Miten voi elää ilman tuloja?

Tässä yhteiskunnassa

http://www.hs.fi/kuukausiliite/artikkeli/Kymmenettuhannet nuoret kateissa yhteiskunnalta/1135266644511

Eräs kommentti:

ilmoittaudun
olematon nollakatu nolla 04.06.2011 08:08
Täälläpä yksi olematon. Hoidan lapsiani kotona. Tuloni ovat tasan nolla euroa. En saa kuntalisää, en kotihoidotukea enkä työttömyyskorvausta. Olen ollut poissa työelämstä kymmenisen vuotta. Minulla on korkeakoulututkinto ja noin kymmenen vuoden työkokemus. Eipä ole työhakemukset tuottaneet tulosta. Olen pian nelikymppinen. Uutisten mukaan ikäisiäni syrjitään työelämässä. Taidan olla lopun elämääni tällä nollakatu nolla -osoitteessa. Olisin kyllä halunnut toisin.

Millä tuloilla tuokin henkilö oikein elää?
NOLLA euroa tuloilla ei pitkälle pötkitä tässä yhteiskunnassa.
Onko kyseessä sitten yksinhuoltaja?
Sitä en epäile, etteikö joku oikeasti kypsy tähän kyykyttämiseen
ja masennu lopullisesti, ettei saa mitään järkevää työtä, vaikka
olisi hyväkin koulutus :( Ja eihän tämä yhteiskunta mitenkään
helläkätisesti väliinputoajia kohtele.
Nollatulot vain ihmetyttävät?

16

1543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ------->

Kavereiden nurkissa, murroilla, huumeita välittämällä, prostituutiolla jne.

Kyllähän sitöä vielä nuorena sitä elämää jaksaa... nämä veijarit ovat niitä 40v työkyvyttömyyseläkkeelle ja leipäjonoon porukkaa.

• :P

Helppoahan se naisilla on. Neljä- viisi kertaa kuukaudessa antaa persettä, niin sillä rahalla tulee jo mukavasti toimeen.

• luihui

Kyllä tervepimppiseltä, ja suht koht ok- näköiseltä pitäisi evätä sosiaaliturvamahdollisuus. Kun kerran on syntynyt Visa jalkojen välissä.

Kun on kerran tätä kestävyysvajettakin, ja jostain menoista pitäisi leikata. Päivärahaa vain menkkojen ajalta.

• helpompi elämä

Lapsia voi hoitaa kotona jos mies tuo leivän taloon. Koulunsa päättäneet makaavat vanhempien elätteinä. Keski-ikäiset kävyät tyhjentämässä vanhempien eläketulot. Siinähän se.

• Soskun rahoilla siis

mutta eihän sillin ole kyseessä NOLLAN euron tulot?
      Huumeiden myynnistä jää kuitenkin jossain vaiheessa kiinni,
      samaten prostituutiosta, eikö olisi voinut vähän tarkemmin kertoa,
      että onko esim. yh? NOLLA euroa tuloihin en usko pätkääkään,
      kukaan ei elä ilman rahaa, se on puhdas fakta se.
      Jostain se raha on elämiseen ja asumiseen saatvava tai
      muuten kuolee.

• Helsinkiläinen...

Tuosta artikkelista vaan sen verran, että ei ole ihme, jos 32000 nuorta on kateissa. Piilossa pahaa maailmaa.

Tyypillinen työpaikkailmoitus.

Olethan dynaaminen, valmis ottamaan uusia haasteita, kaupallisen koulutuksen saanut, 25 vuotias nuori, ja puhut sujuvaa Englantia, Ruotsia, Venäjää, olet nälkäinen ja ulospäin suuntautunut, periksiantamaton. Tule tiimiimme tekemään tulosta, proviisiopalkka joten tilisi riippuu sinusta,,, ja mitä vielä. Ainoa kohta jonka minä täytän noista vaatimuksista on tuo "nälkäinen" mutta se ei taida ketään kiinnostaa.

Kukaan ei hae tavallista ihmistä jolla on tavallisen ihmisen ominaisuudet hyveineen ja paheineen. Tavallinen ihminen, jollaisia olemme melkein kaikki, ei kelpaa enää kenellekään. Työpaikkahastattelussa pitää vlehdella olevansa superihminen ja jos paljastuukin tavalliseksi ihmiseksi, joka saattaa jäädä vaikka sairaslomalle, tulee potkut koska et ollutkaan se superihminen jota etsimme. Yhteiskuntamme on läpeensä sairas ja mätä, sairaine arvoineen kaikkineen. Kuka jaksaa elää näin timantin kovassa maailmassa? Tällainen kovettunut maailma tuottaa roppakaupalla putoajia ennen kuin ovat edes päässeet vauhtiin. Olen huolissani.

• Tosi on näin

Ei ole mikään ihme, että niin moni nuori pakenee maalle etsimään rauhaa ja sitä menetettyä peruselämää. Tulevat toimeen miten kukin mutta kokevat sen ainoana vaihtoehtona pysyä elämässä kiinni.

• jep jep

Helposti. Rikoksilla, huoraamalla, pimeällä työllä, elämällä miehen siivellä jne.

• edellisen kokoomus-

hallituksen aiheuttaman EU-kunto-laman aikana jo leimattiin 30-vuotiaat työnhakijat yhteiskuntakelvottomiksi, joten kohtaa tosiasiat- : Afrikkalaiset korvaavat työpanoksesi, ja suomalaisena tehtäväsi on palvoa uusrikastuttajia, ja tyytyä osaasi alempana rotuna EU-liittovaltio-kehityksen alaisessa kansainvölistyvässä Kokoomus/Kataisen mallin mukaisessa permminvointivaltiossa.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9886406

• meitä on paljon

minä olen hyvää vauhtia menossa samaan. Olen ollut niin ikään yhteiskunnan ulkopuolella n. 10 vuotta. Vain pari satunnaista parin kuukauden työsuhdetta, opiskelujen yrittämistä ja keskeytymistä, yrittämistä ja keskeytymistä, mielenterveysongelmia, yksinäisyyttä, pelkkää toimeentulotukea. Jonkun verran yli kolmikymppinen jo.

Ei tätä enää kovin kauan jaksaisi. Ihmisen on niin helppo jäädä yksin täällä Suomessa. Eikä siitä koskaan syyllistetä muita kuin sitä, joka on 'valinnut' jäädä yksin. Syylllistäminen tulee aina voimakkaimmin niiltä, jotka ovat 'valinneet' pysytellä etäällä.

• 6546987

Kyllä sitä jotkut ihmeen hyvinkin pärjää ilman mitään tuloja. Luonnosta saa paljon kaikenlaista jos vain osaa hyödyntää. Kaupungissa jotkut elävät roskisdyykkaamisella.

Tärkeintä lienee kuitenkin positiivinen elämänasenne ja yritys kaikin keinoin eteenpäin. Tässä yksi mielenkiintoinen henkilö, joka mielestäni onnistui hyvin selviämään vastoinkäymisistä:

http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=28&t=485&a=3529

• miettivä kyysö.

Ikävää, ettet noudata etikettiä kirjoittamisessa. Jokin Helsingin sanomien artikkeli ei kuvaa tai vahvenna mielipidettä, vaan mielipide on kirjoitettu foorumisidonnainen teksti.

Yhteiskuntaa vähiten kuluttava henkilö on mahdollisesti sellainen, joka ei suuremmin kuluta yhteiskunnan ilmaisia vastikkeettomia säännölliskorvauksia yhteiskunnalta; lukuunottamatta ehkä palkkatyökertymän mukaiseen veronmaksuun perustuvaa oikeudenmukaista palkkatyöllä tienattua eläkettä, mikäli olisi kyseessä esim. eläkeikäinen.

Tarkoitan, että mielestäni vaikkapa kahdensadan asumislisä olisi pieni summa, jos tyyppi ei muuten säännöllitii saa yhteiskunnalta autmaattisena pysyväisenä kuukausittaisrahana mitään, verraten että jotkut vetävät tonneja joka kuukausi esim. sillä perusteella, että' heillä " on lapsia" .

Mistä syystä on olemassa systeemi, että verovastikkeetonta lapsilisää Suomessa saavat myös henkilöt, joiden tulot olisivat vaikkapa 50000000000 miljoonaa, kunhan jokin veronmaksu yrityksellä on Suomessa ja mistä syystä 400 euroa sosiaalitoimesta kuukaudessa saavien vanhemmilta tuo lapsilisäkin vielä vähennetään heidän sellaisten perheiden ruokarahoista?

• Kannattaa elää

omilla tuloilla. Naapurin rahoilla eläminen on epävarmaa.

• näin-

He ovat sossupummeja.

• Vastaus otsikkokysymykseen:

Helposti, jos on rahaa tarpeeksi jo ennestään.

• ///

Jossain iltapäivälehdessähän oli juttu - ellei ollut just toi - kun niin ja niin monta ihmistä elää ilman tuloja Suomessa. No sit kun meni sen jutun klikkaamaan ja lukemaan (saivat klikkauksen ja tuhlattua minun aikaani - onneksi olkoon) niin ne haki sossusta rahaa mut sitä ei laskettu tuloksi. Tuloa oli vain ennalta sovitut tai ei-harkinnanvaraiset tulot tai jotain muuta käsittämätöntä. Kaippa tämäkin nyt jostain rahaa saa mutta se nyt vaan ei täytä jutun kirjoittajan käsitystä tulosta. Eli uutisoinnin aiheena on itse asiassa jutun kirjoittajan omituinen tulokäsitys. Sama kuin uutisoisi, että Kaliforniassa valmistetaan samppanjaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4572
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3393
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2380
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      39
      1418
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1343
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1196
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1102
    8. 159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      978
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen