Tänne palstalle on pesiytynyt pari kirjoittajaa, jotka koettavat salakuljettaa
tuota katoilisen ja luterilaisen kirkon keksimää oppia, että synnit saadaan
anteeksi kasteessa.
Ikäänkuin Jumala tarvitsisi ihmisen tekoja voidakseen antaa syntejä
anteeksi. Hän ei olekkaan näiden mielestä Kaikkivaltias vaan on riippu-
vainen kirkon keksimistä sakramenteista, mm vedestä
Entä, jos vettä ei ole saatavilla?
Jos vanhemmat eivät viekkään vauvaansa kasteelle, niin tämä pysyisi
syntisenä. Melkoisen julmaa oppia.
He oikaisevat esim Pietarin helluntaisaarnaa ja unohtavat, että Pietari
kehoitt ENSIN: tehkää parannus, " jonka JÄLKEEN otetaan kaste
Ap 2:38
"Niin Pietari sanoi: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä (Huom!. Kukin
teistä eikä "tuokaa myös vauvanne kasteelle") kasteen, Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."
Tässä toistuu tuo kokonaisuus joka on useissa kohdissa:
"Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."
Samoin sanottiin Saulukselle: Ap 22:16
"Ja nyt, mitä viivyttelet; Nouse, avuksihuutaen Hänen nimeänsä anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi."
Tämän nuo veden maagiseen voimaan uskovat sanovat tarkoittavan sitä, että
vesi pesee pois synnit.
ONKO JUMALA SÄÄTÄNYT MONTA ERI TAPAA saada syntejä anteeksi??
Mistä syntiä tehnyt ihminen voi tietää, milloin vesi pesee synnit pois ja milloin
riittää uskominen Jeesuksen sovintotyöhön? Pitääkö hänen käydä katsomassa pappilassa, onko hänet vauvana kastettu vai ei?
Eikö usko Herraan Jeesukseen riitäkkään syntien anteeksisaamiseksi:
Ap 10:43
"Hänestä kaikki profeetat todistavat, että JOKAINEN, JOKA USKOO HÄNEEN,
SAA SYNNIT ANTEEKSI."
Entä, kun jo aikaisemmin kastettu lankeaa ja tekee syntiä, pitääkö
hänen mennä uudestaan kasteelle, jos vesi poistaa synnit???
Eikö parannuksen tekeminen ja nöyrtyminen riitäkkään.
Miksihän Jeesus sanoi lähetyskäskyssään:
"Parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava kaikille kansoille."
Miksi Jumala olisi säätänyt monta eri tapaa saada synnit anteeksi, kun se
on Raamatun ilmoituksen perusteella mahdollista VAIN USKOMALLA
HERRAAN JEESUKSEEN!!!
Syntien anteeksisaaminen
25
109
Vastaukset
- Aamen!!!
Olihan Vanhassa liitossa synti-uhrit, joiden piti poistaa tahattomia syntejä, mutta
kuitenkin nekään eivät lopulta poistaneet syntejä, kuten Hebr 10:4
kirjoittaa.
Ne olivat vain tulevan hyvän varjo:
"Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä,...
poltto-uhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt,"
Ainoastaa Jeesuksen Kristuksen veri voi poistaa syntejä. Mikään seremonia
tai ihmistekoinen rituaali tai muu materia, ei sitä tee.
1. Joh 1:7
"Jeesuksen Kristuksen, Hänen Poikansa veri, puhdistaa meidät
kaikesta synnistä." Vain Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan veri, puhdistaa synneistä! Aamen!
Joten huomaa tämä:
Ei siis niinkuin "lahkoraamattutunti" ja valitettavan monet helluntailaiset käytännössä opettavat, että "uskoontulorukous" tai muu vastaava helluntailaisten opettama ihmisteko puhdistaa synneistä! Tässä yksi muoto (virallinen vuodelta 1961) tuota helluntailaisten "ihmisteoilla synnit anteeksi" -opeista:
>>"Yleiset kokoukset päättyvät voimakkaaseen kehoitukseen jättäytyä Jeesukselle. Jos joku kuulijoista osoittautuu halukkaaksi niin hänet ohjataan kokoushuoneen etuosaan kokousyleisön läsnäollessa, jossa tavallisimmin saarnaaja ottaa hänet vastaan ja keskustelemalla ja rukoilemalla koettaa lisäksi selventää puhuteltavalle saarnansa sisältöä sekä taivuttaa häntä tekemään ratkaisun. ... Kun ensimmäinen puhuttelu on tapahtunut ja synnintunnustus on tehty sekä synninpäästö on asianomaiselle lausuttu, katsotaan hänet uudestisyntyneeksi. Sen jälkeen saarnaaja tavallisimmin julkisissa kokouksissa tai yksityisissä keskusteluissa opettaa, että Raamatun mukaan asianomaisen tulee kastattaa itsensä vedessä ns. upotuskasteella.">> (http://www.opetuksia.net/index.php/uskoontulo/pois-korvikkeet-eli-ratkaisuopit-ym)
Ajatelkaa, monet helluntailaiset opettavat, että tuolla tapaa ihmistöin "ratkaisulla" ihminen käytännössä itse pelastaa itsensä!
Älä usko, kun helluntailaiset ovelasti eksyttävät sinua sanoen tämän sisältöisesti:
"Raamatussa luvataan näin: ... ja rukoile tosissasi syntejäsi anteeksi, niin saat siinä hetkessä syntisi anteeksi - jo ennen mahdollista kastamistasi Jeesuksen Kristuksen nimeen!"
Ei apostolien opetuksesta löydy tuollaista lupausta tälle ajalle!- raamattutunti
Täh?
Onko JEV:n oppi muuttunut?
Nyt hänkin jo vihdoin tajuaa, että synnit saadaan anteeksi vain uskomalla Herraan Jeesukseen.
Hitaasti ne Jumalan sanan totuudet alkavat selviämään JEV:lle.
Se "vesitoimitussekuntti" olikin JEV:n väärinkäsitys!
Vielä kun hän tajuaisi, että hänen vesitoimitussekunttinsakin perustuu hänen
omaan ratkaisuun, niin hän voisi lopettaa tuon oman harha-oppinsa veden
maagisesta voimasta.
Nuo "ratkaisurukoukset" ja "uskoontulorukoukset" ovat JEV:n epätoivoisia yrityksiä
mitätöidä Jumalan sanaa:
"Avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon autaa
sinua..."
Montakohan tapaa JEV:llä on saada syntejä anteeksi? raamattutunti kirjoitti:
Täh?
Onko JEV:n oppi muuttunut?
Nyt hänkin jo vihdoin tajuaa, että synnit saadaan anteeksi vain uskomalla Herraan Jeesukseen.
Hitaasti ne Jumalan sanan totuudet alkavat selviämään JEV:lle.
Se "vesitoimitussekuntti" olikin JEV:n väärinkäsitys!
Vielä kun hän tajuaisi, että hänen vesitoimitussekunttinsakin perustuu hänen
omaan ratkaisuun, niin hän voisi lopettaa tuon oman harha-oppinsa veden
maagisesta voimasta.
Nuo "ratkaisurukoukset" ja "uskoontulorukoukset" ovat JEV:n epätoivoisia yrityksiä
mitätöidä Jumalan sanaa:
"Avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon autaa
sinua..."
Montakohan tapaa JEV:llä on saada syntejä anteeksi?Sinulla on ainakin 4 eri tapaa syntien anteeksisaamiseen !!!
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9902822/49732936
>>Montakohan tapaa JEV:llä on saada syntejä anteeksi?>>
Minulla vain tämä: Uskomalla Jeesukseen Kristukseen saa synnit anteeksi.
Monet ovat saaneet syntinsä anteeksi Herran nimeen kastamisensa hetkessä.
Jotkut nykyaikana ovat saaneet syntinsä anteeksi ennen Herran nimeen kastamisensa hetkeä. * Poikkeuksellista * kohtaan (Apt. 2:38) nähden!
Tietenkin jos kastettu, uskoontullut tekee synnin ja saa sen anteeksi, hän saa tuon syntinsä anteeksi kaukana menneisyydessä olleen kastamisensa hetken jälkeen!
Yrität eksyttää ihmisiä väittämällä, että kohta "avuksesi huuda minua hädän päivänä" muka olisi tarkoitettu ei-uskoontulleille uskoontulemisen ohjeeksi! Niin ei ole! Se on Jumalan kansalle, niille, joille Jumala sanoo "minä olen Jumala, sinun Jumalasi"! Nykyään yleistä "uskoontulorukous" -oppia ei ole apostolien opetuksessa!
Ps. 50:1 Aasafin virsi. ...
Ps. 50:7 "Kuule, minun kansani, minä puhun; kuule, Israel, minä todistan sinua vastaan. Minä olen Jumala, sinun Jumalasi. ...
Ps. 50:15 Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."- raamattutunti
JEV238 kirjoitti:
Sinulla on ainakin 4 eri tapaa syntien anteeksisaamiseen !!!
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9902822/49732936
>>Montakohan tapaa JEV:llä on saada syntejä anteeksi?>>
Minulla vain tämä: Uskomalla Jeesukseen Kristukseen saa synnit anteeksi.
Monet ovat saaneet syntinsä anteeksi Herran nimeen kastamisensa hetkessä.
Jotkut nykyaikana ovat saaneet syntinsä anteeksi ennen Herran nimeen kastamisensa hetkeä. * Poikkeuksellista * kohtaan (Apt. 2:38) nähden!
Tietenkin jos kastettu, uskoontullut tekee synnin ja saa sen anteeksi, hän saa tuon syntinsä anteeksi kaukana menneisyydessä olleen kastamisensa hetken jälkeen!
Yrität eksyttää ihmisiä väittämällä, että kohta "avuksesi huuda minua hädän päivänä" muka olisi tarkoitettu ei-uskoontulleille uskoontulemisen ohjeeksi! Niin ei ole! Se on Jumalan kansalle, niille, joille Jumala sanoo "minä olen Jumala, sinun Jumalasi"! Nykyään yleistä "uskoontulorukous" -oppia ei ole apostolien opetuksessa!
Ps. 50:1 Aasafin virsi. ...
Ps. 50:7 "Kuule, minun kansani, minä puhun; kuule, Israel, minä todistan sinua vastaan. Minä olen Jumala, sinun Jumalasi. ...
Ps. 50:15 Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."Halleluja!
JEV:kin on vihdoin tullut Raamatun linjalle syntien anteeksisaamisessa:
"Minulla vain tämä: Uskomalla Jeesukseen Kristukseen saa synnit anteeksi."
Hän on hylännyt sen "vesitoimitussekunnin".
Mutta tuo Ps 50 ei ole vielä avautunut hänelle, saatikka Ps 51;3-5, jossa Daavid rukoilee syntejään anteeksi (onkohan se ratkaisurukous tai syntisen rukous")
lankeemuksensa jälken:
"Jumala, ole minulle armollinen hyvyytesi tähden. Pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden. Pese minut puhtaaksi rikoksistani, puhdista
minut synneistäni."!
JEV:kin joutuu myöntämään, että kasteessa EI SAADA SYNTEJÄ ANTEEKSI, vaan ennen kastettakin, jos uskoo Jeesukseen:
"Jotkut nykyaikana ovat saaneet syntinsä anteeksi ennen Herran nimeen kastamisensa hetkeä. * Poikkeuksellista * kohtaan (Apt. 2:38) nähden!"
Mutta sitä ei JEV vielä tajua, että tämä ei ole mikään poikkeus vaan NORMAALI, RAAMATULLINEN TIE! raamattutunti kirjoitti:
Halleluja!
Mutta tuo Ps 50 ei ole vielä avautunut hänelle, saatikka Ps 51;3-5, jossa Daavid rukoilee syntejään anteeksi (onkohan se ratkaisurukous tai syntisen rukous")
lankeemuksensa jälken:
"Jumala, ole minulle armollinen hyvyytesi tähden. Pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden. Pese minut puhtaaksi rikoksistani, puhdista
minut synneistäni."!
JEV:kin joutuu myöntämään, että kasteessa EI SAADA SYNTEJÄ ANTEEKSI, vaan ennen kastettakin, jos uskoo Jeesukseen:
"Jotkut nykyaikana ovat saaneet syntinsä anteeksi ennen Herran nimeen kastamisensa hetkeä. * Poikkeuksellista * kohtaan (Apt. 2:38) nähden!"
Mutta sitä ei JEV vielä tajua, että tämä ei ole mikään poikkeus vaan NORMAALI, RAAMATULLINEN TIE!Ainahan minä olen uskonut kaikki kohdat Raamatusta, myös kaikki kohdat koskien syntien anteeksisaamista! :)
Kirjoitin näin: >>Monet ovat saaneet syntinsä anteeksi Herran nimeen kastamisensa hetkessä.>>
Eikö ole sinullekin raamattutunti valtava kiitosaihe, että monille ei-uskoville on tapahtunut tuolla tavalla. He ovat siis tulleet kastamisensa hetkessä syntinsä anteeksisaaneiksi, siis tulleet siinä hetkessä lisätyksi uskovien joukkoon!
Mietipä itse kestikö Herran nimeen kastamisessa upoksissa oleminen sekunneissa laskettavan ajan vai minuuteissa? Eiköhän sekunneissa! Jos ryhmässäsi, johon kuulut se kestää minuuteissa, lopettakaa sellainen välittömästi! Se on vaarallista! Ei "vesitoimitusminuuteille" !!! :-o
Siis Herran nimeen kastamisen hetkessä eli noiden muutaman sekunnin (tai yhden sekunnin?) sisällä itsekullekin pelastumattomalle tapahtui suuri Jumalan ihme. Noista ihmisistä, jotka eivät olleet syntinsä anteeksisaaneita, tuli syntinsä anteeksisaaneita ihmisiä!
Kirjoitin myös näin: >>Jotkut nykyaikana ovat saaneet syntinsä anteeksi ennen Herran nimeen kastamisensa hetkeä. * Poikkeuksellista * kohtaan (Apt. 2:38) nähden!>>
Aina olen tuonut esiin, että Kornelius sai syntinsä anteeksi, jopa sai Pyhän Hengen ennen Herran nimeen kastamisensa hetkeä. Raamatussa ei ole kirjattuna ajalle alkaen helluntaista (Apt. 2) voimassaolevaksi annettuna lupausta, jonka mukaan noin voisi käydä nykyäänkin. Mutta Jumala on Suvereeni Herra - näin ollen henkilökohtaisesti uskon, että tuollaisia * poikkeuksellisia * kohtaan (Apt. 2:38) tapauksia kuin Korneliuksen tapaus voi tapahtua nykyäänkin! Uskon myös, että tuollaisia * poikkeuksellisia * on tapahtunutkin nykyään!
Mutta kun joku ei-uskoontullut kysyy miten saisi syntinsä anteeksi, hänelle Jumalan seurakunta antaa ohjeeksi tämän seuraavan, ei mitään ihmiskeksintöjä:
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." (Apt. 2:38,39)
* TÄMÄ YLÄPUOLELLA OLEVA (APT. 2:38) ON NORMAALI, RAAMATULLINEN TIE !!! *
>>Normaali Jeesukseen Kristukseen uskovaksi tuleminen, pääpiirteet: totenapitäen evankeliumin antaa kastaa itsensä.>> (www.opetuksia.net)raamattutunti kirjoitti:
Halleluja!
lankeemuksensa jälken:
minut synneistäni."!
Mutta sitä ei JEV vielä tajua, että tämä ei ole mikään poikkeus vaan NORMAALI, RAAMATULLINEN TIE!Minä ymmärrän oikein sen psalmien 50 ja 51 sisällön, että ne ovat sellaisille, jotka jo ovat tulleet Jumalan kansaan kuuluviksi ja sitten Jumalan kansaan kuuluvina heitä kehoitetaan "avuksesi huuda minua hädän päivänä" (Ps. 50:7,15).
Jo Jumalan kansaan liitettynä kuningas Daavid oli langennut syntiin ja rukoili silloin syntiinlangenneena, mutta elämässään jo aikaa sitten Jumalan lapseksi tulleena miehenä "puhdista minut isopilla, että minä puhdistuisin, pese minut, että minä lunta valkeammaksi tulisin" (Ps. 51:1-). Nämähän ovat aivan sopusoinnussa Uuden liiton Jumalan omille annetuihin ohjeisiin nähden. UT:ssä jos jo seurakuntaan liitetty eli kastettu uskova lankeaa johonkin syntiin, ei hänen tietenkään tarvitse eikä hän voikaan mennä kastettavaksi. Hänelle, siis jo aiemmin uskoontulleelle mutta sitten syntiinlangenneelle, kuuluu ohje syntien anteeksisaamiseksi näin:
"minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa. ... Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä." (1 Joh. 1:3,9)
VT:n aikana jos pakanamies, joka oli kuullut Israelin kansaan kuuluvien julistusta, halusi saada syntinsä anteeksi, hänelle tuli tehdä lihaan tehty ympärileikkaus jne. Mutta ei sellaiselle, joka jo kuului Israelin kansaan ja oli langennut johonkin syntiin ja halusi saada syntinsä anteeksi, tarvinnut enää tehdä lihan ympärileikkausta.
Eli sille, joka halusi tulla Jumalan kansaan, syntien anteeksisaaminen oli käytännössä erilaista kuin sille, joka jo kuului Jumalan kansaan. * Myös UT:ssa jaottelu ! *- raamattutunti
JEV238 kirjoitti:
Minä ymmärrän oikein sen psalmien 50 ja 51 sisällön, että ne ovat sellaisille, jotka jo ovat tulleet Jumalan kansaan kuuluviksi ja sitten Jumalan kansaan kuuluvina heitä kehoitetaan "avuksesi huuda minua hädän päivänä" (Ps. 50:7,15).
Jo Jumalan kansaan liitettynä kuningas Daavid oli langennut syntiin ja rukoili silloin syntiinlangenneena, mutta elämässään jo aikaa sitten Jumalan lapseksi tulleena miehenä "puhdista minut isopilla, että minä puhdistuisin, pese minut, että minä lunta valkeammaksi tulisin" (Ps. 51:1-). Nämähän ovat aivan sopusoinnussa Uuden liiton Jumalan omille annetuihin ohjeisiin nähden. UT:ssä jos jo seurakuntaan liitetty eli kastettu uskova lankeaa johonkin syntiin, ei hänen tietenkään tarvitse eikä hän voikaan mennä kastettavaksi. Hänelle, siis jo aiemmin uskoontulleelle mutta sitten syntiinlangenneelle, kuuluu ohje syntien anteeksisaamiseksi näin:
"minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa. ... Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä." (1 Joh. 1:3,9)
VT:n aikana jos pakanamies, joka oli kuullut Israelin kansaan kuuluvien julistusta, halusi saada syntinsä anteeksi, hänelle tuli tehdä lihaan tehty ympärileikkaus jne. Mutta ei sellaiselle, joka jo kuului Israelin kansaan ja oli langennut johonkin syntiin ja halusi saada syntinsä anteeksi, tarvinnut enää tehdä lihan ympärileikkausta.
Eli sille, joka halusi tulla Jumalan kansaan, syntien anteeksisaaminen oli käytännössä erilaista kuin sille, joka jo kuului Jumalan kansaan. * Myös UT:ssa jaottelu ! *Voi ei!!
Sinulla on siis erilaiset keinot saada synnit anteeksi sellaiselle, joka ei ole uskossa ja sellaiselle, joka joskus on kastettu!!!
Ompa erikoista Raamatun selitystä.
Entäs, jos vettä ei olekkaan saatavilla ja joku pakana haluaa
tulla uskoon??????
Raamatun mukaan USKO SAADAAN VAIN YHDELLÄ TAVALLA:
"Usko tulee kuulemisesta."
Minun Raamatussani tie on kaikille sama:
"Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut." Ap 16:31
Tässä ei tarvita mitään poikkeustapauksia eikä vesitoimistussekuntteja .
Muuten, sotkit taas Raamatun ilmoitusta:
"VT:n aikana jos pakanamies, joka oli kuullut Israelin kansaan kuuluvien julistusta, halusi saada syntinsä anteeksi, hänelle tuli tehdä lihaan tehty ympärileikkaus ".
Etkö vieläkään tiedä, että ympärileikkaus EI POISTANUT SYNTEJÄ!!!
Se oli vain ulkoinen merkki siitä, että kuului valittuun kansaan.
1. Moos 17:11
On sinulla vielä paljon oppimista! raamattutunti kirjoitti:
Voi ei!!
Sinulla on siis erilaiset keinot saada synnit anteeksi sellaiselle, joka ei ole uskossa ja sellaiselle, joka joskus on kastettu!!!
Ompa erikoista Raamatun selitystä.
Entäs, jos vettä ei olekkaan saatavilla ja joku pakana haluaa
tulla uskoon??????
Raamatun mukaan USKO SAADAAN VAIN YHDELLÄ TAVALLA:
"Usko tulee kuulemisesta."
Minun Raamatussani tie on kaikille sama:
"Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut." Ap 16:31
Tässä ei tarvita mitään poikkeustapauksia eikä vesitoimistussekuntteja .
Muuten, sotkit taas Raamatun ilmoitusta:
"VT:n aikana jos pakanamies, joka oli kuullut Israelin kansaan kuuluvien julistusta, halusi saada syntinsä anteeksi, hänelle tuli tehdä lihaan tehty ympärileikkaus ".
Etkö vieläkään tiedä, että ympärileikkaus EI POISTANUT SYNTEJÄ!!!
Se oli vain ulkoinen merkki siitä, että kuului valittuun kansaan.
1. Moos 17:11
On sinulla vielä paljon oppimista!On sinulla vielä paljon oppimista!
Joten: Lue kerrankin Jumalan sanaa! :
3 Moos. 4:27 Jos joku rahvaasta erehdyksestä rikkoo jotakuta Herran käskyä vastaan tekemällä sellaista, mitä ei saa tehdä, ja niin joutuu vikapääksi,
3 Moos. 4:28 ja hän sitten saa tietää rikkomuksensa, jonka hän on tehnyt, niin tuokoon rikkomuksensa tähden, jonka hän on tehnyt, uhrilahjanaan vuohen, virheettömän naaraspuolen,
3 Moos. 4:29 ja laskekoon kätensä tämän syntiuhriteuraan pään päälle ja teurastakoon sen polttouhripaikalla. ...
3 Moos. 4:34 Ja pappi ottakoon syntiuhrin verta sormeensa ja sivelköön polttouhrialttarin sarviin; kaiken muun veren hän vuodattakoon alttarin juurelle.
3 Moos. 4:35 Ja kaiken sen rasvan hän irroittakoon, niinkuin yhteysuhrilampaan rasva irroitetaan, ja pappi polttakoon sen alttarilla Herran uhrin päällä. Kun pappi on toimittanut hänelle sovituksen hänen rikkomuksestansa, jonka hän on tehnyt, annetaan hänelle anteeksi."
Voi sinua ymmärtämätöntä! Luulet, että nämä VT:n ohjeet siitä kuinka syntiä tehnyt ihminen voi saada syntinsä anteeksi siihen maailmanaikaan olisivat päteneet silloin ympärileikkaamattomiinkin! Eivät tietenkään päteneet!
Ja ymmärrä ettei tuohonkaan aikaan nuo eläinuhrit ja niiden veri pesseet synneistä, mutta ennen noiden suorittamisen loppuhetkeä ei noissa Mooseksen laissa luvattu syntejä anteeksi, "kun pappi on toimittanut hänelle sovituksen hänen rikkomuksestansa, jonka hän on tehnyt, annetaan hänelle anteeksi." Noin oli tuohon aikaan.
Pakanamies ei päässyt soveltamaan itseensä tuota ohjetta (3 Moos. 4:27-35) syntien anteeksisaamiseen ennen kuin hänet oli ympärileikattu. Jo ympärileikattu pääsi! Joten jos pakanamies halusia saada rikkomuksensa Herran käskyjä vastaan anteeksi, ensin hänen tuli ympärileikkauttaa itsensä ja sitten toimia tuon ohjeen (3 Moos. 4:27-35) mukaisesti.
Kuten eläinuhrit eivät myöskään lihan ympärileikkaus itsessään pessyt synneistä, mutta ennen kuin Jumalan kansaan kuuluva oli toiminut noin, ei hänelle luvattu "annetaan hänelle anteeksi" (3 Moos. 4:35).
* Siis VT:n aikana pakanamiehelle oli syntien anteeksisaaminen käytännössä eri tavalla kuin jo Jumalan kansaan kuuluvalle. *
* Jaottelu on myös UT:ssä: Ajalla alkaen (Apt. 2) syntien anteeksiantamuksen käytännössä saaminen on luvattu syntiä tehneelle kastamattomalle eri tavalla kuin jo kastetulle, joka on tehnyt jonkin synnin. Tietenkin! Eihän kastettua enää voida kastaa! *
>>Normaali Jeesukseen Kristukseen uskovaksi tuleminen, pääpiirteet: totenapitäen evankeliumin antaa kastaa itsensä.>> (www.opetuksia.net)- raamattutunti
JEV238 kirjoitti:
On sinulla vielä paljon oppimista!
Joten: Lue kerrankin Jumalan sanaa! :
3 Moos. 4:27 Jos joku rahvaasta erehdyksestä rikkoo jotakuta Herran käskyä vastaan tekemällä sellaista, mitä ei saa tehdä, ja niin joutuu vikapääksi,
3 Moos. 4:28 ja hän sitten saa tietää rikkomuksensa, jonka hän on tehnyt, niin tuokoon rikkomuksensa tähden, jonka hän on tehnyt, uhrilahjanaan vuohen, virheettömän naaraspuolen,
3 Moos. 4:29 ja laskekoon kätensä tämän syntiuhriteuraan pään päälle ja teurastakoon sen polttouhripaikalla. ...
3 Moos. 4:34 Ja pappi ottakoon syntiuhrin verta sormeensa ja sivelköön polttouhrialttarin sarviin; kaiken muun veren hän vuodattakoon alttarin juurelle.
3 Moos. 4:35 Ja kaiken sen rasvan hän irroittakoon, niinkuin yhteysuhrilampaan rasva irroitetaan, ja pappi polttakoon sen alttarilla Herran uhrin päällä. Kun pappi on toimittanut hänelle sovituksen hänen rikkomuksestansa, jonka hän on tehnyt, annetaan hänelle anteeksi."
Voi sinua ymmärtämätöntä! Luulet, että nämä VT:n ohjeet siitä kuinka syntiä tehnyt ihminen voi saada syntinsä anteeksi siihen maailmanaikaan olisivat päteneet silloin ympärileikkaamattomiinkin! Eivät tietenkään päteneet!
Ja ymmärrä ettei tuohonkaan aikaan nuo eläinuhrit ja niiden veri pesseet synneistä, mutta ennen noiden suorittamisen loppuhetkeä ei noissa Mooseksen laissa luvattu syntejä anteeksi, "kun pappi on toimittanut hänelle sovituksen hänen rikkomuksestansa, jonka hän on tehnyt, annetaan hänelle anteeksi." Noin oli tuohon aikaan.
Pakanamies ei päässyt soveltamaan itseensä tuota ohjetta (3 Moos. 4:27-35) syntien anteeksisaamiseen ennen kuin hänet oli ympärileikattu. Jo ympärileikattu pääsi! Joten jos pakanamies halusia saada rikkomuksensa Herran käskyjä vastaan anteeksi, ensin hänen tuli ympärileikkauttaa itsensä ja sitten toimia tuon ohjeen (3 Moos. 4:27-35) mukaisesti.
Kuten eläinuhrit eivät myöskään lihan ympärileikkaus itsessään pessyt synneistä, mutta ennen kuin Jumalan kansaan kuuluva oli toiminut noin, ei hänelle luvattu "annetaan hänelle anteeksi" (3 Moos. 4:35).
* Siis VT:n aikana pakanamiehelle oli syntien anteeksisaaminen käytännössä eri tavalla kuin jo Jumalan kansaan kuuluvalle. *
* Jaottelu on myös UT:ssä: Ajalla alkaen (Apt. 2) syntien anteeksiantamuksen käytännössä saaminen on luvattu syntiä tehneelle kastamattomalle eri tavalla kuin jo kastetulle, joka on tehnyt jonkin synnin. Tietenkin! Eihän kastettua enää voida kastaa! *
>>Normaali Jeesukseen Kristukseen uskovaksi tuleminen, pääpiirteet: totenapitäen evankeliumin antaa kastaa itsensä.>> (www.opetuksia.net)Höpö, höpö.
Tuollaista jaottelua Raamattu ei tunne. Harhainen luonteesi vain keksii
kaikenlaisia selityksiä.
Synnit saadaan anteeksi VAIN YHDELLÄ TAVALLA!!! Uskomalla Herraan
Jeesukseen!!!!
Sinä siis tunnustat erehtyneesi tuosta ympärileikkauksen vaikutuksesta
syntien poistamiseen.
Tuossa siteeraamassi kohdassahan eläinuhrit poistivat synnit!!!
Syntiuhrit ja polttouhrit olivat sitä varten EIKÄ YMPÄRILEIKKAUS, kuten edellä väitit!!!!
Mutta luonteesi ei anna lupaa tunnustaa että olit väärässä.
Mutta kieroilusi jatkuu ja yrität vaihtaa puheen aihetta:
"Voi sinua ymmärtämätöntä! Luulet, että nämä VT:n ohjeet siitä kuinka syntiä tehnyt ihminen voi saada syntinsä anteeksi siihen maailmanaikaan olisivat päteneet silloin ympärileikkaamattomiinkin! Eivät tietenkään päteneet!"
Mutta et taida tuntea sellaista termiä, kuin anteeksipyytäminen, silloin kun
olet ollut pahasti harhassa!
Pitiköhän naisetkin ympärileikata, jotta he saisivat syntinsä anteeksi?
Et taida tuntea edes Vanhaa Testamenttia, sillä nuo uhrisäädökset OLIVAT SAMAT NIIN JUUTALAISILLE KUIN MUUKALAISILLE!!!!
4. Moos 15:15
"Seurakunnassa olkoon laki sama teillä kuin muukalaisillakin,, joka asuu
teidän luonanne.
Se, mikä koskee teitä, koskee MYÖS MUUKALAISIA.(ympärileikkaamattomia)
Sama laki ja sama oikeus olkoon sekä teillä että muukalaisilla, joka teidän
luonanne asuu."
On sinulla vielä paljon oppimista!!! raamattutunti kirjoitti:
Höpö, höpö.
Tuollaista jaottelua Raamattu ei tunne. Harhainen luonteesi vain keksii
kaikenlaisia selityksiä.
Synnit saadaan anteeksi VAIN YHDELLÄ TAVALLA!!! Uskomalla Herraan
Jeesukseen!!!!
Sinä siis tunnustat erehtyneesi tuosta ympärileikkauksen vaikutuksesta
syntien poistamiseen.
Tuossa siteeraamassi kohdassahan eläinuhrit poistivat synnit!!!
Syntiuhrit ja polttouhrit olivat sitä varten EIKÄ YMPÄRILEIKKAUS, kuten edellä väitit!!!!
Mutta luonteesi ei anna lupaa tunnustaa että olit väärässä.
Mutta kieroilusi jatkuu ja yrität vaihtaa puheen aihetta:
"Voi sinua ymmärtämätöntä! Luulet, että nämä VT:n ohjeet siitä kuinka syntiä tehnyt ihminen voi saada syntinsä anteeksi siihen maailmanaikaan olisivat päteneet silloin ympärileikkaamattomiinkin! Eivät tietenkään päteneet!"
Mutta et taida tuntea sellaista termiä, kuin anteeksipyytäminen, silloin kun
olet ollut pahasti harhassa!
Pitiköhän naisetkin ympärileikata, jotta he saisivat syntinsä anteeksi?
Et taida tuntea edes Vanhaa Testamenttia, sillä nuo uhrisäädökset OLIVAT SAMAT NIIN JUUTALAISILLE KUIN MUUKALAISILLE!!!!
4. Moos 15:15
"Seurakunnassa olkoon laki sama teillä kuin muukalaisillakin,, joka asuu
teidän luonanne.
Se, mikä koskee teitä, koskee MYÖS MUUKALAISIA.(ympärileikkaamattomia)
Sama laki ja sama oikeus olkoon sekä teillä että muukalaisilla, joka teidän
luonanne asuu."
On sinulla vielä paljon oppimista!!!On sinulla vielä paljon oppimista!!!
Kirjoitit: >>Synnit saadaan anteeksi VAIN YHDELLÄ TAVALLA!!! Uskomalla Herraan Jeesukseen!!!!>>
Tähän olen aina sanonut ja sanon edelleenkin: "Aamen !!!"
Ja olen jatkanut näin: Siis ei millään sinun julistamallasi tavoista ole luvattu saatavan syntejä anteeksi! Ei siis niinkuin monet helluntailaiset ym. opettavat "'uskoontulorukouksella' synnit anteeksi" tms.! Se ei ole apostolien opetusta!
Kirjoitit väitteen: >>ympärileikkauksen vaikutuksesta syntien poistamiseen.>>
Älä esitä väärää todistusta! En ole koskaan kirjoittanut, että lihan ympärileikkaus ja/tai eläinuhrit ym. ottaisivat pois synnit! Sillä "mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä" (Hebr. 10:4).
Väität siis, että ympärileikkaamattomat pakanat saivat tuohon VT:n aikaan osallistua pääsiäisateriaan jne.
Niin ei ollut! :
2 Moos. 12:47 Koko Israelin seurakunta viettäköön sitä ateriaa.
2 Moos. 12:48 Ja jos joku muukalainen asuu sinun luonasi ja tahtoo viettää pääsiäistä Herran kunniaksi, niin ympärileikkauttakoon kaikki miehenpuolensa ja sitten käyköön sitä viettämään ja olkoon silloin niinkuin maassasyntynyt. Mutta yksikään ympärileikkaamaton älköön siitä syökö.
2 Moos. 12:49 Sama laki olkoon maassasyntyneellä ja muukalaisella, joka asuu teidän keskuudessanne.
Huomaa "yksikään ympärileikkaamaton älköön siitä syökö" (j. 48)! Sillä "sama laki olkoon maassasyntyneellä ja muukalaisella, joka asuu teidän keskuudessanne" (j. 49).
Sama laki - myös ympärileikkauksen suhteen! - Israelin jälkeläisille, mutta myös muille, jotka eivät olleet Israelin jälkeläisiä, jos he halusivat osallistua pääsiäisateriaan jne.!
"Puhu Israelin pojille ('israelilaisille', 1938-käännös) ja sano heille: ... Seurakunnassa olkoon laki sama teillä kuin muukalaisellakin, joka asuu teidän luonanne. Tämä olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen. Se, mikä koskee teitä, koskekoon myös muukalaista Herran edessä." (4 Moos. 15:2,15)
Huomaa nämä:
"Seurakunnassa olkoon laki sama ... "!
Mooseksen lain kautta määritettyyn seurakuntaan mies ei saattanut kuulua ympärileikkaamattomana! Israelin jälkeläiset - jos olivat miespuolisia - piti olla ympärileikattuja. Samoin seurakunnassa myös niiden miesten, jotka eivät olleet Israelin jälkeläisiä, tuli olla ympärileikattuja.
" ... koskekoon myös muukalaista Herran edessä Herran edessä."
Kyse on näistä Herran edessä olevista asioista kuten pääsiäislampaan syömisestä jne.
Uusi 1992-käännös esittääkin asian selvästi näin:
"Jumalaa palveltaessa koskevat teidän keskuudessanne asuvia muukalaisia samat säädökset kuin teitäkin." (4 Moos. 15:15a)
== Siis käytännössä eri tavalla ==
* Siis jos VT:n aikana ympärileikkaamaton pakanamies halusi Israelin Jumalan liittoon, saada syntinsä anteeksi jne., hänet tuli ympärileikata. *
* Mutta jos VT:n aikana ympärileikattu tuohon liittoon jo kuulunut mies halusi saada syntinsä anteeksi, ei häntä tarvinnut enää ympärileikata. *
* Jaottelu on myös UT:ssä: Ajalla alkaen (Apt. 2) syntien anteeksiantamuksen käytännössä saaminen on luvattu syntiä tehneelle kastamattomalle eri tavalla kuin jo kastetulle, joka on tehnyt jonkin synnin. Tietenkin! Eihän kastettua enää voida kastaa! Eihän ympärileikattuakaan enää voida ympärileikata! *
>>Normaali Jeesukseen Kristukseen uskovaksi tuleminen, pääpiirteet: totenapitäen evankeliumin antaa kastaa itsensä.>> (www.opetuksia.net)- raamattutunti
JEV238 kirjoitti:
On sinulla vielä paljon oppimista!!!
Kirjoitit: >>Synnit saadaan anteeksi VAIN YHDELLÄ TAVALLA!!! Uskomalla Herraan Jeesukseen!!!!>>
Tähän olen aina sanonut ja sanon edelleenkin: "Aamen !!!"
Ja olen jatkanut näin: Siis ei millään sinun julistamallasi tavoista ole luvattu saatavan syntejä anteeksi! Ei siis niinkuin monet helluntailaiset ym. opettavat "'uskoontulorukouksella' synnit anteeksi" tms.! Se ei ole apostolien opetusta!
Kirjoitit väitteen: >>ympärileikkauksen vaikutuksesta syntien poistamiseen.>>
Älä esitä väärää todistusta! En ole koskaan kirjoittanut, että lihan ympärileikkaus ja/tai eläinuhrit ym. ottaisivat pois synnit! Sillä "mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä" (Hebr. 10:4).
Väität siis, että ympärileikkaamattomat pakanat saivat tuohon VT:n aikaan osallistua pääsiäisateriaan jne.
Niin ei ollut! :
2 Moos. 12:47 Koko Israelin seurakunta viettäköön sitä ateriaa.
2 Moos. 12:48 Ja jos joku muukalainen asuu sinun luonasi ja tahtoo viettää pääsiäistä Herran kunniaksi, niin ympärileikkauttakoon kaikki miehenpuolensa ja sitten käyköön sitä viettämään ja olkoon silloin niinkuin maassasyntynyt. Mutta yksikään ympärileikkaamaton älköön siitä syökö.
2 Moos. 12:49 Sama laki olkoon maassasyntyneellä ja muukalaisella, joka asuu teidän keskuudessanne.
Huomaa "yksikään ympärileikkaamaton älköön siitä syökö" (j. 48)! Sillä "sama laki olkoon maassasyntyneellä ja muukalaisella, joka asuu teidän keskuudessanne" (j. 49).
Sama laki - myös ympärileikkauksen suhteen! - Israelin jälkeläisille, mutta myös muille, jotka eivät olleet Israelin jälkeläisiä, jos he halusivat osallistua pääsiäisateriaan jne.!
"Puhu Israelin pojille ('israelilaisille', 1938-käännös) ja sano heille: ... Seurakunnassa olkoon laki sama teillä kuin muukalaisellakin, joka asuu teidän luonanne. Tämä olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen. Se, mikä koskee teitä, koskekoon myös muukalaista Herran edessä." (4 Moos. 15:2,15)
Huomaa nämä:
"Seurakunnassa olkoon laki sama ... "!
Mooseksen lain kautta määritettyyn seurakuntaan mies ei saattanut kuulua ympärileikkaamattomana! Israelin jälkeläiset - jos olivat miespuolisia - piti olla ympärileikattuja. Samoin seurakunnassa myös niiden miesten, jotka eivät olleet Israelin jälkeläisiä, tuli olla ympärileikattuja.
" ... koskekoon myös muukalaista Herran edessä Herran edessä."
Kyse on näistä Herran edessä olevista asioista kuten pääsiäislampaan syömisestä jne.
Uusi 1992-käännös esittääkin asian selvästi näin:
"Jumalaa palveltaessa koskevat teidän keskuudessanne asuvia muukalaisia samat säädökset kuin teitäkin." (4 Moos. 15:15a)
== Siis käytännössä eri tavalla ==
* Siis jos VT:n aikana ympärileikkaamaton pakanamies halusi Israelin Jumalan liittoon, saada syntinsä anteeksi jne., hänet tuli ympärileikata. *
* Mutta jos VT:n aikana ympärileikattu tuohon liittoon jo kuulunut mies halusi saada syntinsä anteeksi, ei häntä tarvinnut enää ympärileikata. *
* Jaottelu on myös UT:ssä: Ajalla alkaen (Apt. 2) syntien anteeksiantamuksen käytännössä saaminen on luvattu syntiä tehneelle kastamattomalle eri tavalla kuin jo kastetulle, joka on tehnyt jonkin synnin. Tietenkin! Eihän kastettua enää voida kastaa! Eihän ympärileikattuakaan enää voida ympärileikata! *
>>Normaali Jeesukseen Kristukseen uskovaksi tuleminen, pääpiirteet: totenapitäen evankeliumin antaa kastaa itsensä.>> (www.opetuksia.net)JEV:n sekoilu jatkuu!
Ympärileikkaus EI POISTANUT SYNTEJÄ!!! Vai onko JEV todella sitä mieltä,
että tytyöt eivät voineet saada lainkaan syntejään anteeksi???
Heitähän ei ympärileikattu!
Vanhassa Testamentissakin monet kuuluisat naiset, jotka EIVÄT KUULUNEET
Israelin kansaan, olivat vanhurskaita eli he pelastuivat uskon kautta:
Portto Raahab, Ruut...) Hebr 11:31
"Uskon kautta pelastui portto Raahab...."
PELASTUSTIE OLI KAIKILLE SAMA!!!
Room 4:3
"Aabraham USKOI JUMALAA ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."
JEV yrittää muuttaa Jumalan sunnitelmaa syntien anteeksisaamiseksi!
Itsepäisyyttään hän ei voi tunnustaa erehdystään.
JEV:llä tuottaa vaikeuksia luetun ymmärtäminen:
"2 Moos. 12:47 Koko Israelin seurakunta viettäköön sitä ateriaa.
Tuosahan puhutaan PÄÄSIÄISEN VIETTÄMISESTÄ EIKÄ SYNTIEN AN-
TEEKSISAAMISESTA!!!
Jos muukalainen ympärileikkautti itsensä HÄN EI ENÄÄ OLLUT MUUKALAINEN vaan oli kääntynyt juutalaisuuteen!!!
Ymmärrys hoi!!!
Mutta et tainnut huomata, että nythän keskusteltiin syntien anteeksisaamisesta eikä pääsiäisaterian nauttimisesta.
Miksi jatkat vielä sekoiluasi:
" Siis jos VT:n aikana ympärileikkaamaton pakanamies halusi Israelin Jumalan liittoon, saada syntinsä anteeksi jne., hänet tuli ympärileikata. *
Ympärileikkaushan EI POISTANUT SYNTEJÄ, kuten itsekin totesit!!!
Ei tuo Raamatun tuntemus taida olla JEV:n vahvimpia puolia:
" Jaottelu on myös UT:ssä: Ajalla alkaen (Apt. 2) syntien anteeksiantamuksen käytännössä saaminen on luvattu syntiä tehneelle kastamattomalle eri tavalla kuin jo kastetulle, joka on tehnyt jonkin synnin."
Miksihän Kornelius sai syntinsä anteeksi ENNEN KASTETTAAN? Siellähän
ei edes ollut vielä seurakuntaa!!!
Miksihän syntinen nainen ja ristin ryöväri saivat syntinsä anteeksi ILMAN KASTETTA??
Miksihän Efesossa nuo 12 olivat tulleet uskoon ja saaneet syntinsä
anteeksi ENNEN kastettaan??
Niin, olivatkohan ne taas niitä JEV:n kuuluisia poikkeuksia tai poikkeuksen poikkeuksia?
On se vaikeaa JEV:n tunnustaa, että pelastustie ON KAIKILLE SAMA:
"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut", ilman
mitänn vesitoimitussekuntteja!
Room 10:12
"Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella
pelastutaan:
Tässä ei ole erotusta juutalaisen, eikä kreikkalaisenvälillä, sillä yksi on sama
kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka Häntä avuksi huutavat."
JEV:n raamatussa on lisäys:
Tässä on erotus ennen kastetta ja kasteen jälkeen! raamattutunti kirjoitti:
JEV:n sekoilu jatkuu!
TEEKSISAAMISESTA!!!
Jos muukalainen ympärileikkautti itsensä HÄN EI ENÄÄ OLLUT MUUKALAINEN vaan oli kääntynyt juutalaisuuteen!!!
Ymmärrys hoi!!!
Mutta et tainnut huomata, että nythän keskusteltiin syntien anteeksisaamisesta eikä pääsiäisaterian nauttimisesta.
" Siis jos VT:n aikana ympärileikkaamaton pakanamies halusi Israelin Jumalan liittoon, saada syntinsä anteeksi jne., hänet tuli ympärileikata. *
" Jaottelu on myös UT:ssä: Ajalla alkaen (Apt. 2) syntien anteeksiantamuksen käytännössä saaminen on luvattu syntiä tehneelle kastamattomalle eri tavalla kuin jo kastetulle, joka on tehnyt jonkin synnin."
Miksihän syntinen nainen ja ristin ryöväri saivat syntinsä anteeksi ILMAN KASTETTA??
Niin, olivatkohan ne taas niitä JEV:n kuuluisia poikkeuksia tai poikkeuksen poikkeuksia?
pelastutaan:
Tässä ei ole erotusta juutalaisen, eikä kreikkalaisenvälillä, sillä yksi on sama
Tässä on erotus ennen kastetta ja kasteen jälkeen!-----
>>sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi>>
Tähän minä olen aina sanonut ja sanon vieläkin: "Aamen!"
Mutta on sanottava kaikkiin muihinkin kohtiin "Aamen", siis myös kohtaan (Apt. 2:38) ja myös tähän:
" ... uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala ... " (Kol. 2:12)
Kysymys onkin: Missä hetkessä esimerkiksi Saulus tarsolainen sai tuon Jumalan vaikuttaman uskon IHAN SYDÄMEENSÄ?
Vastaus on: Tietenkin siinä hetkessä, jossa hänen syntinsä pestiin pois!
Kysymme edelleen: Missä hetkessä Saulus tarsolaisen synnit pestiin pois?
vastaus Raamatusta: Siinä kun hänet kastettiin Herran nimeen!
" ... anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi ... " (ks. (Apt. 22:16)).
Huomaa tuossa järjestys on selvä! Järjestys ei siis ole "uskovien kaste" -opin mukaisesti eli näin:
" ... pese(tä) pois syntisi ja (sen jälkeen) anna kastaa itsesi ... ",
vaan 1. ensin veteen, 2. sitten synnit pestiin pois!
Kai uskot, että Jumalalle on mahdollista tehdä ihmeitä? Minä uskon! Sauluksen kohdalla Jumala teki lupaamansa ihmeen juuri Sauluksen kastamisen hetkessä: Siinä hetkessä Jumalan vaikuttama usko ihan Sauluksen sydämeen. Ja näin Saulus tarsolaisesta tuli siinä hetkessä vanhurskas! " ... sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ... " Aamen !!!
-----
>>pelastustie ON KAIKILLE SAMA: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut">>
MUTTA JATKAN!
Ei siis millään "raamattutunnin" opettamalla tavalla pelastu!
Opetat (tai ainakin hyväksyt) "raamattutunti" käytännössä monien, monien helluntailaisten julistamaa niin sanottua "uskoontulorukous" -tapaa eli opetat ajalle alkaen helluntaista (Apt. 2) voimassaolevaksi tämän sisältöistä "lupausta" muka Raamatusta löytyvänä:
" ... ja rukoilkaa tosissanne syntejänne anteeksi, niin saatte syntinne anteeksi ENNEN MAHDOLLISTA KASTAMISTANNE JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMEEN."
Ja muitakin tuollaisia opetat. TÄSSÄ ASIASSA SINUN TULISI TEHDÄ PARANNUS, LUOPUA NOISTA MONISTA IHMISTEN KEKSIMISTÄ ERI PELASTUSTEISTÄSI!
-----
>>Kornelius sai syntinsä anteeksi ENNEN KASTETTAAN>>
Kuten olen monta kertaa todennut, helluntaina (Apt. 2) noin 3000 ihmistä sai syntinsä anteeksi Herran nimeen kastamisensa hetkessä. Siinä hetkessä Jumala teki ihmeen heidän kohdallaan. Siitä hetkestä lähtien heillä oli usko IHAN SYDÄMESSÄÄN (sydämen ympärileikkauksen hetki). Ja sitten vedestä noustessaan he saivat suullaan iloiten todistaa tähän tapaan:
>>"Sain juuri äsken tullessani kastetuksi syntini anteeksi, olen siis nyt Jumalan lapsi! Näin tulin uskoon, olen nyt Jeesukseen Kristukseen uskova!">> (http://www.opetuksia.net/index.php/uskoontulo/voit-tulla-uskoon)
>>Normaali Jeesukseen Kristukseen uskovaksi tuleminen, pääpiirteet: totenapitäen evankeliumin antaa kastaa itsensä.>> (www.opetuksia.net)
Tuossa tapahtui lupauksen (Apt. 2:38) mukaisesti. *Poikkeuksellisesti* tuohon nähden Kornelius sai syntinsä anteeksi ennen Herran nimeen kastamistaan. Ihmeellistä! *Poikkeuksellista* ! Vaikka tosiaan ei ole kirjattu Raamattuun tälle ajalle helluntaista (Apt. 2) lähtien voimassaolevaksi lupausta, joka olisi tämän sisältöinen
" ... ja niin saatte syntinne anteeksi ennen mahdollista kastamistanne Jeesuksen Kristuksen nimeen ... "
niin henkilökohtaisesti uskon, että Jumala voi tehdä nykyään tuon mukaisesti, Korneliuksen tapauksen mukaisesti!
-----raamattutunti kirjoitti:
JEV:n sekoilu jatkuu!
TEEKSISAAMISESTA!!!
Ymmärrys hoi!!!
pelastutaan:
Tässä on erotus ennen kastetta ja kasteen jälkeen!-----
>>"Aabraham USKOI JUMALAA ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi.">>
Aamen! Aabraham tuli syntinsä anteeksisaaneeksi ennen kastamistaan. Tietenkin! Sille ajalle Jumala ei ollut asettanut kastamista :)
Mooseksen lain aikana syntiä tehneet israelilaiset saivat anteeksi siinä hetkessä kun eläinuhritoimitukset ym. olivat suoritetut heidän puolestaan (ks. (3 Moos. 4)). Käytännössä syntien anteeksiantamuksen vastaanottaminen tapahtui heille eri tavalla kuin Aabrahamille. Aabrahamille ei oltu säädetty noita säädöksiä (3 Moos. 4).
Eli kuten huomaat: Eri aikoina käytännössä syntien anteeksiantamuksen vastaanottaminen on tapahtunut eri tavoin.
Nyt ajalla alkaen helluntaista (Apt. 2) on syntien anteeksisaaminen luvattu kastamattomalle saatavan näin:
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Apt. 2:38)
Valitettavasti näyttää siltä, että sinä et hyväksy tuota - joten sinun olisi syytä miettiä vakavasti: ehkäpä et ole koskaan oikeasti uskoontullut?
-----
>>Jos muukalainen ympärileikkautti itsensä ... >>
... ei siitä miehestä tullut Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin jälkeläistä, Israelin jälkeläistä, Israelin poikaa!
Oletko niin ymmärtämätön, että luulet jonkun voivan muuttaa esi-isänsä sillä, että ympärileikkaa itsensä ja "vaihtaa uskoa"? Seurakuntaan Mooseksen lain aikana kuului Israelin jälkeläisiä ja myös miehiä muukalaisista (ei Israelin jälkeläisiä), jotka olivat ympärileikkauksen kautta tulleet Jumalan liittoon. Tietenkään naisia ei ympärileikattu, mutta nyt onkin kyse ollut koko ajan ympärileikkaamattomista pakanamiehistä.
Mikä oli ympärileikkaamattoman pakanamiehen asema Mooseksen lain ajalla, ajalla ennen Jeesuksen lihaan tuloa?
Apostoli Paavali vastaa:
"Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi - että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa; mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä." (Ef. 2:11-13)
He olivat "ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa"!
Tietenkin kun ympärileikkaamattomilla, lihan puolesta pakanoilla, ei ollut oikeaa Jumalaa, ei heillä myöskään ollut syntiensä anteeksiantamusta.
Kun jotkut ympärileikkaamattomat pakanamiehet ajalla ennen Kristuksen lihaan tuloa kuulivat Israelin jälkeläisten julistamaa Jumalan sanaa he saattoivat luopua ympärileikkaamattomuudestaan ja sen kautta tulla Jumalan liittoon ja sitten saada syntinsä anteeksi. He eivät olletkaan silloin enää niitä, joita kutsuttiin "ympärileikkaamattomiksi". He saattoivat tulla osalliseksi pääsiäisuhrista (2 Moos. 12:48, 5 Moos. 16:5) jne.
------ raamattutunti
JEV238 kirjoitti:
-----
>>"Aabraham USKOI JUMALAA ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi.">>
Aamen! Aabraham tuli syntinsä anteeksisaaneeksi ennen kastamistaan. Tietenkin! Sille ajalle Jumala ei ollut asettanut kastamista :)
Mooseksen lain aikana syntiä tehneet israelilaiset saivat anteeksi siinä hetkessä kun eläinuhritoimitukset ym. olivat suoritetut heidän puolestaan (ks. (3 Moos. 4)). Käytännössä syntien anteeksiantamuksen vastaanottaminen tapahtui heille eri tavalla kuin Aabrahamille. Aabrahamille ei oltu säädetty noita säädöksiä (3 Moos. 4).
Eli kuten huomaat: Eri aikoina käytännössä syntien anteeksiantamuksen vastaanottaminen on tapahtunut eri tavoin.
Nyt ajalla alkaen helluntaista (Apt. 2) on syntien anteeksisaaminen luvattu kastamattomalle saatavan näin:
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Apt. 2:38)
Valitettavasti näyttää siltä, että sinä et hyväksy tuota - joten sinun olisi syytä miettiä vakavasti: ehkäpä et ole koskaan oikeasti uskoontullut?
-----
>>Jos muukalainen ympärileikkautti itsensä ... >>
... ei siitä miehestä tullut Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin jälkeläistä, Israelin jälkeläistä, Israelin poikaa!
Oletko niin ymmärtämätön, että luulet jonkun voivan muuttaa esi-isänsä sillä, että ympärileikkaa itsensä ja "vaihtaa uskoa"? Seurakuntaan Mooseksen lain aikana kuului Israelin jälkeläisiä ja myös miehiä muukalaisista (ei Israelin jälkeläisiä), jotka olivat ympärileikkauksen kautta tulleet Jumalan liittoon. Tietenkään naisia ei ympärileikattu, mutta nyt onkin kyse ollut koko ajan ympärileikkaamattomista pakanamiehistä.
Mikä oli ympärileikkaamattoman pakanamiehen asema Mooseksen lain ajalla, ajalla ennen Jeesuksen lihaan tuloa?
Apostoli Paavali vastaa:
"Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi - että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa; mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä." (Ef. 2:11-13)
He olivat "ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa"!
Tietenkin kun ympärileikkaamattomilla, lihan puolesta pakanoilla, ei ollut oikeaa Jumalaa, ei heillä myöskään ollut syntiensä anteeksiantamusta.
Kun jotkut ympärileikkaamattomat pakanamiehet ajalla ennen Kristuksen lihaan tuloa kuulivat Israelin jälkeläisten julistamaa Jumalan sanaa he saattoivat luopua ympärileikkaamattomuudestaan ja sen kautta tulla Jumalan liittoon ja sitten saada syntinsä anteeksi. He eivät olletkaan silloin enää niitä, joita kutsuttiin "ympärileikkaamattomiksi". He saattoivat tulla osalliseksi pääsiäisuhrista (2 Moos. 12:48, 5 Moos. 16:5) jne.
-----JEV jatkaa tuota samaa harha-oppiaan! JEV uskoo ilmeisesti, että kun kirjoittaa oikein pitkään, ja toistaa samaa
harhaa, niin valhekin saadaan näyttämään totuudelta.
En viitsinyt lukea hänen vuodatustaan, mutta ilmeisesti hänellä on vielä tuo sama
trauma siitä, että hän ei tajua, että "VAIN USKOMALLA HERRAAN JEESUKSEEN SAADAAN SYNNIT ANTEEKSI."
pelastutaan:
Tässä EI OLE EROTUSTA juutalaisen, eikä kreikkalaisen välillä, sillä yksi on sama
Kaste ei poista syntejä!
Hän kai kuvittelee, että huutamalla "aamenta" Jumala muuttaa sanaansa
JEV:n toiveiden mukaiseksi!
Kaikki vesitoimitussekunnit ovat vain hänen omaa harhaoppiaan!
Vai olikohan hänellä taas joku poikkeustapaus tiedosaan?
Pitääkö sitä vesitoimitussekunttia pitää totena?
- jooko
Koska et oman todistuksesi mukaan ymmärrä Kasteesta mitään, niin olisi mielestäni parasta olla kirjoittelematta aiheesta ollenkaan.
- 121220
On tosi primitiivistä väitellä syntikäsitteestä, sillä se on ihmisten keksimä hallintamalli tai orjuutuskeino.
Ihminen on ihminen sellaisena kuin on ja siihen on turha mitään lisätä.
Joku on taiteellinen, toinen muuten kätevä käsistään ja kolmas urheilija. - 121220
Ihminen keksi polkupyörän, mutta kuka sellaisella enää viitsisi ajella. ??
Raamattu on vanhoja syntikäsitteitä, uhreja sekä pelastusoppeja pulollaan, mutta ne on väistämättä vanhentuneet ja joutavat museoon.
Joten niitten kanssa päätään vaivata.
Ihminen on tällainen kuin on ja se on vain hyväksyttävä tosiasiana.- raamattutunti
Mistä ihmeestä JEV on saanut päähänsä noin mielettömän ajatuksen, että Jumala antaa syntejä anteeksi eri tavalla seurakuntaan kuuluville kuin
uskosta osattomille!
Hän yrittää epätoivoisesti hakea Vanhasta testamentista tukea mielettömälle väitteelleen, mutta huonoin tuloksin.
Raamattu ei tunne muuta kuin yhden keinon saada synnit anteeksi:
USKO HERRAAN JEESUKSEEN!!
Tämä pätee kaikille ihmisille.
Room 3:22
"Se Jumalan vanhurskaus, joka USKON KAUTTA JEESUKSEEN KRISTUKSEEN tulee KAIKKIIN JA KAIKKIALLE, JOTKA USKOVAT, sillä
tässä ei ole yhtään eroitusta."
Ap 15:9-11
"Eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä Hän
puhdisti heidän sydämensä USKOLLA."
Ei siis kasteella!!!
"Miksi te siis nyt kiusaatte Herraa Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, joita eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa,
Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme SAMALLA TAPAA KUIN HEKIN."
Sanoohan Raamattu: Ei yksikään, joka uskoo, joudu häpeään;
Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä, sillä yksi ja sama
on kaikkien Herra; rikas antaja kaikille, jotka häntä avukseen huutavat,
sillä jokainen joka Häntä avukseen huutaa, pelastuu."
Saatana on saanut sokaistua JEV:n perusteellisesti ja siksi hän yrittää
pikillä sepustuksillaan saada tukea harha-opilleen.
>>Raamattu ei tunne muuta kuin yhden keinon saada synnit anteeksi: USKO HERRAAN JEESUKSEEN!!>>
"AAMEN !", tähän minä olen aina sanonut näin ja sanon vieläkin!
EI SIIS "raamattutunti"-NIMIMERKIN JULISTAMALLA TAVALLA, joka on valitettavan monen helluntailaisen esittämä "uskoontulorukous" -keino!
Siis "raamattutunti"-nimimerkki selvästikin käytännössä esittää monien helluntailaisten tavalla, että ikäänkuin apostoli Pietari olisi helluntaina (Apt. 2) julistanut tämänsisältöistä eksyttävää oppia (vrt. (Apt. 2:38)):
" ... ja rukoilkaa tosissanne syntejänne anteeksi niin saatte siinä syntinne anteeksi. Ja sitten upotuskasteelle!"
>>"Eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä Hän puhdisti heidän sydämensä USKOLLA.">>
"AAMEN !", tähän minä olen aina sanonut näin ja sanon vieläkin!
EI SIIS "raamattutunti"-NIMIMERKIN JULISTAMALLA TAVALLA, SIIS "USKOONTULORUKOUKSELLA" TMS., jotka ovat valitettavan monen helluntailaisen opettamia tapoja!
Eikä myöskään sillä tavalla, että Jeesuksen Kristuksen nimeen kastamattomalle "julistetaan synnit anteeksi". Eihän apostoli Pietari julistanut helluntaina (Apt. 2) tämänsisältöistä eksyttävää oppia (vrt. (Apt. 2:38)):
" ... ja tulkaa tänne eteen, niin 'julistamme synnit anteeksi' teille. Ja sitten upotuskasteelle!"
Apostolit eivät siis opettaneet kuten valitettavan monet helluntailaiset ym. (mukaanlukien ilmeisen selvästi "raamattutunti"-nimimerkki!) "uskoontulorukouksella" syntien anteeksisaamista tms.
Mutta mitä Herran apostolit opettivat tästä asiasta?
* Miten Herran apostolit opettivat HERRAN NIMEEN KASTAMATTOMAN syntiä tehneen ihmisen voivan käytännössä vastaanottaa syntiensä anteeksiantamuksen? *
Näin:
"Luopukaa pahoista teoistanne ja antakoon kukin teistä kastaa itsensä Jeesuksen Kristuksen nimeen, niin Jumala antaa syntinne anteeksi ... " (ks. (Apt. 2:38, UT nykysuomeksi))
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi ... " (ks. (Apt. 2:38, 1938-käännös))
Miten selkeää ja yksinkertaista! Tuolla tavalla voit tulla uskoon!
>>Normaali Jeesukseen Kristukseen uskovaksi tuleminen, pääpiirteet: totenapitäen evankeliumin antaa kastaa itsensä.>> (www.opetuksia.net)
* Entä miten apostolit opettivat JO HERRAN NIMEEN KASTETUN, jo uskoontulleen, mutta jonkin synnin tehneen ihmisen voivan käytännössä vastaanottaa syntiensä anteeksiantamuksen? *
Tässä on yksi ihana kohta siitä! :
"Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä." (1 Joh. 1:9)
Huomaa, että tuossa kohdassa (1 Joh. 1:9) ei mainita Herran nimeen kastamista. Mutta sehän on sanomattakin selvää ettei mainita!
Sillä onhan tuo jo kastetuille, uskoville kirjoitettu! Silloin on selvää, että tuossa ei mainita kastamista: Eihän Herran nimeen kastettuja voi enää kastaa Herran nimeen!- raamattutunti
Ompas sielunvihollinen ahkera tänään tuomaan tuota epäraamatullista
vesitoimitussekuntti-oppiaan palstalle!
JEV totenapitää omaa vesitoimitussekuntti-oppiaan ja on hylännyt
raamatullisen opin siitä, että vain uskomalla Herraan Jeesukseen voidaan
saada synnit anteeksi!!
Kun JEV ei enää keksi muuta puolustuksekseen, niin hän kehittelee omia
viritelmiään jostain ratkaisurukouksesta tai uskoontulorukouksesta!!
Missähän minä olen sellaista esittänyt, JEV hoi????
Valehteluunko sinä turvaat?
Ne ovat JEV:n harhaisen mielikuvituksen tuotetta. Kukaan ei ole sellaista
esittänyt, mutta hätätilanteessa pitää ottaa näköjään petos ja valehteleminenkin käyttöön.
Hänen pitää itse keksiä harhaoppi jota vastaan hän hyökkää apinan raivolla.
Osaa se sielunvihollinenkin huudella aamentaan ahkerasti!
Kyllä luulisi, että opettajan esiintyvä JEV pysyisi edes totuudessa, mutta tur-
vautumalla valehteluun ja toisen sanojen vääristelyyn, hän osoittaa, että
on saatanan asialla!
Jokohan tuo ympärileikkausasia selvisi hänellekin, kun hän ei enää väitä,
että ympärileikkaamalla saadaan synnit anteeksi.
On JEV:llä vielä paljon oppimista! - raamattutunti
Voitko JEV osoittaa ne viestit, joissa minä olen väittänyt, että "ratkaisurukous tai
uskoontulorukous antaa synnit anteeksi??
Ellet siihen pysty OLET RAUKKAMAINEN VALEHTELIJA!!! raamattutunti kirjoitti:
Ompas sielunvihollinen ahkera tänään tuomaan tuota epäraamatullista
vesitoimitussekuntti-oppiaan palstalle!
JEV totenapitää omaa vesitoimitussekuntti-oppiaan ja on hylännyt
raamatullisen opin siitä, että vain uskomalla Herraan Jeesukseen voidaan
saada synnit anteeksi!!
Kun JEV ei enää keksi muuta puolustuksekseen, niin hän kehittelee omia
viritelmiään jostain ratkaisurukouksesta tai uskoontulorukouksesta!!
Missähän minä olen sellaista esittänyt, JEV hoi????
Valehteluunko sinä turvaat?
Ne ovat JEV:n harhaisen mielikuvituksen tuotetta. Kukaan ei ole sellaista
esittänyt, mutta hätätilanteessa pitää ottaa näköjään petos ja valehteleminenkin käyttöön.
Hänen pitää itse keksiä harhaoppi jota vastaan hän hyökkää apinan raivolla.
Osaa se sielunvihollinenkin huudella aamentaan ahkerasti!
Kyllä luulisi, että opettajan esiintyvä JEV pysyisi edes totuudessa, mutta tur-
vautumalla valehteluun ja toisen sanojen vääristelyyn, hän osoittaa, että
on saatanan asialla!
Jokohan tuo ympärileikkausasia selvisi hänellekin, kun hän ei enää väitä,
että ympärileikkaamalla saadaan synnit anteeksi.
On JEV:llä vielä paljon oppimista!rt: >>JEV totenapitää omaa vesitoimitussekuntti-oppiaan>>
Ei ole mitään tuollaista oppia enkä ole koskaan esittänyt mitään tuollaista oppia. Tietenkin tunnustan, että kun kastetaan, siinä upoksissa oleminen kestää sekunneissa laskettavan ajan. Haluat mitä ilmeisemmin pilkata tuolla keksimälläsi oppisanalla sitä, että ihmisiä kastetaan, upotetaan veteen (jossa toimituksessa vedessä upoksissa olo kestää sekunnin/joitain sekunteja)!
xxxxxxxxxx
rt: >>JEV ... on hylännyt raamatullisen opin siitä, että vain uskomalla Herraan Jeesukseen voidaan saada synnit anteeksi!!>>
Älä sano väärää todistusta rt ! Juurihan edellisessä viestissä korostin näin:
rt: >>Raamattu ei tunne muuta kuin yhden keinon saada synnit anteeksi: USKO HERRAAN JEESUKSEEN!!>>
JEV238: >>"AAMEN !", tähän minä olen aina sanonut näin ja sanon vieläkin!>>
xxxxxxxxxx
rt: >>hän ei enää väitä, että ympärileikkaamalla saadaan synnit anteeksi.>>
Törkeä vale! Älä sano väärää todistusta rt ! En ole koskaan esittänyt, että suorittamalla lihan ympärileikkaus saataisiin synnit anteeksi! Siis että Raamatussa luvattaisiin " ... kun sinulle suoritetaan lihan ympärileikkaus saat siinä hetkessä syntisi anteeksi ... ".
xxxxxxxxxx
Käsittääkseni "raamattutunti"-nimimerkki et ole "vauvaan vettä" -opetuksen kannattaja.
Olet kaiken aikaa väittänyt, että kastamattoman syntiä tehneen ihmisen pitää saada syntinsä anteeksi ensin ja sen jälkeen "ota upotuskaste".
Olet vedonnut joihinkin VT:n psalmien kohtiin ja esittänyt, että niissä opetetaan ajalle alkaen helluntaista (Apt. 2) kastamattomalle ei-uskovalle voimassaolevaksi sellaista (sensisältöistä) muka "Jumalan lupausta", että
" ... [ jotakin ] ... ja niin saat syntisi anteeksi ennen mahdollista kastamistasi Jeesuksen Kristuksen nimeen".
Mitä keinoa esität noissa VT:n kohdissa opetettavan kastamattomalle ei-uskoontulleelle syntien anteeksisaamisen tavaksi? Tuon ihmisen omaa rukoilemista!
Joten tässähän tuli osoitetuksi, että opetat ja olet opettanut "uskoontulorukous" -tapaa syntien anteeksisaamiseksi, siis ikäänkuin apostoli Pietari olisi helluntaina (Apt. 2) julistanut tämänsisältöistä eksyttävää oppia (vrt. (Apt. 2:38)):
" ... ja rukoilkaa tosissanne syntejänne anteeksi niin saatte siinä syntinne anteeksi. Ja sitten upotuskasteelle!"
Tuo juuri on "uskoontulorukous" -oppia!
Toinen muoto (luterilainen viidesläinen muoto) "uskoontulorukous" -opista on tämä:
" ... olette jo vastasyntyneinä kastetut ... ja rukoilkaa tosissanne syntejänne anteeksi niin saatte siinä syntinne anteeksi."
xxxxxxxxxx
Jos olen mielestäni väärässä ja ymmärtänyt uskoontulo-opetuksesi väärin, esitä sinä rt mielestäsi se miten tuo asia KÄYTÄNNÖSSÄ menee oikein!
*** Siis rt, kerropa sinä IHAN KÄYTÄNNÖSSÄ mitä mielestäsi tapahtuu normaalissa apostolien esimerkin mukaan menevässä tapauksessa siitä hetkestä kun sinulta joku kastamaton herätykseen tullut ei vielä uskoontullut ihminen kysyy "miten saisin syntini anteeksi?" siihen hetkeen kun hän on mielestäsi uskoontullut? ***- raamattutunti
JEV238 kirjoitti:
rt: >>JEV totenapitää omaa vesitoimitussekuntti-oppiaan>>
Ei ole mitään tuollaista oppia enkä ole koskaan esittänyt mitään tuollaista oppia. Tietenkin tunnustan, että kun kastetaan, siinä upoksissa oleminen kestää sekunneissa laskettavan ajan. Haluat mitä ilmeisemmin pilkata tuolla keksimälläsi oppisanalla sitä, että ihmisiä kastetaan, upotetaan veteen (jossa toimituksessa vedessä upoksissa olo kestää sekunnin/joitain sekunteja)!
xxxxxxxxxx
rt: >>JEV ... on hylännyt raamatullisen opin siitä, että vain uskomalla Herraan Jeesukseen voidaan saada synnit anteeksi!!>>
Älä sano väärää todistusta rt ! Juurihan edellisessä viestissä korostin näin:
rt: >>Raamattu ei tunne muuta kuin yhden keinon saada synnit anteeksi: USKO HERRAAN JEESUKSEEN!!>>
JEV238: >>"AAMEN !", tähän minä olen aina sanonut näin ja sanon vieläkin!>>
xxxxxxxxxx
rt: >>hän ei enää väitä, että ympärileikkaamalla saadaan synnit anteeksi.>>
Törkeä vale! Älä sano väärää todistusta rt ! En ole koskaan esittänyt, että suorittamalla lihan ympärileikkaus saataisiin synnit anteeksi! Siis että Raamatussa luvattaisiin " ... kun sinulle suoritetaan lihan ympärileikkaus saat siinä hetkessä syntisi anteeksi ... ".
xxxxxxxxxx
Käsittääkseni "raamattutunti"-nimimerkki et ole "vauvaan vettä" -opetuksen kannattaja.
Olet kaiken aikaa väittänyt, että kastamattoman syntiä tehneen ihmisen pitää saada syntinsä anteeksi ensin ja sen jälkeen "ota upotuskaste".
Olet vedonnut joihinkin VT:n psalmien kohtiin ja esittänyt, että niissä opetetaan ajalle alkaen helluntaista (Apt. 2) kastamattomalle ei-uskovalle voimassaolevaksi sellaista (sensisältöistä) muka "Jumalan lupausta", että
" ... [ jotakin ] ... ja niin saat syntisi anteeksi ennen mahdollista kastamistasi Jeesuksen Kristuksen nimeen".
Mitä keinoa esität noissa VT:n kohdissa opetettavan kastamattomalle ei-uskoontulleelle syntien anteeksisaamisen tavaksi? Tuon ihmisen omaa rukoilemista!
Joten tässähän tuli osoitetuksi, että opetat ja olet opettanut "uskoontulorukous" -tapaa syntien anteeksisaamiseksi, siis ikäänkuin apostoli Pietari olisi helluntaina (Apt. 2) julistanut tämänsisältöistä eksyttävää oppia (vrt. (Apt. 2:38)):
Tuo juuri on "uskoontulorukous" -oppia!
Toinen muoto (luterilainen viidesläinen muoto) "uskoontulorukous" -opista on tämä:
" ... olette jo vastasyntyneinä kastetut ... ja rukoilkaa tosissanne syntejänne anteeksi niin saatte siinä syntinne anteeksi."
xxxxxxxxxx
Jos olen mielestäni väärässä ja ymmärtänyt uskoontulo-opetuksesi väärin, esitä sinä rt mielestäsi se miten tuo asia KÄYTÄNNÖSSÄ menee oikein!
*** Siis rt, kerropa sinä IHAN KÄYTÄNNÖSSÄ mitä mielestäsi tapahtuu normaalissa apostolien esimerkin mukaan menevässä tapauksessa siitä hetkestä kun sinulta joku kastamaton herätykseen tullut ei vielä uskoontullut ihminen kysyy "miten saisin syntini anteeksi?" siihen hetkeen kun hän on mielestäsi uskoontullut? ***JEV osoittautui siis VALEHTELIJAKSI. Hän ei kyennyt näyttämään toteen esittämiään
väittämiä minusta.
Mutta hänellä pätkii myös tuo muisti, sillä hän kirjoitti 4.6.
"VT:n aikana jos pakanamies, joka oli kuullut Israelin kansaan kuuluvien julistusta, halusi saada syntinsä anteeksi, hänelle tuli tehdä lihaan tehty ympärileikkaus jne."
Nyt hän yrittää epätoivoisesti kiistää tämän väitteensä!!
Tyypillistä kieroilua.
Nyt hän ei enää tunnusta vesitoimitussekuntti-oppiakaan!!! Erikoista sanojen syöntiä.
Kohta hän kiistää varmaan koko Raamatun!
JEV ei taida enää tajuta, mitä hänelle vastataan. Sanoin:
">JEV ... on hylännyt raamatullisen opin siitä, että VAIN uskomalla Herraan Jeesukseen voidaan saada synnit anteeksi!!>>"
JEV:n mukaanhan siihen tarvitaan kastamattomilta MYÖS KASTE!!!!! Pelkkä
usko ei muka riitä!!!!
Vai onko hän jo niin dementoitunut, että ei muista enää mitä on kirjoittanut?
Tuo "uskoontulorukous" on hänen harhaisen mielensä keksimä termi,
jota en ole edes kuullut ennen JEV:n kirjoituksia, mutta kaikkia keinoja
pitää käyttää harhaoppinsa tueksi.
Göbbelssillä oli aikoinaan periaate, että kun valhetta toistetaan tarpeeksi
monta kertaa, niin kansa uskoo siihen.
Tätä teoriaa JEV yrittää toteuttaa tällä palstalla, tosin huonolla menestyksellä.
Nuo pitkät vuodatukset ja valheet eivät vakuuta ketään ja koska JEV on
TODISTETTU VALEHTELIJAKSI, niin en katso aiheelliseksi vastata
enää hänen vääristettyihin väitteisiinsä!
Saatanahan ei anna koskaan periksi, ennenkuin Herramme Jeesus Kristus lopulta murskaa hänen valtansa, joten JEV voi minun puolestani toimia
saatanan kätyrinä vaikka tuomiopäivään saakka.
- ----
Aloittaja kirjoittaa että tänne palstalle on pesiytynyt pari kirjoittajaa jotka koettavat SALAKULJETTAA tuota katolisen ja luterilaisen kirkon keksimää oppia,,,,jne.
Jos tuota salakuljetetaankin niin eihän se ole mitään sen rinnalla että täällä AIVAN AVOIMESTI pilkataan Jumalaa katolisella ja kirkon opilla. Maria on Jumalan äiti ja Jeesus on Jumala jne. Ottakaahan malka pois omasta silmästänne ennekuin haukutte muita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750