Kuolinilmoitusten nimet

ongelma....

Mietin tässä vain että onko olemassa mitään etikettiä siihen mitkä nimet ja missä järjestyksessä ne laitetaan kuolinilmoituksiin? Sitten mietin myös että mitä nimiä siihen laitetaan, meillä on nimittäin lähisuvussa pari tyyppiä jotka eivät ole olleet missään tekemisissä kanssamme vuosiin, lapsillammekin on uudet avioliitot ja heinän puolisoillaan on lapset edellisistä liitosta. Mietin että pitääkö laittaa näiden uusien vaimojen ja heidän lasten nimet vaikka eivät ole kyllä näkyneet ikinä kuvioissa eikä edes oikein tunnu kuin olisimme sukua.

Jotenkin minulta tuntuu vastenmieliseltä laittaa heidän nimet kolinilmoitukseen, tuntuu jotenkin vain pahalta vainajaa kohtaan että kuolinilmoituksessa lukee vaikkapa "Rakastamaamme........" ja sitten perään liuta nimiä jotka koskaan eivät edes tavanneet vainajaa. Ongelman voisi helposti korvata jos laittaisi vain lasten nimet ja sitten perheineen mutta kun kahden lapsemme perheet olivat erittäin läheisiä vainajan kanssa ja he nimenomaan haluavat kaikki nimensä kuolinilmoitukseen koska vainaja oli heille niin rakas ja siihen heillä on täysi oikeus. Jos taas pistän ne nimet kuolinilmoitukseen jotka pitivät yhteyttä vainajaan ja olivat hänen kanssa läheiset, mutta jätän kaikki nämä sukulaiset jotka eivät olleet missään yhteydessä niin ei tiedä millainen älämölö tästäkin syntyy.

Miten te tekisitte?

2

5088

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikävä ja Suru

Me laitettiin Äidin kuolin ilmoitukseen kun meitä on neljä sisarusta vanhimmasta nuorimpaan.

Veljen nimi ja hänen Aviovaimonsa
      Siskon nimi ja hänen Aviomiehensä
      Sitten Mun nimi ja kaverini nimi (emme ole naimisissa emmekä avoliitossa)
      Sitten Siskoni nimi ja hänen avomiehensä nimi

Sitten Sisaruksieni lapsien nimet ja heillä oli sitten oma värssy Mummolle. Tulisi ihan viimeeksi.

Sitten oli Sisarukset perheineen ja veli, Sukulaiset ja Ystävät.

Onhan se aika kallista mitä enemmän on nimiä.

Äitini ja Isäni oli eronnut.

Ja silti kaikki ihmetteli kun en laittanut muka Isäni nimeä kuolinilmoitukseen. Koska eihän se edes siihen kuulunut. Vaikka he olivatkin niin monta vuotta yhdessä. Olivat olleet jo viisi vuotta erossa.

Jos vainajalla on lapsia ja heillä lapsia niin laittaisin Lasten nimet perheineen. Tai sitten vainajan lasten nimet siihen ja sitten alle tulisi heidän lapset.

Mutta kun sukulaisia on niin paljon niin ei tuskin heidän nimiä sinne. Tulisi vain että sukulaiset.

• Ikävä ja Suru

Eli näin laitettiin...

Rakkaamme

(Äitini etunimet)
        (Sukunimi)

os.
        s. syntymäaika ja paikkakunta
        k.

Värssy

Kaipauksella muistaen

(veljen nimi ja Aviovaimo)
        (Siskoni nimi ja Aviomies)
        (mun nimi ja kaverini nimi) ollaan oltu vuosi yhdessä.
        (siskon nimi ja hänen Avomiehen nimi) Siskon lapsien nimet tulivat mutta ei Avomiehen lasten nimiä ei tullut.

Sisarukset perheineen ja veli
        sukulaiset ja ystävät

Sitten tuli sisaruksien lasten värssyt

ja lastenlapsien nimet.

Ystävällisenä kutsuna sukulaisille, ystäville ja naapureille ilmoitamme, että rakkaamme siunataan ******* kirkossa lauantaina ******* klo. 10.00.
        Muistotilaisuus hautauksen jälkeen ******kodissa.

Näin meillä oli ja toimi hyvin.

Jos noinkin on että uudet aviopuolisot niin laittaisin kaikki noin. Mun pikkusiskon avomieskin ja mun mies niin eihän nekään ehtinyt kovin kauan äitiäni tuntea. Äitinikin sanoi että nyt jouluna hän tutustuu sitten mieheeni kun ollaan yhdessä joulua. Tutustuminen jäi kun äitini Kuoli jouluaattona.

Kyllä minä voisin laittaa kaikkien vainajan lasten puolisot jos he niin sitä haluavat. Kun ovat yhtä perhettä. Ja aviossa.

Eikä erotella kuka on ollut läheisempi. Kaikki samalla viivalla. Ilmoitukset ovat tosi kalliita. Meilläkin oli kahdessa lehdessä ilmoitus ja tuli maksamaan jotain vähän alle 1000 € Kahden palstan verran tuli ilmoitusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7800
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4360
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      3993
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3902
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3300
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3208
    7. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3205
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2923
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2721
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe