Tässä yhteydessä on kylläkin todettava ettei kyseinen "herra" ole ainoa laatuaan tällä saralla, vaan lukuisat muutkin yksityishenkilöt ja yhteisöt syyllistyvät samanlaisiin rikoksiin niin maailmalla kuin myös täällä kotimaassa. Tosin suomalaisessa yhteiskunnassa se tehdään omalla tavallaan fiksummin, joten suurin osa ryöstöistä ei tule milloinkaan yleiseen tietoisuuteen.
Perintö meni maailmanlopun ennustajalle – perhe raivostui.
Miljoonat ihmiset erityisesti Yhdysvalloissa elivät pari viikkoa sitten kirjaimellisesti kuin viimeistä päivää, koska amerikkalainen radioevankelista Harold Camping ennusti ihmiskunnan tuhoutuvan lauantaina 21. toukokuuta. Maailmanloppua ei kuitenkaan tullut.
Maailmanlopun ennustaminen oli Campingille ja hänen yritykselleen erittäin tuottoisaa, sillä monet ihmiset lahjoittivat suuria summia rahaa. Sittemmin koko ennustusta on ryhdytty epäilemään huijaukseksi, jolla on tarkoitus vain kerätä rahaa. Sen on nyt saanut huomata myös eräs perhe, joka on jäänyt ilman perintöä.
Newyorkilainen Doris Schmitt jätti nimittäin kuollessaan lähes koko omaisuutensa Harold Campingille luullessaan, että maailmanloppu on tulossa. Hän kertoi suunnitelmastaan sukulaisilleen jo ennen kuolemaansa, mutta sukulaiset eivät saaneet muutettua Schmittin mieltä. Nyt ilman perintöä jäänyt perhe on raivostunut tilanteesta. He saivat nimittäin vain kymmenen prosenttia 250.000 dollarin perinnöstä, New York Daily News uutisoi.
Maailmanlopulla rahastava huijari Camping
19
135
Vastaukset
- Huhahhhei
Camping ei ollut oppinut sitä, mikä on jokaisen itseään kunnioittavan profeetan profetioissa itsestäänselvyys: Jotta pätäkkää tulisi tasaisesti, on oltava antamatta ainuttakaan varmaa päivämäärää. Riittää kunhan tietää sopivat raamatunkohdat, omaa vakuuttavan kirjallisen ja suullisen ulosannin ja povaa epämääräistä tuhoa, vaivaa ja kaikenlaista pahaa tapahtuvaksi ihan heti kohta about minne tahansa jos justiinsa nyt porukka ei tee parannusta ja ala uskomaan kaikkeen, mitä profeetta sanoo. Rahaa tulee ehkä hitaammin, mutta paljon tasaisemmin, jopa koko profeetan iän ajan.
- Mutta-
eiköhän siitäkin huolimatta rahaa kertynyt enemmän kuin riittävästi Campingin elellä leveästi elämänsä loppuun asti.
Minua vain askarruttaa se kysymys että miten on mahdollista olla niin yksinkertainen uskoakseen kaikenlaisiin hulluihin, mutta uskovaisten joukoissa ei kuitenkaan loppua tule huijareista eikä huijattavista.
- setä saa jankutella
Eipä se setä vaan minua saanut määkimisiinsä uskomaan, koska Raamattu ei tukenut hänen "profetioitaan".
- niinpä niin
Mutta monet sai uskomaan määkimisiinsä. Uskikset juoksentelivat pitkin metsikköjä ja luovuttivat rahansa sille koijarille. Kaikkea mätää sitä uskon nimissä harjoitetaan. Hölmöjä huijattavia siis riittää. Kyllä nämä profetia aiheet vaikuutavat silkalta valheelta, mitä olen seurannut ja jotkut antavat niiden vaikuttaa elämäänsä.
Valhetta mitä valhetta.- Juu,
sillä vaikka kaikki muu loppuisi niin tyhmyys vain lisääntyy senkin edestä.
Vaikuttaa että aivottomia riittää maailmassa, ja varsinkin amerikkalaisilla on väistämätön kohtalo syntyä idiootiksi.
- -jarmo-
Onko todisteita siitä, että Camping on saanut rahaa ennustustensa kautta?
- Kun järkesi ei riitä
ymmärtämään edes erittäin sevällä suomenkielellä kirjoitettua tekstiä, niin turha on käydä mitään sinulle todistelemaan. Kun olet idiootti niin olet, joten parempi kun pysyisit pois niin tältä palstalta kuin kaikkialta muiltakin internetin sivuilta, ja mieluiten et näyttäisi sairasta päätäsi muuallakaan missä normaalejakin ihmisiä liikkuu.
- Huhahhhei
Riippuu ihan siitä, mita Jarmo tarkoittaa todisteilla. Jos tarkoitat sitä, että jumala on ilmoittanut Campingin tienanneen hyvin valehtelullaan, niin ei, todisteita ei ole. Sen sijaan jos todisteilla tarkoitetaan lukemattomia internet-, lehti- ja televisiojuttuja, niin todisteita on yllin kyllin. Ihan Campingin omiin haastatteluihin saakka, joissa mies kertoo saaneensa uskovilta miljoonia vain siksi, että povaili maailmanloppua. Ja voisinpa väittää, että rahantulo vain jatkuu, vaikka kyseessä oli jo herran toinen epäonnistunut maailmanloppu.
Ja Jarmo... Ei Camping ole edes ensimmäinen vastaava. Eikä viimeinen. Näitä on Suomessakin, mittakaava vain pikkuisen pienempi. Campingeja on joka puolella :) - -jarmo-
Huhahhhei kirjoitti:
Riippuu ihan siitä, mita Jarmo tarkoittaa todisteilla. Jos tarkoitat sitä, että jumala on ilmoittanut Campingin tienanneen hyvin valehtelullaan, niin ei, todisteita ei ole. Sen sijaan jos todisteilla tarkoitetaan lukemattomia internet-, lehti- ja televisiojuttuja, niin todisteita on yllin kyllin. Ihan Campingin omiin haastatteluihin saakka, joissa mies kertoo saaneensa uskovilta miljoonia vain siksi, että povaili maailmanloppua. Ja voisinpa väittää, että rahantulo vain jatkuu, vaikka kyseessä oli jo herran toinen epäonnistunut maailmanloppu.
Ja Jarmo... Ei Camping ole edes ensimmäinen vastaava. Eikä viimeinen. Näitä on Suomessakin, mittakaava vain pikkuisen pienempi. Campingeja on joka puolella :)Kiitos Huhhahhei asiallisesta vastauksestasi, toisin kuin tuo "järkesi ei riitä", jonka olisi hyvä opetella käyttäytymistapoja sekä lähimmäisen kunnioitusta. Hyvä että näytit esimerkkiäsi hänelle.
On pelkästään itsensä alentavaa vuodattaa tuollaista skeidaa, jota kuulee kun kävelee vaikka Hesarin päästä päähän. Siellä varsinkin Alkon kulmilla kuulee yhtä huonosti valmisteltuja lauseita.
Mitä Campingiin tulee, niin olisi tosiaan kiva tietää absoluuttinen totuus. En jaksa uskoa että on lehdiltä rahastanut. Ei vaan koskaan voi tietää?
Kerroinhan minä IR:llekin petollisista seurakuntien työntekijöistä, jotak palvelevat mm. ruokuspalvelussa ja onkivat pahaa aavistamattoman seurakuntalaisen selän takana tietoja tästä ja sopivassa tilanteessa laukovat niitä kuin olisivat saaneet ne Jumalalta ja näin he saavat yliluonnollisen kunnioituksen. Eivät hekään rahasta sillä, vaan saavat jotain sairaita kiksejä sellaisesta. - Carold Hamping
-jarmo- kirjoitti:
Kiitos Huhhahhei asiallisesta vastauksestasi, toisin kuin tuo "järkesi ei riitä", jonka olisi hyvä opetella käyttäytymistapoja sekä lähimmäisen kunnioitusta. Hyvä että näytit esimerkkiäsi hänelle.
On pelkästään itsensä alentavaa vuodattaa tuollaista skeidaa, jota kuulee kun kävelee vaikka Hesarin päästä päähän. Siellä varsinkin Alkon kulmilla kuulee yhtä huonosti valmisteltuja lauseita.
Mitä Campingiin tulee, niin olisi tosiaan kiva tietää absoluuttinen totuus. En jaksa uskoa että on lehdiltä rahastanut. Ei vaan koskaan voi tietää?
Kerroinhan minä IR:llekin petollisista seurakuntien työntekijöistä, jotak palvelevat mm. ruokuspalvelussa ja onkivat pahaa aavistamattoman seurakuntalaisen selän takana tietoja tästä ja sopivassa tilanteessa laukovat niitä kuin olisivat saaneet ne Jumalalta ja näin he saavat yliluonnollisen kunnioituksen. Eivät hekään rahasta sillä, vaan saavat jotain sairaita kiksejä sellaisesta.En tiedä lehdiltä rahastamisesta, mutta mm. yksi mummo testamenttasi perillistensä sijasta 250000 dollaria Campingille. Monet kannattajat ovat myyneet koko omaisuutensa ja antaneet rahat Campingille, koska maailmanlopuhan piti alkaa 21.5.2011 joten rahoilla ei olisi enää mitään tehnyt. Yksi äiti yritti murhata lapsensa ja itsensä viiltämällä veitsellä kurkut auki, jotta näiden ei tarvitsisi kärsiä Campingin ennustamassa katastrofissa.
Camping itse ei ole ajatellutkaan luopuvansa omaisuudestaan missään vaiheessa, hän on päinvastoin kerännyt 72 miljoonaa dollaria.
Sellainen hauska vekkuli on tämä Harold Camping. Harmittaako ja oletko kateellinen, kun ihmiset eivät lahjoita sinulle rahaa vaikka olekin tarkat tempauspäivät ennustanut kerta toisensa jälkeen? - Sinä olet-
-jarmo- kirjoitti:
Kiitos Huhhahhei asiallisesta vastauksestasi, toisin kuin tuo "järkesi ei riitä", jonka olisi hyvä opetella käyttäytymistapoja sekä lähimmäisen kunnioitusta. Hyvä että näytit esimerkkiäsi hänelle.
Kerroinhan minä IR:llekin petollisista seurakuntien työntekijöistä, jotak palvelevat mm. ruokuspalvelussa ja onkivat pahaa aavistamattoman seurakuntalaisen selän takana tietoja tästä ja sopivassa tilanteessa laukovat niitä kuin olisivat saaneet ne Jumalalta ja näin he saavat yliluonnollisen kunnioituksen. Eivät hekään rahasta sillä, vaan saavat jotain sairaita kiksejä sellaisesta.viimeisten joukossa oikea henkilö neuvomaan toisille ihmisille "käyttäytymistapoja ja lähimmäisen kunnioitusta", vai sinullako on oikeus vaatia toisilta sellaista mihin et itse ole kyennyt useissa kirjoituksissasi..vai eikö järkesi ei riitä ymmärtämään.
- -jarmo-
Carold Hamping kirjoitti:
En tiedä lehdiltä rahastamisesta, mutta mm. yksi mummo testamenttasi perillistensä sijasta 250000 dollaria Campingille. Monet kannattajat ovat myyneet koko omaisuutensa ja antaneet rahat Campingille, koska maailmanlopuhan piti alkaa 21.5.2011 joten rahoilla ei olisi enää mitään tehnyt. Yksi äiti yritti murhata lapsensa ja itsensä viiltämällä veitsellä kurkut auki, jotta näiden ei tarvitsisi kärsiä Campingin ennustamassa katastrofissa.
Camping itse ei ole ajatellutkaan luopuvansa omaisuudestaan missään vaiheessa, hän on päinvastoin kerännyt 72 miljoonaa dollaria.
Sellainen hauska vekkuli on tämä Harold Camping. Harmittaako ja oletko kateellinen, kun ihmiset eivät lahjoita sinulle rahaa vaikka olekin tarkat tempauspäivät ennustanut kerta toisensa jälkeen?No jopas on saanut paljon pahaa aikaan, mikäli nuo pitävät täysin paikkansa.
Raamatussa sanotaan viisaasti, "hedelmistä sinä tunnet mikä on Jumalasta". Tämän hedelmät eivät ole olleet hyviä, se on pakko myöntää.
Mitä tulee minun ennusteluun, ne ovat suurimmaksi osaksi skenaarioita joita on hyvä tutkia. En ole eksyttämässä ketään, koska olenhan selvästi ilmoittanut kirjoituksissani että nämä ovat mahdollisia päiviä, eikä Jumalan ilmoittamia faktoja.
Mitä taas tulee epäonnistumisiini, niin niinhän ne suurimmalta osalta olivatkin mahdollisuudeltaan sitä, koska kyse on arvailusta ja todennäköisyydeltään mahdollisia. Sen sijaan minun sanomaani vääristellään siellä ja täällä, koska on niin kiva kertoa minun sanoneeni sanoja "täysin varma", "millisekunnilleen jne. fakta ja varma ennustus". jne. jne. eikä ne ole sanojani.
Minä tutkin ja etsin mahdollisuuksia koska uskon varmasti niin jonain päivänä tapahtuvan, mitä olen kirjoittanut. Sen kanssa olen tosissani, muuten elän ja käyn töissä, en jemmaa hernaripurkkeja enkä kulje edes se kuuluisa foliohattu päässä. Toiset lottoavat koko elämänsä saamatta voittoa, minä taas tätä. Emme siltikään kumpikaan ole mitään hörhöjä, päin vastoin, maksan palkkaa yhdelletoista työntekijälle ja veroja kymmenissä tuhansissa laskettuna joka kuukausi. En ole siltikään tämän maailman kumartelija, vaan lähden ilomielin ja jätän kaiken, kun sen aika on. - -jarmo-
Sinä olet- kirjoitti:
viimeisten joukossa oikea henkilö neuvomaan toisille ihmisille "käyttäytymistapoja ja lähimmäisen kunnioitusta", vai sinullako on oikeus vaatia toisilta sellaista mihin et itse ole kyennyt useissa kirjoituksissasi..vai eikö järkesi ei riitä ymmärtämään.
Tuo vuodatus on vain sinun henkisen kakostilasi todiste. Siitä on kyse! Jäät sanailussasi aina toiselle tilalle ja siksi et voi tehdä muuta kuin ala-arvoista tekstiä. Viisaat kertovat näkemyksensä aivan toisessa ulkoasussa.
En viitsi enää kirjoittaa sinulle...
- niinpä niin
Tuli vain mieleen, että on näitä Campingeja Suomessakin. Monet uskoo Pihonkin holynpöly jutut täytenä totena. Piho ei kylläkään rahasta näillä jutuillaan ja ne "profetiatkin" ovat kokeneet inflaation, maanjäristyksineen kaikkineen.
Missä profetia, sillä valhe.- -jarmo-
Totta töriset, vaikken kaikkea nielekään. Katsos jos profetia annetaan vilpittömin mielin ja toden tuntuisen kokemuksen (uni/näky) johdosta ja se levitetään esim. Pihon sivuston kautta, niin ei sitä pahalla ole tehty. Eikä sillä kukaan rahastakaan, eli missä on valheen tunnusmerkit?
Olen itse koulutukseltani turvallisuusvalvoja ja minulla on tutkinto mm. lainsäädännöstä. Tunnen hyvin esimerkiksi poliisitutkinnan ja oikeustieteen lähtölkohdat tunnistamaan rikokset ja rikollisen tarkoitusperän, jolla valhe on yksi tietoinen keino selvitä jollain tapaa eteenpäin. Motiivi, tarkoitusperäisyys, tuottamuksellisuus ja teon keinot ovat lähtökohta rikokselle. Nyt kun kirjoitettu profetia on keino jolla haetaan motiivin kautta tarkoitusta ja tuottamuksellisuutta, niin missä on motiivi profetian kirjoitukselle? Tarkoitus ja sen hakuisuus on olemassa mutta missä motiivi valheelle? Katsos valhe ja profetia eivät oikein sovi samaa syyteharkintaan. Eli mitä henkilö saa tekemällä tietoisesti valheen profetoidessaan? Ei mitään, ellei sitten tosiaan ole Jumalan paras saunakaveri tai sitten saada jotain sellaista sisäpiiritietoa, jolla profetia toteutuu 100%:n varmasti. Ei pelkkä uni ole vielä valheen motiivi.
Profetiat siis ovat ihan samaa kuin lottokupongin täyttäminen. Jos et saa päävoittoa, niin et syyttele lottopallokoneen käyttäjää valehtelusta.
Toivottavasti ilmaisin asian riittävän ymmärrettävästi.
- niinpä niin
Joskus olen ajatellut, että miltä se tuntuu, kun tuo näitä toteutumattomia "profetioita" julki omalla nimellään, mitä Pihonkin sivuilla on aika paljon, kaiken kansan pällisteltäväksi. Surua ja murhetta se tuo, kun on leimattu pitkään. Se on kuin tatuointi, joka ei lähde pois.
Myöskin on ihmisiä, jotka uskovat nämä huuhaa jutut ja jemmailevat hernekeittopurkkejaan varastoon ja elävät pelko perseen alla. Antavat vaikutta näiden propellipäiden juttujen elämäänsä.
Paljosta on siis vastuussa Pihokin juttujensa kanssa. Saa nähdä milloin joutuu tilille tekemisistään.- -jarmo-
Lähtökohtaisesti jos Pihonkin sivustoa seuraa ja mitä siitä syntyy kun joku ns. "heikko/herkkä" ihminen lukee sivustoa, saattaa syntyä ikävää lopputulosta. Jos joku heikko ihminen, varsinkin juuri uskoon tullut, lukee ja nielee siis kaiken pureksimatta, saattaa itsensä jemmailemaan hernekeittopurkkeja ja katselemaan taivaalle että joko, joko... Sen sijaa pitkään uskossa ollut on jalat maassa ja luottaa omaan johdatukseensa. En minäkään hernekeittopurkkeja jemmaile, mutta tiedän muutamia jotka niin tekevät.
On siis hyvin ikävää jos sellainen ihminen joka pureksimatta nielee kaiken, joutuu ikään kuin hyväksikäytetyksi. Olihan tuon Campingin seuraajatkin myyneet, hyvänen aika, koko omaisuutensa ja lopettaneet työnteon. Muistaakseni Raamatussakin on varoitus tuosta jotenkin näin "ei teidän ole hyvä tietää aikoja eikä hetkiä, koska jo te tietäisitte, teistä tulisi laiskoja ja hyödyttömiä". Eli onhan tässä kaksi puolta.
Ennen kaikkea täytyy muistaa, että on uskovia ja on ateisteja. Uskovia taas on monenlaisia, kuten ateistejakin ja jokainen tietää/luulee olevansa oikeassa. Siinä kohtaa kannattaa kunnioittaa jokaisen vakaumusta. Sen sijaan hyväksikäyttö on ikävä piirre jos uskovaa käytetään uskonsa heikentämänä tietoisesti hyväkseen. Enhän minäkään lottoa, koska en usko loton minua rikastuttavan, se on vaan yksinkertaisesti liian pieni mahdollisuus. Toiset taas lottoavat joka ikinen viikko ja elävät täydessä uskossa että rivi osuu jonain päivänä. Ei silti kukaan heitä pilkkaa, vaikka oikeesti ovat täysiä idiootteja koska veikkaavat vaikkei siitä voi voittaa.
Elämä on melkoinen paradoksi :)
- Dorapaksi.
Pitääkö siis nyt ruveta seuraamaan muita Gampingin kaltaisia profeettoja vaikkapa
täällä kotimaassakin?- USA Rules!
Tämä Harold Gamping lienee jäänyt pysyvästi eläkkeelle miljooniensa kanssa?
Ja koska näin lienee käynyt,niin profeetat lenevät jo etsineet uuden tilalle mutta tietenkin sillä ehdolla että USA:sta sen olla pitää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.932178Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n452132Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501855Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751370- 871283
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191151Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311110Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men591071- 68969
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.285920