Onko väärin sääliä ja vihata

Splashy

niitä jotka:

Aivan riittämiin te menneenä aikana elitte niin kuin pakanat tahtovat, ryvitte irstaudessa ja himoissa, juoppoudessa, mässäilyissä ja juomingeissa ja palvelitte epäjumalia jumalattomin menoin. Nyt he kummeksuvat sitä, että te ette enää riennä heidän kanssaan samaan riettauden virtaan, ja syytävät herjauksiaan. Mutta he joutuvat tekemään tilin hänelle, joka on valmiina tuomitsemaan elävät ja kuolleet.
1 Piet 4:3-5

Saako sääliä ja vihata ihmistä joka elää synnissä ja arvostaa syntisiä asioita?Voinko vihata saatanaa joka yrittää tuollaisen ihmisen muodossa rikkoa minun kilvoitukseni tien ja saastuttaa minut omilla tarpeillaan ja himoillaan.Omalla saastallaan jossa elää.Ihmisrauniot elävät ruumiit joista Jumalan henki on kadonnut.Minä vihaan perkelettä ja sen aikaansaannoksia ja säälin niitä jotka ovat siihen langenneet.Jumalan rakkauden saaminen vaatii taistelua ja uhrauksia ja itsekuria.Jos niitä ei ole ei koe Jumalan rakkauttakaan.
Silti Jumala rakastaa noitakin kurjia ja ottaa heidätkin luokseen aikansa päästä sieltä kadotuksesta.Ihmeellistä on Jumalan armo.

Luetaanko minulle synniksi haureuden ja omien halujensa tyydyttäjien vihaaminen?Säälin niitä joiden laiskuus estää kunnon itsekurin mutta myös samalla vihaan heitä.Vihaan heitä vielä enemmän jos he pyrkivät maalliseen rikkauteen ja olevat kaikesta tästä vielä tulleet kopeiksi uskovia kohtaan ja ei vain uskovia vaan kaikkia kohtaan.Väittävät pahimmassa tapauksessa olevansa uskovia, Kristuksen seuraajia ja Jumalan palvelijoita.

Asiasta toiseen seuraavaksi:
Ihanin lause jonka olen koskaan todennut ja vieläpä miehen aivoista!

"rakasta minua,älä itsekkäästi himoitse minun ruumistani"

(tämä on monen kotonaan huoraksi tehdyn perheenäidinkin hiljainen pyyntö)

vaan eihän mies sellaista kuuntele, jakorasia!

http://mikkol-miettii.blogspot.com/2011/02/jeesus-ja-huorat.html

Miksi ei kenen tahansa naisen!
Ikävä kyllä kaikki naiset eivät ymmärrä olevansa tuossa asemassa vaan rakkauden saaminen ajaa heidät mitä kummallisimpiin itsepetoksen muotoihin.Ne jotka ymmärtävät varmasti harkitsevat selibaattia vakavasti ja yrittävät säilyttää ihmisarvonsa.

Miehet eivät taasen monestikkaan ymmärrä mitä on rakkaus Kristuksen rakkaudesta puhumattakaan.

Narsisti taasen (mikä on tavattoman yleistä näinä aikoina) ei ymmärrä muuta kuin omat tarpeensa.

4

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MaturityTest

Saatanaa tuleekin vihata eikä päästää sellaisen vallassa olevia ihmisiä hämmentämään uskonelämäänsä.

• fgnwymy

Ei ole minusta väärin vaan oikein.Ehkäpä se antaa ajattelemisen aihetta.Tosin jotkut ovat tapoihinsa piintyneitä ja paatuneita.Tuskin he muuttuvat.

• lallatilaa

Niin, kaikki eivät ole yhtä kristittyjä kuin te.

• rakasta, älä vihaa
        lallatilaa kirjoitti:

Niin, kaikki eivät ole yhtä kristittyjä kuin te.

Mielestäni on väärin sääliä tai vihata. Joka säälii toista, se osoittaa että säälijä tuntee olevansa yläpuolella, parempi muita, siis ylpeä.
        Eikö sanassakin sanota että pitäisi rakastaa toisia, ei kai siellä puhuta että voisi joissain tapauksissa vihata. Mitä se toisen vihaaminen auttaa? Ei kai kohde siitä parane? Eikö viha omassa sielussa aiheuta pahaa?

Minusta ketjun aloittaja on muita parempi, on ehdottomasti oikeassa ja siksi hänellä on oikeus tuomita muita ja julistaa omaa erinomaisuuttaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4782
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3483
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2410
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1299
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1192
    8. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      22
      1154
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    10. 165
      1069
    Aihe