laaksosta taivaan kirkkauteen, siellä on sitten " mennarievankeliumi" täydessä loistosaan, aj paljon enemmän kuin edes voimme ajatellakaan !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe