Palstalla vängätään synnittömyydestä ja syntisyydestä ihan jatkuvasti. Minulle on sanottu monta kertaa näin: Eli olet samaan aikaan sekä synnitön, että syntinen.
Miksi tämä on niin vaikea monilla ymmärtää? Onko se todellakin mahdotonta ymmärtää? Vänkääjät tarkoittavat ilmeisesti sanalla "synnitön" ihmistä joka ei tee missään asiassa syntiä. Hän on saavuttanut synnittömyyden. Hän on ihminen joka täyttää Jumalan lain omalla hyvällä onnistuneella elämällään. Tällainen ihminen on synnitön. Hän olisi myös Raamatun mukaan synnitön ihminen. Mutta kun kukaan ihminen ei ole synnitön. Kaikki ovat syntiä tehneet, todistaa Jumalan Sana. Jokainen Jumalasta syntynyt Jumalan lapsi tietää ja tunnustaa tämän. Tämä on tai pitäisi olla täysin selvä asia jokaiselle ihmiselle. Niin miksi tästä vängätään ihan jatkuvasti.
Sanalla "syntinen" vänkääjät tarkoittavat ilmeisesti ihmistä joka ei kykenen täyttämään koko Jumalan lakia. Silloin hän tekee syntiä joko tahallaan, vahingossa tai tietämättään. Hän on vänkääjien mielestä syntinen. Mutta huomaa tämä; Raamatun kielenkäytössä syntisellä tarkoitetaan uskosta osatonta ihmistä, ei sellaista ihmistä joka ei kykenen elämään synnittömästi. Syntisellä ei Raamattu myöskään tarkoita välttämättä pahaa ihmistä.
Raamatun mainitessa synnittömän tai syntisen ihmisen, kysymyksessä on;
SYNNITÖN = ihmisen omiin tekoihin perustuva käsite.
SYNTINEN = ihmisen asemaan Jumalan edessä perustuva käsite.
Kukaan uskova ei luule että hän kykenee elämään täysin synnittömästi. Kukaa ei siis luule olevansa synnitön. Monet uskovat ovat tulleet uskoon suuren synnintunnon kautta. Uskovanakin he huomaavat että he eivät kykene täydelliseen synnittömyyteen. Jos kuitenkin joku uskova erehtyy luulemaan olevansa päässyt synnittömyyteen omalla hyvällä täysin onnistuneella vaelluksellaan, Jumalan näyttää ennemin tai myöhemmin uskovalle miten asiat todellisuudessa ovat. Jumala tekee tämän koska muuten uskova ei enää katsoisi tarvitsevansa Kristusta. Hän kun elää nyt synnittömästi eikä hän siksi enää tarvitsekaan Vapahtajaa. Tällainen luulo itsestään tekisi uskovasta myös ylpeän ja kovan kanssamatkaajiaan kohtaan. Ja Jumala on ylpeitä vastaan.
Sitäpaitsi tällainen luulo veisi ihmisen lain alle. lain alainen pyrkii myös viemään toisia uskovia lain alle. Tätä Jumala ei tahdo.
Kun Jumala paljastaa omavanhurskalle uskovalle hänen syntinsä, itsensä näkeminen Jumalan "silmälasien" läpi on monelle shokki. Hän ei enää luule itsestään synnittömyyttä. Hän joutuu katsomaan itsensä sijaan Kristukseen. Tämä on uskossa kasvaneen uskovan tuntomerkki; hän katsoo Jeesukseen. Silloin vasta hän näkee synnittömyyden KRISTUKSESSA JEESUKSESSA.
Pyhä Henki kääntää aina uskovan katseen Jeesukseen Kristukseen jos uskova nöyrtyy tunnustamaan syntisyytensä ja syntinsä. Vasta uskoon tullut innokas ja vilpitönkin uskova voi alkaa luulemaan jotakin itsestään. Uskossa kasvanut varttunut uskova ei enää luule.
Uskova joka on kasvanut Jumalan tuntemisessa tuntee Jumalan ilmoitusta. Hän huomaa Sanasta että Herra Jeesus Kristus on tullut Jumalalta minulle vanhurskaudeksi. Hän on nyt minun vanhurskauteni. Herra Jeesus minussa on VARMASTI SYNNITÖN. Hän minussa on LAIN TÄYTTYMYS. Silloin minä olen HÄNESSÄ JA HÄNEN ANSIONSA perusteella olen synnitön, mutta vain Hänessä. Silloin uskovan kerskaus on Herra ja Hänen vanhurskautensa, eikä omat saavutukset.
Tästä Jumalan vanhurskauden tuomasta synnittömyydestä jokaisessa uskovassa minä ja muutamat muutkin palstalaiset todistamme. Mutta kun me todistamme Jeesuksen synnittömyydestä itsessämme ja kaikissa uskovissa, vänkääjät kääntävät sen niin kuin me puhuisimme omista teoistamme ja omista saavutuksistamme.
Onko tämä todella aivan mahdotonta ymmärtää?
Henkikastetulle Raamattua tuntevalle uskovalle tämä pitäisi olla selvä asia. Miksi tästä vängätään jatkuvasti? Sinä joka et ymmärrä tätä asiaa, älä kysele ihmisiltä jos tarkoituksesi ei ole hankkia tietoa ja ymmärrystä asiasta. Jos tarkoituksesi on vain riidellä ja syyttää Jumalan lapsia sellaisista luuloista joita he eivät luule itsestään, jätä uskovat rauhaan. He eivät usko itsestään niin kuin syytät heidän uskovan. Sitäpaitsi Jumala ei puhu sinulle asiasta eikä avaa ymmärrystäsi käsittämään Kirjoituksia jos sinä et etsikään tietoa, vaan tahdot ainoastaan väitellä.
Jos kuitenkin olet asiasta vielä vilpittömän epävarma ja tahdot keskustella hyvässä hengessä, kysy vapaasti sävyisästi toista kunnioittaen. Mutta lähde siitä lähtökohdasta että sinä et tiedä ja siksi kysyt. Älä lähde kysymyksilläsi siitä lähtökohdasta että me olemme pahoja joita sinä panet seinää vasten sinun totuudellasi.
Siunausta
jaikal
SYNNITÖN JA SYNTINEN
71
220
Vastaukset
- 121220
Nuo on ihmisten keksimiä määritteitä ja aivan sama jos sanoisi,
olet kaunis, olet ruma.
eli kauneus on katsojan silmässä ja synnillinen on katsojan aivoissa.
Joten onkohan se nyt sitten selvä. ?? Raamattu puhuu yhdestä synnittömästä ihmisestä.
Hän on Herra Jeesus Kristus Viimeinen Aadam.
Jeesukseen uskova ja Hänet vastaanottanut ihminen on saanut Hänen synnittömyyden lahjaksi Jumalalta. Tällä Jeesuksen synnittömyyden perustalla jokainen uskovakin on synnitön. Silloin uskovan synnittömyys perustuu Jeesukseen eikä uskovaan itseensä.
Herra Jeesus Kristus on tullut meille vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi Jumalalta (1 Kor 1:30). Minun kerskaukseni on Herra. Kuka tai mikä on sinun kerskauksesi?- 121220
Raamattuun on kirjoitettu paljon muutakin, sillä se on historian, sekä menneisyyden kirja.
Mutta miksi niitä kumarrella. - Jeesus on tie
121220 kirjoitti:
Raamattuun on kirjoitettu paljon muutakin, sillä se on historian, sekä menneisyyden kirja.
Mutta miksi niitä kumarrella.Menneisyyden kirja?
Ei pidä paikkaansa!!!
Raamattuun on kirjoitettu jopa 3000 vuotta sitten sellaisia asioita mitkä tapahtuvat vasta huomenna. Sinä vain et halua kuulla sitä sanomaa.
Moni epäuskossa elävä suuttuu kovasti ja sulkee korvansa, kullessaan olevansa matkalla helvetin tuleen.
Olisi toinenkin mahdollisuus olemassa, nimittäin Jeesuksen sovintoveri joka pesisi synnit pois ja pääsisi taivaaseen.
Matt. 13:37 Niin hän vastasi ja sanoi: "Hyvän siemenen kylväjä on Ihmisen Poika.
Matt. 13:38 Pelto on maailma; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset.
Matt. 13:39 Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat enkelit.
Matt. 13:40 Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
Matt. 13:41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
Matt. 13:42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; ...
*) .... siellä on oleva itku ja hammasten kiristys. - 121220
Jeesus on tie kirjoitti:
Menneisyyden kirja?
Ei pidä paikkaansa!!!
Raamattuun on kirjoitettu jopa 3000 vuotta sitten sellaisia asioita mitkä tapahtuvat vasta huomenna. Sinä vain et halua kuulla sitä sanomaa.
Moni epäuskossa elävä suuttuu kovasti ja sulkee korvansa, kullessaan olevansa matkalla helvetin tuleen.
Olisi toinenkin mahdollisuus olemassa, nimittäin Jeesuksen sovintoveri joka pesisi synnit pois ja pääsisi taivaaseen.
Matt. 13:37 Niin hän vastasi ja sanoi: "Hyvän siemenen kylväjä on Ihmisen Poika.
Matt. 13:38 Pelto on maailma; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset.
Matt. 13:39 Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat enkelit.
Matt. 13:40 Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
Matt. 13:41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
Matt. 13:42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; ...
*) .... siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.Jotenkin tuntuu kuin mitään muuta ei olisi kuin raamattu, raamattu ja raamattu,
Ihminen on aina kuvitellut jotain, kirjoittanut aina jotain ja kun niitä oli tarpeeksi, kirkko kokosi niistä kirjan, raamatun.
On muitakin kirjoja ja niissä on lopunaikoja, menneisyyttä sekä ennustuksia ja fanaatikot hyppivät seinille kun odottavat jotain, ja jotain aina taphtuu.
Ihminen on siitä kiusallinen kapistus, kun on aina määrittelemässä toisen oman ajatusmaailmansa kautta ja synti on siinä fiktivinen käsite, sama kuin kuvitelma.
Minulla ajatus että ihmiset kyllästyvät moiseen syntikäsitteeseen ja siten elämä tulee auvoisemmaksi.
2.Piet.1:10
"Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ETTE KOSKAAN LANKEA;...".
--
Mitenhän tämä on mahdollista meille "maan matosille"?
Huomaan itsessäni ja muissakin paljon rakkaudettomuutta ja anteeksiantamattomuutta (tälläkin palstalla) päivittäin.
Joudun tunnustamaan Jumalani edessä, että olen paljon rikkonut Häntä vastaan "ajatuksin, sanoin ja teoin".
Tässä valossa "ette koskaan lankea"-tavoite tuntuu mahdottomalta.- jalkojen pesu?
Tarkoittaako Tapio, että pitää mennä aina uudestaan kasteelle, kun on tehnyt syntiä?
Kirkkohan opettaa, että kasteessa saadaan synnit anteeksi! Vai saako ne
anteeksi useammalla eri tavalla?
Tapio:
"Tarvitsemme jatkuvasti puhdistumista sekä aikaisemmista että nykyisistäkin synneistä eli ”jalkojen pesua”- turvautumista yksin Jumalan ARMOON. - Tapio522eikirj
jalkojen pesu? kirjoitti:
Tarkoittaako Tapio, että pitää mennä aina uudestaan kasteelle, kun on tehnyt syntiä?
Kirkkohan opettaa, että kasteessa saadaan synnit anteeksi! Vai saako ne
anteeksi useammalla eri tavalla?
Tapio:
"Tarvitsemme jatkuvasti puhdistumista sekä aikaisemmista että nykyisistäkin synneistä eli ”jalkojen pesua”- turvautumista yksin Jumalan ARMOON.Raamattu sanoo, että on vain YKSI KASTE syntien anteeksisaamiseksi (Ef.4:5, Apt.2:38).
Room. 6:1-14 kertoo, mihin kaste meitä velvoittaa; kuolemaan pois synnistä. >>>Valitettavasti saastaa jää kuitenkin jäljelle synnin turmelemaan olemukseemme. Tarvitsemme jatkuvasti puhdistumista sekä aikaisemmista että nykyisistäkin synneistä eli ”jalkojen pesua”- turvautumista yksin Jumalan ARMOON.
>>>Vanhurskaus ei ole meistä itsestämme lähtöisin, vaan lahjaksi saatua Kristuksen vanhurskautta.>>>>
AAMEN TAPIO!!!
>>>Se on täydellistä ja peittää kaikki minun puutteeni.- jalkojen pesu?
Tapio522eikirj kirjoitti:
Raamattu sanoo, että on vain YKSI KASTE syntien anteeksisaamiseksi (Ef.4:5, Apt.2:38).
Room. 6:1-14 kertoo, mihin kaste meitä velvoittaa; kuolemaan pois synnistä.Tapio tarkoittaa siis sitä, että aina kun on tehnyt syntiä pitää mennä uudelleen kastettavaksi!
Mutta Tapio väärentää taas Jumalan sanaa!
Tuossa Ef 4:5 ei puhuta mitään syntien anteeksisaamisesta kasteen yhteydessä!!!
Tuo "valehtelemisen armolahja" tuntuu toimivan hyvin Tapiossa!
Eikö Tapio todella usko, että "uskomalla Herraan Jeesukseen saa synnit anteeksi"???
Ap 10:43 - 121220
Raamattu sanoo, että on vain YKSI KASTE syntien anteeksisaamiseksi (Ef.4:5, Apt.2:38).
Room. 6:1-14 kertoo, mihin kaste meitä velvoittaa; kuolemaan pois synnistä.Primitiivistä touhua, " kuolla pois synnistä " kyllä on typerää.
kuolla pois taiteesta, kuolla pois rakkaudesta, kuolla pois ruokahalusta.
Menneisyyden haamut vielä kummittelevat.
Noista on jo aika päästä eroon. - jaikali
121220 kirjoitti:
Primitiivistä touhua, " kuolla pois synnistä " kyllä on typerää.
kuolla pois taiteesta, kuolla pois rakkaudesta, kuolla pois ruokahalusta.
Menneisyyden haamut vielä kummittelevat.
Noista on jo aika päästä eroon.>>>Primitiivistä touhua, " kuolla pois synnistä " kyllä on typerää.
- 121220
jaikali kirjoitti:
>>>Primitiivistä touhua, " kuolla pois synnistä " kyllä on typerää.
Raamatussa on paavalilaista idealismia jolla ei ole mitään tekemistä tavallisen elämän kanssa, joten ne joutaa jo unholaan.
Ihmisten keksimiä mielikuvituksia, ja niitä näyttää riitävän. - jaikali
121220 kirjoitti:
Raamatussa on paavalilaista idealismia jolla ei ole mitään tekemistä tavallisen elämän kanssa, joten ne joutaa jo unholaan.
Ihmisten keksimiä mielikuvituksia, ja niitä näyttää riitävän.>>>Raamatussa on paavalilaista idealismia jolla ei ole mitään tekemistä tavallisen elämän kanssa, joten ne joutaa jo unholaan.
Ihmisten keksimiä mielikuvituksia, ja niitä näyttää riitävän. - Mikko.
jaikali kirjoitti:
>>>Raamatussa on paavalilaista idealismia jolla ei ole mitään tekemistä tavallisen elämän kanssa, joten ne joutaa jo unholaan.
Ihmisten keksimiä mielikuvituksia, ja niitä näyttää riitävän.Mitäs armolahjoja ne muut? Mitä prfetointeja olet nähnyt, lisäksi että nitä kuolleita pian aletaan herättämään eloon?
Kielilläpuhuminen ja profetoiminen voidaan kyseenalaistaa täysin.
On profetoitu ja ne on menneet pieleen järestään. Kielillä puhuminen voi olla itseopittua ja niin kuvitellaan se aidoksi, siksi itse uskovillakin se on epäilyttää onkohan se aitoa.
Kokemukseni; Itse aikoja sitten aloin puhumaan muka kielillä, joillakin sanoilla, ne jäi muistiin sitten, niitä tuli lisää. ( epäilykseni jäi)
Muutama vuosi sitten rukoilin kotona, olin hyvin herkällä tai mulla oli meneillään herkkä kausi. Polvistuin siis ja rukoilin, aloin puhumaan kielillä, nousin seisaalleen ja puhuin oikein huutamalla kielillä, säikähdin, en meinannut päästä siitä irti vaan sitä puhetta tulvi minusta tahtomattani.
Puhuin asiasta helluntaiseurakuntalaiselle vanhimmiston jäsenelle, hän piti sitä aitona kielillä puhumisena.
Kerroin täällä netissä juuri tällä sivulla asiasta, silloiset Ritari Olevainen nykyinen Mohikaani ja Amos7/Eroe pitivät kielilläpuhumistä mitä mulle tapahtui epäaitona, siis ei Jumalasta lähteneenä.
Kysymykseni Jaikal, puhuinko kielillä aidosti pyhässä hengessä? - Mikko.
Mikko. kirjoitti:
Mitäs armolahjoja ne muut? Mitä prfetointeja olet nähnyt, lisäksi että nitä kuolleita pian aletaan herättämään eloon?
On profetoitu ja ne on menneet pieleen järestään. Kielillä puhuminen voi olla itseopittua ja niin kuvitellaan se aidoksi, siksi itse uskovillakin se on epäilyttää onkohan se aitoa.
Kokemukseni; Itse aikoja sitten aloin puhumaan muka kielillä, joillakin sanoilla, ne jäi muistiin sitten, niitä tuli lisää. ( epäilykseni jäi)
Muutama vuosi sitten rukoilin kotona, olin hyvin herkällä tai mulla oli meneillään herkkä kausi. Polvistuin siis ja rukoilin, aloin puhumaan kielillä, nousin seisaalleen ja puhuin oikein huutamalla kielillä, säikähdin, en meinannut päästä siitä irti vaan sitä puhetta tulvi minusta tahtomattani.
Puhuin asiasta helluntaiseurakuntalaiselle vanhimmiston jäsenelle, hän piti sitä aitona kielillä puhumisena.
Kerroin täällä netissä juuri tällä sivulla asiasta, silloiset Ritari Olevainen nykyinen Mohikaani ja Amos7/Eroe pitivät kielilläpuhumistä mitä mulle tapahtui epäaitona, siis ei Jumalasta lähteneenä.
Kysymykseni Jaikal, puhuinko kielillä aidosti pyhässä hengessä?Pyhä Henki Isolla (korjaus)
Mikko. kirjoitti:
Mitäs armolahjoja ne muut? Mitä prfetointeja olet nähnyt, lisäksi että nitä kuolleita pian aletaan herättämään eloon?
Kysymykseni Jaikal, puhuinko kielillä aidosti pyhässä hengessä?Minä uskon Mikko että sinä puhuit Pyhän Hengen antamia sanoja.
Sinä puhuit siis kielillä oikeasti.
Minulla on armolahjoja mutta en kerro niitä. Ne tulevat esille seurakunnassa tarvittaessa ja silloin kun itse olen siinä vireessä.
Ei armolahjat toimi aina. Ei niitä voi ottaa ja käyttää miten vain tahtoo. Jumala antaa tai on antamatta. Siihen vaikuttaa onko vastaanottimia. Ymmärrät ehkä mitä tarkoitan. Pyhän Hengen läsnäolo ja Voima kokoustilanteessa on avainasemassa armolahjojen virittymiselle käyttöön. Tämä sääntö ei koske vain minua. Se koskee jokaista uskovaa jolla on armolahjoja.
Minä olen profetoinut ihmisille jotka ovat todistaneet minulle heti sen jälkeen että Jumala on puhunut heille minun kautta. Minä olen siis puhunut suoraan henkilölle jolle olen kokenut saaneeni sanoman. Aina silloin on sanoman vastaanottaja todennut että profetia oli Herrasta. Ei näitä tällaisia tilanteita ole ollut kovin paljon että älä nyt luule että olen jotakin suurta ja profetoin jokaisessa kokouksessa. En profetoi jokaisessa kokouksessa. Mutta armolahja on siellä jossakin sydämen sopukoissa odottamassa sopivaa tilaisuutta ja viritystä. En ole mitään mutta Jumalan armosta minä olen se mikä olen......,
Sitten olen kokenut monta tulevaa tapahtumaa etukäteen. Esimerkiksi sunami Thailandissa ja indonesiassa vuonna 2003 vai oliko se 2004, en muista. Minä koin koko syksyn ajan että jotakin suurta ja kauheaa tulee tapahtumaan joskus joulun ja uuden vuoden välipäivinä. Tiesin että se koskee myös Pohjolaa. Olin aivan helisemässä ennen joulua koska tiesin että jotakin pahaa tulee tapahtumaan välipäivinä. En kuitenkaan tiennyt mitä, missä ja kuinka laajamittaisesti.
Puhuin tästä vaimolleni. Sanoin hänelle ennen joulunpyhiä että kumpa päästäisiin uuden vuoden puolelle tammikuulle eikä maailmalla ole mitään pahaa tapahtunut, silloin vaara on ohi ja minä olen erehtynyt. Sitten tapahtui tuo sunami. Vaimon sanoi minulle heti että tästähän sinä olet puhunut koko syksyn. Uskon Jumalan Hengen antavan tällaisia tietoja. En tiedä miksi, älä kysy.
Olen tiennyt monta muutakin tapahtumaa etukäteen. En kuitenkaan tiedä enkä tahdokaan tietää mitään mitä Jumalan Henki ei ilmoita. En ole mikään tietäjä. En kerro muuta tästä asiasta.
Joh 16:13.jalkojen pesu? kirjoitti:
Tapio tarkoittaa siis sitä, että aina kun on tehnyt syntiä pitää mennä uudelleen kastettavaksi!
Tuo "valehtelemisen armolahja" tuntuu toimivan hyvin Tapiossa!
Eikö Tapio todella usko, että "uskomalla Herraan Jeesukseen saa synnit anteeksi"???
Ap 10:43>>> jalkojen pesu? väittää:
Tapio tarkoittaa siis sitä, että aina kun on tehnyt syntiä pitää mennä uudelleen kastettavaksi!
Tuo "valehtelemisen armolahja" tuntuu toimivan hyvin Tapiossa!- Sinänsä sääli
jaikal kirjoitti:
Minä uskon Mikko että sinä puhuit Pyhän Hengen antamia sanoja.
Sinä puhuit siis kielillä oikeasti.
Minulla on armolahjoja mutta en kerro niitä. Ne tulevat esille seurakunnassa tarvittaessa ja silloin kun itse olen siinä vireessä.
Ei armolahjat toimi aina. Ei niitä voi ottaa ja käyttää miten vain tahtoo. Jumala antaa tai on antamatta. Siihen vaikuttaa onko vastaanottimia. Ymmärrät ehkä mitä tarkoitan. Pyhän Hengen läsnäolo ja Voima kokoustilanteessa on avainasemassa armolahjojen virittymiselle käyttöön. Tämä sääntö ei koske vain minua. Se koskee jokaista uskovaa jolla on armolahjoja.
Minä olen profetoinut ihmisille jotka ovat todistaneet minulle heti sen jälkeen että Jumala on puhunut heille minun kautta. Minä olen siis puhunut suoraan henkilölle jolle olen kokenut saaneeni sanoman. Aina silloin on sanoman vastaanottaja todennut että profetia oli Herrasta. Ei näitä tällaisia tilanteita ole ollut kovin paljon että älä nyt luule että olen jotakin suurta ja profetoin jokaisessa kokouksessa. En profetoi jokaisessa kokouksessa. Mutta armolahja on siellä jossakin sydämen sopukoissa odottamassa sopivaa tilaisuutta ja viritystä. En ole mitään mutta Jumalan armosta minä olen se mikä olen......,
Sitten olen kokenut monta tulevaa tapahtumaa etukäteen. Esimerkiksi sunami Thailandissa ja indonesiassa vuonna 2003 vai oliko se 2004, en muista. Minä koin koko syksyn ajan että jotakin suurta ja kauheaa tulee tapahtumaan joskus joulun ja uuden vuoden välipäivinä. Tiesin että se koskee myös Pohjolaa. Olin aivan helisemässä ennen joulua koska tiesin että jotakin pahaa tulee tapahtumaan välipäivinä. En kuitenkaan tiennyt mitä, missä ja kuinka laajamittaisesti.
Puhuin tästä vaimolleni. Sanoin hänelle ennen joulunpyhiä että kumpa päästäisiin uuden vuoden puolelle tammikuulle eikä maailmalla ole mitään pahaa tapahtunut, silloin vaara on ohi ja minä olen erehtynyt. Sitten tapahtui tuo sunami. Vaimon sanoi minulle heti että tästähän sinä olet puhunut koko syksyn. Uskon Jumalan Hengen antavan tällaisia tietoja. En tiedä miksi, älä kysy.
Olen tiennyt monta muutakin tapahtumaa etukäteen. En kuitenkaan tiedä enkä tahdokaan tietää mitään mitä Jumalan Henki ei ilmoita. En ole mikään tietäjä. En kerro muuta tästä asiasta.
Joh 16:13.Oletteko huomanneet että näissä jaikalin valheissa on aina "todistaja".
Yleensä se on oma vaimo. Tosiasiahan on että jaikal on suuri valehtelija ja eksyttäjä ja siksi hän ei ole sovelias puhumaan Raamatun totuuksia. Tai puhuahan aina saa sillä vain ei ole mitään hengen hedelmää. Se valuu kuin vesi likaviemäriin. Nämä kaikki jaikalin "ihmeet" ym sekoilut johtuu hänen omasta henkisestä tasapainottomuudestaan.; (jotain pahaa tapahtuu-tulee tapahtuvaksi ym,ym.) Lopulta hän niinkuin tällaiset henkisesti tasapainottomat ihmiset alkavat uskoa niihin itsekin. Se on niinkuin itsesuggestiota jota esim, urheilijatkin käyttävät psyykatessaan itseään johonkin suoritukseen. Jaikalilla se vain on nivoutunut uskontoonsa. Tällaiselle sairaalle on aivan elintärkeää että hänet huomataan, häntä kunnioitetaan ja hänen täytyy saada seisoa jalustalla ja häntä palvotaan.
Psyyke on niin valtavan hauras että sitä tarvitsee ravita vaikka sitten valheilla ja se on valtavan kuluttavaa valehtelijan omalle mielenterveydelle pidemmän päälle. Tästä kaikesta olisi tie ulos jos joku läheinen vain ottaisi siitä vastuun.
Monesti vain ne läheisimmätkin antavat asian olla koska pääsevät näin helpommalla. Mennään jopa mukaan valheeseen. - Jaikali
Sinänsä sääli kirjoitti:
Oletteko huomanneet että näissä jaikalin valheissa on aina "todistaja".
Yleensä se on oma vaimo. Tosiasiahan on että jaikal on suuri valehtelija ja eksyttäjä ja siksi hän ei ole sovelias puhumaan Raamatun totuuksia. Tai puhuahan aina saa sillä vain ei ole mitään hengen hedelmää. Se valuu kuin vesi likaviemäriin. Nämä kaikki jaikalin "ihmeet" ym sekoilut johtuu hänen omasta henkisestä tasapainottomuudestaan.; (jotain pahaa tapahtuu-tulee tapahtuvaksi ym,ym.) Lopulta hän niinkuin tällaiset henkisesti tasapainottomat ihmiset alkavat uskoa niihin itsekin. Se on niinkuin itsesuggestiota jota esim, urheilijatkin käyttävät psyykatessaan itseään johonkin suoritukseen. Jaikalilla se vain on nivoutunut uskontoonsa. Tällaiselle sairaalle on aivan elintärkeää että hänet huomataan, häntä kunnioitetaan ja hänen täytyy saada seisoa jalustalla ja häntä palvotaan.
Psyyke on niin valtavan hauras että sitä tarvitsee ravita vaikka sitten valheilla ja se on valtavan kuluttavaa valehtelijan omalle mielenterveydelle pidemmän päälle. Tästä kaikesta olisi tie ulos jos joku läheinen vain ottaisi siitä vastuun.
Monesti vain ne läheisimmätkin antavat asian olla koska pääsevät näin helpommalla. Mennään jopa mukaan valheeseen.Ei siinä ole mitään erikoista että jollakin on armolahjoja.
Armolahjoja on kaikilla Hengellä täyttyneillä uskovilla. - Sinänsä sääli
Jaikali kirjoitti:
Ei siinä ole mitään erikoista että jollakin on armolahjoja.
Armolahjoja on kaikilla Hengellä täyttyneillä uskovilla.En minä kirjoittanut mitään armolahjoista vaan valehtelusta ja mielen sairaudesta. Jos vain haluat niin pystyt erottamaan ne toisistaan. Kokonansa toinen asia on se, haluatko, vai oletko jo liian syvällä valheissasi.
Vaikeinta on varmaan myöntää asiaa itselleen mutta tosiasia on että pitkittyessään kaikki mutkistuu. Ihmisen psyyke on niin monimuotoinen ettei voi ennakolta tietää mitä tulee lopulta tapahtumaan. Tällaisessa tilassa ei lopulta pystykkään hallitsemaan itseään vaikka niin luulisi. Jotkut ovat ajautuneet mielisairaalaan tai itsemurhaan. Ei pitäisi siis ottaa kevyesti omaa tilaansa. - Niko.
Kyllä, sillä: "Se, joka on kylpenyt, tarvitsee vain jalkojen pesun, muutoin hän on jo puhdas"
- No, heh
Eli laitetaan kielioppia uusiksi. Synnitön tekee syntiä mutta muutoin kielioppimme pysyy entisen kaltaisena. Maaton taas saattaa omistaa tuhansien hehtaarien tilukset? Vai tulisiko sanalle "synnitön" määritellä ihan oma sanaluokkansa jossa se ainoana sanana olisi?
- jaikali
Ei näitä asioita ymmärrä edes kaikki uskovatkaan saati sitten uskosta osattomat. Nämä ovat Jumalan salaisuuksia ja Jumala kertoon ne ystävilleen ja keille Hän tahtoo. Muut jäävät nuolemaan näppejään ja kyselemään ihmeissään että missä mennään.
- ----
jaikali kirjoitti:
Ei näitä asioita ymmärrä edes kaikki uskovatkaan saati sitten uskosta osattomat. Nämä ovat Jumalan salaisuuksia ja Jumala kertoon ne ystävilleen ja keille Hän tahtoo. Muut jäävät nuolemaan näppejään ja kyselemään ihmeissään että missä mennään.
Kun asioista puhutaan pitäisi noudattaa kielemme kielioppia ja sanojen merkityksiä. On aivan varmaa, että lause jossa "synnittömän" väitetään tekevän syntiä on hämmentävä.
Väite rikkoo kielemme sanojen merkityksiä tavalla, joka aiheuttaa ristiriidan, lausetta on mahdoton tulkita järkevästi. - 121220
jaikali kirjoitti:
Ei niitä edes tarvitse ymmärtää, sillä ne on kuin jonkin salaseuran liturgiaa, hokkus pokkus ja taas mentiin.
Ei ole yhtään ihme jos uskonasiat alkavat ihmisiä tympiä, kun ne kuin kuvitteellista hömpötystä. - Tapio522eikirj
---- kirjoitti:
Kun asioista puhutaan pitäisi noudattaa kielemme kielioppia ja sanojen merkityksiä. On aivan varmaa, että lause jossa "synnittömän" väitetään tekevän syntiä on hämmentävä.
Väite rikkoo kielemme sanojen merkityksiä tavalla, joka aiheuttaa ristiriidan, lausetta on mahdoton tulkita järkevästi.>>>---- Kun asioista puhutaan pitäisi noudattaa kielemme kielioppia ja sanojen merkityksiä. On aivan varmaa, että lause jossa "synnittömän" väitetään tekevän syntiä on hämmentävä.
>>> On aivan varmaa, että lause jossa "synnittömän" väitetään tekevän syntiä on hämmentävä.
- a-teisti, ei kirj.
Heräsipä yksi kysymys. Mitä eroa on lopputuloksen kannalta jos vääryyden tekijä on uskossa, ei tee tekoaan "tarkoituksella" vaan "lankeaa" siihen, että hän on uskosta osaton ja tekee tietoisen valinnan?
Ajatellaan asiaa vaikkapa teon kohteen kannalta?
Oletko muuten koskaan ajatellut tai onko mieleesi edes juolahtanut, että suurinosa tavallisista ihmisistä pyrkii elämään esimerkiksi siten, ettei tietoisesti aiheuta toiselle mielipahaa tai tuskaa?
Raitistumaan pyrkivä alkoholisti tai piripää saattaa langeta riippumatta uskooko vai ei, kummassakin tapauksessa pyrkimys on kuitenkin välttää retkahduksia. Ei tässä ole eroa uskovan ja ei-uskovan välillä.
Eikä muuten ole lainkaan tavatonta, että alkoholista tai huumeista pääsee eroon ilman Jeesustakin, tunnen tällaisia tapauksia paljonkin, niitä ei voi olla tietämättä kun näillä Kurvin kulmilla asuu.
Yhtään Jumalan kautta "pelastunutta" en satu kyllä tietämään vaikka heitäkin varmasti on, heitä ei jostakin syystä tavallisten tallaajien porukoissa näy. Lienevätkö niin "omissa" porukoissaan viihtyvää sorttia sitten? Kun minä puhun pelastumisesta, en tarkoita pelkästään pelastumista viinasta ja alkoholismista. Tarkoitan pelastumista ikuiseen elämään Jumalan luokse.
>>>Raitistumaan pyrkivä alkoholisti tai piripää saattaa langeta riippumatta uskooko vai ei, kummassakin tapauksessa pyrkimys on kuitenkin välttää retkahduksia. Ei tässä ole eroa uskovan ja ei-uskovan välillä.>Eikä muuten ole lainkaan tavatonta, että alkoholista tai huumeista pääsee eroon ilman Jeesustakin, tunnen tällaisia tapauksia paljonkin, niitä ei voi olla tietämättä kun näillä Kurvin kulmilla asuu.- Sanan sattaja
Usko ja uskossa kasvaminen synti on silloin suurin kun ihminen tulee uskoon.
Ihminen oppii Raamatun Sanasta mikä on syntiä ja silloin hän alkaa kasvaa.
Kun ihminen tunistaa ja tunnustaa syntinsä hän aloittaa kasvun Kristukseen.
Ihminen kun juurtuu Kristukseen syntyy hän uudesti ylhäältä Jumalan Sanasta Jeesuksesta.
Uudesti syntynyt ihminen pystyy vastustamaan syntiä ja näkemään itseensä kohdistuvan synnin ja pyrkii heti parannukseen.
Synti ei tee pesää sellaisessa ihmisessä, joka tahtoo vartioida itseään.
Jeesus meni puolestamme ristille juuri sen tähden hän onkin armo ja armo on niile, jotka parannusta tekevät. Sillä armon päälle älkää syntiä tehkö.
Synti tulee naulata ristille eli tunnistaa itsessään olevat heikkoudet.
Kun teet parannusta tee se Jeesukselle rehellisesti sillä hän tuntee ajatuksemme, ennenkuin ne syntyvätkään.
Matka tällä maanpäälä on nöyrtymistä Jeesukseen ja Ramatun Sanaan Pyhä Henki opettaa heitä, jotka kasvavat Jeesuksessa.
Jos ihminen kastetaan aikuisena silloin ihminen voi saada kielellä puhumisen lahjan mutta juuta hänessä ei vilä ole, vaan hän on simen joka on vielä tuulen vietävänä silloin on ihmiselle annettu tie ja siitä alkaa valinta miten käytät tulevat ajat suostutko Jeesuksen edessä kasvuun vai et.
Kavu on aina itsensä kieltämistä sillä oman itsemme kanssa meillä on kampailu, joka on aina Jumalan Sanaa vastaan. Kasvu tekee kipeää mutta, joka voittaa kapailun itseään vastaan saa Uudesti syntyä ja pääsee taivastielle, jossa voi sitten voiman syntejä vastaan ja nähdä sen kasvun itsessään. - 121220
Uskikiset ovat jääneet syntinsä kanssa menneisyyden asemalle ja siinä kieriskellään ja valitellaan Se on vanhaa kamaa ja sen saa jo hylätä..
Hengellisyyden pitää astua nykyaikaan eikä jatkuvasti elää menneisyydessä.
Se on sama kuin katselisi alkuperäistä junaa, se ei enää liiku, se on ruosteessa ja aseman museoraiteella.
Hengellisyydessä on samat viat, se on " ruosteessa " . eikä toimi enää nykyaikana.
Paavalin opit voi siirtää museoraiteelle ja jos joku haluaa niitä siellä ihailla, niin sinne vaan ihailemaan, mutta elämä jatkuu kuitenkin nykyaikaisena. - Jeesus on sama
eilen, tänään ja iankaikkisesti ja niin on Hänen sanansakin.
- 121220
Se on verbaalisesti sama jos sanon että " kivi on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti ", ihan sama asia ja sillä ei ole mitään tekemistä arkielämän kanssa.
Hokemia voi olla ihan minkälaisia tahansa.
Pappien, pastorien on syytä keskittyä nykyaikaan, ei elää menneisyydessä, eikä kuormittaa ihmisiä menneisyydellä.
Jos halutaan että evankeliumi selviää ajassa, niin sen tulee olla elämänmyönteistä, positiivista, kannustavaa, ja menneisyyden kirot pitää unohtaa. Niistä saa oppia, mutta niilä on turha ihmisiä kiusata. >>> jaikal: "Minulle on sanottu monta kertaa näin: Eli olet samaan aikaan sekä synnitön, että syntinen".
- 3x3+3
>>>Mutta Kristukseen uskoessaan Jumalan silmissä hän on kuitenkin vanhurskas ja kestää Jumalan tuomiolla
- 3x3+3
>>>Kristus peittää uskovan syntisyyden omaan puhtauteensa, kuten morsian puetaan puhtaaseen morsiuspukuun
- Tapio522eikirj
3x3 35....Lue 1.Joh.1:5-10!
- 3x3+3
>>>3x3 35....Lue 1.Joh.1:5-10!
3x3+3 kirjoitti:
>>>3x3 35....Lue 1.Joh.1:5-10!
3x3 35...puhun siitä, että uskova on samaanaikaan vanhurskas ja syntinen.
( 1.Joh.1:8-10).
(Jaikalin väite kuului: "Minulle on sanottu monta kertaa näin: Eli olet samaan aikaan sekä synnitön, että syntinen".)
Mitä mielestäsi on pyhitys?Tapio522 kirjoitti:
3x3 35...puhun siitä, että uskova on samaanaikaan vanhurskas ja syntinen.
( 1.Joh.1:8-10).
(Jaikalin väite kuului: "Minulle on sanottu monta kertaa näin: Eli olet samaan aikaan sekä synnitön, että syntinen".)
Mitä mielestäsi on pyhitys?>>>Mitä mielestäsi on pyhitys
- Tapio522eikirj
Psalmi50.15 kirjoitti aikoinaan hyvin pyhityksestä:
"Mitä pidemmälle me pyhityksessä etenemme, sitä syntisemmäksi me itsemme tunnemme".
Näinhän se on!
PYHITYS
"Kristitty tuntee joka päivä vaivaa synnistään ja joka päivä hän parannuksessa ja uskossa kääntyy Kristuksen puoleen.
Pyhän Hengen työ hänen sydämessään johtaa hänet yhä SYVEMPÄÄN SYNNIN JA ARMON TUNTOON.
....Vapaaksi synnistä hän ei pääse ajallisen elämänsä aikana, vaan hän on jatkuvasti "samalla kertaa vanhurskas ja syntinen".
(Katekismus)>>>....Vapaaksi synnistä hän ei pääse ajallisen elämänsä aikana, vaan hän on jatkuvasti "samalla kertaa vanhurskas ja syntinen".
(Katekismus)jaikal kirjoitti:
>>>....Vapaaksi synnistä hän ei pääse ajallisen elämänsä aikana, vaan hän on jatkuvasti "samalla kertaa vanhurskas ja syntinen".
(Katekismus)jaikal, lainaat kahta Room. kirjeen 6:nen luvun jaetta 18, 22.
Olisi aina hyvä ottaa asiayhteys.
Room. 6:nen luvun alkujakeet puhuvat kasteesta.
Paavali opettaa 6:nen luvun alussa, kuinka Jeesuksen kohdalla ylösnousemus oli jo tapahtunut ja kuinka jokainen pääsee tästä ylösnousemuselämästä osalliseksi kastattamalla itsensä Jeesuksen nimeen (Room. 6:3-14).
Emme vielä elä häiriintymätöntä ylösnousemuselämää vaan elämme tässä maailmanajassa, olemme matkalla kohti päämäärää.
Meidät herätetään lopullisesti ylösnousemuselämään vasta tulevaisuudessa (1. Kor.6:14).
”Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä” (1.Kor. 6:11).
Kasteessamme vaikuttaa Pyhä Henki.
Kasteessa syntinen pestään puhtaaksi. Siinä Pyhä Henki pyhittää ihmisen.
Paavali kirjoittaa Tiitukselle kirjeensä viimeisessä luvussa (3:5) kasteessa tapahtuvasta Pyhän Hengen uudistuksesta. Ihminen vanhurskautetaan siinä – ”hänen armonsa kautta”, lisää Paavali kirjeessään Tiitukselle (Tiit.3:7).
Siksi ei voida ajatella, että Kristitty eläisi yhä vanhoissa synneissään.
Uskon kautta siis meillä on lahjana Kristus ja hänen puhtautensa kokonansa ja täydellisenä.
Kuitenkaan emme omassa itsessämme hetikään tule kokonaan puhtaiksi, synnittömiksi ja vioista vapaiksi, vaan meihin jää jäljelle vielä paljon vanhaa hapatusta; se kuitenkin varmasti annetaan anteeksi eikä sitä viaksemme lueta, mikäli pysymme uskossa ja perkaamme pois jäljelläolevaa saastaisuutta.
Tästä ”perkuutyöstä” Paavali kirjoittaa efesolaisille: ”
"Teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
ja uudistua mielenne hengeltä ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen" (Ef. 4:22-24).
Paavali kehoittaa Efeson kristittyjä päivittäiseen uudistumiseen (23). Se merkitsee vanhan ihmisen pois riisumista ja uuteen pukeutumista (24).
Kaikki, jotka oli Kristukseen kastettu, olivat Kristuksen päällensä pukeneet (Gal. 3:27).
Me olemme Kristukseen kiinnitettyjä kasteen kautta. Kaikki kastetut ovat pukeutuneet Kristukseen.
Kristus sanoo: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas." (Joh. 13:10)
Tämä merkitsee sitä, että synti kasteessa annetaan kokonaan anteeksi (Apt. 2:38, Apt. 22:16).Synti jää kuitenkin olemaan. Se on todellisesti ihmisluonnossa vielä jäljellä (Kuten Paavali sanoo Room. 7. luvussa).
Läpi koko elämän tarvitsemme jalkojen pesua.- jaikali
Tapio522 kirjoitti:
jaikal, lainaat kahta Room. kirjeen 6:nen luvun jaetta 18, 22.
Olisi aina hyvä ottaa asiayhteys.
Room. 6:nen luvun alkujakeet puhuvat kasteesta.
Paavali opettaa 6:nen luvun alussa, kuinka Jeesuksen kohdalla ylösnousemus oli jo tapahtunut ja kuinka jokainen pääsee tästä ylösnousemuselämästä osalliseksi kastattamalla itsensä Jeesuksen nimeen (Room. 6:3-14).
Emme vielä elä häiriintymätöntä ylösnousemuselämää vaan elämme tässä maailmanajassa, olemme matkalla kohti päämäärää.
Meidät herätetään lopullisesti ylösnousemuselämään vasta tulevaisuudessa (1. Kor.6:14).
”Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä” (1.Kor. 6:11).
Kasteessamme vaikuttaa Pyhä Henki.
Kasteessa syntinen pestään puhtaaksi. Siinä Pyhä Henki pyhittää ihmisen.
Paavali kirjoittaa Tiitukselle kirjeensä viimeisessä luvussa (3:5) kasteessa tapahtuvasta Pyhän Hengen uudistuksesta. Ihminen vanhurskautetaan siinä – ”hänen armonsa kautta”, lisää Paavali kirjeessään Tiitukselle (Tiit.3:7).
Siksi ei voida ajatella, että Kristitty eläisi yhä vanhoissa synneissään.
Uskon kautta siis meillä on lahjana Kristus ja hänen puhtautensa kokonansa ja täydellisenä.
Kuitenkaan emme omassa itsessämme hetikään tule kokonaan puhtaiksi, synnittömiksi ja vioista vapaiksi, vaan meihin jää jäljelle vielä paljon vanhaa hapatusta; se kuitenkin varmasti annetaan anteeksi eikä sitä viaksemme lueta, mikäli pysymme uskossa ja perkaamme pois jäljelläolevaa saastaisuutta.
Tästä ”perkuutyöstä” Paavali kirjoittaa efesolaisille: ”
"Teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
ja uudistua mielenne hengeltä ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen" (Ef. 4:22-24).
Paavali kehoittaa Efeson kristittyjä päivittäiseen uudistumiseen (23). Se merkitsee vanhan ihmisen pois riisumista ja uuteen pukeutumista (24).
Kaikki, jotka oli Kristukseen kastettu, olivat Kristuksen päällensä pukeneet (Gal. 3:27).
Me olemme Kristukseen kiinnitettyjä kasteen kautta. Kaikki kastetut ovat pukeutuneet Kristukseen.
Kristus sanoo: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas." (Joh. 13:10)
Tämä merkitsee sitä, että synti kasteessa annetaan kokonaan anteeksi (Apt. 2:38, Apt. 22:16).Synti jää kuitenkin olemaan. Se on todellisesti ihmisluonnossa vielä jäljellä (Kuten Paavali sanoo Room. 7. luvussa).
Läpi koko elämän tarvitsemme jalkojen pesua.>>>Paavali kehoittaa Efeson kristittyjä päivittäiseen uudistumiseen (23). Se merkitsee vanhan ihmisen pois riisumista ja uuteen pukeutumista (24).>Kaikki, jotka oli Kristukseen kastettu, olivat Kristuksen päällensä pukeneet (Gal. 3:27).
Me olemme Kristukseen kiinnitettyjä kasteen kautta. Kaikki kastetut ovat pukeutuneet Kristukseen. jaikali kirjoitti:
>>>Paavali kehoittaa Efeson kristittyjä päivittäiseen uudistumiseen (23). Se merkitsee vanhan ihmisen pois riisumista ja uuteen pukeutumista (24).>Kaikki, jotka oli Kristukseen kastettu, olivat Kristuksen päällensä pukeneet (Gal. 3:27).
Me olemme Kristukseen kiinnitettyjä kasteen kautta. Kaikki kastetut ovat pukeutuneet Kristukseen.>>> jaikal (Ef.4:22-24): "....huomaat että uskova riisuu itse pois vanhan ihmisen tekoineen ja PUKEE ITSE UUDEN IHMISEN päälleen".
jaikali kirjoitti:
>>>Paavali kehoittaa Efeson kristittyjä päivittäiseen uudistumiseen (23). Se merkitsee vanhan ihmisen pois riisumista ja uuteen pukeutumista (24).>Kaikki, jotka oli Kristukseen kastettu, olivat Kristuksen päällensä pukeneet (Gal. 3:27).
Me olemme Kristukseen kiinnitettyjä kasteen kautta. Kaikki kastetut ovat pukeutuneet Kristukseen.Raamattu sanoo: "...te,jotka olette KRISTUKSEEN KASTETUT, olette Kristuksen päällenne pukeneet" (Gal. 3:27-29).
"teidät on kastettu" ts. kastettava on kohde ja "puvun" vastaanottaja (ette ole itse kastaneet itseänne).
(Vanhan Testamentin esikuva pukemisesta: Jumala itse teki Aadamille ja hänen vaimolleen puvut nahasta ja puki ne heidän yllensä, 1. Moos. 3:21.
Pukemalla Aadamin ja Eevan eläimen nahasta tehtyyn pukuun Jumala viittasi siihen, että hän oli kerran valmistava ihmisille vanhurskauden ”puvun” Kristuksen, ”Jumalan Karitsan” kuoleman kautta.)
Gal. 3:27 puhuu siitä, kuinka saastainen syntinen saa pukea päälleen uudet valkoiset vaatteet kasteessa (vrt. valkoinen kastepuku kastettavan yllä).
Näin ihmisestä tulee uusi luomus.
Ihminen saa loistavan, puhtaan puvun. Näin peittyvät kaikki synnin epäpuhtaudet.
Olemme saaneet vastaanottaa peson (1. Kor, 6:11).
”... te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä” (1. Kor. 6:11).Tapio522 kirjoitti:
Raamattu sanoo: "...te,jotka olette KRISTUKSEEN KASTETUT, olette Kristuksen päällenne pukeneet" (Gal. 3:27-29).
"teidät on kastettu" ts. kastettava on kohde ja "puvun" vastaanottaja (ette ole itse kastaneet itseänne).
(Vanhan Testamentin esikuva pukemisesta: Jumala itse teki Aadamille ja hänen vaimolleen puvut nahasta ja puki ne heidän yllensä, 1. Moos. 3:21.
Pukemalla Aadamin ja Eevan eläimen nahasta tehtyyn pukuun Jumala viittasi siihen, että hän oli kerran valmistava ihmisille vanhurskauden ”puvun” Kristuksen, ”Jumalan Karitsan” kuoleman kautta.)
Gal. 3:27 puhuu siitä, kuinka saastainen syntinen saa pukea päälleen uudet valkoiset vaatteet kasteessa (vrt. valkoinen kastepuku kastettavan yllä).
Näin ihmisestä tulee uusi luomus.
Ihminen saa loistavan, puhtaan puvun. Näin peittyvät kaikki synnin epäpuhtaudet.
Olemme saaneet vastaanottaa peson (1. Kor, 6:11).
”... te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä” (1. Kor. 6:11).>>>Gal. 3:27 puhuu siitä, kuinka saastainen syntinen saa pukea päälleen uudet valkoiset vaatteet kasteessa (vrt. valkoinen kastepuku kastettavan yllä).
Näin ihmisestä tulee uusi luomus.>Ihminen saa loistavan, puhtaan puvun. Näin peittyvät kaikki synnin epäpuhtaudet.>Olemme saaneet vastaanottaa peson (1. Kor, 6:11).
”... te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä” (1. Kor. 6:11).- Tapio522eikirj
jaikal kirjoitti:
>>>Gal. 3:27 puhuu siitä, kuinka saastainen syntinen saa pukea päälleen uudet valkoiset vaatteet kasteessa (vrt. valkoinen kastepuku kastettavan yllä).
Näin ihmisestä tulee uusi luomus.>Ihminen saa loistavan, puhtaan puvun. Näin peittyvät kaikki synnin epäpuhtaudet.>Olemme saaneet vastaanottaa peson (1. Kor, 6:11).
”... te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä” (1. Kor. 6:11).>>> jaikal: Usko nyt että saastaisen päälle ei pueta uutta juhlapukua".
>>> jaikal: Usko nyt että saastaisen päälle ei pueta uutta juhlapukua".
Tapio!
Raamatussa on muitakin jakeita kuin 1 Joh 1:8 jae.
Ne muutkin jakeet ovat Jumalan Sanaa ja ne täytyy
ottaa huomioon. Sinun tulee uskoa myös Room 6:17-22 jakeiden sanoma yhtä vakavasti kuin uskot 1 Joh 1:8 jakeen Sanan.
>>>Sinä taas annat ymmärtää, että synnittömän päälle puetaan uusi juhlapuku.
- Tapio522eikirj
Room 6:22
Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ...
jaikal, tarkoitatko, että olemme tulleet synnittömiksi?
Kun katekismuksemme sanoo: "........Vapaaksi synnistä hän ei pääse ajallisen elämänsä aikana,, vaan...".
Sanotko sinä päinvastoin: "Uskova pääsee vapaaksi synnistä jo ajallisen elämänsä aikana" (Toisin sanoen uskovasta tulee synnitön, "yhtä viaton, kuin Jeesus".).
Kumpaankohan nyt on uskominen?
Itse uskon katekismuksemme opetukseen tässä kohden.
Se pitää yhtä 1.Joh.1:8-10 kanssa.- jaikali
>>>Kun katekismuksemme sanoo: "........Vapaaksi synnistä hän ei pääse ajallisen elämänsä aikana,, vaan...".> Kumpaankohan nyt on uskominen?
Itse uskon katekismuksemme opetukseen tässä kohden. jaikali kirjoitti:
>>>Kun katekismuksemme sanoo: "........Vapaaksi synnistä hän ei pääse ajallisen elämänsä aikana,, vaan...".> Kumpaankohan nyt on uskominen?
Itse uskon katekismuksemme opetukseen tässä kohden.>>> jaikal: ”Sinä voisit yhtä hyvin lukea Kalevalaa jos Raamattu ei sinulle kelpaa. Kalevala on myös tunnettu oopus. Ei Jumala siitä loukkaantuisi sinulle yhtään enempää vaikka lukisit Kalevalaa Katekismuksen sijasta”.
Tapio522 kirjoitti:
>>> jaikal: ”Sinä voisit yhtä hyvin lukea Kalevalaa jos Raamattu ei sinulle kelpaa. Kalevala on myös tunnettu oopus. Ei Jumala siitä loukkaantuisi sinulle yhtään enempää vaikka lukisit Kalevalaa Katekismuksen sijasta”.
Helluntailaisilla on ihmisten kirjoittamia opetuskirjoja.
Mutta en ole koskaan kuullut kenenkään helluntailaisen sanovan:
"Minä uskon enemmän tätä kirjaa kuin Raamattua".
Näinhän sinä ilmoitit uskovasi enemmän Katekismusta kuin Raamattua.
Se on helluntailaiselle täysin käsittämätöntä että joku uskova nostaa jonkun mun kirjoituksen Raamatun Sanan rinnalle tai jopa sen yläpuolelle niin kuin sinä nyt teit. Sitä ei oikeat hellarit koskaan tee. Kaikki arvostellaan ja koetellaan Jumalan Sanalla.
Nyt vaikuttaa siltä että sinä arvostelet ja koettelet Jumalan Sanaa katekismuksella. Katekismus on sinulle auktoriteetti. Tästä kenkä nyt puristaa sinun kohdallasi. Siksi sinulle eivät nämä asiat selviä.
Järjestys tulisi olla päin vastoin. Sinun tulee koetella Katekismusta Jumalan Sanalla eikä päin vastoin.
>>>Nostat Kalevalan Katekismuksen rinnalle (jossa on Raamatun selitystä). Empä rohkeneisi tehdä samoin.Tapio522 kirjoitti:
>>> jaikal: ”Sinä voisit yhtä hyvin lukea Kalevalaa jos Raamattu ei sinulle kelpaa. Kalevala on myös tunnettu oopus. Ei Jumala siitä loukkaantuisi sinulle yhtään enempää vaikka lukisit Kalevalaa Katekismuksen sijasta”.
>>>Nostat Kalevalan Katekismuksen rinnalle (jossa on Raamatun selitystä). Empä rohkeneisi tehdä samoin.
- Tapio522eikirj
jaikal kirjoitti:
Helluntailaisilla on ihmisten kirjoittamia opetuskirjoja.
Mutta en ole koskaan kuullut kenenkään helluntailaisen sanovan:
"Minä uskon enemmän tätä kirjaa kuin Raamattua".
Näinhän sinä ilmoitit uskovasi enemmän Katekismusta kuin Raamattua.
Se on helluntailaiselle täysin käsittämätöntä että joku uskova nostaa jonkun mun kirjoituksen Raamatun Sanan rinnalle tai jopa sen yläpuolelle niin kuin sinä nyt teit. Sitä ei oikeat hellarit koskaan tee. Kaikki arvostellaan ja koetellaan Jumalan Sanalla.
Nyt vaikuttaa siltä että sinä arvostelet ja koettelet Jumalan Sanaa katekismuksella. Katekismus on sinulle auktoriteetti. Tästä kenkä nyt puristaa sinun kohdallasi. Siksi sinulle eivät nämä asiat selviä.
Järjestys tulisi olla päin vastoin. Sinun tulee koetella Katekismusta Jumalan Sanalla eikä päin vastoin.
>>>Nostat Kalevalan Katekismuksen rinnalle (jossa on Raamatun selitystä). Empä rohkeneisi tehdä samoin.jaikal, taidat tarkoitushakuisesti ja valikoiden lukea tekstejäni.
Väität: "...sinä ilmoitit uskovasi enemmän katekismusta kuin Raamattua".
En kirjoittanut ko. tekstiä, vaan se on sinun oma väittämäsi.
Kirjoitin:
"Itse uskon katekismuksemme opetukseen tässä kohden. Se pitää yhtä 1.Joh.1:8-10 kanssa".
(Edellä olin lainannut Katekismustamme.)
Ja toisessa viestissäni:
"Minulle on Raamatun sana ”uskon, elämän ja opin korkein ohje”, jota mielestäni Katekismus hyvin selittää". (Esim. pyhitysasiaakin!)
Mistä sinä nappasit "enemmän"-sanan tekstistäni? Toivon, että osoitat väitteesi todeksi.
Ei pitäisi vääristellä toisen sanomisia!
Oliskohan Sinun hyvä mennä. Suomenkielen kurssille. Eikö niitä ole sielläkin maassa, missä asut.
Jospa suomenkielentaitosi on ruostunut. jaikal kirjoitti:
>>>Nostat Kalevalan Katekismuksen rinnalle (jossa on Raamatun selitystä). Empä rohkeneisi tehdä samoin.
Ylempänä laitoin sinulle kysymyksen. Toivoisin siihen vastauksen.
>>> jaikal: "Minulle on sanottu monta kertaa näin: Eli olet samaan aikaan sekä synnitön, että syntinen".Tapio522eikirj kirjoitti:
jaikal, taidat tarkoitushakuisesti ja valikoiden lukea tekstejäni.
Väität: "...sinä ilmoitit uskovasi enemmän katekismusta kuin Raamattua".
En kirjoittanut ko. tekstiä, vaan se on sinun oma väittämäsi.
Kirjoitin:
"Itse uskon katekismuksemme opetukseen tässä kohden. Se pitää yhtä 1.Joh.1:8-10 kanssa".
(Edellä olin lainannut Katekismustamme.)
Ja toisessa viestissäni:
"Minulle on Raamatun sana ”uskon, elämän ja opin korkein ohje”, jota mielestäni Katekismus hyvin selittää". (Esim. pyhitysasiaakin!)
Mistä sinä nappasit "enemmän"-sanan tekstistäni? Toivon, että osoitat väitteesi todeksi.
Ei pitäisi vääristellä toisen sanomisia!
Oliskohan Sinun hyvä mennä. Suomenkielen kurssille. Eikö niitä ole sielläkin maassa, missä asut.
Jospa suomenkielentaitosi on ruostunut.Tässä koko tuo sinun kirjoituksesi. Siinä sinä minun mielestäni
hylkäät selvästi Room 6:22 sanan ja sanot uskovasi enemmän Katekismuksen selitystä kuin tuota Jumalan Sanaa. Lue tästä ja huomaa tämä:
Tämä alla oleva teksti on kokonaisuudessaan Tapion kirjoittama.
>>>Room 6:22
Kun katekismuksemme sanoo: "........Vapaaksi synnistä hän ei pääse ajallisen elämänsä aikana,, vaan...".
Sanotko sinä päinvastoin: "Uskova pääsee vapaaksi synnistä jo ajallisen elämänsä aikana" (Toisin sanoen uskovasta tulee synnitön, "yhtä viaton, kuin Jeesus".).
Se pitää yhtä 1.Joh.1:8-10 kanssa.jaikal kirjoitti:
Tässä koko tuo sinun kirjoituksesi. Siinä sinä minun mielestäni
hylkäät selvästi Room 6:22 sanan ja sanot uskovasi enemmän Katekismuksen selitystä kuin tuota Jumalan Sanaa. Lue tästä ja huomaa tämä:
Tämä alla oleva teksti on kokonaisuudessaan Tapion kirjoittama.
>>>Room 6:22
Se pitää yhtä 1.Joh.1:8-10 kanssa.>>> jaikal: "sanot uskovasi enemmän Katekismuksen selitystä kuin tuota Jumalan Sanaa. Lue tästä ja huomaa tämä:...".
En millään löydä "enemmän"-sanaa tekstistäni.
Sanoin, että Katekismuksemme opetus "pitää yhtä 1.Joh.1:8-10 kanssa".
Menisimmekö itse asiaan.
Ko. viestissä oli myös kysymys.
Kun katekismuksemme sanoo: "........Vapaaksi synnistä hän ei pääse ajallisen elämänsä aikana",
niin sanotko sinä päinvastoin: "Uskova pääsee vapaaksi synnistä jo ajallisen elämänsä aikana" (Toisin sanoen uskovasta tulee synnitön, "yhtä viaton, kuin Jeesus".)?
Eli onko Katekismuksen opetus yhtäpitävä Raamatun sanan kanssa, vai onko jaikalin synnittömyys oppi Raamatun opetuksen mukaista?
(Lue vielä 1.Joh.8-10!)
(Muutkin voivat kommentoida.)- notsofunny
Tapio522 kirjoitti:
Ylempänä laitoin sinulle kysymyksen. Toivoisin siihen vastauksen.
>>> jaikal: "Minulle on sanottu monta kertaa näin: Eli olet samaan aikaan sekä synnitön, että syntinen".Palautetta:tehän olette kuin kaksi pikkupentua, jotka on nielleet iltasadun totuutena.
Vanhoja ukkoja, ja eivät ole elämästä muuta oppineet muuta kuin keijuihin ja maahisiin uskomaan.
Jeesus ei ole mitenkään eri asia.
Riidellä nyt isot miehet siitä mitä kirjaa saa lukea. Hankkikaa elämä!! Tapio522 kirjoitti:
>>> jaikal: "sanot uskovasi enemmän Katekismuksen selitystä kuin tuota Jumalan Sanaa. Lue tästä ja huomaa tämä:...".
En millään löydä "enemmän"-sanaa tekstistäni.
Sanoin, että Katekismuksemme opetus "pitää yhtä 1.Joh.1:8-10 kanssa".
Menisimmekö itse asiaan.
Ko. viestissä oli myös kysymys.
Kun katekismuksemme sanoo: "........Vapaaksi synnistä hän ei pääse ajallisen elämänsä aikana",
niin sanotko sinä päinvastoin: "Uskova pääsee vapaaksi synnistä jo ajallisen elämänsä aikana" (Toisin sanoen uskovasta tulee synnitön, "yhtä viaton, kuin Jeesus".)?
Eli onko Katekismuksen opetus yhtäpitävä Raamatun sanan kanssa, vai onko jaikalin synnittömyys oppi Raamatun opetuksen mukaista?
(Lue vielä 1.Joh.8-10!)
(Muutkin voivat kommentoida.)>>>Kun katekismuksemme sanoo: "........Vapaaksi synnistä hän ei pääse ajallisen elämänsä aikana",
niin sanotko sinä päinvastoin: "Uskova pääsee vapaaksi synnistä jo ajallisen elämänsä aikana" (Toisin sanoen uskovasta tulee synnitön, "yhtä viaton, kuin Jeesus".)?jaikal kirjoitti:
>>>Kun katekismuksemme sanoo: "........Vapaaksi synnistä hän ei pääse ajallisen elämänsä aikana",
niin sanotko sinä päinvastoin: "Uskova pääsee vapaaksi synnistä jo ajallisen elämänsä aikana" (Toisin sanoen uskovasta tulee synnitön, "yhtä viaton, kuin Jeesus".)?>>>>>>>jaikal: "Mitä tulee sinun käyttämiin käsitteisiin "syntinen" ja "synnitön", LUE ALOITUSKIRJOITUKSENI ENNEN KUIN kritsoit kirjoitustani.
Olen selittänyt näitä käsitteitä. LUE!
jaikal ei taida nyt ehtiä vastailemaan, vai....?
Palataan myöhemmin kysymykseeni, kun palailet tälle palstalle.Minä olen kyllästynyt vastailemaan sinulle.
Vastaan vain kysymyksiisi joihin itse koen tarvetta vastata.
Enkä aio pilata koko kesää netin äärellä istumalla.
Minulla on muitakin hommia kuin jaaritella sinun kanssa.
Toivon että ymmärrät?
Jos sinä näyttäisit jollakin tapaa edistyneesi näissä keskusteluissa ja ymmärtäneesi edes jotakin siitä mitä minä olen sinulle yrittänyt kertoa, keskustelu kanssasi voisi olla mielenkiintoista. Mutta nyt se on raskasta koska "keskustelumme" ei ole edistynyt mihinkään.- raamattutunti
jaikal kirjoitti:
Minä olen kyllästynyt vastailemaan sinulle.
Toivon että ymmärrät?
Jos sinä näyttäisit jollakin tapaa edistyneesi näissä keskusteluissa ja ymmärtäneesi edes jotakin siitä mitä minä olen sinulle yrittänyt kertoa, keskustelu kanssasi voisi olla mielenkiintoista. Mutta nyt se on raskasta koska "keskustelumme" ei ole edistynyt mihinkään.Olet "Jaikal" huomannut näköjään saman asian, kuin mihin itsekin olen
törmänyt keskustelussa "Tapion" kanssa.
Hänen motiivinaan ei ole etsiä totuutta vaan hän haluaa vain kinastella
ja ujuttaa omaa oppiaan välittämättä lainkaan raamatullisista perusteista, mitä hänelle esitetään.
Jos hän huomaa olleensa väärässä, hän tekemällä tekee vastakysymyksiä ja
alkaa saivartelemaan jollakin nippeli-asialla,
koettaen johdattaa keskustelun muualle.
Ilmeisesti hänellä on jonkunlainen tarve kinastella, sillä en ole huomannut
vielä kertaankaan, että hän myöntäisi olleensa väärässä tai edes tunnus-
taisi, että vastapuoli on ymmärtänyt asian paremmin kuin hän.
Hänen kanssaan on turhaa kuluttaa aikaansa. Raamattukin sanoo:
"Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja." 2. Tim 2:23
Sitä vaan ihmettelen, että miksi hän viihtyy niin hyvin täällä helluntai-
laisuus-palstalla. Ehkäpä hänkin piilotajuisesti etsii totuutta? - Tapio522eikirj
jaikal kirjoitti:
Minä olen kyllästynyt vastailemaan sinulle.
Toivon että ymmärrät?
Jos sinä näyttäisit jollakin tapaa edistyneesi näissä keskusteluissa ja ymmärtäneesi edes jotakin siitä mitä minä olen sinulle yrittänyt kertoa, keskustelu kanssasi voisi olla mielenkiintoista. Mutta nyt se on raskasta koska "keskustelumme" ei ole edistynyt mihinkään.jaikal, tulkitsen "vastauksesi" niin, että aloituksessasi oleva väite ei pidäkkään paikkaansa ja koet sen "jaaritteluna", kun joku kysyy perusteluita väitteellesi.
raamattutunti kirjoitti:
Olet "Jaikal" huomannut näköjään saman asian, kuin mihin itsekin olen
törmänyt keskustelussa "Tapion" kanssa.
Hänen motiivinaan ei ole etsiä totuutta vaan hän haluaa vain kinastella
ja ujuttaa omaa oppiaan välittämättä lainkaan raamatullisista perusteista, mitä hänelle esitetään.
Jos hän huomaa olleensa väärässä, hän tekemällä tekee vastakysymyksiä ja
alkaa saivartelemaan jollakin nippeli-asialla,
koettaen johdattaa keskustelun muualle.
Ilmeisesti hänellä on jonkunlainen tarve kinastella, sillä en ole huomannut
vielä kertaankaan, että hän myöntäisi olleensa väärässä tai edes tunnus-
taisi, että vastapuoli on ymmärtänyt asian paremmin kuin hän.
Hänen kanssaan on turhaa kuluttaa aikaansa. Raamattukin sanoo:
"Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja." 2. Tim 2:23
Sitä vaan ihmettelen, että miksi hän viihtyy niin hyvin täällä helluntai-
laisuus-palstalla. Ehkäpä hänkin piilotajuisesti etsii totuutta?raamattutunti, pitääkö sinun mielestäsi jaikalin väite paikkaansa?
Hän itse ei suostu vastaamaan kysymykseeni.
>>> jaikal: "Minulle on sanottu monta kertaa näin: Eli olet samaan aikaan sekä synnitön, että syntinen".- Ohje Olio
jaikal, tulkitsen "vastauksesi" niin, että aloituksessasi oleva väite ei pidäkkään paikkaansa ja koet sen "jaaritteluna", kun joku kysyy perusteluita väitteellesi.
>>>puhumme hänestä hyvää ja tulkitsemme kaiken hänen parhaakseen".
- Tapio522eikirj
Ohje Olio kirjoitti:
>>>puhumme hänestä hyvää ja tulkitsemme kaiken hänen parhaakseen".
Hyvin vajavaisesti!
Entä sinä? - Ohje Olio
Hyvin vajavaisesti!
Entä sinä?>>>Hyvin vajavaisesti!
Entä sinä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1763408
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten5012735Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!381524Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?1011379Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?221231- 451159
Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3171084Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti491062Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1201028Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.36946