Vinojen hampaiden korjaus

oivoii

Mulla on todella rumasti vinot hampaat. Pahin hammas on etuhampaiden vieressä oleva hammas, joka tulee pois rivistä monia millimetrejä. Lisäksi vinossa on toisella puolella kulmahammas, joka myös tulee ulospäin peittäen hymyillessä kaikki hampaan takana olevat takahampaat. Lisäksi etuhampaat on vähän sisäänpäin taipuneet, kun normaalisti hampaiden kuuluisi olla vähän eteenpäin.

Mulla on lapsena oijottu koko ylärivi, mutta hampaat vääntyivät takaisin. Ton etuhampaiden vieresen hampaan oioin aikuisiällä, mutta se vääntyi takaisin (vaikka hampaiden taakse oli liimattu lanka pitämään hammasta paikoillaan). Oionnan maksoin tietysti itse ja sinne meni tuhansia euroja kankkulan kaivoon.

Vinot hampaat vaivaa mieltä päivittäin. En tahtoisi hymyillä ollenkaan niin että hampaat näkyy. Koska hammas on niin pahasti pois rivistä, se aiheuttaa ongelmia S ja R kirjaimien lausumisessa.

Nyt olisin valmis tekemään melkein mitä vaan, että saisin kauniit hampaat. Oiontaan en kuitenkaan enää ala, koska se on kivuliasta, oiontakojeet ovat rumat ja tuloksen pysyvyydestä ei ole takeita. Onko kellään kokemuksia esim. vinojen hampaiden poistamisesta ja korvaamisesta tekohampailla? Kaksi hammastani ovat niin vinossa, että en usko niiden korjaamisen olevan mahdollista laminaateilla. Jos kaksi hammasta voisi korvata uusilla ja muihin hampaisiin laitettaisiin laminaatit?

Onko kellään tietoa paikoista joissa tehtäisiin hammasrivistön korjauksia ilman oiontaa?

3

1387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hampaathalki

Arvion hoidosta tekee hammaslääkäri mutta minulla oli liian ahtaasti hampaita joten lääkäri poisti yhden hampaan rivistä että muut hampaat sopivat kasvamaan normaalisti.Onko sinulla samaa ongelmaa ? Tolkihan voi ottaa hampaita pois ja laittaa leukaluuhun implantit joihin tekohammas kiinnitetään n. puolen vuoden päästä.Tulos on kestävä mutta todella kallis. Yleensä nämä suorittaa hammasteknikot yksityisellä puolella ja nykyinen kelan korvaus on mitätön

• Hampaathalki
    • Reiluparitonnia

Etuhampaiden viereiseen hampaaseen voi laittaa laminaatin. Etuhampaat voi myös laminaateilla laittaa suoriksi. Kulmahampaan takana olevan hampaan saa myös laminaatilla näkyväksi. Ehkä pääsisit viidellä laminaateilla hyvään tulokseen.
      Samalla voit tilata valkaisukiskon, jolla voit itse säädellä hampaiden vaaleutta.
      Hampaat on muutamalla käynnillä kunnossa vs vuosien oikominen.
      Posliinilaminaatteja aika harvat tiimit tekee ja osaajien löytäminen on haaste sinänsä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5616
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4257
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2916
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      170
      2227
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1926
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      123
      1774
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1164
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1136
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      988
    Aihe