VOIKO RUVEN NYPPÄISTÄ POIS? (nopeasti vastauksia)

laserleukkaiss

Moi, oon käynyt laserleikkauksessa, jossa poistettiin ympärysmitaltaan n. 1 cm luomi. Lääkäri kielsi repimästä rupea ja siitä on nyt tasan viikko. Osa ruvesta on lähtenyt itsestään, mutta yhdessä kohti on sellainen ruma möykky rupea, jonka TÄNÄÄN haluaisin pois, nyt aamulla siis ja siksi kaipaankin pikaisia vastauksia. Kokeilin jo vähän repiä sitä, siellä alla on vielä ns. parantumatonta ihoa, punaista, näyttää siltä että verta rupeaisi vuotamaan jos enemmän repisin.

Mut mitä se haittaa, jos revin ruven? Koska mun on pakko saada se pois ! Se myös sattuu aika paljon... en tiiä mitä teen.

Vastailkaapas, kiitooos :)

4

8071

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anna olla!

Jos ruven repii pois ennen kuin iho sen alla on parantunut, syntyy avohaava ja se kehittää uuden ruven. Jos vielä irti repiessä haavaan on päässyt bakteereita, se tulehtuu ja tulee vielä suurempi rupi ellei pahempaakin.

Anna ruven olla ja peitä se vaikka jotenkin jos näyttää rumalta. Tai sitten et välitä vähääkään miltä näyttää. Jos revit ruven, joudut laittamaan haavan päälle laastarin, onko se sitten paremman näköinen.

• laserlaikkaiss

Äh, mä revin jo ruven ku ei ollu tullu vastauksia, mutta iho näytti parantuneen jo siellä alla, että ei oo varmaan paha juttu :)

• Anna olla!

Jos ei enää vuotanut verta, paranee varmaankin jo hyvin.

Eihän täällä koko aikaa olla päivystämässä, joten voisihan vastausta odottaa edes muutaman tunnin jos sellaisen todella haluaa.

• laserleikkaiss

Joo siis kyllä mä ymmärrän, ettei tääl voi 24/7 olla ihmisii, mut toivoin et sillä hetkellä ollu ku mulla tosiaan oli kiire :DD

mut kiitos!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      121
      4079
    2. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      41
      3213
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      237
      2912
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      43
      2442
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      1714
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      24
      1506
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1496
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      14
      1381
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      18