http://uutiset.msn.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Puolustusvoimain lippujuhlapäivän paraati marssittiin Rovaniemellä/1135266653001
"Puolustusvoimien lippujuhlaa vietetään 4. kesäkuuta Marsalkka Mannerheimin syntymäpäivän kunniaksi."
No ei voisi juuri turhempaa muistojuhlaa jalkineiden ja kaluston kuluttamiselle olla. Synttärisankari itse ollut jo kauan kuopattuna ja muutenkaan toimensa eivät näin jälkikäteen katsottuna kehuttavia ole olleet, jopa sotarikoksiakin on väläytelty.
Taas on marssittu Marskin muistoksi
24
90
Vastaukset
- Vapauttaja
Eikai hän vaan ollut sotarikollinen???
http://www.vihrealanka.fi/uutiset/mannerheim-haagiin - Moonrnan
-Kyllä taas osasi iiromielinen nälväistä ,kun ei näköjään oikeaa tekemistä ole.
Mannerheimin arvo on nimenomaan korostunut viime vuosina.
Vapaussodasta se alkoi ja itsenäinen Suomi säilyi.
Turha on Sinun Ironmikessin lippua kantaa :PNo enpä ole nähnyt korostuneen. Koitas vaikka googlella "mannerheim sotarikollinen", Noin 10 100 tulosta (0,23 sekuntia)
On minulla ihan oikeaa tekemistä, Mannerheimillä sensijaan ei ollut oikeaa tekemistä viime sotien aikana. Hidas päätöksentekijä, ylimielinen, eikä kuunnellut kenttäjohtajiaan ja hänen syykseen voidaan laittaa Viipurinkin menetys.- ...,.,...,.,.,...
Kairakettu kirjoitti:
No enpä ole nähnyt korostuneen. Koitas vaikka googlella "mannerheim sotarikollinen", Noin 10 100 tulosta (0,23 sekuntia)
On minulla ihan oikeaa tekemistä, Mannerheimillä sensijaan ei ollut oikeaa tekemistä viime sotien aikana. Hidas päätöksentekijä, ylimielinen, eikä kuunnellut kenttäjohtajiaan ja hänen syykseen voidaan laittaa Viipurinkin menetys.Vituttaako vieläkin noin kovin kun isoisoisä ammuttiin Finlaysonin seinää vasten? Että pitää vielä tänä päivänäkin Marskia mollata.
Olisivat käyttäneet pistintä, ja vielä vähän retuuttaneet. ...,.,...,.,.,... kirjoitti:
Vituttaako vieläkin noin kovin kun isoisoisä ammuttiin Finlaysonin seinää vasten? Että pitää vielä tänä päivänäkin Marskia mollata.
Olisivat käyttäneet pistintä, ja vielä vähän retuuttaneet.Eipä ammuttukaan, joten mikäpä minua vituttaisi, sinuahan tuo näyttää totuus kirpaisevan. Jos nyt joku hieman kriittisesti Marskiin suhtautuu, niin sehän on joidenkin mielestä lähes entisaikojen jumalanpilkkaa.
- ta- ta- ta- ta- ta!
Kairakettu kirjoitti:
Eipä ammuttukaan, joten mikäpä minua vituttaisi, sinuahan tuo näyttää totuus kirpaisevan. Jos nyt joku hieman kriittisesti Marskiin suhtautuu, niin sehän on joidenkin mielestä lähes entisaikojen jumalanpilkkaa.
Ei minua Marskiin kohdistuva kritiikki häiritse, vaan sen esittäjät. Toiset käyttävät niistä nimeä viherpiipertäjät. Se heidän maailmankuva ei mulle käy, enkä ala sitä anteekspyytelemään.
ta- ta- ta- ta- ta! kirjoitti:
Ei minua Marskiin kohdistuva kritiikki häiritse, vaan sen esittäjät. Toiset käyttävät niistä nimeä viherpiipertäjät. Se heidän maailmankuva ei mulle käy, enkä ala sitä anteekspyytelemään.
Ai, mikäs se sellainen viherpiipertäjä on?
- . iin päälle
Kairakettu kirjoitti:
Ai, mikäs se sellainen viherpiipertäjä on?
Se on sellainen pseudoihminen.
. iin päälle kirjoitti:
Se on sellainen pseudoihminen.
No selvä, mutta mikä sitten on pseudoihminen?
- ....................
Kairakettu kirjoitti:
No selvä, mutta mikä sitten on pseudoihminen?
No sanotaan näistä viherpiipertäjistä sen verran, että ne on opportunisteja, jotka leikkivät toisten rahoilla, ja joille ei ole kehittynyt normaali terve järki.
Ne luulee, että ne voi muuttaa maailman, mutta ainoastaan tällaiset miehet kuin mm. Marski seisoo sen edessä ettei niitä pyyhkäistä maan pinnalta pois. Ihminen on peto.
Jos me tehdään tästä Suomesta joku Vihreä Mikä- Mikä- Maa, niin aika äkkiä se valtatyhjiö tullaan täyttämään uudestaan. .................... kirjoitti:
No sanotaan näistä viherpiipertäjistä sen verran, että ne on opportunisteja, jotka leikkivät toisten rahoilla, ja joille ei ole kehittynyt normaali terve järki.
Ne luulee, että ne voi muuttaa maailman, mutta ainoastaan tällaiset miehet kuin mm. Marski seisoo sen edessä ettei niitä pyyhkäistä maan pinnalta pois. Ihminen on peto.
Jos me tehdään tästä Suomesta joku Vihreä Mikä- Mikä- Maa, niin aika äkkiä se valtatyhjiö tullaan täyttämään uudestaan.No nyt pitäis vielä selvittää tuo opportunisti, vai meneekö jo liian kauaksi tuosta typerästä marskipalvonnasta?
- ????
Kairakettu kirjoitti:
No nyt pitäis vielä selvittää tuo opportunisti, vai meneekö jo liian kauaksi tuosta typerästä marskipalvonnasta?
Opportunisti= tilaisuutta kyttäävä. Joo, tää aihe on aika taputeltu.
Mutta eikö ole hienoa, että meillä oli niin pyyteettömiä miehiä, että antoivat henkensä jotta homot saavat tanssia Linnassa? ???? kirjoitti:
Opportunisti= tilaisuutta kyttäävä. Joo, tää aihe on aika taputeltu.
Mutta eikö ole hienoa, että meillä oli niin pyyteettömiä miehiä, että antoivat henkensä jotta homot saavat tanssia Linnassa?Eikait Marski henkeään antanut? Siis ainakaan sodassa. Kyyhötti jossain päämajansa piilossa antamassa vääriä käskyjä.
- Moonrnan
Kairakettu kirjoitti:
Eikait Marski henkeään antanut? Siis ainakaan sodassa. Kyyhötti jossain päämajansa piilossa antamassa vääriä käskyjä.
Armeijan komentajat ovat yleensä päämajassa ei rintamalinjoilla. Hyvin käskytti.
Kuhlmeyn ilmaosasto oli Marskin ansiota mm. Valtava merkitys -44. Moonrnan kirjoitti:
Armeijan komentajat ovat yleensä päämajassa ei rintamalinjoilla. Hyvin käskytti.
Kuhlmeyn ilmaosasto oli Marskin ansiota mm. Valtava merkitys -44.Jokin aika sitten kuollut kenraali Ehrnrooth sanoi, että joukkoja johdetaan edestä, eikä takaa.
Huonosti käskytti, Mannerheim oli typerys, joka piti oman päänsä, eikä kuunnellut muita.- Eikös puikulakuopan
Kairakettu kirjoitti:
No enpä ole nähnyt korostuneen. Koitas vaikka googlella "mannerheim sotarikollinen", Noin 10 100 tulosta (0,23 sekuntia)
On minulla ihan oikeaa tekemistä, Mannerheimillä sensijaan ei ollut oikeaa tekemistä viime sotien aikana. Hidas päätöksentekijä, ylimielinen, eikä kuunnellut kenttäjohtajiaan ja hänen syykseen voidaan laittaa Viipurinkin menetys.Paavolla ollut kynttilöitä, joiden valossa olisi tavannut syyn Viipurin jättämisen vähemmälle puolustamiselle!
Mannerheim tiesi että: "Jokaisesta tuhotusta rakennuksesta maksetaan lisää sotakorvauksia". Viipurin raunioittamisesta olisi tullut ehkä noin nykyrahassa miljardi lisää.
Sotakorvakset olivat nykyrahassa neljä miljardia.
Rakennuskanta pyrittiin säilyttämään mahdollisuuksien mukaan ehjänä, paitsi sillat ja tiestö.
- Piipertelijä
Niin, miksei me voitu vain neukkujen kanssa laulaa Kumbayahta, ja syleillä Isä Aurinkoista?
- homomarssi
eihän vielä pitänyt olla homomarssi?
- mannerheim .
oli homoseksuaali ja kansanmurhaaja
- Hansu Hanhi
- no minkäs kansan se Mannerheim taas murhasikaan?
- historian rosentti
Minuakin huvittaa, että täällä vannotaan venäläisen kenraalin nimeen.
Jos Mannerheim olisi saanut päättää asiasta v.1917-1918 ei Suomi olisi ikinä itsenäistynyt Venäjästä vaan olisi jatkanut keisarillisen venäjän osana ja Mannerheim tsaarin vankkumattomana tukijana ja palvelijana.- Sovi- njet
Nimenomaan. TSAARIN Venäjän, ei Neuvosto- Venäjän. Ja ihan oikein meni valinnat, vai mitä?
- Pycb*
"Jos Mannerheim olisi saanut päättää asiasta v.1917-1918"
Marski ei voinut mitään Venäjän vallankumoukselle, mutta hänet oli lomautettu jo aijemmin (huonon sotamenestyksen vuoksi ?)
- historian rosentti
Ai pidätkö Mannerheimia isnmaallisena kun hän olisi halunnut Suomen olevan osana tsaarin venäjää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 933461
- 1093156
- 562355
- 221932
Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61758Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201745Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..111680Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein241536Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131411Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin381404