"Minun ei yksinkertaisesti tarvitse tehdä töitä"

Insinöörin vaimo

Mieheni on maailmalla menestyvä businessmies. Hänen tulotasot ovat sitä luokkaa, että ne voi tarkastaa vaikkapa Iltalehdestä.

Niinpä elintasomme on sitä luokkaa mitä yksikään tältä palstalta ei ole päässyt maistamaan. Meillä on useampi iso omakotitalo Euroopan eri maissa. Lisäksi on lomapaikkoja ja veneitä eräissä lämpimissä saarivaltioissa.

Itse en käy töissä. Minun ei yksikertaisesti tarvitse tehdä töitä. Koulutuksellani ansaitsisin vain n. 50 000 - 70 000 euroa vuodessa mikä ei vaikuttaisi elintasomme mitään. Aikani kuluu kotiemme ja itsensä ehostamiseen. Shoppailu on harrastukseni ja käytän shoppailukonsultteja ahkerasti. Pariisi ja Lontoo ovat ohjelmassa viikonloppuna.

Teidän köyhien on turha itkeä: me kaikki synnymme tänne ilman ainoatakaan vaateriepua. Mieheni ei pelkästään menestynyt, vaan hän USKALTAA menestyä. Uskaltakaa tekin. Ottakaa riski.

15

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Todista jos pystyt :)

• Niin, siis mä puolestani olen kehittänyt yhden maailman tehokkaimmista pörssivaihto-ohjelmistoista jotka käyvät automaatisesti kauppaa. Pääsin tarpeesta omistaa sinänsä mitään jo vuonna 2002. Jos nussit jotain insinööriä jolla on rahaa niin se raha on käytännössä tullut minun saavutusteni ansiosta.

Nykyään olen lähinnä turhautunut koska mikään ei huvita ja koitan vaan sytyttää maailmaa tuleen kuin Keisari Nero. Se on viimeinen haaste johon haluan osallistua, koska mielestäni koko eloonjäämiskamppailu pitäisi potkaista ihmiskunnan tulevaisuuden ja kokonaishyvän kannalta käyntiin. Olen havainnut että kun on saanut kaiken...

... ei millään ole lopultakaan mitään väliä. Maailma on peli joka pitää aina välillä resetoida että se pysyy kaltaisilleni mielenkiintoisena. Miksi olla rikas jos voi olla tavallaan kaiken ohjaimissa oleva Jumala - niin kyllästyttävää kuin se onkin... ;)

Kuten huomaatte tarpeeksi korkealla tasolla raha on leikkiä joka on täydellisesti irronnut juuriltaan tai mistään tarpeesta tehdä mitään kovin olennaista. Jos joku nyt sattuukin kehittämään pörssiohjelmistoani tehokkaamman softan ja kaappaa 99,8% kapasiteetista olen enää vain miljadööri. Hui kun pelottavaa ;)

Ja olen myös funtsinut silleen että juttuni on niin uskomaton että vaikka raha katoaisi maailmasta niin pärjäisin keskivertoa paremmin pelkällä tarinankerronnalla.

• metall-leidi

Mömmöpäissäsikö sä olet moisia satuja satuillut? Jos sadut ovat totta niin ne suuret tulot ovat miehesi eivät sinun. Entäpä kun kun miehesi löytää nuoremman ja ehomman ja pistää muijan vaihtoon?
      Tekstisi kontteksti antaa ymmärtää, että sulla ei voi olla ei älyä eikä niin muodoin koulutustakaan, että mosille tulotasoille yllät!

• gggghhhh

Sesse Koivistollehan taisi käydä niin, että jäi tyhjän päälle. Shoppailu on kyllä aika kanamaista.

• en usso sinua

Jaa, että pitäs uskaltaa ettiä rikas mies. Törsätä sen rahat kaikenmaailman sisustuselementteihin ja meikkeihin.

Ei,ei, ei.

Me käytiin lasten kans viime viikolla kalassa. Ja oli mukavaa. Mennään uimaan, kun vesi lämpenee. Mulla on yksinhuoltajana parempaakin tekemistä, kuin ettiä rikkaita ukkoja.
      Ja oli mullakin kerran rikas ukko, mut me ei seurusteltu rahan takia, eikä erottu rahan takia, eikä mieleenkään tullut kyllä koskaan törsätä tyhjiin tönöihin maailmalla. Hotellihuoneen ja vuokrakämpän kun saa ulkomailta halvemmalla.

• Mutta saisit

Mutta elämäsi näyttää ja kuuluu olevan kuitenkin kovasti tyhjää, kun olet tänne eksynyt tyhjyyttäsi esittelemään.

Miten se vaikuttaa sinuun ja sun menestymiseen, että miehesi "uskaltaa" ? Ottaako päähän eli aivoon, kun sinä et uskalla - muuta kuin levennellä tällaisessa paikassa ?

• Mother Mary

Oikeesti? Ooppa nyt rehellinen :D

Kehen sinä kuvittelit lapsellisen tarinasi uppoavan? Mikä motivoi ihmistä sepittämään tuollaisia?

Haluatko kenties edes hetken tuntea miltä tuntuu olla kuvitellun kateuden kohde, ja siihen käytät kaikki mieleesi juolahtavat, latteimmat, aneemisimmat ja ontoimmat viime vuosituhannen aikaiset kliseet. Niinpä, "miljonääriäitienkään" kohdeyleisö ei totisesti ole elämässään menestyneet, vaan pikemminkin siitä osattomiksi jääneet., siltä pohjaltako halvat hupisi kehittelet?

Säälittävää.

• Mother Mary

Ehkä eniten pissityttää se, että annetaan ymmärtää tyhjäpäisen joutilaisuuden olevan jokin tavoiteltu ihannetila, tai "menestymisen" mittari.

Ei ole.

Siis onhan esimerkiksi shoppailu kivaa, mutta nykyään hoidan omani suurelta osalta netissä. Matkustelen 4-5 kertaa vuodessa, eikä tähän ole laskettu Tallinnan tai Tukholman risteilyjä. Vaihtelu virkistää, joten olen samaa mieltä ettei tyhjiä tönöjä ole mitään mieltä omistaa. Vaihteluun kuuluu oleellisena osana myös työelämä, ja varsinkin se että itse ansaitsee rahansa ja on riippumaton muitten antamasta elatuksesta.

• hhhhhhhhhhhhhhgggggg

Teinifantasiaa...kun kasvaa aikuseksi, tajuaa että harva tuosta oikeasti haaveilee. Mulla, oikeasti, on yksi sukulainen kohtalaisen hyvätuloisissa johtajan hommissa ja matkustelee myös paljon, ollut vuosia. Vaimo tekee kohtuu pienipalkkaista kutsumushommaa naisten suosimalla alalla, koska haluaa tehdä niin ja tienata omat käyttörahansa itse.

• näin-

Olet pikkuhutsu, joka haaveilee itsensä myymisestä kertakaupalla. Elämäsi on raskasta, koska joudut nyt maksamaan baari-iltasi paneskelemalla illan tarjoajan kanssa. Siksi metsästät uhria, joka menisi kanssasi naimisiin.

• zzzzxxxxxxxxxx

Miksi muuten miehesi tekee paljon täitä? Sinusta työntekö ei ole kivaa, miksi pakotat miehesi siihen?
      Minä tienaan noin 70 000 vuodessa (pidän itseäni hyvätuloisena), mutta mieheni saisi tienata vaikka 7 miljoonaa vuodessa, kyllä minä silti töitä tekisin.
      Mutta anna nyt miehesi nauttia matkustelusta ja shoppailusta (ehkä sinä voit vuorostasi hankkia rahat siihen, ei missään määrätä, että vain miehet tienaavat)

• Siipeilijänarttu!

Ja näin kirjoitteleen todellinen loinen ja miehensä siivellä elävä narttu! Onko susta itsestä mihinkään? olisitko köyhä ja olematon jos et olisi onnistunut saamaan miestä? Vittuako täällä kertoilet noita juttujas ja veikkaan kuitenkin että todellisuudessa satuja ja unelmia vain päästelet pihalle:))

• mielelläänköyhä

Valintahan se on toikin, mun ex-kihlattu isohkon konsernin johtoportaassa, olihan se raha, hieno talo merenrannalla ja kivat autot pihassa aikansa ihan jees, mut olo oli vähän kuin prinsessalla kultaisessa häkissä... Kuka sitten haluaa myydä elämänsä hienojen tavaroiden takia, minä en :) Noh, nykyään naimisissa ihanan miehen kanssa, 3 lasta ja täysin persaukisia, asutaan vuokralla ja rämä auto alla. Mut onnellisempi en vois olla, mä ainakin tiedän ihan kokemuksesta ettei se raha tuo onnea. Tai kai se joillekin voi tuoda, en kai vaan itse oo niin pinnallinen :)

• ajatustelija

Jaa? Mä jos olisin rikas, en voisi olla tekemättä töitä. Kyllästyisin ihan varmasti. Minusta tuskin tulee rikasta, että onnea vaan niille jotka sellaisia; minä en rikkaita kadehdi. Uskon siihen ajatukseen, että tietyn ( määritellä en kylläkään osaa) tulotason saavuttamisen jälkeen ei raha lisää onnellisuutta, vaan kaikkein rikkaimmat todennäköisesti joutuvat koko ajan pelkäämään, että yrittääkö joku hyötyä heistä.

Tuskin rikkaat tulevat köyhyyspalstalle provosoimaan. Tai muutenkaan järkikansalaiset. Minussa kyllä herättää vaistomaista vastenmielisyyttä ajatus, että jos on olemassa nettiprovokaattoreita, jotka vaikka ovat hyväosaisia, tahallaan kiusaavat köyhyydestä keskustelemaan innostuneita. Ei kukaan jolla ei rahat melkein ruokaan riitä tai joka omaa järkilogiikan muutoin, mene minnekään palstalle aukomaan päätä köyhille.

• metall-leidi

Hei Tuksu! Mitä sä tänne tulit vai Martinako sä olit vai mitä näitä satutätejä nyt onkaan kuin muoviruusuja omenapuissa.
      Eikö Seiskassa ole teille sopiva kohderyhmä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      246
      4041
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      127
      2333
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2006
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1481
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      950
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      128
      949
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      939
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      331
      860
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      857
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      780
    Aihe