Lihavuus

ähräpuhra

Toisinaan sanotaan että on pinnallinen jos huomatessaan vastapuolen ylipainoiseksi lopettaa jutun siihen. Mutta kysyisin että onko oikein että ihminen asettaa syömisen niin korkealle sijalle elämässään että se on jopa tärkeämpää kuin muut ihmiset?

Mikä tekee syömisestä niin kauhean SYVÄLLISTÄ ja merkityksellistä että sen tulee olla koko elämän pääasia ja pääasiallinen harrastus?

Olen kuullut että kun elämä mättää päähän niin nopea, hetkellinen nautinto tekee hyvää. Ei jaksa ajatella pitkällä tähtäimellä mitä se mässäily tekee keholle. Tarvitaan nopea tyydytys, nopea LOHDUKE.

Voisiko niitä olla jotain muitakin kuin sellaisia mitä laitetaan suuhun?

Saahan sitä tietenkin olla millainen huvittaa ja jos pystyy kantamaan kilonsa ylpeinä niistä, niin mikäs siinä. Mutta kun sitten kumminkin moni valittaa että ei saa kumppania koska lihavat eivät tällä hetkellä tässä kulttuurissa ole muodissa... Ajatellen sitä että saisi kumppanin laihduttaminen ei ehkä olekaan järin mielekästä, mutta entä jos ajattelisi omaa terveyttään? Ei kai polvet paukkuen hiestä valuen ole tarkoitus portaitakaan nousta.

17

422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfqwerty_M85

      Vähän samaa olen ihmetellyt minäkin.. Ja itse siis olen koko ikäni
      ollut parikymmentä kiloa ylipainoinen ja laihduttanut pari vuotta
      sitten normaalipainoon. Nopean tyydytyksen saamiseen riittää nykyään
      hyvin kamppailutreeni sekä puntilla tai hölkällä käynti.
      Vanhaan en aio palata koska näin on paljon parempi!

      Itseäni eivät kilot vain kiinnostaneet ennen kuin polvet tosiaan
      alkoivat paukkua portaissa ja verenpaine oli jatkuvasti koholla.
      Ylipaino muuten terveellä ja normaalilla ihmisellä viestiikin siksi
      mulle nykyään lähinnä omasta terveydestä piittaamattomuutta, sillä
      pelkällä painon pudotuksella tippuu niin monesta riskiryhmästä pois.
      Eikä se oikeasti edes ole niin vaikeaa, kun jättää ihmedieetit omaan
      arvoonsa ja oikeasti viitsii vähän panostaa.

      Energiaahan siihen pitää kuitenkin laittaa, mutta tuo energia maksaa
      kyllä itsensä moninkertaisesti takaisin.

      • ähräpuhra

        Liikunta onkin melkoisen messevä nopean tyydytyksen antaja. Ja siihenkin voi tulla addiktio. Itse ainakin tunnen olon aika ankeaksi jos en päivän aikana pääse edes lyhyelle lenkille...


    • huihai_

      NO se ei lihota, mutta ei kyllä lähe nälkäkään

    • awww, mutta se on kivvaa ja saatta unohtua hyvä puolituntinen sinä aikana :P

    • ---.---hoppaX

      Pieni kuntoilu väintään 2-4 vuorokaudessa laihduttaa!

      • VÄHÄ.......

        Molemmmat voi kuntoilla VAIKKA VÄHITELLEN?????


    • pikkufiat

      niin kyllä kyllä, hikihän siinäkin tulloo.

    • lohturanskis

      No minä ainakin olen sellainen, että sinkkuna = yksinäisenä syön (suruuni?) ja parisuhteessa laihdun. Kaikki kaverit ja tuttavat elävät parisuhteessa, joten aika yksinäistä on kun ei ole kumppania.

      Moni hieman pyöreämpi nainen ei välttämättä syö mitenkään hirveästi liikaa/lohdukkeeksi ja vaikka harrastaakin aktiivisesti liikuntaa, lihoo silti. Miesten tuntuu olevan kauhean vaikea käsittää tätä? Tunnen naisia jotka liikkuvat TODELLA paljon = juoksua monta kertaa viikossa ja kävellen työmatkat ym. lisäksi, ja syövät 6pv viikosta lähinnä vain kalkkunaa ja kasviksia, eikä hiilareita juuri lainkaan. Silti kiikkuvat painoindeksin ylärajoilla vuodesta toiseen. Koko elämä on pelkkää taistelua; jokaista suupalaa täytyy vahtia ja jalat leikattu monta kertaa erilaisten rasitusvammojen takia. Itse olen mieluummoin lihava kuin elän tuolla tavalla.

    • asdfqwerty

      Tiedän itsekin näitä pelkkää salaattia syöviä tapauksia, jotka vain pysyvät ylipainoisina. Suklaata ja karkkeja yllä kuluu! Mutta sitähän ei lasketa..

      Suklaahan on on se vihoviimeinen ketale, mitä suuhunsa kannattaa laittaa!
      100 grammassa suurinpiirtein neljässosa normaali-ihmisen päivittäisestä kalorintarpeesta! Huh! O.O

      Kyllä se ongelma yleensä sieltä syömisistä löytyy, jos vaan viitsii parikin viikkoa ottaa ylös kaiken, mitä syö, ja verrata sitä siihen, mitä kroppa oikeasti päivittäin tarvitsee.

      • lohturanskis

        En todellakaan tarkoittanut noita itseään salaatilla huijaavia ja sitten suklaata syöviä tapauksia! Tunnen ihan oikeasti ihmisiä jotka syövät "normaalisti" vain 1-2 pv/vko ja muina päivinä sitten pelkkää kala/kana/kasvis - dieettiä. He eivät todellakaan syö suklaata tai muita herkkuja! Koko elämä ollut lapsesta saakka taistelua liikakiloja vastaan. Jotkut näistä ovat olleet lapsena lihavia/ koulukiusattuja ja käyneet sitten teininä/nuorena aikuisena läpi erilaiset syömishäiriöt ja ortoreksiat. Vasta aikuisena ovat hyväksyneet sen, että koko elämän oltava "painonhallintaa" tai muussa tapauksessa lihovat heti.

        Aikuiset, synnyttäneet naiset kamppailevat usein keskivartalolihavuutta vastaan. Normaalilla ruokavaliolla ja runsaalla liikunnalla pömppömaha ei vaan lähde, vaikka muuten olisi sutjakka. Kaverini on ns. omenavartalo, vaikka harrastaa mielettömästi liikuntaa! Koiran kanssa puolijuoksua 2t/pvä, lisäksi sählyä ja jumppaa 2-3 krt/vko. Maha on ja pysyy, vaikka ei mässytä herkkuja.


    • ...

      Mun mielestä se on aika tekopyhää, kun lihava valittaa siitä, että lihava ei kelpaa, kun monet lihavat eivät itsekkään kelpuuta lihavaa kumppania vaan haluavat normaalipainoisen kumppanin.

      • ähräpuhra

        Yleensä nuo kai lienevät lihavia miehiä joille ei lihava nainen kelpaa. Itse en ole kuullut kovin monen lihavan naisen sanovan että ei ottaisi lihavaa miestä.

        Oma painoindeksini on siinä 21 kieppeillä. Koska en ole lihava, minulla on mielestäni oikeus keskittyä ei-lihaviin kumppaniehdokkaisiin, mutta monen monituiset kerrat olen saanut kuulla miten olenkaan pinnallinen tms.

        Jos ottaa lihavan, mikä takaa että hän pysyy edes siinä kunnossa kuin on nyt? Saattaa lihoa vielä lisääkin ja sitten prakaa pumppu. Lesken osa ei kiehdo.


    • Training every day

      Itse mässytän välillä suklaatia ja pizzaa. Tänäänkin.
      Muuten syön todella terveellisesti ja lopusta huolehtii kova treeni.

      Ei ole ylimääräisiä kiloja ja kohtapuoliin alkaa kroppa olla aika hyvässä esittelykunnossa kaikin puolin (aiemmin oli vain ok) joten odotan että nainen on vähintään normaalin hoikka.

      Minulla ei ole mitään tarvetta haukkua ylensyöviä, ylipainoisia tai pyöreitä naisia, he eivät vain ole minua varten.
      En voisi kumppanina arvostaa naisia jotka ovat sellaisia, muuten ihmisinä kylläkin.

      Kyse on samankaltaisista elämänarvoista, asenteista elämää, terveyttä että kehoaan kohtaan, ei pinnallisuudesta.

      Vaikka pidänkin liikunnallista naisvartaloa myös kaikkein esteettisesti kauneimpana niin ei se ole vaatimus sinänsä. Normaalivartaloisuus jossa ei ole ylimääräistä on.

    • iso-iita35

      Olisikin vaan kiinni siitä mitä syö. Voi kuinka helppoa olisikaan päättää olla laiha!
      Olen koko ikäni ollut iso, en koskaan ole ollut ns. normaalipainossa. Olen koko ikäni ollut tarkkailussa ja tökittävänä. Kirjaan joka ikisen suupalan ylös, jokaisen liikunnan, juomisen, vessan tarpeen ja silti olen paksukainen. Ei lääkäritkään syytä tiedä, kun ei löydy mistään mitään "vikaa". Koko sukumme on paksu, naiset siis ei miehet. Olen vain tyytynyt tähän, koska poiskaan en pääse. Silti kun koittaa kaikkensa ja olen jo siis elämäni laihduttanut tämä: kehtaavatkin valittaa ja ottasivat itteensä niskasta kiinni tyypit. Voi kuulkaa josse tolla lähtis ni enkait mä tämmönen ois! Silti ei mua haittaa. Olen juuri tällänen, tiedän että teen parhaani aina ja paremmin kuin moni muu hyllyvä tikun varsi. Nautin itsestäni ja osaan olla minä ilman, että toisen sanat painus syyksi syödä suruuni. Ihanko se ruoka nyt ois joku mielihyvä? Se on pakottava tarve pysyäkseen hengissä, mutta se ei mitään hauskaa ole saati mikään nautinto. Olisin mieluummin syömättä jos vaan hengissä pysys.
      Kenenkään muun takia tätä rääkkiä en tee kuin itseni. Toisen ihmisen takia ei pidä itseään muuttaa koskaan. Jossei koe parantavansa omaa elämäänsä, omiin tarkoituksiinsa niin ei pidä tätä tehdä. Vaikken koskaan tule elämässäni pääsemään sellaiseksi tuulen nussimaksi vinkuheinäksi niin olen onnellinen siitä mitä saavutan. Josko se kelpaa tai sitten ei. Yksin eläminenkin on taitolaji eikä se ole niin kamalaa mitä moni miettii. Ainakaan yksin olon takia ei kannata syömään ruveta. Eise ruoka halaa tai pussaa!
      Ja te päivittelijät. Jos ei tietoa saati taitoa niin ei kannata edes päivitellä. Omassa ammatissani olen huomannut satoja muita syitä "lihomiseen" kuin vain syöminen. Ja valitettavasti nykyisessä kulttuurissa missä kaikki hoidetaan lääkkeillä tämä paisuminen vain jatkuu. Monen lääkkeen haittavaikutus on turpoaminen jonka moni lukee läskiksi. Voitte vain kuvitella miltä näistä ihmisitä tuntuu, heidän on syötävä lääkettä ollakseen työkelpoisia/koulukelpoisia mutta samalla paisuvat ja yhteiskunta mollaa maan rakoon. Ollakko siis sairas ja kipeä vai laiha, että kaikilla ois hyvä mieli?
      Saatte toki olla juuri sitä mieltä mitä haluatte, mutta mitäs jos kysyisit meiltä plösöiltä suoraa ekkä netissä huutelis? Ehkä ne vastaukset tulee oikeilta ihmisiltä silloin eikä muilta päivittelijöiltä.

      • ähräpuhra

        Ok, tuokin on syytä ottaa huomioon. Että jotkut vaan ovat isokokoisia. Mutta kaiketikin se isous koskee koko kroppaa, eikä esim. keskity keskivartaloon? Onko jotain kriteereitä joilla erottaa laiskuuden ja nopean nautinnon tavoittelun perimästä jolle ei vaan mahda mitään?

        Itse en muistaakseni ole tässä ketjussa käyttänyt muuta nimikettä kuin "lihava", joten tuo "tuulen nussima vinkuheinä" vähän nyt tökkäsi, mutta hauska termi kyllä. Ehkä pitäisi oheistaa se omaan profiiliinsa jossakin vaiheessa, minua on nimittäin haukuttu mm. koppeloksi ja uusavuttomaksi (WTF?) sen vuoksi että olen hoikka. En tiedä mikä logiikka tuossa oli takana.

        Lääkkeet ovat yksi turvottava tekijä kyllä. Olin aikoinaan suhteessa ihmisen kanssa joka söi kaikenlaisia psyykenlääkkeitä, mutta hänen käyttönsä meni väärinkäytön puolelle ja jouduin pelkäämään että saanko häneen enää mitään yhteyttä kun hän jökötti Diapam-koomassa eikä sanonut mitään tuntikausiin. Ehkä olisi pitänyt toimittaa hänet teholle, mutta siihen aikaan olin niin naivi että uskoin homman olevan hallussa. Kun erosimme, hän otti pillereiden ohelle mukaan kuvioihin myös viinan, ja lopulta tappoi itsensä vuosien päästä - olettaisin että noilla myrkyillään.

        Joskus siis lääkkeiden käyttäjältäkin ehkä kannattaa kysyä että käyttääkö hän varmasti oikein niitä lääkkeitään. Ihmettelemme vaan asioita ja huutelemme selän takana, mutta emme kehtaa suoraan kysyä että miten sulla menee? Miksi olet sellainen kuin olet? Vai olisiko se loukkaava kysymys, jos ihminen on turpea?


    • Deliciousmmmmmmmmmmm

      No voi helvetti syöminen on KIVAA.

      Mee sinä vaan mäkättämään jonnekkin nurkkaan siitä, treenaa vaikka vetämällä käteen kun et muuta varmaan osaa


      AH sitä hienoa tunnetta kun rasvainen sipsi murskautuu suussa sai suklaa sulaa kielen päällä... !

    • asdfqwerty

      Jotenkin tuntuisi, että lääkkeiden vuoksi turvotuksesta kärsivät tai geeniensä vuoksi lihavat ovat lähinnä niitä erikoistapauksia, eivätkä edusta normaalia, tervettä ihmistä, joka varmasti saa painonsa pudotettua, niin halutessaan.
      Jos tästä oikeaa tilastoa on olemassa, niin kiinnostaisi kyllä tietää, kuinka moni lihava ihminen on tilaansa joutunut muun kuin ylensyönnin vuoksi..

      Toinen ryhmä, ovat tunne-elämänsä ongelmiin lohtua ruoasta hakevat. ilmiölle on käsittääkseni olemassa tautiluokituksiakin.. >.< Kaiketi vastaa aikalailla alkoholismia.

      Silti. Ruokavalio on painonhallinnassa selkeästi tärkein yksittäinen seikka (edes lenkille ei väkisin tarvitse vaivautua!) joten olen vahvasti sitä mieltä, että mikäli jokin fyysinen vamma tai seikka ei painon pudotusta estä, ei ole mitään perusteita, saati järkeä, itkeä missään omaa lihavuuttaan tai sen terveydellisiä tai sosiaalisia seurauksia.

      Itse kunkin on itsestään huolta pidettävä ja jos ei huvita niin sitten ei huvita.

      T: ex-plösö

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      186
      4206
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      229
      2176
    3. 133
      1637
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1311
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      172
      1038
    6. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      63
      1028
    7. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      77
      1017
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      54
      942
    9. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      77
      925
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      65
      909
    Aihe